Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Over favorieten gesproken...

Ik kwam gisteren toevallig dit tegen. Komt uit het profiel van de nummer 2 van Rusland:

Some special cards:

https://www.postcrossing.com/postcards/RU-888888

https://www.postcrossing.com/postcards/RU-2000000

https://www.postcrossing.com/postcards/RU-4000000
quote:labellei schreef op 15 december 2015 @ 22:09:

Over favorieten gesproken...

Ik kwam gisteren toevallig dit tegen. Komt uit het profiel van de nummer 2 van Rusland:

Some special cards:

https://www.postcrossing.com/postcards/RU-888888

https://www.postcrossing.com/postcards/RU-2000000

https://www.postcrossing.com/postcards/RU-4000000Zit ik hier een beetje trots te wezen met mn 12 likes. Bedankt hè!
Hahaha. 12 is ook veel hoor!

Maar als je er mooie borduurwerkjes van maakt kun je dus nog veel meer scoren.

Ik vind het wel leuk hoe de Russische deze bijzondere ID nummers heeft verwerkt in haar kaartjes.
quote:labellei schreef op 15 december 2015 @ 22:21:

Maar als je er mooie borduurwerkjes van maakt kun je dus nog veel meer scoren.

Of als je een paar leuke jarretelles aantrekt.

Oké, dus voornaam + achternaam wordt vrijwel niet gebruikt. Geen naam vind ik niet leuk. Nickname eigenlijk ook niet zo. Denk dat ik dan ook maar gewoon mijn voornaam doe. Hoewel je van de ontvanger ook de voor- en achternaam weet. Dat blijft voor mij dan ook nog wel een optie.
Deze Russische heeft ook al eens een kaartje van mij gekregen. Hoe zou ze het voor elkaar krijgen die bijzondere IDs te trekken? Zou ze er 's nachts voor op blijven en dan adressen trekken tot ze beet heeft? Het zal vast geen toeval zijn!
Dat zou best eens kunnen Snorhaar, dan blijft ze 's nachts op terwijl ze dan ook de laatste hand legt aan haar borduurwerkkaartje...

Ik had vanochtend helaas helaas wéér geen Hurrays van mijn zorgenkindjeskaartjes. Wél had ik een Hurray uit Nieuw-Zeeland. Het kaartje had er maar ruim een week over gedaan.

Mijn nieuwe kaartje gaat naar de nummer 1 van Polen. Ik had niet echt de moed om al haar kaartjes door te nemen, dus wilde ik alleen haar Nederlandse en Duitse kaartjes doornemen. Maar dat zijn er ook al zo veel! Dus heb ik de moed al snel opgegeven en nu ga ik voor een oud kaartje van een Groninger "borg" die ik heb gekocht bij het tweedehands boekenwinkeltje in Deventer. De kans dat ze die al eerder heeft ontvangen is wel héél erg klein.

(Ik zag trouwens op de eerste 3 pagina's van haar Nederlandse kaarten al behoorlijk wat dubbelen.)
Ik,moest erg lachen om jouw post, origami. Zag al een kastenwand vol met kinderkoffertjes

(En dat bezoek dan vraagt 'goh, spaar je koffertjes? Wat leuk!')

Ik vond het al een leuk idee, maar laat ik het bij laatjes houden

Dat zo'n Russische dan druk aan het borduren is en een ID nét iets later krijgt... Weer uithalen en opnieuw beginnen. Zou ze zich er wat van aantrekken als de ontvanger geen zelfgemaakte kaartjes wil?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 16 december 2015 @ 11:34:

Ik,moest erg lachen om jouw post, origami. Zag al een kastenwand vol met kinderkoffertjes

(En dat bezoek dan vraagt 'goh, spaar je koffertjes? Wat leuk!')

Ik vond het al een leuk idee, maar laat ik het bij laatjes houden

Dat zo'n Russische dan druk aan het borduren is en een ID nét iets later krijgt... Weer uithalen en opnieuw beginnen. Zou ze zich er wat van aantrekken als de ontvanger geen zelfgemaakte kaartjes wil? Hahaha daar moest ik ook al aan denken! Er zijn best veel mensen die geen zelfgemaakte kaartjes willen. En dan stuurt diegene natuurlijk een lege Hurray....
Heb even gespiekt, maar die kaart met het geborduurde schaap (de middelste in het rijtje) is dus beland bij een Maleisische die expliciet vermeldt: "NO handmade cards".

Oeps!
Achjoh, met 443 likes, wat kan je zo'n ontvanger dan schelen
Later is nu
Zooo, weer 4 kaartjes verstuurd vandaag. En nu is het wachten tot ik mijn 1e kaartje krijg.... spannend
Enjoy the little things in life
Ik heb zo in elk geval de eerste kerstkaarten verstuurd. Begin is er, zeg maar ;-

Spannend Ikke
Later is nu
Gloeiende. Heel verhaal dat m'n kaartjes zijn verstuurd en welke.. is het Vivaforum door grote belangstelling verminderd bereikbaar
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 16 december 2015 @ 14:46:

Gloeiende. Heel verhaal dat m'n kaartjes zijn verstuurd en welke.. is het Vivaforum door grote belangstelling verminder bereikbaar Logisch. Omdat íedereen wil weten welke kaartjes jij vandaag gaat posten.
Afijn:

Heksenwaag van Deventer naar Duitsland, ze houdt van oud/Middeleeuws en vrouwen

Schilderij van boeken naar een lezer in Kroatië, verhaal er achterop dat het eigenlijk kasboeken zijn

Leesplankje naar Finland

Ons zwembad (zonder badpakmodel) naar Australië, want hij wilde zwartwit en/of mensen

En een kunstwerk van Ivo Kamphuis naar Amerika, want hij wil wel aparte kaarten. Dat is gelukt

Ik heb de datum van gisteren op alle kaartjes gezet, want ik vond 15-12-15 leuker staan

Ik zet niet altijd de datum erop, maar wel als ik een week gewacht heb met versturen.
Later is nu
En ik kreeg een kaartje uit Zuid Duitsland vande Chiemsee. Ik heb in de hurray gelogen dat we daar eens overnacht hebben. In werkelijkheid werden we in elk pension geweigerd omdat we kinderen hadden..
Later is nu
Goed bezig geweest Dreamer!

En jij succes en sterkte met afwachten ikke...

Ik had zojuist een Hurray uit Frankrijk. En mijn nieuwe kaartje gaat naar Duitsland. Wel een leuk profiel. Net even anders dan normaal.

Op zijn wensenlijstje staan o.a. kunst, fotografie, vrouwen, muziek....

Ik denk dat ik wel iets op voorraad heb, ik zal zo even graven in mijn verzameling.

Er is trouwens ook een actie om een kerstkaartje te sturen naar een "oudere". Heeft iemand van jullie daar al aan meegedaan?

kaartenactie ouderenfonds
Nee, heb ik nog noet gedaan. Nu je het zegt, ik heb het adres van de charity van vorige maand nog in mijn tas die is er volgende spreek ook nog wel blij mee, toch?

Charity van deze maand is vluchtelingen in USA tja, denk ik dan
Later is nu
Dacht ik even dat ik m'n eerste hurray kreeg, omdat ik een mailtje van Postcrossing had... was het info over de nieuwe Privacy Policy...
Wat een gezelligheid weer hier!

Zo, die Russische met die gefavoriete kaartjes besteedt wel echt heel veel tijd aan het kaartjes, wat bijzonder! En ik maar denken dat ik al zo mijn best doe om bij ieder profiel een passend kaartje uit mijn voorraad te zoeken...

Hier tot nu toe een lege brievenbus deze week Maar ja, ik sta ook vier kaarten voor met ontvangen, dus die bus zal nog wel even leeg blijven... Gisteren wel een hurray, uit Polen. Misschien dat ik zo nog even een nieuw adres trek.
Jaaaa! M'n eerste hurray! Uit Italië! Je zou toch verwachten dat die in Duitsland als eerste zou aankomen...

Leuk, morgen weer een nieuw adres.

Hebben mensen in hun profiel staan: ''no hand made cards''? Wat raar eigenlijk, is toch juist leuk en bijzonder als iemand de moeite doet echt iets te maken?
Ah... gefeliciteerd met je eerste hurray neusaap, leuk!! Duitsland kan heel snel gaan, maar soms ook ineens weer lang duren. Ik heb nu ook een kaartje dat al 12 dagen onderweg is naar Duitland... Maar goed, het maakt natuurlijk helemaal niet uit waar je hurray vandaan komt... hij is in ieder geval binnen!

Ik heb net toch nog even een adres getrokken en mijn kaartje gaat naar... Zuid Afrika Mijn favoriete land!! Nog niet eerder een kaartje heen gestuurd of uit ontvangen, dus ik ben helemaal happy. Heb een bijzondere band met Z.A. Heb er drie maanden stage gelopen en tijdens een latere familiereis heeft mijn vader daar een hartaanval gekregen en hebben we een paar spannende dagen in een ziekenhuis in Durban doorgebracht (helemaal goed gekomen gelukkig). Kortom, er liggen veel bijzondere herinneringen daar, dus ik vind het gewoon heel erg leuk om daar 'contact' mee te hebben. Eigenlijk sprak het profiel van de ontvanger mij helemaal niet aan. Maar het feit dat het Zuid-Afrika is, maakt alles goed, haha. Nu met een tevreden gevoel naar bed!
De Hurraydansjes hebben hun werk gedaan, 3 Hurrays en een kaart gisteren. Mevrouw Belarus van het lege profiel stuurde ook een lege Hurray. Was te verwachten, maar het blijft toch stom. De andere Hurrays komen uit China (30 dagen) en Zwitserland (5 dagen), beide meteen gefavoriet (Eat your heart out Russian borduurmevrouw )

Ontvangen kaart kwam uit Oekraine, een getekende boswezens op een wip (kunnen trollen zijn ofzo). Ik vind m leuk! Ze schreef over de oorlog in Oekraine en dat ze t eng vond. Dat lijkt me ook :(

Ook ik was enthousiast gistermiddag toen de Postcrossing Privacy Policymail kwam. Bummer!

Ouderenfonds heb ik al een paar kaartjes naartoe. Goede actie hoor!

Ik heb in mn profiel niks over handmade cards, omdat ik niet te veel 'geen dit, geen dat, niet zus of zo' wil neerzetten. Word er zelf altijd een beetje chagrijnig van als iemand begint met een relaas over wat ie allemaal niet wil. Máár ben blij dat ik ze niet veel krijg. Heb iemand in mn familie die vind dat ze prachtige 3D kaarten maakt en ieder jaar hangt er weer een maand lang een gedrocht van een kerstkaart lelijk te wezen in mn woonkamer (denk: glitters, vloekende kleuren en spelfouten). Ik hou er gewoon niet zo van geloof ik

Neliba: veel plezier met het uitzoeken van je Zuid Afrika kaart!

Ik ga het weekend weer eens aan de gang.
quote:_origami_ schreef op 17 december 2015 @ 07:07:

De Hurraydansjes hebben hun werk gedaan, 3 Hurrays en een kaart gisteren. Mevrouw Belarus van het lege profiel stuurde ook een lege Hurray. Was te verwachten, maar het blijft toch stom. De andere Hurrays komen uit China (30 dagen) en Zwitserland (5 dagen), beide meteen gefavoriet (Eat your heart out Russian borduurmevrouw )

Ontvangen kaart kwam uit Oekraine, een getekende boswezens op een wip (kunnen trollen zijn ofzo). Ik vind m leuk! Ze schreef over de oorlog in Oekraine en dat ze t eng vond. Dat lijkt me ook :(

Ook ik was enthousiast gistermiddag toen de Postcrossing Privacy Policymail kwam. Bummer!

Ouderenfonds heb ik al een paar kaartjes naartoe. Goede actie hoor!

Ik heb in mn profiel niks over handmade cards, omdat ik niet te veel 'geen dit, geen dat, niet zus of zo' wil neerzetten. Word er zelf altijd een beetje chagrijnig van als iemand begint met een relaas over wat ie allemaal niet wil. Máár ben blij dat ik ze niet veel krijg. Heb iemand in mn familie die vind dat ze prachtige 3D kaarten maakt en ieder jaar hangt er weer een maand lang een gedrocht van een kerstkaart lelijk te wezen in mn woonkamer (denk: glitters, vloekende kleuren en spelfouten). Ik hou er gewoon niet zo van geloof ik

Neliba: veel plezier met het uitzoeken van je Zuid Afrika kaart!

Ik ga het weekend weer eens aan de gang.

Dat heb ik dus ook. Ik wil ook niet zo'n negatief lijstje in mijn profiel.

Ik heb 1 keer een handmade kaart gehad, dat was ook een 3D kaart. Niet echt mijn ding, zeg maar.

Maar er zijn ook wel leuke zelfgemaakte kaarten. Die mogen ze mij dan wel weer sturen, hahaha.

Te gek dat jij Zuid-Afrika hebt getrokken Neliba!

Ik heb ook vannacht geen Hurrays gehad. Mijn kaartje naar China zal over een paar dagen expiren. Mijn cavia ligt ook nog steeds ergens in een koude loods en ondanks de enthousiaste cheerleaders is er in de USA ook nog steeds niets aangekomen...
Achgossiee, die cavia
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven