Auto huren...Greenwheels?

11-12-2015 00:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende bestuurder, zonder eigen auto. Nu wil ik, zo nu en dan, een auto huren. Gewoon voor de ervaring wat rond tuffen en soms voor een weekend.

Ik heb wat mensen gehoord over Greenwheels. (www.greenwheels.nl)

Zijn er mensen hier,die ervaring hebben met dit verhuur systeem/bedrijf?

Ik heb net even gekeken en je betaald sowieso 5 euro per maand (kleinste abonnement)

En dan ¤4,10 per uur. (nachttijd ¤1,- per uur).

En 0,26 cent per km incl benzine.

Zijn dit normale kosten, goedkoop zelfs of toch wel duur....Ik heb werkelijk waar geen idee .

Ik hoor graag naar jullie ervaringen .
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 11-12-2015 02:04
Reden: Kromme zinnen en vergeten komma's ;)
% gewijzigd
Aan een eigen auto ben je per maand al wel 50-100 euro kwijt aan verzekering en belasting etc. En reken daar dan nog de afschrijving en het onderhoud bij.

Ik denk dat greenwheels voor jou een hele goede optie is, zeker als je alleen een rondje rijdt en binnen een paar uur de auto weer terugbrengt.
Voor incidentele ritjes die kort duren werkt dat helemaal prima. Als je weekendjes weg wil en er vaak gebruik van maakt, is een tweedehands boodschappenwagentje goedkoper.
Ik zie weleens autobedrijven reclame maken voor daghuur 25.00, dus in dat opzicht lijkt Greenwheels mij wel duur. Maar ik heb geen idee wat er nog bovenop komt over die 25.00.
quote:Hoezitdit schreef op 11 december 2015 @ 07:11:

Ik zie weleens autobedrijven reclame maken voor daghuur 25.00, dus in dat opzicht lijkt Greenwheels mij wel duur. Maar ik heb geen idee wat er nog bovenop komt over die 25.00.Vanaf 25 euro en daar komen meestal ook nog kilometerkosten bij !
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Beste Ladenkastje,

Ik heb mijn rijbewijs eind 2013 gehaald. Ik rijd sindsdien Greenwheels. Het is volgens mij niet de allergoedkoopste optie, maar wel de beste optie. Anders dan andere huurbedrijven maakt het niet uit hoelang je je rijbewijs hebt (althans niet in 2013 toen ik mijn rijbewijs heb gehaald) en het eigen risico kun je tot een acceptabel bedrag beperken. Ik heb het als een mooie manier gezien om op een nuttige manier toch mijn bestuurderservaring op te bouwen.

Nu 2 jaar later heb ik nog steeds geen auto en rijd ik nog steeds met GreenWheels zowel zakelijk als prive. Zakelijk rijdt ik gemiddeld 1x per week ergens naartoe en prive doe ik dat eens in de 2 weken. Ik ben er zeer tevreden over. Het enige dat ik met GreenWheels niet doe: lange ritten. Voor mijn vakantie in Oostenrijk heb ik met mijn gezinnetje gewoon een auto gehuurd, want alle auto's die je langer dan een dag huurt kun je beter bij een gewone verhuurder doen (Weekendje weg dus NIET doen met GreenWheels).

In het begin is het even wennen aan alle dingen die je moet doen en checken, maar als je het 5x hebt gedaan gaat het al veel makkelijker. Als er wat is zijn ze bij GreenWheels over het algemeen vrij gemakkelijk benaderbaar. Ik reserveer de auto's over het algemeen vrij krap en heb af en toe een uurtje extra nodig !

2 tips: maak met je smartphone iedere keer vooraf foto's van de auto (sowieso met huurauto's wel belangrijk). In mijn 3e rit had ik een deuk over het hoofd gezien, maar dankzij de foto's kon ik laten zien dat deze er al eerder inzat. Oh en als de voorgaande bestuurder een rommeltje heeft achtergelaten, gewoon bellen.

Tot slot: ik hoor veel vrienden continu klagen over alle kosten die met een auto komen: APK, wegenbelasting, onderhoudskosten, afschrijfkosten, parkeerkosten, verzekering enzovoort. Zie: http://www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een-auto/ ! Ik heb die kosten niet en zolang ik niet continu hoef te rijden (en mijn vriendin geen rijbewijs heeft) loont het niet om een eigen auto te hebben.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Ik huur geregeld een auto bij Autohopper, zitten ook zo'n beetje door heel het land. Ik betaal 19 euro voor een dag, en mag dan 100 km ermee rijden. Ik moet hem weer volgetankt inleveren. Veel goedkoper dan een tweedehands karretje, ik huur 'm 1-2 keer per maand. Je rijdt dan wel rond in een Alto met reclame-opdruk, maar dat boeit me niet. De service is prima, auto is altijd schoon. Boven de 100 km betaal ik 18 cent per kilometer.
quote:Theemok1 schreef op 11 december 2015 @ 08:53:

Ik huur geregeld een auto bij Autohopper, zitten ook zo'n beetje door heel het land. Ik betaal 19 euro voor een dag, en mag dan 100 km ermee rijden. Ik moet hem weer volgetankt inleveren. Veel goedkoper dan een tweedehands karretje, ik huur 'm 1-2 keer per maand. Je rijdt dan wel rond in een Alto met reclame-opdruk, maar dat boeit me niet. De service is prima, auto is altijd schoon. Boven de 100 km betaal ik 18 cent per kilometer.Ik neem aan dat je dan nog wel zelf de benzine moet betalen? Want die zit bij GreenWheels in die 26 cent namelijk.
Ja, dat voltanken moet ik zelf betalen. De Alto rijdt 1 op 23, dus dat is nooit echt veel.
Ik ben ooit om dezelfde reden aan zo'n soort abonnement begonnen en het bevalt me goed. Ik gebruik het ook niet veel. Heel af en toe gebruik ik het wel eens voor wat langere ritten waarbij een goedkope huurauto misschien een tientje goedkoper zou zijn uitgevallen. Maar ik vind het ook zo makkelijk om niet naar een verhuurbedrijf te hoeven, papierwinkel te regelen en dan weer daar terug te gaan voor weer zo'n procedure., of een sleutel in een obscure brievenbus te deponeren.

Je boekt online en ook al is het midden in de nacht, binnen een poar minuten rij je weg. in de grote steden staan er ook veel, en er staan er veel bij stations, dus iha zijn die auto's dichter bij waar je ze nodig hebt dan verhuurbedrijven.
GreenWheels staat niet in mijn woonplaats, dat scheelt natuurlijk. Anders zou ik het wel overwegen, denk ik.
quote:Theemok1 schreef op 11 december 2015 @ 09:23:

GreenWheels staat niet in mijn woonplaats, dat scheelt natuurlijk. Anders zou ik het wel overwegen, denk ik.Dat maakt idd wel veel uit. Ik ben iha niet meer dan 5 minuten van een deelauto verwijderd, dus ik vind het ideaal.
Ik ben al jaren een tevreden GW-klant. Wij hebben bij ons in de straat een autootje staan, en nog wel een voordeellocatie (zeg maar 4 euro per uur of 30 per dag). Soms gebruik ik hem om naar mijn werk te gaan maar dat is eigenlijk ongunstig omdat hij daar dan dus 8,5 uur stil staat terwijl de huur wel doorloopt. Als er geen dagtarief was zou ik dat dus niet doen denk ik. Maar voor incidentele ritjes vind ik het erg handig. Reserveren op de website, je kunt op alle momenten van de dag zo instappen en de rekening (inclusief brandstofkosten) komt achteraf. En als je hem niet gebruikt kost het bijna niets.
Theemok, ik gebruik de GW ook wel eens om bv. de kinderen uit school te halen als het hard regent. Dan ben ik voor een half uur twee euro kwijt en nog iets van 1,50 voor kilometers en brandstof. In zo'n geval is GW dus sowieso goedkoper dan wat jij beschrijft. Maar voor mijn werkdagen zou Autohopper (die hebben we hier overigens dan weer niet) blijkbaar weer goedkoper zijn. Het hangt er dus echt maar vanaf wat je ermee doet.
Jaren geleden wilde ik ook een greenwheels abbo, maar dat kon niet want ik was onder de 24 jaar. Ik heb er wel nog een mailtje aan gewijd, maar dat mocht niet baten. Weet niet of ze die minimumleeftijd inmiddels hebben laten varen.
GW klinkt toch wel goed. Ik ga denk ik eens overleggen met mijn vriend. Hij heeft nog niet zo lang zijn rijbewijs en kan wel wat ervaring gebruiken en het dorp waar mijn ouders wonen, is slecht te bereiken met OV, dus voor mij is het ook handig. Al moet je dan zo te zien wel direct het abonnement van ¤15,- per maand nemen, maar dat is met z'n tweeën ook goed te doen.
Ja klopt, voor twee bestuurders moet je het abonnement nemen van 15 euro. Toen ik terug wilde stappen moest vriend eraf als medebestuurder.

Dan zijn de kilometers weer wel iets goedkoper geloof ik.
Hier hebben we ook een Greenwheelsabo. Erg tevreden, we hebben er 4 in de buurt staan op max 5 minuten lopen. En voor de twee ritjes in de week om de hond naar opvang of training te brengen, kan daar een eigen auto + kosten niet tegen op. Ik ben inmiddels ook helemaal fan van de VW up! Maar inderdaad, wij rijden er geen lange rit mee of weekendjes weg. Die kosten zijn mij te hoog.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Bedankt voor jullie reacties!!

Een eigen auto is voor nu niet rendabel. Betaald parkeren en ik woon in de stad dus ja ik oefen dan vooral in file rijden :P haha.

Maar voor zo af en toe klinkt het, zeker na jullie ervaringen, ideaal. Zeker voor een dagje. Voor een weekend weg zijn er nog zat andere opties zoals Autohopper.

Ik ben waarschijnlijk wel oud genoeg ;) Ik ben ouder dan 24 ;).

De auto van mijn ouders mag ik ook wel lenen maar dan moet ik daar eerst heen en na het terug brengen weer terug naar huis. Kost meer dan ¤5,-. Geen ramp maar als het voor 1 keer ff snel is heb ik iig mijn abonnement kosten er al uit. Uiteraard betaal ik dan nog wel per uur. Bij mijn ouders niet ;). Wel de benzinekosten. Het hangt er maar net om voor hoelang het is en waar.

De VW up lijkt me een fijne auto. Een mooi maatje. En kleiner dan die van mijn ouders. Haha.
Google eens op snappcar, ik verhuur mijn stadsautootje via deze site, van particulieren voor particulieren, vanaf 20¤ per dag meestal 100km vrij. Ideaal. Alles verzekerd en goed geregeld.
Heb je je rijbewijs langer dan een jaar?
verba volant, scripta manent.
Voordeel bij GreenWheels is dat je niet alleen die Peogeot 107 / VW Up's hebt, je hebt ook nog die Peogeot 207 en dat busje. Dat is nog een ander voordeel. Heeft me al veel bezorgkosten bespaard bij Ikea :-) !

Ik heb ook even bij Autohopper gekeken, maar daar kleven voor mij 3 belangrijke nadelen aan. Allereerste is dat ik (ik woon in een grote stad) 9 km moet reizen voor de dichtsbijzijnde auto, terwijl in een cirkel van 500 meter alleen al 8 GreenWheels-auto's staan. Een ander nadeel is dat de huurprijs toch wel wat kan afwijken van hetgeen ze zeggen bij de goedkope auto's. De derde reden is dat ik GreenWheels goed kan combineren met het OV (behalve dan als je naar de uithoeken van Nederland moet). Laatst had ik een zakelijke afspraak ergens nabij Amersfoort. Pak ik de trein naar Amersfoort en pak daar de auto. Die voordelen heb je met Autohopper niet. Ook vind ik ze voor een weekendje of vakantie weg niet goedkoper dan andere verhuurbedrijven.

Wel wil ik nog even aangeven dat ik de eerste 3x rijden met GreenWheels erg spannend vond. Hoe dat werkt met tanken, verlengen enzovoort moet je wel een beetje inkomen. Maar goed, normaal heb je dat gedoe bij een autoverhuurbedrijf !
quote:MarianneDavids schreef op 11 december 2015 @ 12:08:

Heb je je rijbewijs langer dan een jaar?Nope, ik heb hem net een aantal weken :D ;)
quote:anniedepannie schreef op 11 december 2015 @ 11:45:

Google eens op snappcar, ik verhuur mijn stadsautootje via deze site, van particulieren voor particulieren, vanaf 20¤ per dag meestal 100km vrij. Ideaal. Alles verzekerd en goed geregeld.Dat is ook een goede . Bedankt voor de tip .
quote:operator_7 schreef op 11 december 2015 @ 12:23:

Voordeel bij GreenWheels is dat je niet alleen die Peogeot 107 / VW Up's hebt, je hebt ook nog die Peogeot 207 en dat busje. Dat is nog een ander voordeel. Heeft me al veel bezorgkosten bespaard bij Ikea :-) !

Ik heb ook even bij Autohopper gekeken, maar daar kleven voor mij 3 belangrijke nadelen aan. Allereerste is dat ik (ik woon in een grote stad) 9 km moet reizen voor de dichtsbijzijnde auto, terwijl in een cirkel van 500 meter alleen al 8 GreenWheels-auto's staan. Een ander nadeel is dat de huurprijs toch wel wat kan afwijken van hetgeen ze zeggen bij de goedkope auto's. De derde reden is dat ik GreenWheels goed kan combineren met het OV (behalve dan als je naar de uithoeken van Nederland moet). Laatst had ik een zakelijke afspraak ergens nabij Amersfoort. Pak ik de trein naar Amersfoort en pak daar de auto. Die voordelen heb je met Autohopper niet. Ook vind ik ze voor een weekendje of vakantie weg niet goedkoper dan andere verhuurbedrijven.

Wel wil ik nog even aangeven dat ik de eerste 3x rijden met GreenWheels erg spannend vond. Hoe dat werkt met tanken, verlengen enzovoort moet je wel een beetje inkomen. Maar goed, normaal heb je dat gedoe bij een autoverhuurbedrijf !

Zeker ideaal dat je verschillende auto's kunt krijgen. Ik heb geen busje nodig voor bv ikea. Mijn ouders hebben een grote auto en in dien nodig een aanhangwagen. Oké dan mag ik niet rijden maar alleen naar Ikea is lang zo leuk niet als samen ;).

Het combineren is ook gemakkelijk ja. Ov/auto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven