uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Ik pas m'n zwangerschapsbroek nog 😁. Ik trek m lekker aan vandaag precies 5wk zwanger, ik denk dat t een nieuw record is
evelineh nog niet op gelet dat is een goeie, zal er eens naar kijken vanavond! Ik zal het met mijn intake ook gelijk aankaarten. Het is indd erg vroeg nog, maar er staat me iets van bij dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook had, maar dan echt pas met een week of 30 pas...
Live, Love, Laugh
🙈 hahaha jij bent er vroeg bij! Ik stel dat zo lang mogelijk uit! Ik denk dat ik nu niet tot 25 weken mijn eigen broeken kan dragen maar ga zo lang mogelijk mijn best doen... maar als 't lekker zit, zeg ik doen!
Live, Love, Laugh
http://www.babyopkomst.nl/article/kuitkrampen/

Ik vond dit mama, alleen hier geven ze aan dat het meestal voor komt in de tweede trimester. Het kan natuurlijk bij jou al nou zijn. Lees het even door misschien herken je de symptomen. 🌹
Ik heb zo'n een opgezette buik denk dat ik binnenkort ook ga overstappen naar de zwangerschapsbroeken. Ik vind niets meer lekker zitten helaas. Voel me dan zo opgeblazen haha
Oh Cyn wat vervelend die bloedingen!!

Hopelijk niks ergs!

Haha mijn darmen zetten ook uit maar ik heb nog geen andere broek nodig. Vandaag 6 weken zwanger! Langer dan vorige keer dus, die mijlpaal gehaald

Soms check ik even of mijn borsten nog pijn doen. Misselijkheid is beetje weg maar dat kan ook aan het vele relaxen en slapen nu liggen. Of misschien is Aziatisch eten heel goed tegen misselijkheid Ik ben ook heel moe maar dat zal wel door de jetlag komen.

Ik krijg volgens de Chinese kalender een meisje! Het maakt mij niet zoveel uit, ik vind beide leuk zolang een meisje geen prinsessen meisje-meisje wordt;-)

Ik had een beetje pijn in m'n kuit in het vliegtuig maar dat trok na even lopen weer weg. Verder niet gehad!
Hey Ladies,

In mijn omgeving drinken zwangere vrouwen soms één biertje mee. "Agh ééntje kan toch wel? Voor de smaak?" En heel soms een slokje uit het glas van een vriendin. Vooral als je het nog niet zo goed ziet dat ze zwanger zijn.

Nu zijn de vrouwen in mijn omgeving geen vrouwen met een achterstand, (financiële) problemen of verstoorde relaties. Het zijn hoog geschoolde vrouwen met dito banen en vaste relaties. Maar in een groep liggen de waarden en normen nog in de tradities en doen ze net als hun eigen moeders vroeger deden "en zijzelf zijn toch ook goed ter wereld gekomen?"

Ik had het idee dat de hoeveelheid bier/wijn er niet zo toe deed (tot een bepaalt niveau) maar vooral op welk moment je het deed. Dus als er net iets zich ontwikkeld aan de hersenen van een baby, dat dat dan verstoord wordt door alcohol.

Nu zat ik op de website van My name is mama (erg grappig hoe zij schrijft) en zag daar info over FAS:

"Hoeveel wijn er nodig is om FAS te veroorzaken? Een glas kan genoeg zijn. FAS ontstaat namelijk niet na een bepaalde hoeveelheid, het kan al bij je eerste misstap ontstaan."

In het bijbehorende filmpje zag ik kinderen die ik ook wel eens zie: druk, onredelijk en grenzeloos. Bij 04:23 brak trouwens mijn hart en heb ik even een traantje gelaten. LINK

Willen jullie mij beloven geen wijntjes te drinken?
Lieve dames,

het is vanacht dan echt mis gegaan.

Ergens had ik dit verwacht. Rustig was ik stiekem niet hoor maar omdat ik een leeg gevoel had dacht ik het al wel.

Ik kan dus uit het tabel. Zodat iemand anders er in kan.

Ik lees jullie verhalen graag nog even op de achtergrond nu even mee.

En wens jullie allen een hele fijne en gezonde zwangerschap
quote:cyn79 schreef op 10 december 2015 @ 09:48:

Lieve dames,

het is vanacht dan echt mis gegaan.

Ergens had ik dit verwacht. Rustig was ik stiekem niet hoor maar omdat ik een leeg gevoel had dacht ik het al wel.

Ik kan dus uit het tabel. Zodat iemand anders er in kan.

Ik lees jullie verhalen graag nog even op de achtergrond nu even mee.

En wens jullie allen een hele fijne en gezonde zwangerschapOh Cyn Wat vervelend
Oh nee, Cyn wat ontzettend naar zeg! Heel veel sterkte. Dikke knuffel
Cyn... Pppff wat erg. Hoe gaat het nu met je?

Wat verdrietig zeg.. Heb je vannacht dan een heftige bloeding gehad?

Ik had zo gehoopt dat je niet meer zou bloeden.. Sterkte meid, dikke knuffel en hou je taai.
Verdrietig en nuchter tegelijk. Alles wel gebeld en omdat ik dus kunstmatige inseminatie doe mag ik deze week wel weer ovulatietesten doen kijken of het lichaam normaal werkt.

Ja gisteravond laat zag ik het al en toen zette het al door. Vanacht nog veel meer en nu is het dubbel zo erg.

Dus kan er niets meer van maken helaas hoe graag ik het had gewild
Oh Cyn..wat erg. Ik wens je heel veel sterkte Dikke knuffel
Cyn, wat verdrietig! Sterkte 😟
Oh Cyn wat erg, heel veel sterkte!!
Kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Fijn dat je direct weer "door" mag. Ik wens je sterkte want snap erg goed dat je deze teleurstelling toch een plekje moet geven.
Heftig Cyn veel sterkte en hopelijk lukt het weer snel! 🌹
Ow bah Cyn, wat verdrietig, ondanks dat je al zo het gevoel had. Fijn dat je meteen door kan. Sterkte meid, en hopelijk is het snel weer raak.
Oooh neeee cyn wat heftig en verdrietig veel sterkte de komende tijd.
Live, Love, Laugh
Ik drink zowiezo al bijna nooit dus nu al helemaal niet...
Live, Love, Laugh
Dank jullie allen
Ik moet vandaag wel aan je denken Cyn. Ik vind je stoer omdat je het alleen doet maar het lijkt me zo zwaar als het zo mis gaat. Ik hoop dat je baarmoeder snel weer klaar is voor een nieuwe KI en dat je niet lang na ons ook een kindje krijgt
quote:mama2507 schreef op 10 december 2015 @ 12:18:

Ik drink zowiezo al bijna nooit dus nu al helemaal niet...

+1 ik drink niet, heb het ook nooit gedaan.

Sorry, maar ik kan zo niet tegen vrouwen die zwanger zijn, en dan toch nog af en toe een paar slokjes nemen of blijven doorroken gedurende zwangerschap. Het heeft zoveel effect op de baby en dat weten ze ook, maar toch nog blijven ze doorgaan. Zulke vrouwen doen echt mijn bloed koken!
quote:gebruiker1993 schreef op 10 december 2015 @ 13:30:

[...]

+1 ik drink niet, heb het ook nooit gedaan.

Sorry, maar ik kan zo niet tegen vrouwen die zwanger zijn, en dan toch nog af en toe een paar slokjes nemen of blijven doorroken gedurende zwangerschap. Het heeft zoveel effect op de baby en dat weten ze ook, maar toch nog blijven ze doorgaan. Zulke vrouwen doen echt mijn bloed koken!

Ja bij mij ook.. Maar deze meiden vinden het onderling ook heel normaal. Toen we laatst met een verjaardagsborrel in een kroeg stonden gingen we om de beurt naar de bar. In mijn haal ronde vroeg de 20 weken zwangere om een pilsje. Ik keek haar raar aan en moest lachen.

Maar toen ik in het groepje meiden keek, bleek dat ze mijn reactie juist gek vonden. Ik zei nog: "Maar je bent toch zwanger? Weet je wat: ik drink een frisje met je mee" Zegt de zwangere: "Ah joh van 1 biertje lopen ze echt niks op hoor!" En de vrouw die naast haar stond: "Hoe denk je dat ze het vroeger deden, toen dronken ze ook gewoon."

Ik hoop eigenlijk dat er iig 1 iemand is die mijn post van net leest en dan toch zegt: "Oke gezellig, doe mij dan ook maar een frisje"..
Fog ik deel je mening. Ik drink ook niet tijdens mijn zwangerschap. Proost alleen mee met gelegenheden als kerst en neem dan 1 slokje, verder niks. Ik ga niet zover dat ik niet drink vanaf het moment dat de anticonceptie de deur uit gaat. Alcohol komt nl die eerste twee weken uberhaupt nog niet bij die rijstkorrel terecht. Zo lekker vind ik een wijntje dan ook wel weer. Maar ieder zn mening. Willens en wetens met een dikke buik een biertje bestellen vind ik heel vreemd, even als een peuk opsteken... bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven