Gezondheid alle pijlers

Temazepam (slaappil)

22-11-2015 22:52 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb de aatste tijd heel veel last van nachtmerries, over moorden, verkrachtingen en dat soort dingen allemaal. Heb dat altijd wel gehad maar nu een paar keer per week en soms iedere nacht.

Laatst zelfs een slaapverlamming gehad en mensen gezien die langs mijn bed stonden. Ik ben heel bang dit nog een keer te krijgen ik vond het heel angstig.

Een vriendin zag dat ik helemaal op was en op instorten sta (niet alleen door nachtmerries er spelen ook andere dingen) en gaf mij een Temazepam. Wat heb ik lekker geslapen geen nachtmerries goed doorgeslapen en lekker vast geslapen. Nee ik wil dit niet iedere nacht doen maar voor soms als je echt even op bent.

Heb op internet gekeken je kan ze daar bestellen zonder recept maar ik weet niet of dat de echte Temazepam zijn. Weet iemand dit of je hier ergens aan kan komen of moet ik toch echt naar de dokter?

Ik ga liever niet naar de dokter om mijn verhaal te doen.

Liefs DivaDevil
Gewoon naar de dokter gaan hoor! Niet zelf klooien met slaapmedicatie.
Wat jammer dat je niet naar de dokter wilt. Wat maakt het dat je daar zo over denkt?

Zover ik weet is dit in Nederland alleen op recept te verkrijgen en met goede redenen. Ik zou je dan ook sterk afraden om dit online te bestellen, je hebt geen idee wat voor troep je in neemt dan.
Nooit medicatie van een ander gebruiken!

En je zal lang de huisarts moeten voor een recept.
Alsjeblieft to uitkijken met medicijnen gebruiken van andere mensen. Ga desnoods naar de huisarts!
Naar de huisarts natuurlijk.
Nooit zelf met medicatie gaan klooien! En nooit meer een goedbedoelde pil aannemen van een vriendin! Dit kan heel gevaarlijk zijn.

Ik denk dat het wel verstandig ís om je huisarts te bezoeken. Als je zulke nare dromen hebt en zo bang bent. De huisarts kan je hiermee helpen.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 22 november 2015 @ 22:54:

Wat jammer dat je niet naar de dokter wilt. Wat maakt het dat je daar zo over denkt?

Zover ik weet is dit in Nederland alleen op recept te verkrijgen en met goede redenen. Ik zou je dan ook sterk afraden om dit online te bestellen, je hebt geen idee wat voor troep je in neemt dan.

Nee daarom vroeg ik het even hier wil geen troep gaan innemen wat onverantwoord is.

Ja die nachtmerries en dingen komen natuurlijk ergens vandaag ik praat niet graag over dingen die ik meemaak en over gevoelens. En denk dat de dokter daarover gaat beginnen.

Maar vaak nachtmerries stress en slaapverlamming zijn niet genoeg? Ik weet niet hoe streng het is.

Bedankt voor je reactie
Uit de bijsluiter (online gevonden):

Langdurig gebruik van temazepam kan aanleiding geven tot het ontstaan van lichamelijke en psychische afhankelijkheid. Hierom dient de behandeling met temazepam zo kort mogelijk te worden gehouden. Na het ontstaan van lichamelijke afhankelijkheid gaat het staken van de behandeling gepaard met het optreden van onthoudingsverschijnselen. Deze kunnen bestaan uit: hoofdpijn, spierpijn, extreme angst, spanning, slaapstoornissen, rusteloosheid, verwardheid en geïrriteerdheid. In ernstige gevallen kunnen waanvoorstellingen, overgevoeligheid voor licht, geluid en aanraking, veranderde waarneming van de werkelijkheid, verhoogde gehoorscherpte eventueel met pijngevoel, doof gevoel en tintelingen in de ledematen of epileptische aanvallen zich voordoen.

Aangezien de kans op onthoudingsverschijnselen groter is na plotseling staken van de behandeling en na langdurig gebruik van hoge doses is het aan te bevelen de behandeling geleidelijk te beëindigen, afhankelijk van de toegepaste dosering, in de loop van enkele weken.

Een eerste symptoom van het ontstaan van afhankelijkheid vooral bij slaapstoornissen, is het optreden van "rebound"-verschijnselen, waarbij de symptomen die aanleiding hebben gegeven tot de behandeling met temazepam in versterkte mate terugkeren.

En:

Temazepam kan het reactie- en waarnemingsvermogen (ook de volgende dag) beïnvloeden, afhankelijk van de dosering en de persoonlijke gevoeligheid. U moet daarom oppassen bij activiteiten die oplettendheid vereisen, zoals deelname aan het verkeer en het bedienen van machines

En denk aan wisselwerkinfen met andere medicijnen, alcohol enz.

Ik zou echt met huisarts en apotheker overleggen en niet aan zelf-medicatie gaan doen.
De toekomst is niet meer wat het was
Zo nu en dan een temazepam om eindelijk eens goed te slapen, dat zal een huisarts vast wel begrijpen. Je kunt zeggen dat je erg slecht slaapt en dat wilt doorbreken.

Ik zou niet iets van internet bestellen, je weet niet wat je dan slikt, onverstandig.
Kun je niet beter eerst iets op natuurlijke basis proberen, bijv. van De Tuinen?
verba volant, scripta manent.
Bedankt voor alle reacties.

Wil het ook niet dagelijks of wekelijks gebruiken gewoon eens per maand mocht het nodig zijn.

Nee misschien was het niet verstandig om de pil aan te nemen maar zat er zo doorheen en ik was echt op.

Toch maar met de huisarts bellen maar wil niet naar een psycholoog ofzo.
quote:MarianneDavids schreef op 22 november 2015 @ 23:02:

Kun je niet beter eerst iets op natuurlijke basis proberen, bijv. van De Tuinen?

Ja dan ga ik eerst even rondvragen of iemand dat al geprobeerd heeft en het werkt.

Geloof niet zo in die dingen.
Een temazepam of een andere slaappil maakt niet dat je perse naar een psycholoog toe moet. Dat kun je gewoon aangeven.

Kun je vertellen waarom je niet naar een Psych zou willen?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:06:

[...]

Ja dan ga ik eerst even rondvragen of iemand dat al geprobeerd heeft en het werkt.

Geloof niet zo in die dingen.Melatonine
Is het een Nederlandse site? Want het wordt in Nederland niet verkocht zonder recept. Temazepam schijnt ervoor te zorgen dat je geen of minder rem-slaap hebt. Ik gebruik ze ook en het helpt idd tegen nachtmerries. Toch krijg ik ze nog steeds, het maakt uit wat de oorzaak is. Bij mij cptss en dus krijg ik altijd wel weer nachtmerries. Het is de vraag of het goed is je rem-slaap weg te nemen want veel mensen denken dat je door te dromen dingen verwerkt. Zoals een soft reset bij een pc. Ik weet niet wat bij jou de oorzaak is maar een lapmiddel werkt maar tijdelijk he.

Waarom wil je niet naar je huisarts? Ik ben ook vrij zorgmijderig dus ik kan het me wel voorstellen. Maar het is een gesprek van 5 minuten he, en je hoeft je niet te schamen. Er is wel een kans dat je ze niet mee krijgt, omdat huisartsen niet te scheutig zijn met slaapmiddelen voorschrijven maar als je helemaal erdoorheen zit, zou ik het wel proberen. Misschien krjg je dan eenmalig 20 stuks, dan kun je zelf beslissen wanneer je even goed wilt slapen. Ze werken wel vrij snel verslavend, in de zin dat je de dag erna moeite kunt hebben met in slaap komen.
quote:Chiefseattle schreef op 22 november 2015 @ 23:09:

Is het een Nederlandse site? Want het wordt in Nederland niet verkocht zonder recept. Temazepam schijnt ervoor te zorgen dat je geen of minder rem-slaap hebt. Ik gebruik ze ook en het helpt idd tegen nachtmerries. Toch krijg ik ze nog steeds, het maakt uit wat de oorzaak is. Bij mij cptss en dus krijg ik altijd wel weer nachtmerries. Het is de vraag of het goed is je rem-slaap weg te nemen want veel mensen denken dat je door te dromen dingen verwerkt. Zoals een soft reset bij een pc. Ik weet niet wat bij jou de oorzaak is maar een lapmiddel werkt maar tijdelijk he.

Waarom wil je niet naar je huisarts? Ik ben ook vrij zorgmijderig dus ik kan het me wel voorstellen. Maar het is een gesprek van 5 minuten he, en je hoeft je niet te schamen. Er is wel een kans dat je ze niet mee krijgt, omdat huisartsen niet te scheutig zijn met slaapmiddelen voorschrijven maar als je helemaal erdoorheen zit, zou ik het wel proberen. Misschien krjg je dan eenmalig 20 stuks, dan kun je zelf beslissen wanneer je even goed wilt slapen. Ze werken wel vrij snel verslavend, in de zin dat je de dag erna moeite kunt hebben met in slaap komen.Eenmalig 20 stuks ís best veel Chieffie. Ik hoop dat er geen huisartsen zijn die er zoveel ineen voorschrijven voor een eerste recept...
O je hoeft niet meteen naar eenpsycholoog voor een paar slaappillen hoor. Sommige mensen vragen ze voor een lange vliegreis of omdat ze bv een sterfgeval hebben meegemaakt ed.
quote:Kia-Ora schreef op 22 november 2015 @ 23:12:

[...]

Eenmalig 20 stuks ís best veel Chieffie. Ik hoop dat er geen huisartsen zijn die er zoveel ineen voorschrijven voor een eerste recept...Volgens mij kreeg ik de eerste keer tien stuks mee. Da's wel normaal hoor, van wat ik heb gehoord. Twintig veel, tja, voor mij is dat niet veel maar ik gebruik ze ook al jaren.
quote:Kia-Ora schreef op 22 november 2015 @ 23:08:

[...]

MelatonineBedankt! Ga liever niet ik vind het heel moeilijk om tegenover iemand te zitten en over mijn problemen te praten. Ik heb een muur om me heen en bang voor de confrontatie. Of dat er een diagnose van een stoornis word vastgestelt ik wil gewoon normaal zijn.
quote:Chiefseattle schreef op 22 november 2015 @ 23:16:

[...]

Volgens mij kreeg ik de eerste keer tien stuks mee. Da's wel normaal hoor, van wat ik heb gehoord. Twintig veel, tja, voor mij is dat niet veel maar ik gebruik ze ook al jaren.Twintig ís voor een eerste recept echt veel. Tien ís een normalere hoeveelheid.
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:19:

[...]

Bedankt! Ga liever niet ik vind het heel moeilijk om tegenover iemand te zitten en over mijn problemen te praten. Ik heb een muur om me heen en bang voor de confrontatie. Of dat er een diagnose van een stoornis word vastgestelt ik wil gewoon normaal zijn.Lees dit ff na TO........
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:19:

[...]

Bedankt! Ga liever niet ik vind het heel moeilijk om tegenover iemand te zitten en over mijn problemen te praten. Ik heb een muur om me heen en bang voor de confrontatie. Of dat er een diagnose van een stoornis word vastgestelt ik wil gewoon normaal zijn.Je bent niet gelijk abnormaal als je om hulp vraagt hoor. Je hebt alleen een probleem en daarmee wil je geholpen worden en dat ís volkomen normaal. Maar ga vooral wel naar de huisarts, die heeft naast een receptje ook vaak een goed advies of iets te zeggen waar je wat mee kunt.
quote:Chiefseattle schreef op 22 november 2015 @ 23:09:

Waarom wil je niet naar je huisarts? Ik ben ook vrij zorgmijderig dus ik kan het me wel voorstellen. Maar het is een gesprek van 5 minuten he, en je hoeft je niet te schamen. Er is wel een kans dat je ze niet mee krijgt, omdat huisartsen niet te scheutig zijn met slaapmiddelen voorschrijven maar als je helemaal erdoorheen zit, zou ik het wel proberen. Misschien krjg je dan eenmalig 20 stuks, dan kun je zelf beslissen wanneer je even goed wilt slapen. Ze werken wel vrij snel verslavend, in de zin dat je de dag erna moeite kunt hebben met in slaap komen.

Ik weet niet of het een Nederlandse site is. Heb het op google ingtikt Temazepam zonder recept. Toen kwamen er sites tevoorschijn. Maar daarna heb ik het hier eerst gevraagd. Ja dromen verwerken zeker dingen maar zovaak nachtmerries is vermoeiend. Maar dat hoef ik niet uit te leggen aan je als je PTSS hebt. Nachtmerries zijn nog niet zo erg maar ben doodsbang voor de slaapverlamming het lijkt zo echt wat er dan gebeurd en dan ben ik een paar dagen echt van slag en bang om te slapen.

Ik ga morgen de dokter bellen.
quote:Nicotientje schreef op 22 november 2015 @ 23:23:

[...]

Lees dit ff na TO........Ja gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven