Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ik ook Ringel, ik ook! Op wie was jij? Ik op Jonathan, want die keek altijd zo dromerig. Jammer dat ie homo bleek.

Wij zijn uit de naam. Pfieuw, dat ging een stuk sneller dan de vorige keer.
Hai!

Weer eens een berichte van mij... Kom echt tijd de kort de laatste tijd, dus heerlijk om nu eens op de zondagmiddag achter mijn laptopje te zitten. Ben alleen wel bang dat Sven zo wakker wordt, dan is het uit met de pc pret, haha!

Wij hebben 1,5 week geleden onze echo gehad, alles zag er goed uit. Was weer supermooi om beeb te zien! Sven moest naar de peuterspeelzaal, dus vriendlief en ik waren alleen. Moeten wel even een vreugdetraantje wegpinken tijdens de echo (hij en ik), helemaal toen we bij het geslacht aankwamen: een jochie!

Hier weet niemand het nog, en we proberen het nog 4 maanden geheim te houden, hihi. Tegen Sven vertellen we het ook maar niet, hij kan vast zijn mondje niet houden!

Verder gaat alles goed met mij. Heb nu 2 weken vakantie, niks ingepland, alleen het huis op orde brengen. Sven gaat binnenkort naar een andere kamer (waar een fatsoenlijk bed in kan) en zijn kamer wordt weer babykamer. Een hoop gesjouw dus!

Voelen jullie beeb al? Ik af en toe denk ik wel (herken het niet echt meer van toen van Sven), maar sinds een paar dagen denk ik hem echt goed te voelen af en toe. Weer magische momenten...

Hebben jullie by the way ook last van maagzuur? Bij Sven had ik het helemaal niet, maar nu wel 1 tot 2 keer per dag na de maaltijd en ik vind het echt niet fijn, bah! Beeb blijkt wel behoorlijk hoog te liggen, dus wellicht dat het nu hierdoor al komt... Goede tips hier onder ons?

Groetjes, Llotte

Ps. Betreft speentjes/flesjes: Sven heeft 6 mnd borstvoeding gekregen, maar ik had wel 2 kleine flesjes vna Avent in huis. Na een paar weken kolfde ik al wat af en mijn vriend gaf het dan per flesje. Gewoon om alvast te wennen aan flessen (maar dat heeft niet echt geholpen, Sven was een drama toen we over stapten van BV naar flesjes...). Verder had ik ook wat speentjes in van die mama pakketten gekregen, daar gebruikte ik eentje van voor Sven om in slaap te komen, maar na een paar weken had ie ze helemaal niet meer nodig en heeft hij sindsdien geen speen meer gehad (ook geen duim overigens, pffjoeh).
Zoon heeft wel een speen... Nadat ik 10 dagen lang met m'n arm hangend in de wieg in slaap viel vond ik het wel best. M'n zusje heeft me wel overgehaald hoor, was ook bang voor tepel/speen verwarring. Nu heeft zoon gelukkig een grote liefde voor eten dus dat is geen probleem geweest!

Hij kreeg alleen enorme uitslag van de speen, door het gekwijl ging het lekker broeien onder het schiltje. Ik heb toen van die bvspenen van Nuby gekocht en die zijn echt super!

Helaas lukt het niet om af te bouwen. Maar hij heeft hem alleen in bed en als ik 's nachts bij hem ga kijken heeft hij hem nog zelden in z'n mond, dus mss is afbouwen dan ook niet echt nodig?

Voel de baby heel erg goed, vooral als ik zoon op schoot heb laat hij merken dat hij er ook nog is!

Llotte, gefeliciteerd met je zoon! Leuk hoor, krikt het gemiddelde weer een beetje omhoog! Vanille vla helpt tegen maagzuug. heb er de laatste dagen gelukkig geen last meer van!

Bluestar en Mara, héle fijne vakantie! Geniet lekker en doe rustig aan! Pff ben wel jaloers hoor, relaxt op vakantie gaan is er niet meer bij met een kleintje!
hahahaha Ibbel, ik was altijd op Donnie....lekker stoer (en dat is ook nooit meer veranderd, ben altijd op stoer blijven vallen en vooral van die onbetrouwbare types) Maar Jon homo? Hij had toch altijd verkering emt Tiffany (I think we're alone now) Vriendinnetje was altijd op Jordan en samen hebben we hele avonturen beleefd (hoe mutserig allemaal)

Wij hebben Mayte volgens mij al met een week of 3 een speen gegeven. tepel/speenverwarring of niet, maar ik werd er gewoon erg ellendig van om idd altijd maar weer een pink in d'r mond te hebben (als je het heel sect bekijkt is een pink een stuk minder hygienisch dan een speen) Op een nacht was ik er zo klaar mee, dat ik uit zo'n kadoos een speen heb geplukt, in d'rmond heb gedaan en klaar was Klara. Alles bij elkaar heeft ze misschien 2/3 maanden de behoefte aan een speen gehad. Wij vergaten het ding steeds mee te nemen en zodoende dus afgewend. Ook niet duimen, of vingers sabbelen. en ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht om een 3/4 jarige (of nog ouder) met een speen in de mond te zien.....tis nog eens slecht voor de mond motoriek ook.

Mijn grootste schrikbeeld qua speengerbuik is een meisje wat mij in de buurt woonde toen ik een jaar of 10 was (zij ook) en NOG!!!!! overdag en overal op zo'n ding liep te sabbelen. Je kon d'r ook niet verstaan, want no way dat ze dat kreng uit d'r mond haalde om zich verstaanbaar te maken. Picture een meisje met reebruine ogen en lange staarten in d'r haar met van die bolletjes elastieken en met van die kanten kniekousjes en lakschoentjes MET SPEEN!!!!!!! brrrrrrrr. dardoor ben ik redelijk anti speen geworden (wat een rare dignen je wel niet onthoudt vanuit je jeugd)
Haha Ringelding ik had ook zo'n hekel aan spenen.. Een oppaskindje van me had maar liefst 17 (!) spenen in en rond z'n bed... Hij hoefde maar een kik te geven en hup zat dat ding weer in z'n giegel. ook met 3 jaar nog kwam hij beneden met speen. Ik haalde dat ding er dan gewoon uit hoor! Maar het is leuk om vakantie foto's van hun te zien! Van de 100 foto's war hij op staat, zijn er 2 zonder speen..

Of laatst in het zwembad en in zo'n Bubble Jungle kinderen die allang kunnen lopen en praten met een speen... Die dingen zijn toch om in slaap te kunnen vallen?!

Zoon weet ook dat als we uit z'n kamertje gaan hij z'n knuffel en speen weer in bed moet gooien, ik hoef het vaak niet eens te vragen.

Even iets heel anders, bowlingbaan schoenen kan je die kopen? Vriend had aardig wat op toen hij vannacht thuis kwam na een bedrijfsuitje en zie nu onder de tafel van die schoenen staan...

Ga even ingrijpen, zoon is met een sleutel op de (witte) kast aan het krassen...
Woehaaaa, nee volgens mij zijn die schoenen niet te koop.... en als wel, dan hoop ik niet de je vriend zo'n slechte smaak heeft...

Seppe wilde nooit een speen. Alleen af en toe in de wandelwagen, maar dan meer om te kijken of ie ook diagonaal en achterstevoren in zijn mond past .

Ikzelf heb geduimd tot mijn twaalfde. Daarna kreeg ik een beugel, zo'n buitenboordgeval over je hele hoofd en was het over met het duimen. Het paste gewoonweg niet meer. Vijf jaar lang heb ik met de meest opzichtige beugels rondgelopen, met als hoogtepunt slotjes met elastieken op mijn zeventiende. En die elastieken knapten áltíjd als je aan het tongzoen was, dat ze daar niks op verzinnen
anoniem_64901a3eb895e wijzigde dit bericht op 13-10-2008 09:24
Reden: buitenboord, ik heb geen nederlands gestudeerd, ik heb geen nederlands gestudeerd, lalala
% gewijzigd
Hier idemdito, veels te lang duim gezogen, tot en met mijn 14e. En daarna dus van buitenboordbeugel naar blokbeugel naar slotjesbeugel met elastiekjes. Ook om ieder slotje droeg ik met trots een groen (jak) elastiekje. Bij manlief was het echter exact hetzelfde en die heeft nooit geduimd! Gelukkig kenden we elkaar niet toen want ik geloof niet dat het dan ooit iets geworden was.

Ben zelf meer voor de speen maar inderdaad alleen in bed. Verschrikkelijk vinden we het hier ook al die kinderen die allang kunnen lopen maar die speen maar in houden. In italie is het helemaal erg! Daar houden de kids ze nog langer in ik geloof vaak tot 6 jaar!

Van de week had ik na het eten ineens een zurig gevoel in mijn mond, ik denk brandend maagzuur maar verder heb ik nog niks gemerkt. Wel een gezellig/ beweeglijk kindje. Ik voel het gewoon de hele dag door zo nu en dan. Heel prettig!

Ik ben voorlopig nooit alleen.

De babykamer is bijna schilderklaar. Muren zijn bijna glad en de plinten en kozijnen zijn geschuurd. Nog 1 weekend (lees 1 middag) trekken we er voor uit om te klussen en dan is ie dus klaar om te schilderen. Dat gaat meestal best snel. In een paar uur zit de verf erop en als het nog een keer moet doe je dat 1 of 2 dagen later. Helaas zitten we wel met meerdere kleuren dus zal en sowieso wat droogtijd ingecalculeerd moeten worden anders lopen de kleuren door elkaar heen.

We hebben de commode inmiddels ook, staat helaas wel in de woonkamer wegens ruimtegebrek boven maar goed.

Ik ga maar weer eens wat opruimen voordat ik naar mijn werk ga.
Ja hier nog een beugel slachtoffer en idd ook zo'n buitenboord geval. Heb niet geduimd, maar op de ring- en middelvinger van m'n linkerhand gesabbeld (dit dan samen met een oude bikinibroek van m'n moeder, m'n koesbroek). Tel daar bij op dat ee noverbite in de familie zit, incl fietsenrek en je hebt een beetje de mond van Joop Klepzeiker (strip van Hein de Kort) dat is redelijk gecorrigeerd, maar heb nu toch wel weer een overbite, tanden staan nog wel recht. Mijn grootste probleem was hoe ik m'n haar moest doen. Dus had ik 2 staartjes die door het kapje heen kwamen (moest het kreng gewoon 14 uur per dag in hebben)

Heb me voor vandaag ziek gemeld op m'n werk. Het ehel weekend zulke harde buiken gehad dat het me af en toe de adem benam en stond te zuchten en te puffen als een zeekoe. Leek mij een erg duidelijk teken dat ik even een pas op de plaats moet maken en even rustig aan moet doen.

ga tosties maken met meisje dus ben weer weg!

Doeggies!
Haaai!!

Hier ben ik weer.. Ff een weekie weg geweest en nu weer thuis!! Heerlijk.

FF bijlezen en dan kom ik kleppen..
Ach ja hier nog een knulletje van (ja sorry) 3 jaar die een grote liefde heeft en dat is zijn speen. We gaan het nu wel afleren, daar hebben we nu ook meer de rust voor.

Maarja zo erg is het toch niet als je bekijkt dat er genoeg tot 12-14 jaar nog duimen! Dan valt 3jr toch in het niet.

Manlief heeft er echt een gigahekel aan. Ik kan me er niet zo druk om maken. maar nee 6 jaar is echt belachelijk oud.

Dat wel weer.

Harde buiken, vervelend he. Idd even pas op de plaats maken.

Hier ook behoorlijk vaak, vnl a;s ik nodig moet plassen of als madammeke me weer eens een rotschop geeft (is ze behoorlijk goed in)

Hier trouwens even goed van mijn roze wolkje gedonderd.

Ik ben volgens mij regelrecht op een bekkeninstabiliteit aan het af gaan. Een rug/bilpijn niet normaal!!! als ik even bezig ben geweest weet ik niet hoe ik moet zitten/staan/liggen.

Ga maar eens beginnen met een masseur, als stap 1.

Bowlingschoenen whaaaaaa...

Dan was hij echt dronken niet????!!!!!!

Of vind je ze zo mooi dat jij ook een paar wil kopen

Volgens mij hebben we een naam!! Dat ging eigenlijk best rap
he sjaanie!! welkom terug...gezellig!
barrel: tip: cesar/mensendieck therapeut! en heb het er met je verloskundige over! vaak is steken in bil geen bekkeninstabiliteit, maar zwangerschapsischias...google daar maar eens op. Dan zit er een zenuw klem, en dat klinkt als jouw pijn, niet weten hoe je moet zitten, liggen ed. Ik heb het ook gehad vorige zs, maar uiteindelijk blijkt dat waarschijnlijk een hernia te zijn(maar das soortgelijke pijn) want ik heb het nu nog steeds. Maar ze kunnen geen verder onderzoek doen omdat ik nu weer zwanger ben.

Groetjes, NJB
JA cesar is erg goed tegen pijn! (maar dan kom je er duys achter dat je krom bent en dus nooit een goede houding hebt gehad blablablabla)

BI komt eignelijk maar zo zelden voor. Het is en feit dat je banden, gewrichten ed verweken en slapper worden, dat kan pijn veroorzaken, maar is nog geen BI. BI dan hebben we het over rolstoelen en gewoon niet met goed fatsoen de ene voet voor de andere krijgen. Hoe ze dat dan in Arika enzo doen, Joost mag het weten, maar respect voor de vrouwen. Staan na de bevalling ook weer gewoon een akkertje te ploegen.....Hoe komt het dan toch dat ik het idee krijg dat we ons hier in het westen behoorlijk aan kunnen stellen? Is dat dn de luxe waar we ons mee hebben omringd? (een middag voor jezelf hebben laat je over rare dingen nadenken!) anyhoe.....ga maar eens freubelen.
tja, bekkenverweking hoort bij zs, en velen noemen dat al bekkeninstabiliteit. Tja. Maar ook zoals bij mij....waarschijnlijk heb ik 'gewoon' een hernia, maar is dat bijna een jaar lang afgedaan met bekkeninstabiliteit. Toen dat met een baby van 6 maanden nog niet over was, ging ik toch twijfelen. En de osteopaat ook. dsu ik heb het gevoel dat verkoskundigen en artsen ook bij rugpijn ed wel snel van bekkeninstabiliteit uitgaan.

Kortom zwangere dames: bekkenverweking hoort erbij, en een gammel bekken ook!
een hernia is niet fijn, mijn vader heeft er 1 gehad een x aantal jaar geleden en heft nog steeds pijn.

Ik denk dat er idd best snel wordt gedacht dat het BI is, terwijl het er eigenlijk ook wel bij hoort. Wil niet zeggen dat het mega vervelend is natuurlijk. Want het beperkt je gewoon in de dingen die je wil doen. Ondervind het momenteel aan den lijve.
Hier weer een berichtje van mij.

Ben vandaag voor de hart echo geweest en het plaatsen van de holter.

Moet nu 48 uur bij houden wat ik allemaal doe en als ik pijn of hartkloppingen heb kan ik op een knopje drukken en wordt dat ook geregistreerd.

Hart echo zag er goed uit alleen vrij hoge hartslag van 100.

Nu schijnt dat wel vaker bij zwangere vrouwen zo te zijn.

De vrouw die de echo deed keek later ook nog ff naar de baby.

Was weer erg leuk om te zien en een leuk extratje zo.

Niet dat ik iets tekort kom kwa maken van echo's maar toch.

En ook zij kon zien dat het een jongetje is dus kan niet missen.

Nu moet ik tot woensdag het kastje omhouden en dan in gaan leveren.

Daarna moet ik dan nog een keer voor de echo van het hartje en het ruggetje van de baby.

En donderdag weer een afspraak bij de gyneacoloog.

Dus al met al ben ik deze week druk met het ziekenhuis bezoeken.

Vrijdag weer een dagbruiloft alleen begint die gelukkig pas om 13.00 smiddags.

Zal toch wel weer een lange dag worden.
Goed zo Bokito, geniet van de kleine!

Flesjes en borstvoeding: ik had niets in huis. Ook op aanraden van de vrouw van de cursus. Ze gaf aan dat het na een weekje of zo altijd even moeilijk gaat met de borstvoeding (regeldag en zo). Als er dan kunstvoeding in de kast staat, is de verleiding te groot om over te stappen. Nu moet ik zeggen dat ik die problemen nooit gehad heb, maar de tip had ik dus wel ter harte genomen en ik heb tot 6 maanden nooit kunstvoeding in huis gehad. Wel flesjes natuurlijk, na 4 weken ben ik gaan kolven en ons meisje aan de fles laten wennen. Daarvoor had ik dus de goedkoopste flesjes/speentjes gekocht en die waren direct de eerste keer raak.

Maagzuur: check. Sinds 2 dagen! Al heel vroeg dus. Maar deze vent ligt ook veel hoger dan ons meisje. Bij haar had ik tot op het laatst nog een taille, bij deze was die al na een maandje of 2 weg.

Speen, vanaf een week of 4. Maar vanaf een maand of 3 is ze er pas echt aan "verslaafd". maar alleen in bed, buiten bed nooit. Dus ik denk niet dat we hoeven te gaan afbouwen. Alleen in bed is ze waarschijnlijk ook op een gegeven moment wel klaar mee. Ik heb tot mijn 10e of zo geduimd, maar een mooie rechte rij tanden. Sorry, weet niet hoe een beugel voelt....

Harde buiken: rustig aan doen!! Ik heb voor het eerst ook harde buiken merk ik. Dan doe je toch echt teveel denk ik dan.

Bewegen: de hele dag door! Tjongejonge wat een woelwater.

Barrel, inderdaad, Cesar!! Heb ik ook gedaan vorig jaar, werkt als een tierelier. En steken in je bil die doorlopen naar je heupen/rug zijn echt wel een bekkenklacht hoor (geen instabiliteit inderdaad, dat is heel zeldzaam).

B12 succes met alles en veel plezier op de bruiloft.

Ik ga vanaf morgen heerlijk een lang weekend weg. Radiostilte dus tot minimaal maandag! Niet teveel schrijven
ik denk dat dat wel wat mee valt.

Heb gisteren ook maar even de vk gebeld, omdat ik toch best heel snel buiten adem ben, duizelig bij opstaan en idd ook m'n hart af en toe een extra roffel hoor/ voel maken (niet om te baggateliseren) de vk kon me wat die zaken betreft gerust stellen en hoort er voor een groot gedeelte bij in deze periode van zwangerschap. hart moet extra hard werken en ik heb een vrij lage bloeddruk dus moet gewoon rustig op staan en de dingen niet te snel willendoen. Ook gevraagd of ik kon laten prikken op ijzer, dat sowieso de volgende keer gebeuren, maar ze stuurt me nu de formulieren toe en kan eerder gaan prikken.

Las in de folder van de praktijk, dat je hier met 32 weken ook nog een echo krijgt! Weet niet wat ik mee maak met al die echo's!

ff ego, ga meisje wassen en aankleden, dan ws naar de action om schilderdoek te halen en dan lekker samen kliederen!
Ringelding wat leuk dat je zo crea bent! Kleur wel met zoon, heb eigenlijk nog nooit de verfkwast erbij gepakt!

Pff ook ff ego hoor, heb nu 4 oppaskids over de vloer en ik kan er 1 wel wurgen.. Jemig zeg, dat commentaar maar steeds! Nou meer gezeik gewoon en steeds maar weer een weerwoord! Nou zijn ze 5, 10,10 en 11 dus het hoort er ook wel bij, maar ik merk wel dat ik nu al niet zo heel veel meer kan hebben... Die sexliedjes/opmerkingen, gesjouw met zoon en vooral het commentaar op elkaar!

Nou ja nog 3 uurtjes en ik heb de rest van de week weer voor mezelf (en zoon weer het rijk alleen!)

B12 je hebt het er maar druk mee! Wel mooi dat je zo goed nagekeken wordt, maar het zal wel vermoeiend zijn!

Orgineel, geniet ervan!!! Lekker zeg! Ik had trouwens ook geen KV in huis, wou perse bv geven en volgens mij lukt het dan sowieso wel. ( nou moet ik er wel bij vertellen dat zoon enorm van eten houdt dus ik ook geen problemen had om er wat in te krijgen!)

Straks lekker naar buiten en wachten op de nieuwe wasmachine.De oude is er vorige week mee gekapt. Man wat veel was ligt er na een week zeg! Hopelijk nemen ze de oude gelijk me en kan ik vanavond lekker wassen!
anoniem_70847 wijzigde dit bericht op 14-10-2008 13:48
Reden: perze?!
% gewijzigd
Ringelding wat denk jij dat wel meevalt?

Orgineel geniet lekker van je lange weekend weg.

Hoop dat je nog een beetje mooi weer hebt.

Bokito lekker druk dus bij jou thuis.

Doe je dat als werk oppassen?

Ik zit nog niet zo in de kids we hebben nog niet zo heel veel vrienden die al kinderen hebben.

En weet niet meer wie de tip gaf voor brandend maagzuur en pepermunt.

Maar dat helpt bij mij ontzettend goed.

Neem nu na het eten elke keer pepermuntje en heb echt een stuk minder last.
@B12, ik doelde op het vele schrijven hier.

Maar dank nogmaals voor de pepermuntjes (nu echt op slaan op harde schijf) moet echt een zak nast m'n bed hebben staan.

Soms heb je van die dagen dat alles tegelijk komt. eerst een vriendin aan de telefoon, vervolgens m'n moeder als wisselgesprek, terwijl ik met m'n meoder aan het bellen ben, gaat de foon nog eens!!!! en aan de deur wordt gebeld voor een 1 of ander goed doel. Dit alles binnen een uur tijd! en ik moest nog piepers jassen, meisje die een rot smak van de bank maakt en getroost moet worden (en had niet geslapen dus ook nog super chagrijnig) dan moet ze perse een sticker (ze heeft een quotum van 1 sticker per dag) en dan moet ze perse een staartje in d'r haar, dan moet ze dit en dan meot ze dat. GRRRRRRRRR
anoniem_24589 wijzigde dit bericht op 14-10-2008 19:40
Reden: gelspaen is volgens mij geen nederlands
% gewijzigd
Bokito ben je er trouwens al achter hoe het zat met de bowlingschoenen?? hahaha
Jeetje wat een ziekenhuisbezoekjes daar.

Hier vandaag bij de huisarts geweest. Had zelf het idee dat ik een schimmelinfectie had en dat klopte. Nu medicijnen gekregen dus hopelijk gaat de jeuk snel weg.

Verder was ik vooral heel erg moe waardoor ik ook hoofdpijn had, maar na een nacht van 13 uur gaat het wel weer beter.

Moet nu eten, manlief serveert dus doei tot laters
Ringelding: Meoder en meot ook niet !!!!
pfffft ik blijf die letters omdraaien, schrijf ook altijd kueken en zo. neem niet eens meer de moeite, maar vond die gelspean, wel zo raar dat je daar gewoon echt geen geslapen van had kunnen maken......

anyhoe, over slapen gesproken, ik duik m'n mandje in en morgen weer an die Arbeit! jajaja....pfffft en zo geen zin in he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven