Mode & Beauty alle pijlers

Het trouwjurkentopic

24-11-2015 12:40 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rare afwijking: ik ben verzot op trouwjurken. Mooie, lelijke, bijzondere, ik vind het heerlijk om ernaar te kijken. Misschien zijn hier gelijkgestemden?

Plakken maar!
De Disney collectie van Peacy:

Prachtige plaatjes Chantilly. Die jurken vind ik ook geweldig! Ik vind de rok van de derde echt waanzinnig mooi! (Mijn internet hing nog op 2 pagina's terug)
quote:AnAppleADay schreef op 01 december 2015 @ 16:13:

Even een vraagje:

Trouwen is voor mij nog heel erg "als ik later groot ben..." maar ik vroeg me af in welke prijsrange de jurken vallen van de dames hier die zijn getrouwd. Is het echt zoals in Say Yes, dat je onder de 2000,- echt niks kan verwachten?Mijn jurk was 400, maar die is niet representatief.
quote:Rorschach schreef op 01 december 2015 @ 16:29:

[...]

Oef, echt?

Hele lijsten met wat het bruidspaar wil 'hebben' als geschenk, save the date cards die pleuris duur zjin en waar ruzie over ontstaat, een bridal shower , een stag/hen party, cadeautjes om iemand die deel wilde zijn van je bridalparty te bedanken (en dat moet origineeeel), ouders die zich de schulden in steken voor een trouwjurk, 500+ gasten waarbij je uit moet kijken wie je naast wie zet.

Oi oi oi.

Portie, fikkie Lijkt me helemaal niks.

Ach dat zijn ook maar de bruiloften die pinterest en SYTTD halen. Net als in NL er ook mensen zijn die 30.000 uitgeven aan hun trouwdag.

Het is in de VS wel meer dan in NL idd. Maar dat komt ook omdat relaties in het algemeen in de VS nog wat anders in elkaar steken dan in NL.
Wij hebben tot nu toe wel een belachelijk laag budget.
quote:matroesjka_ schreef op 01 december 2015 @ 17:23:

[...]

Het is in de VS wel meer dan in NL idd. Maar dat komt ook omdat relaties in het algemeen in de VS nog wat anders in elkaar steken dan in NL.Wat bedoel je met dat laatste?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
In de categorie extravagant (en moooooi)

Ik vind het net als Chantilly het leukste van die amerikaanse bruiloften. Maar niet te doen als je alles zelf regelt, en onbetaalbaar als je het uit handen geeft.
quote:Peacy schreef op 01 december 2015 @ 17:25:

Wij hebben tot nu toe wel een belachelijk laag budget.Verrek joh ik was ff vergeten dat je ging trouwen Hebben jullie al veel geregeld?
quote:Monatala schreef op 01 december 2015 @ 17:26:

[...]

Wat bedoel je met dat laatste?

Nou, in de VS gaan mensen nog vaker dan in NL pas samenwonen als ze getrouwd zijn en zijn huwelijken echt sociale aangelegenheden waar "verplichtingen" bij horen en etiquette gevolgd wordt terwijl we in NL al snel denken "die mensen willen toch trouwen?". Dat heeft allemaal invloed op hoe groots bruiloften gevierd worden.

Ik kom uit een best arm oost-europees land en daar gaat dat ook zo. Mensen geven daar vaak grotere cadeaus dan hier in NL. En bruiloften zijn sowieso grootser en echt meer een big deal dan hier.
quote:matroesjka_ schreef op 01 december 2015 @ 17:29:

[...]

Verrek joh ik was ff vergeten dat je ging trouwen Hebben jullie al veel geregeld?

Nee, hij heeft me zaterdag officieel gevraagd. Dus nu kunnen we echt aan de bak.

Locatie die ik geweldig vind, vindt hij minder want het is z'n werk.
quote:Peacy schreef op 01 december 2015 @ 17:33:

[...]

Nee, hij heeft me zaterdag officieel gevraagd. Dus nu kunnen we echt aan de bak.

Locatie die ik geweldig vind, vindt hij minder want het is z'n werk.

Haha oh dat snap ik wel ergens.

Leuk! En dan bij deze officieel gefeliciteerd!
quote:Trijntje84 schreef op 01 december 2015 @ 16:30:

Ik kan de link helaas niet openen Peacy.

De jurken van Jesus Peiro vind ik ook prachtig overigens. Maar helaas ook erg duur. Heb er nog wel via Marktplaats 1 gepast, maar was mij helaas te klein.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jaaaa!

Ik was dus al tijden op zoek naar die eerste. Dacht dat hij van Justin Alexander was, maar Jesus Peiro dus. Thanks!
Opzich zie ik wel veel mensen hier in de US samenwonen voordat ze gaan trouwen, maar trouwen is hier wel een serious happening en ik vind dat ze het ook en jonger doen dan wij in NL, en veel sneller.

Heb behoorlijk wat collega's die na 1 jaar samenwonen en verloven en dan na 2 jaar trouwen.

Ze vinden mij dus ook maar apart soms, 27 jaar..niet getrouwd..geen kinderen..haha

@peacy gefeliciteerd!

Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de kosten van een bruiloft. Je zegt dat je een belachelijk laag budget hebt is het brutaal als ik vraag wat jullie als budget stellen? Heb hier in de US weinig aan wat mijn collega's vertellen dat het kost want idd, bruiloften zijn hier een big deal en dus belachelijk duur.

Ik ben echt een zuinigerd dus ik zou helemaal geen dure bruiloft willen hebben.
Maar, in landen waar bruiloften een big deal zijn zijn cadeaus dat ook he

Voorbeeld van mijn nicht: kosten 6000 euro (als je dat naar NL zou trekken zou ik zeggen dat je dat moet vergelijken met een bruiloft van 20.000 in NL), cadeaus a 4000 euro.

Onze bruiloft heeft trouwens ongeveer 7000 gekost, alles er op en er aan (excl. huwelijksreis).
We willen max 5000¤.

Maar we zijn nog aan het orienteren! Vooral de locatie is erg prijzig.
In mijn ervaring moet je je in de eerste instantie beoogde budget vermenigvuldigen met 1.5 en dat is wat je ongeveer gaat uitgeven
Wauw, zulke grote cadeaus! Pffff.

Ik heb duidelijk ook geen verstand van bruiloften want ik vind E5000 best nog veel (of E7000 haha)

Ligt er natuurlijk idd ook aan hoeveel gasten etc

Zoals ik al zei, ik ben echt een zuinigerd en besteeld m'n geld liever aan een mooie reis. Ik heb ook geen zin om me scheel te betalen aan hapjes en drankjes voor een achter nicht en verre tante bij wijze van, dus ik heb altijd gezegd dat ik trouw enkel met de naaste familie uitgenodigt
Wij zijn ook zo hoor. En toch, geen seconde spijt gehad van het geld dat we uitgegeven hebben. En ook leuke cadeaus gehad (al komt het lang niet in de buurt van 4000 hoor )

En in andere culturen is het ook niet een gigantisch cadeau he. Grote families etc. Als iedereen 50 euro inlegt dan kom je al een heel eind. En dat geld is zodat de newlyweds niet blut zijn na hun bruiloft maar een goede start kunnen maken. Jij geeft geld als de kinderen van je nicht gaan trouwen bijvoorbeeld, en als jouw kinderen gaan trouwen krijgen die ook weer dat geld van jouw zus. Het is een soort van collectief financieringsplan zeg maar
Moeten we dit topic onderhand niet omdopen in het bruiloften kletstopic?
Onze bruiloft heeft ons 8900 gekost. Maar goed, wel veel gekregen ( mijn jurk met sluier, man zijn pak en schoenen, de bloemen als verjaardagscadeau, de kapsters was de nicht van man en kreeg ik gratis, auto hebben we niet gehuurd, maar de auto van moeder gebruikt).

Al met al heeft dat de kosten wel erg gedrukt.. en we hebben ook veel teruggekregen van onze gasten ( al geven ze hier volgens mij toch wat meer hier in deze regio.. tenminste, wat ik zo om me heen hoor! )

Totaal hadden we best een grote bruiloft, al viel dat voor deze regio nog wel mee Hier zijn ze boerenbruiloft gewend met zo'n 300 avondgasten.. Wij hebben het beperkt tot 'maar' 135.. Overdag 50.
Deze komt in de buurt van wat ik denk te willen (maar dan zonder de bandjes en de strik op de heup)

Oh chantilly heb je echt netjes gedaan! Volgens mij was je eerst van plan meer te geven of niet?

Nog verrassingen in de envelopjes?
quote:matroesjka_ schreef op 01 december 2015 @ 17:41:

In mijn ervaring moet je je in de eerste instantie beoogde budget vermenigvuldigen met 1.5 en dat is wat je ongeveer gaat uitgeven Oh, men.. Dat wordt ff flink sparen dan 😱
Jaa de locatie was echt een schijntje! Ik had het ruim aangehouden, maar dit hadden we niet verwacht! En we hebben echt wel heel veel geld gekregen.. Nooit op gerekend!

Alleen maar leuke verrassingen dus
quote:Chantilly21 schreef op 01 december 2015 @ 17:51:

Jaa de locatie was echt een schijntje! Ik had het ruim aangehouden, maar dit hadden we niet verwacht! En we hebben echt wel heel veel geld gekregen.. Nooit op gerekend!

Alleen maar leuke verrassingen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven