Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Dat is erg vervelend linjmh. Hier dus wel makkelijke eerste maar is 15 maanden en net ontzettend op ontdekkingsreis wat man ontzettend zwaar vind

Zegt ook steeds er helemaal doorheen te zitten..
quote:menmo schreef op 22 november 2015 @ 12:29:

Overigens heb ik het zó ontzettend gehad met mn schoonmoeder! Begint serieus al haar zinnen met "ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar kan je niet beter..", "ik wil geen betweterige schoonmoeder zijn hoor maar ik deed het altijd zo en zo", "wat doe je dat op een eh, bijzondere manier?".

En dan na een hoop zaniken en zeuren dat ze zo graag de fles wilde geven, als man en ik het dan toe laten, niets van ons aannemen. Kleine meid drinkt heel gulzig aan de fles dus op advies van CB veel pauzes en meer dan 1x tussendoor laten boeren om de krampjes zoveel mogelijk te verminderen. Maar nee hoor "nee hoor, ik deed altijd in 1x de fles leeg laten drinken als ze dat wilden en daar zijn ze goed groot op geworden, ik weet wel wat ik doe". Gelukkig valt het man inmiddels ook op en gaat er zelf ook tegen in. Voel me dan toch bezwaard als ik voor mn gevoel overal tegenin moet gaan omdat ze dingen zo tegen onze manier in doet en overal een mening over heeft (99% dat wij het in haar ogen niet goed doen zij het anders deed).

Heel irritant!

Maar over het snelle drinken, heb je al dr brown flessen geprobeerd?

Wij hebben namelijk ook zo'n gulzigaard. Met die flessen kan ze dat niet.
If you can dream it, you can do it.
Menmo, wat irritant zo'n schoonmoeder. Dat je liefst meteen zou zeggen zodra 'ik wil niet vervelend zijn' zegt: te laat...

Bleh. Misschien een keer duidelijk zeggen: we vinden het lief dat je advies wilt geven, maar we zouden het fijner vinden als je laat blijken vertrouwen in ons te hebben en ons het te laten ontdekken. Of kan dat niet?

Vraagje: wij zouden volgens de vk vandaag een regeldag hebben, en ons meisje heeft wel 2 keer extra iets gedronken omdat ze toevallig wakker werd en maar bleef smakken (heb me kapot gelachen, ze tijgerde op mn buik omhoog en zoog vervolgens op mn buik. 10 dagen oud!) maar het huilen is er niet bij... Kunnen regeldagen ook kalm verlopen? Wij hadden ons ingesteld op veeeel huilen.

Misschien komt het morgen nog?

Lieve Lin, wat pittig zeg. Ik snap je strijken wel hoor, dat is iets waar je controle hebt, je enkel daarop focust en je ook het gevoel hebt weer iets af te kunnen vinken. Mijn advies: maak een lijst met alles wat je nog wil, en ga het op volgorde zetten van prioriteit. En dan data erbij. Zo voorkom je dat je onnodig teveel doet. Ik wou dat ik beter advies had, maar ik stuur je maar gewoon een knuffel...
Let love rule...
Regendagen zijn geen regel. Elk kind is anders.
Menmo heeeeel irritant zon schoonmoeder! Van mijn eerste heb ik "geleerd" zo veel mogelijk naast me neer te leggen en het op: van het CB moet het zo.... te gooien.

Dat van die overzichtelijke dingen doen klopt wel ja. En ook dat ik t gedaan wil hebben voordat ik weer aan de slag moet want ik weer van de vorige keer dat dan alles blijft liggen tot het oneindige :(

Dank voor alle lieve berichtjes, doet me veel. Heb inderdaad geen familie en vriendinnen die kunnen helpen... Dus jullie helpen me!
Ik heb bij mijn drie kinderen nooit iets gemerkt van de 'voorgeschreven' regeldagen.
Oja de regeldagen! Weinig van gemerkt op de momenten dat het "zou moeten" en als we er wat van merkten was het dat de baby wat vaker dan normaal wilde drinken. Ging niet gepaard met veel gehuil, want we doen niet aan laten huilen. Ging gewoon met baby in bed en legde baby iets vaker aan dan normaal. Best lekker, zulke tutteldagen.

*zou ik nu ook eens moeten inplannen voor mezelf...*
Thanks pointdexter en linjmh. Op t moment zijn t idd de basale dingen, zoals niet zelf even die leuke kleertjes kunnen kopen door gebrek aan energie, die mij flink laten janken. Hopelijk gaan de komende weken snel voorbij en kunnen we lekker naar huis met zn drieën
Je zit ook gewoon echt met die stomme hormonen. Helaas... duurt het nog wel een paar maanden voor die hormonen uit je lijf zijn.
We geven inderdaad aan dat we ons houden aan de adviezen van het CB aangezien die van "nu" zijn en niet van 30 jaar geleden, en dat we willen dat zij zich weer aan onze "regels" houdt. Althans, aangegeven dat we "het op prijs zouden stellen als..". Jammer dat er dan steeds een weerwoord volgt en ze dan vindt dat ik een perfectionist ben.. Dan ben ik maar een perfectionist, we hebben het nog altijd wel over onze eerste dochter dus ze heeft zich maar te schikken. Gelukkig heeft manlief dat nog aan haar doorgegeven ook later aan de telefoon, dat we het prima vinden als ze dingen wil doen als flesjes geven maar dat we niet overal een discussie van willen maken en ze onze manier heeft te volgen - ben ik tenminste niet die zeurende schoondochter. Van manlief neemt ze het tenminste aan (soort van).

Regeldagen: hier niet zozeer gehad als je leest in de boekjes, wel dat ze met 2 weken vooral 's nachts vaker aan de borst wilde maar of dat nou een regeldag was of net wat meer last van krampjes..

Dr Brown fles ga ik inderdaad maar halen, baadt het niet dan schaadt het niet. Ze drinkt nu met Avent flessen en dat gaat al iets beter dan met een gewone, maar nog steeds blijft ze gulzig drinken en dan na 1,5u heeft ze echt last van haar buik en veel windjes. Zo sneu, kunnen haar dan ook niet troosten - zo'n machteloos gevoel dat je eigenlijk niets voor haar kan doen behalve bij je houden en zachtjes wiegen of nog maar weer een keer in bad doen (ontspant ze zichtbaar van).

Merken jullie naast regeldagen iets van clustermomenten? Kleine meid hier heeft af en toe echt dat ze alleen stil wordt als ze bij ons erbij zit, bij manlief of bij mij op de buik. Valt ze niet echt in slaap maar ligt er dan wel heel tevreden bij en trakteert ons op een overdaad aan lachjes. Heerlijk dat geknuffel! Alleen, zeker als ik alleen thuis ben, best onhandig met zelf even wat drinken enzo, kan zomaar een paar uur duren (als ik haar dan tussendoor in de box leg of in bed is het brullen/krijsen/traantjes).. En heb ook niet altijd zin om thuis de draagdoek weer helemaal om te knopen.
Menmo wat vervelend die schoonmoeder. Ik zou vertellen dat het zo gebeurt en niet anders. Bij op prijs stellen is nog ruimte en die neemt ze. Dan maar die vervelende alleswetende schoondochter of zoon. Dan krijgt je kleintje wel op de juiste manier de fles.

De dr Brown deed hier overigens ook wonderen bij onze gulzige kleine.

Wbt het bij jou willen liggen is heel herkenbaar. Ik maakte s'ochtends een kan ranja van 1 liter zo kreeg ik wat meer binnen dan 1 glas.
quote:linjmh schreef op 22 november 2015 @ 22:57:

Oja de regeldagen! Weinig van gemerkt op de momenten dat het "zou moeten" en als we er wat van merkten was het dat de baby wat vaker dan normaal wilde drinken. Ging niet gepaard met veel gehuil, want we doen niet aan laten huilen. Ging gewoon met baby in bed en legde baby iets vaker aan dan normaal. Best lekker, zulke tutteldagen.

*zou ik nu ook eens moeten inplannen voor mezelf...*Wat deed je met oudste dan? Onze breekt de boel af als ik alleen maar even de jongste in mijn armen neem
quote:stadenland schreef op 23 november 2015 @ 21:44:

[...]

Wat deed je met oudste dan? Onze breekt de boel af als ik alleen maar even de jongste in mijn armen neem

Dat was toen ik d'r nog maar een had.... Nu weet ik niet eens wanneer er een regeldagen is, de jongste gaat mee in de flow van het gezin, maar heb me voorgenomen dat als de oudste naar het kinderdagverblijf gaat (als op tijd beter....) ik een dag met de jongste in bed blijf....

De oudste breekt inderdaad de tent af, doet ie al bij een voeding van 10 minuten, tenzij ik m achter tv of tablet zet...
Ik heb niet veel te klagen in de kraamtijd, maar wat er vandaag was moet me toch even van het hart:

- de baby heeft nauwelijks geslapen en wij dus ook niet

- de oudste was ziek en kon dus niet naar de crèche, dus voor ons ook geen rust overdag

- de buurman was keihard muziek aan het maken. Toen we hem hier op aanspraken (niet voor de eerste keer), reageerde hij er heel raar op. Zo raar, dat ik me afvraag of het wel goed met hem gaat. Het was zo hard, dat hij de deurbel niet eens hoorde en we moesten wachten tot hij na 2 uur (!) klaar was met zijn %$@^$-herrie. Het is niet alsof hij niet weet dat we hier een pasgeborene hebben!
Onze oudste is ook ziek en ook niet naar de opvang. Gisteren gesloopt. En eindelijk een flinke pot zitten janken s avonds omdat ik de krampjes zo zielig vond. Dat was wel een opluchting.

Fiool balen van de buurman. Ook irritant zon onberekenbare factor naast je, grrrr
O en nog steeds aan t bloeden.. Maar positief is wel dat ik fijner maandverband heb gevonden. Krijg enorme jeuk van van allerlei met plastics, maar bij Etos verkochten ze ook dunne (jeej!) van katoen en ademend, mocht iemand anders nog de tip zoeken: Yoni (whats in a name...). Ben sus af van de dikke kotex enzo, en eindelijk verlost van de broeierige "gewone" maandverband. Hoop niet dat het nog lang nodig is maar zo houd ik t nog wel even uit

Baby heeft nog steeds iedere avond van 6 tot 11 krampjes, zo zielig :( gelukkig slaapt ie overdag goed. En omdat de oudste een iets betere ochtend had was het kinderdagverblijf weer mogelijk dus ik heb kunnen slapen tot 11:00 (met onderbreking van de voedingen natuurlijk...) lig nu nog in bed. Twijfel of ik niet moet opstaan om het dag nacht ritme bij de baby. Maar ik lig denk ik toch te lekker
quote:linjmh schreef op 26 november 2015 @ 11:49:

Twijfel of ik niet moet opstaan om het dag nacht ritme bij de baby. Maar ik lig denk ik toch te lekker

Lekker blijven liggen! Als baby niet roept, fijn even momentje voor jezelf houden!

Kleine meid heeft hier ook nog elke avond krampjes, gelezen dat hoogtepunt bij 6 weken ligt en dat het daarna vaak minder wordt, dus daar hou ik me maar aan vast (ze is nu 6 weken). Ik hou haar tijdens de krampjes maar lekker bij me, wordt ze nog het meest rustig van. Rond 21:00 doe ik haar in bad, daarna insmeren met baby bodylotion (2 vliegen in 1 klap: droge huid wat zachter maken en ontspannend voor haar buik) en aansluitend de fles. Blijkbaar werkt het goed voor de nachten, sinds maandag wordt ze daarna pas rond half 6/6u de volgende ochtend wakker voor een volgende fles! Waren eerst bang dat er dan te lang tussen de voedingen zit, maar volgens CB lekker zo laten, ze heeft blijkbaar al een goed dag/nacht ritme, en zo krijgen wij ook weer wat "echte" slaap ipv oppervlakteslaapjes van 2 uur!

Merken wel dat ze ook knap onrustig wordt van prikkels - 2 x kraambezoek op een dag is echt haar max en dan de volgende dag niets, anders blijft ze huilen..

Wat wel heel leuk is, is dat ze steeds meer bewust lijkt te lachen! Ik smelt echt elke keer weer en kan haar dan wel opeten, zo schattig. Ze lijkt ons ook steeds meer echt te zien, en volgt ons gezicht als we haar verschonen of knuffelen..
quote:linjmh schreef op 26 november 2015 @ 11:49:

maar bij Etos verkochten ze ook dunne (jeej!) van katoen en ademend, mocht iemand anders nog de tip zoeken: Yoni (whats in a name...). Ben sus af van de dikke kotex enzo, en eindelijk verlost van de broeierige "gewone" maandverband. Hoop niet dat het nog lang nodig is maar zo houd ik t nog wel even uit

Dank voor de tip! vandaag dus maar meteen even naar de etos, want het gewone maandverband kan ik helemaal niet hebben momenteel, en ik ben het kraamverband wel zó zat!!

*kan ik mooi meteen de babybox ophalen*

Verder ben ik hier een redelijk stille meelezer, zoonlief doet het hardstikke goed, en is een schatje
quote:btientjuhzzz schreef op 27 november 2015 @ 09:50:

*kan ik mooi meteen de babybox ophalen*

Oh goed dat je het zegt, ga ik ook doen.

Zoon is pas 4 mnd
Na de keizersnede een verpleegkundige die mij voor het eerst kwam helpen douchen.

Jij hebt wel een hele erge hangbuik hè? Had je dat altijd al of is dat echt van de zwangerschap?

Juist ja. Thanks!
quote:Salstar25 schreef op 28 november 2015 @ 09:43:

Na de keizersnede een verpleegkundige die mij voor het eerst kwam helpen douchen.

Jij hebt wel een hele erge hangbuik hè? Had je dat altijd al of is dat echt van de zwangerschap?

Juist ja. Thanks!Lekker professioneel
If you can dream it, you can do it.
quote:Salstar25 schreef op 28 november 2015 @ 09:43:

Juist ja. Thanks!Die mag je gewoon sláán hoor. Gooi het maar op de hormonen... pffff
In die categorie van stomme verpleegsters kon ik me al binnen een uur na de bevalling afgelopen woensdag officieel aansluiten bij dit topic. We hadden de naam van onze dochter nog niet gekozen van tevoren dus we hadden een lijstje meegenomen om na de bevalling te kunnen kiezen. Uiteindelijk hebben we een mooie naam gekozen, maar niet dankzij een bemoeierige kraamhulp in het ziekenhuis die ongevraagd met haar tengels aan het lijstje zat, het ook nog ging lezen en toen zei dat de naam van haar dochter erop stond. The bloody nerve! Anders maak je jezelf even het middelpunt van de situatie terwijl de ouders proberen iets van een privé momentje te hebben na een enorm heftige bevalling. Hou gewoon je kop stom wijf, grrrr.

Dat mens was overigens ook lid van de bv maffia en zat enorm te pushen om aan te leggen, terwijl ik net een beetje aan het landen was van een turbo bevalling van nog geen 4.5 uur in totaal. Laat me éven met rust ja. Wat een stom wijf zeg.

Zo, dat is eruit.
lucht op hé...
Point dat is zeker stom! Uiteindelijk wel nog binnen de 3 dagen na de geboorte kunnen kiezen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven