VRLK
dinsdag 7 oktober 2008 om 19:48
Pffft, maar wanneer gaat hij dan naar school? Ik dacht dat je nog even had toch? En gewoon zonder luier naar school laten gaan lijkt mij. Geen bruine bonen voorlopig en 'm zelf leren een schone onderbroek aan te trekken op donderdag . Nee, dat is flauw, maar ik denk echt dat het zo over is. Bovendien: de meeste kinderen poepen niet op school. Die plees stinken zo waanzinnig, dat is niet rustig poepen.
dinsdag 7 oktober 2008 om 19:49
Athena, ik typ met 1 hand dus doe t kort.
Het is nog niet zo ver, wie weet wat er nog gebeurd met Boefje als je er luchtig over doet.
En wat ik me ook afvraag: poept hij altijd op n vast tijdstip? Wie weet gaat t maar heel weinig/niet voorkomen dat hij op school in zijn broek poept?
Wie weet is t wel direct over zodra hij op school zit en ziet dat anderen ook op t wc-tje gaan daar? Ik merk dat school wat dat betreft toch anders werkt dan kdv, waar t vertrouwd was en ze de kindjes kenden.
Is het nog n idee om het cb hier nog eens over te consulteren, of de huisarts? Want t kost jullie nogal wat energie zo.
Trouwens, Mille morgen laten weten is prima hoor!
Het is nog niet zo ver, wie weet wat er nog gebeurd met Boefje als je er luchtig over doet.
En wat ik me ook afvraag: poept hij altijd op n vast tijdstip? Wie weet gaat t maar heel weinig/niet voorkomen dat hij op school in zijn broek poept?
Wie weet is t wel direct over zodra hij op school zit en ziet dat anderen ook op t wc-tje gaan daar? Ik merk dat school wat dat betreft toch anders werkt dan kdv, waar t vertrouwd was en ze de kindjes kenden.
Is het nog n idee om het cb hier nog eens over te consulteren, of de huisarts? Want t kost jullie nogal wat energie zo.
Trouwens, Mille morgen laten weten is prima hoor!
dinsdag 7 oktober 2008 om 19:50
O ja en verder heb ik koppijn sinds ik de krant zag... Ik heb gezellig ons geld dat naar de aannemer moet op een ijslandse spaarrekening staan... Geld van de hypotheek dus en daar moet de verbouwing van gefinancierd worden. Als die klojo van een aannemer nu al klaar was geweest had ik dat geld dus gewoon uitgegeven... nu staat het onveilig op een bankrekening en heb ik ook nog eens geen badkamer. Denk dat de ministers van financieen overuren maken, maar ik hoop ook echt dat mijn spaargeld veilig staat
.
dinsdag 7 oktober 2008 om 19:53
Nee Lien, dat meen je niet!!
Ik had er ook over gedacht om wat bij Icesafe neer te zetten maar ben (gelukkig) een schijterd wat dat soort dingen betreft.
Overigens, op teletekst stond dat je niets meer van je rekening kunt halen maar vanmiddag op t journaal zeiden ze dat je wel nog gewoon bij je geld kon....
ff kijken of ik Knorrie op bed krijg, dat typt stukken makkelijker
Ik had er ook over gedacht om wat bij Icesafe neer te zetten maar ben (gelukkig) een schijterd wat dat soort dingen betreft.
Overigens, op teletekst stond dat je niets meer van je rekening kunt halen maar vanmiddag op t journaal zeiden ze dat je wel nog gewoon bij je geld kon....
ff kijken of ik Knorrie op bed krijg, dat typt stukken makkelijker
dinsdag 7 oktober 2008 om 20:05
Knorrie tukt gewoon door, van de arm af zo zijn bed in. Hij ligt nu ook in zijn eigen ledikant dus het zou wel handig zijn als hij vanavond nog een keer komt zodat ik hem kan verplaatsen naar onze kamer. Of hij moet weer doorslapen, dan is het niet erg dat hij in zijn eigen kamer ligt .
Schorrie zou dat nooooit zeggen. Die zegt alleen maar: Stommerds! Jullie zijn stommerds.
Het was hier vanochtend, tussen de middag en vanavond bal. Waarom gaat het 'in de boekjes' altijd over peuterpuberteit? Daar heb ik helemaal niet zoveel mee te stellen gehad als het om Schorrie gaat, hier is het echt de kleuterpuberteit die ons tot wanhoop drijft.
Schorrie zou dat nooooit zeggen. Die zegt alleen maar: Stommerds! Jullie zijn stommerds.
Het was hier vanochtend, tussen de middag en vanavond bal. Waarom gaat het 'in de boekjes' altijd over peuterpuberteit? Daar heb ik helemaal niet zoveel mee te stellen gehad als het om Schorrie gaat, hier is het echt de kleuterpuberteit die ons tot wanhoop drijft.
dinsdag 7 oktober 2008 om 20:14
Wat ontzettend balen van het teleurstellende gesprek met school, Athena. Je hoopt toch op een mildere aanpak. Ik vind het echt sneu... alsof je zoiets kunt afdwingen. Dit is toch echt (ook zoals ze zelf zeggen) een uitzondering. De meeste kinderen zijn op hun 4e zindelijk. En Boefje is ook zindelijk (hij geeft toch aan wanneer hij moet?), alleen doet hij het nog niet op de wc. Tssss... ik zit me er echt over op te winden. Mijn eerste reactie was ook; 'zoek kje toch een andere school', want wat een vervelende start heb je op deze manier zeg! Hoelang hebben jullie nog?
Is het een optie Boef thuis te houden tot hij zindelijk is of stimuleer je hem daar niet mee?
Is het een optie Boef thuis te houden tot hij zindelijk is of stimuleer je hem daar niet mee?
dinsdag 7 oktober 2008 om 20:18
Lien, wat schattig!
En wat betreft stokjes. Na 3,5 jaar hebben jullie toch wel door dat ik alles behalve subtiel ben. Daarnaast ontzettend impulsief dus wanneer ik bevrucht ben zijn jullie één van de eerste die het weten.
KW is de laatste week (vooral afgelopen weekend ) zo lief en gehoorzaam. Ik herken jullie verhalen dan ook niet!
En wat betreft stokjes. Na 3,5 jaar hebben jullie toch wel door dat ik alles behalve subtiel ben. Daarnaast ontzettend impulsief dus wanneer ik bevrucht ben zijn jullie één van de eerste die het weten.
KW is de laatste week (vooral afgelopen weekend ) zo lief en gehoorzaam. Ik herken jullie verhalen dan ook niet!
dinsdag 7 oktober 2008 om 20:22
Ben toch zo blij dat er niet ook nog een peuter tussen die baby en kleuter in zit. Nee, hier gelukkig een dochter er boven, die zich werkelijk con-ti-nu met alles bemoeit. "Mama, denk je ook dat Kiloknaller voetballes morgen eng vindt". Waarop Kiloknaller dan weer zorgelijk gaat kijken omdat hij denkt dat hij dat eng moet gaan vinden omdat grote zus het zegt. Grrmmmbl.
Ik ga in bad en even wat stukken lezen voor sollicitaties morgen.
Ik ga in bad en even wat stukken lezen voor sollicitaties morgen.
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:01
Denk dat thuishouden geen optie is als je nog wilt werken Wind, en dat Boefje wel gewoon naar school zal moeten.
Ik denk en hoop voor je dat het met poepen op school wel los zal lopen Athena, de meeste kinderen doen dat toch inderdaad liever rustig thuis.
Ik vind ze wel behoorlijk star zeg. Dat ze niet van plan zijn elke dag een poepbroek te verschonen, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar om nu al te roepen dat ze het nooit willen doen?! Elk kind kan een keertje een ongelukje hebben.
Lien, hier is geld voor keukenverbouwing gisteren gestort en aannemer heeft verdorie nog niks rond en denkt rond 22 november te beginnen, terwijl het eerst twee maanden eerder zou zijn. Het is dat we met deze man goede ervaringen hadden in oude huis, want ik zou nu bijna een ander gaan zoeken.
Maar goed, geld staat nu dus ook op een spaarrekening..
Ik denk en hoop voor je dat het met poepen op school wel los zal lopen Athena, de meeste kinderen doen dat toch inderdaad liever rustig thuis.
Ik vind ze wel behoorlijk star zeg. Dat ze niet van plan zijn elke dag een poepbroek te verschonen, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar om nu al te roepen dat ze het nooit willen doen?! Elk kind kan een keertje een ongelukje hebben.
Lien, hier is geld voor keukenverbouwing gisteren gestort en aannemer heeft verdorie nog niks rond en denkt rond 22 november te beginnen, terwijl het eerst twee maanden eerder zou zijn. Het is dat we met deze man goede ervaringen hadden in oude huis, want ik zou nu bijna een ander gaan zoeken.
Maar goed, geld staat nu dus ook op een spaarrekening..
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:18
Als het meer dan 100.000 is Wind wel .
Walk the Line is op RTL 8. Goede film! Maar ik kijk triest Uitstel van Executie..... .
Ik moet nog steeds foto's van Knorrie afdrukken om een album te gaan maken. Bij Schorrie had ik na een week al 100 foto's afgedrukt.....
Ga weer voor de buis hangen, en een boterham smeren. Ik heb enorme honger!
Walk the Line is op RTL 8. Goede film! Maar ik kijk triest Uitstel van Executie..... .
Ik moet nog steeds foto's van Knorrie afdrukken om een album te gaan maken. Bij Schorrie had ik na een week al 100 foto's afgedrukt.....
Ga weer voor de buis hangen, en een boterham smeren. Ik heb enorme honger!
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:23
Jasses Athena, jammer dat het gesprek zo onbevredigend is verlopen. Ik moet zeggen, op de school van S&W deden ze bij een gesprek voorafgaand aan de plaatsing ook moeilijk, maar de juf zelf deed er toen het eenmaal zover was, vrij relaxed over. Ze hadden daar ook een doos reservekleren in iedere kleuterklas, terwijl mij vantevoren echt werd verteld dat dat op de basisschool verleden tijd was. Maar goed, met 4- en 5-jarigen kan het altijd een keer gebeuren dat een spannende situatie, thuis of in het algemeen (denk aan de Sinterklaasperiode), moeheid of iets onder de leden hebben ook ervoor kan zorgen dat er iets voortijdig het gebouw verlaat, terwijl ze normaliter zindelijk zijn. Als ik jou was zou ik me er niet al te druk om maken en de eerste weken even aankijken, je kunt er toch weinig invloed op uitoefenen, Misschien zou je hem de komende weken juist de hemel in kunnen prijzen omdat hij al zo'n grote jongen wordt dat hij naar school gaat, zonder enige aandacht aan het zindelijkheidsprobleem te schenken. En je zou met hem speciale schoolonderbroeken uit kunnen gaan kiezen, cars-onderbroeken of weet ik veel wat figuur hij leuk vindt, misschien dat hij die dan wel schoon wil houden.
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:23
Creche kan eventueel verlengd worden. Maarja, dat betekent hem toch weer meeslepen naar Neverland, terwijl we nou juist per 1-11 ook Schurk in eigen stad naar kdv doen zodat we ze in 1x kunnen afzetten. Bovendien is hij toch ook wel erg toe aan school, langer wachten is echt wat mij betreft een noodoptie.
En thuishouden inderdaad ook. Dan nog liever naar school sturen met kans dat het niet nodig is om te komen verschonen. Want thuishouden betekent dat we 2 dagen aan werktijd moeten gaan inleveren. Kan ik echt niet doen, 3 dagen is voor mij al op het randje van haalbaar. En vent kan 1 dag thuis doen, maar ook niet meer, om dezelfde reden.
Hij gaat 31-10 wennen, dus nog een paar weken. Ben vanavond begonnen hem zelf zijn billen te laten afvegen en dat ging niet slecht. Dus als dat een beetje wil, dan kan hij zichzelf verschonen op school en zou het moeten loslopen.
Spaargeld, ik heb het even allemaal niet zo gevolgd door drukte. Wij hebben een spaarrekening bij Postbank, is dat ook onveilig?
Oeh en aannemers die aan het klooien zijn, zijn ook niet goed voor bloeddruk. Weet nog wel dat wij ook allerlei discussies hadden over onze keuken destijds. Niet fijn.
En thuishouden inderdaad ook. Dan nog liever naar school sturen met kans dat het niet nodig is om te komen verschonen. Want thuishouden betekent dat we 2 dagen aan werktijd moeten gaan inleveren. Kan ik echt niet doen, 3 dagen is voor mij al op het randje van haalbaar. En vent kan 1 dag thuis doen, maar ook niet meer, om dezelfde reden.
Hij gaat 31-10 wennen, dus nog een paar weken. Ben vanavond begonnen hem zelf zijn billen te laten afvegen en dat ging niet slecht. Dus als dat een beetje wil, dan kan hij zichzelf verschonen op school en zou het moeten loslopen.
Spaargeld, ik heb het even allemaal niet zo gevolgd door drukte. Wij hebben een spaarrekening bij Postbank, is dat ook onveilig?
Oeh en aannemers die aan het klooien zijn, zijn ook niet goed voor bloeddruk. Weet nog wel dat wij ook allerlei discussies hadden over onze keuken destijds. Niet fijn.
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:27
Ik maak me alleen zorgen om spaargeld als men en masse al het spaargeld stante pede contant van de bank haalt. Daardoor kunnen de banken op den duur in liquiditeitsproblemen komen en dat veroorzaakt dus allerlei problemen. Maar ik kan me voorstellen dat de onrust er juist voor zorgt dat mensen hun geld liever even in een ouwe sok stoppen. Juist zo ontstaat die negatieve spiraal waar iedereen zo bang voor is.
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:36
Carsonderbroeken heeft hij allang drop, dat was maanden geleden al een charme-offensief van onze kant om hem te stimuleren . Maar ook dat haalt natuurlijk weinig uit.
Maar wat je verder zegt is ook waar: meer dan dit kunnen we niet doen en moeten we maar gaan ervaren hoe het loopt.
Niks gehoord van je kijkers nog?
Maar wat je verder zegt is ook waar: meer dan dit kunnen we niet doen en moeten we maar gaan ervaren hoe het loopt.
Niks gehoord van je kijkers nog?