Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
ja maar als je n partner hebt en je wilt zwanger worden krijg je toch ook in eerste instantie geen begeleiding bij de bevruchting? Ik heb geen reden om aan te nemen dat ik niet zwanger kan raken. Misschien raar gedacht van mij maar zo voelt t...

Ik weet t gewoon niet met die donoren...t voelt op de een of andere manier gewoon niet goed terwijl alle tegenargumenten ook heus wel goed klinken hoor zo van liever een kind dat honderd procent gewenst is dan n kind dat bij ruziende ouders opgroeit.

Ik ga er nog s goed over nadenken en misschien toch nog wat beter mn best doen om n leuke vent te vinden.
Volgens mij ben jij hier totaal niet aan toe Huidprobleem.
quote:BiebkeBrabant schreef op 13 december 2015 @ 13:29:

En daarom zoek ik sowieso niemand die mee wil vaderen. Maar voor het kind lijkt het me fijner als de donor een beetje bekend is bij mij omdat dat makkelijker zoeken is. Maar dat is natuurlijk aan de andere kant onzin want anoniem mag sowieso niet meer. Ik ben gewoon bang dat de betrokkenheid te groot wordt bij een bekende en daar zit ik dan weer niet op te wachtenNatuurlijk is het voor een kindje lastiger zoeken/vinden als de donor van Cryos komt. Kinderen kunnen vanaf hun 16e de gegevens opvragen.
quote:erizo schreef op 13 december 2015 @ 12:29:

@Frizz, het vordert he? Hoe lang moet je nog ongeveer?Jaaaaaaaaaaaaaaaa het gaat nu echt snel! Nog zeven weken tot de uitgerekende datum, dus zo zoetjes aan begint de boel hier op orde te komen. Ik voel me ook steeds beter.
Fijn! Succes met de laatste loodjes.
Ik neig momenteel erg naar Geertgen met een Nederlandse donor. Makkelijker ivm taalbarriere dan Cryos en toch in een kliniek met de nodige begeleiding etc. En niemand die mee gaat vaderen.
das jouw mening frizzz

ik ben me steeds meer rustig aan t verdiepen in t onderwerp donor. dat t voor mij nooit n eerste keus zou zijn staat als n paal boven water. maar kinderloos blijven lijkt me ook vreselijk en de tijd tikt door. wil niet over een nacht ijs gaan, en heb nog een paar jaartjes de tijd. wil het ook nog wel de kans geven een leuke man tegen t lijf t lopen maar door af en toe iets over t onderwerp donor te lezen wil ik me er toch wat meer in verdiepen.
quote:erizo schreef op 13 december 2015 @ 14:12:

Fijn! Succes met de laatste loodjes.Dankjewel!
ik vraag me af he...de vrouwen op t forum die BAM zijn of worden...

was t eerste of tweede keus? klinkt misschien een beetje hard, maar ik hoop dat de vraag duidelijk is. Er zijn vrouwen die sowieso al geen kind met een man willen, maar er zijn ook vrouwen die tegen de veertig toch de droom van n gezin moeten laten varen en zich dan op donorschap richten. Ben benieuwd naar jullie verhaal.
Bij mij dus tweede keus. Als ik echt mocht kiezen zou ik het samen met een partner doen waar ik heel veel van hou en hij van mij. Maar na een paar mislukte relaties en mijn leeftijd ben ik zelf bang dat ik die keus niet meer heb. Ik word begin maart 39 en eerst nog een nieuwe relatie opbouwen kost meer tijd dan het alleen gaan doen, ik wil niet na een half jaar al een kindje maken met een nieuwe liefde je wilt toch eerst zeker weten dat je het helemaal bent voor elkaar.
Ik zou mijn kindje graag een traditioneel gezin hebben gegund, maar ik merkte ook dat ik eigenlijk heel gelukkig was zónder man. En daardoor werd het daten wel een beetje raar: Ik keek veel meer of iemand geschikt gezinsmateriaal was dan relatiemateriaal. Want ja, verder had ik eigenlijk niet echt een man nodig. Het leek me geen goede basis voor een relatie, en ik zou het mijn kind niet willen aandoen dat ik binnen enkele jaren als alleenstaande moeder verder zou gaan. Met alle ruzies en spanningen van dien. Dus ik heb me ingeschreven bij twee klinieken en heb bedacht dat als die man in de tussentijd toch zou komen is vanzelf verder zou zien. Die man is niet gekomen en ik voelde me steeds zekerder in mijn keuze. Vanaf het eerste gesprek bij de kliniek tot de dag van vandaag is er geen twijfel geweest over wat ik mijn kindje te bieden heb, en dat dat meer dan genoeg is.
ja klopt, dat heb ik dus ook. ik wil echt honderd procent achter mn keuze staan en eerst echt het nog de kans geven om n leuke vent te ontmoeten met wie het goed voelt. het lijkt me zo heerlijk om samen naar de echo's te gaan, elkaar te appen over t eerste stapje, samen trots bij t afzwemmen. t zijn maar kleine dingen natuurlijk maar toch...

misschien eerst laten bezinken. donor is ook niet echt een definitief nee bij mij hoor, heb er in t verleden ook nog veel info over ingewonnen en had bij tijd en wijle er ook best n goed gevoel bij vooral het stukje dat dan niemand de boel kon gaan verzieken vanuit de andere kant zeg maar...mannen die er met n ander vandoor gaan.. dat soort dingen

maar toch...
Dat vind ik dus een nogal vreemde beweegreden, 'dat niemand de boel kan verzieken'.
Voor mij duidelijk eerste keus,

Al een vrij lange tijd geweten dat ik het op deze manier wou doen als de situatie juist was:-)

En of ik dan helemaal het ideaal plaatje met een man erbij niet zou willen, mpcht ooit de ideale man langs komen dan is hij alsnog meer dan welkom, maar dan staat nog mijn kindje op de eerste plaats,en is hij de ideale man dan accepteert hij dat ook.

Maar ik denk niet dat ik ooit de ideale man ga tegen komen omdat voor mij een man alleen maar de kers op de taart van mij leven hoeft te zijn omdat ik gelukkig ben zoals het nu is:-)
Wauw San92 wat ontzettend mooi gezegd. En precies zoals het moet zijn de kers op de taart.

Eerst zelf gelukkig zijn met wie je bent zo denk ik er ook over. En nu kan dat kind nog en straks niet meer, die man komt misschien vanzelf nog wel eens in mijn leven en zo niet dan ook goed...
de boel verzieken staat gelijk aan ruzies en spanningen van dien.
huidprobleem als je daar zo bang voor bent (waarschijnlijk door slechte ervaringen en ik snap dat) dan zou ik dus zeker voor een donor gaan dan kan er niks verziekt worden. Die partner kun je alsnog later tegen het lijf lopen maar dan is het kind van jou en heb je niks te maken met hem of zijn familie of wat dan ook als het dan alsnog misloopt.

Dat is wat je bedoelt denk ik?
ik vind t raar dat ze zelf schrijft uit elkaar gaan met ruzies en spanningen van dien. alsof dat de sfeer niet verziekt.

ja dat bedoel ik en dat is helaas door nare ervaringen. maar ik zie ook best wel in mijn omgeving dat vrouwen een leuke vent tegenkomen, ook op wat latere leeftijd en echt happy zijn. een man staat natuurlijk niet gelijk aan n rotte appel.

t probleem is dat ik ook niet zo snel verliefd ben. ben t n paar keer geweest en was echt superverliefd. daarna kwamen er heus wel mannen op mn pad maar tja gevoel he gevoel gevoel gevoel.
Ik herken het wel na een paar keer heel erg gekwetst te zijn. Daarom ook mijn mening nu eerst een kind want dat kan nu nog, straks zijn mijn eicellen gewoon op en ben ik te laat. Die vent kan altijd nog en zal er ook vast wel komen daar twijfel ik niet aan. En dan heeft hij geen enkele verplichtingen tegenover het kind en andersom dus ook niet
ja snap jou ook. moeilijk he? ben idd heel erg gaan twijfelen na t kijken van spangas. hoewel fictief had ik echt heel erg met die juliette te doen die dolgraag wilde weten wie haar vader was maar daarnaast ook n vader in haar leven miste. en ja dat kan ook door scheiding of overlijden gebeuren maar in mijn ogen is dat wel anders (en jahet is slecht voor n kind bij n vechtscheiding te zitten, daarom is het kip of ei ook vaak niet duidelijk). ik vond die moeder ook irritant hoewel fictief die maar steeds zei: ja maar begrijp t nou juliette, IK wilde zo graag n kindje. en die juliette riep steeds: lekker egoistisch! en nou heb ik geen vader omdat jij perse n kind wilde.

natuurlijk kan t anders gaan later...moeder en kind gezellig aan tafel..moeder vertelt haar verhaal en kind begrijpt t en vertelt dolgelukkig te zijnen nooit n vader gemist te hebben en t ook goed met neef, oom en buurman te kunnen vinden.

dat is n droomscenario...

toch knaagt t
Huidprobleem ik vind dat je wel heel erg hangt op één fictieve ervaring. Je kan ook eens rond gaan kijken naar wat donor kinderen nog meer zeggen. Er zijn best wel interviews te vinden.

Daarbij is het voor de huidige generatie kinderen anders dan de generatie die al ouder is. Er is nu meer begeleiding en "lotgenoten" zijn makkelijker te vinden.

Ik heb bijvoorbeeld meerdere bewust alleenstaande moeders om mij heen met donor kinderen en ik heb steun aan de moeders en de kinderen misschien later ook aan elkaar.

Ja mijn kind(eren) heeft/hebben geen vader, maar een heleboel andere dingen wel. Zoals een opa en oma en neefjes en nichtjes en ooms en tantes.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het nooit en issue zal zijn, maar ze is uit liefde geboren en dat staat op één. En daarin verschilt ze niet van een heleboel andere kinderen met vader.
Overigens zal ik nooit met mijn kind aan tafel zitten om haar even wat te moeten vertellen. Het is namelijk niet geheim, dus terwijl zij groeit zal ze het verhaal kennen. Net zoals andere kinderen op een gegeven moment nieuwsgierig zijn en vragen stellen.
Nou ik denk dat je,je door een fictieve verhaallijn niet erg moet laten beïnvloeden,

Jij bent degene wie dit kind zijn hele leven gaat meemaken dus jij bent ook degene wie het best kan inschatten hoe je dit kunt aanpakken, ik heb het er bijvoorbeeld al met meerdere mannen in mijn directe omgeving over gehad, al voordat ik me aanmelden bij de kliniek, of zij een vaderrol in het leven van mijn kindje willen gaan spelen, in die vorm zou het kindje een vader figuur in zijn leven hebben, ik heb al doordacht dat het kindje mijn vader papa kan gaan noemen voor bijvoorbeeld vaderdag, zodat er nooit het gevoel is dat het kindje buiten de groep valt op een school of iets dergelijks, daarnaast wil ik mijn kindje gewoon vanaf het moment dat ze het begrijpen de waarheid gaan vertellen, en ik zou er 100% achter staan als het kindje de vader wil opzoeken als het 18 is, ondanks dat alles kun je natuurlijk nog verwijten krijgen van een puber in dit geval zou dat over het geen vader hebben kunnen gaan maar in een ander geval zou dat kunnen gaan over het niet hebben van een hond of over het niet hebben van een eigen slaapkamer.. Met andere woorden een puber maakt graag ruzie en zeurt op alles waar ze op kan zeuren dus ja dat gaat vast ooit komen, maar een ooit zeurende puber weerhoud mij er niet van mijn grootste droom (gaan proberen)te vervullen

Liefs san
ze zaten aan tafel en praatten erover.

meen je dat nou dat jouw kindje je vader papa kan gaan noemen voor Vaderdag? dat gaat mij echt te ver sorry. Jouw vader is de opa. Ja ik vind wel dat je kindje t kadootje aan je vader kan geven of aan die aardige buurman. Maar papa? Nee de donor is de vader sorry.

Ik reageer mss een beetje fel, dat heb je niet verdiend want je posting is erg lief verder, maar t gaat mij gewoon te ver.
Jou reactie is zeker een beetje fel,

Ik ben dan ook klaar met reageren op jou het spijt me me maar volgens mij zitten hier vooral vrouwen wie deze keuze al gemaakt hebben, sommige wie zelfs al zwanger zijn of al in het traject zittenen misschien net een paar rot dagen achter de rug hebben( zoals ik)

En toch maar aardig blijven reageren op iemand wie in bijna elk berichtje onze keuze bekritiseert, misschien moet je eerst alles voor jezelf op een rijtje zetten voordat je andere gaat aanspreken op hun keuze's en voor de duidelijkheid ja mijn kindje mag op vaderdag een cadeautje aan mijn vader geven en hoeft daar op school dan geen opa van te maken en ja als mijn kindje op school mag gaan vertellen over het werk van zijn of haar papa snap ik het helemaal dat, dat over het werk van mijn vader gaat en ja daar is mijn vader erg blij om :-)

Fijne dag verder en succes met je keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven