anoniem op forum?
zondag 12 oktober 2008 om 18:18
Precies Mylenevalerie; een aantal vriendinnen die ik heb leren kennen via het forum weten wie ik ben onder deze nick. Ik had een andere, maar vond deze niet 'veilig' genoeg meer. Teveel mensen kenden me.
Vrienden/familie weten niet dat ik hier schrijf. Het is echt iets voor mezelf. Een plek waar ik mezelf kan zijn en het over alles kan hebben met anderen.
Grappig ook dat ik met die paar forumvriendinnen ook echt álles kan bespreken, terwijl ik dat met de vriendinnen die ik al 15 jaar ken niet kan.
Vrienden/familie weten niet dat ik hier schrijf. Het is echt iets voor mezelf. Een plek waar ik mezelf kan zijn en het over alles kan hebben met anderen.
Grappig ook dat ik met die paar forumvriendinnen ook echt álles kan bespreken, terwijl ik dat met de vriendinnen die ik al 15 jaar ken niet kan.
zondag 12 oktober 2008 om 20:13
Mijn partner weet dat ik hier schrijf en onder welke naam. Mijn moeder weet dat ik hier schrijf maar niet onder welke naam, en ik denk ook niet dat ze de moeite zal nemen om er achter te komen. Verder niemand. Ik denk dat als mensen die mij kennen mijn berichten lezen mij wel kunnen herkennen aan diverse dingen die ik ooit heb geschreven. Ik probeer niet al te opvallende details te posten waardoor ik nog makkelijker herkend zou kunnen worden, want ik vind het wel fijn om relatief anoniem hier te kunnen posten.
zondag 12 oktober 2008 om 21:19
quote:eleonora schreef op 12 oktober 2008 @ 16:35:
Gewoon een vraag, uit belangstelling, over anoniem of niet: Hoe belangrijk is anonimiteit voor je en waarom?
Voor mij is het niet zo belangrijk. Ik ga mezelf niet met naam en toenaam op het forum zetten maar als mensen weten wie ik ben vind ik dat niet erg. Hoe zit dat bij jullie? Waarom is anonimiteit wel/niet belangrijk voor je?
Die anonimiteit is wel belangrijk voor mij. Tot nog toe heb ik geen wereldschokkende zaken op het forum gemeld, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal dingen die ik in het verleden heb meegemaakt misschien in de toekomst hier met anderen wil delen en dan vind ik het fijn dat niemand weet wie ik ben.
Laatst reageerde iemand in een topic vlak na mij en door de inhoud van de posting dacht ik bijna dat ik herkend werd, het was waarschijnlijk toeval, maar voelde toch even ongemakkelijk.
Gewoon een vraag, uit belangstelling, over anoniem of niet: Hoe belangrijk is anonimiteit voor je en waarom?
Voor mij is het niet zo belangrijk. Ik ga mezelf niet met naam en toenaam op het forum zetten maar als mensen weten wie ik ben vind ik dat niet erg. Hoe zit dat bij jullie? Waarom is anonimiteit wel/niet belangrijk voor je?
Die anonimiteit is wel belangrijk voor mij. Tot nog toe heb ik geen wereldschokkende zaken op het forum gemeld, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal dingen die ik in het verleden heb meegemaakt misschien in de toekomst hier met anderen wil delen en dan vind ik het fijn dat niemand weet wie ik ben.
Laatst reageerde iemand in een topic vlak na mij en door de inhoud van de posting dacht ik bijna dat ik herkend werd, het was waarschijnlijk toeval, maar voelde toch even ongemakkelijk.
zondag 12 oktober 2008 om 21:31
Van mij weet op mijn man na niemand dat ik hier post. Ik vind anonimiteit wel belangrijk. Maar als mensen die me IRL kennen, hier zouden lezen, ben ik misschien toch wel vrij makkelijk te herkennen aan de details die ik geef over mijn leven en die ook helemaal niet geheim zijn. Ik denk aan info over mijn thuissituatie (mijn leeftijd, heb 3 kids, ben getrouwd, ik heb ooit geschreven waar in Nederland ik ongeveer woon), maar echte prive info zou ik niet snel hier neertikken. Daar heeft niemand wat mee te maken.
Ik heb anderzijds ook van niemand in mijn vriendenkring of omgeving het idee dat zij hier posten, al kan dat natuurlijk makkelijk wel zo zijn. Niemand praat over zijn of haar internetgedrag....dus ik weet het niet.
Ik heb anderzijds ook van niemand in mijn vriendenkring of omgeving het idee dat zij hier posten, al kan dat natuurlijk makkelijk wel zo zijn. Niemand praat over zijn of haar internetgedrag....dus ik weet het niet.
zondag 12 oktober 2008 om 21:34
Totaal anoniem ben ik hier. Maar mijn partner en kinderen weten wel dat ik hier schrijf, ze bemoeien zich er gewoon niet mee, het is mijn zaak. Het is wel zo, dat als ze het zouden willen, dat ze alles kunnen lezen en zelfs zouden ze stiekem onder mijn naam stukjes kunnen schrijven. Doen ze niet ik vertrouw er gewoon op. Het maakt mij niet uit of ik 'herkend' word, ik verkondig hier geen andere meningen dan in de kroeg bijvoorbeeld, en daar wordt ik ook 'herkend', daar heb ik geen slechte ervaringen mee.
Nee, dit is een soort van kroeg voor mij, je sluit je aan bij een gesprek en je wisselt wat gedachten uit, that's all.
Nee, dit is een soort van kroeg voor mij, je sluit je aan bij een gesprek en je wisselt wat gedachten uit, that's all.
zondag 12 oktober 2008 om 21:36
ik zeg wel vaak tegen mensen dat ik op forums kom op internet. mijn vriend weet het ook en hij vindt het grappig; 'van die vrouwendingen'. ik vertel m wel eens iets over wat ik hier lees en hij vraagt wel eens wat. maar hij zal nooit op de viva gaan kijken denk ik. niemand weet echt mijn nick, maar ze zouden 'm wel vrij makkelijk kunnen vinden. ik vind dat niet erg, temeer omdat ik eigenlijk alleen reageer en vrijwel nooit topics open. bovendien ist allemaal niet zo opzienbarend wat ik schrijf. als ik zou besluiten over heel persoonlijks een topic te openen, dan zou ik denk ik wel een andere nick daarvoor nemen.
maandag 13 oktober 2008 om 10:47
Niet volledig anoniem. Mijn vriend kan weten wie ik ben. Ik schrijf ook vanaf zijn computer en sta standaard ingelogd. Voor de rest ben ik bekend op een ander forum en daar heb ik mijn avatarfoto een tijd lang in mijn profiel gehad. Daar schrijf ik gewoon onder mijn voornaam. Die login kon ik hier niet nemen, die was al bezet. Dus nu schrijf ik onder mijn initialen. Zou mijn familie hier komen, dan zouden ze me dus zo herkennen.
Maar het feit dat ik herkenbaar ben, is iets anders dan dat ik van de daken schreeuw dat ik hier persoonlijke dingen post. Ik noem dus nergens de naam van dat andere forum. Het is dus niet geheim, maar er zit toch een zekere mate van privacy in. Als iemand A en B bij elkaar optelt, dan is dat geen ramp. De dingen die ik hier post zijn persoonlijk, maar niet staatsgeheim. Ik zou het prettig vinden als iemand duidelijk maakt dat ik herkend ben, maar dat is meer omdat ik dat integer zou vinden. Het zou de inhoud van mijn posts niet veranderen.
Maar het feit dat ik herkenbaar ben, is iets anders dan dat ik van de daken schreeuw dat ik hier persoonlijke dingen post. Ik noem dus nergens de naam van dat andere forum. Het is dus niet geheim, maar er zit toch een zekere mate van privacy in. Als iemand A en B bij elkaar optelt, dan is dat geen ramp. De dingen die ik hier post zijn persoonlijk, maar niet staatsgeheim. Ik zou het prettig vinden als iemand duidelijk maakt dat ik herkend ben, maar dat is meer omdat ik dat integer zou vinden. Het zou de inhoud van mijn posts niet veranderen.
maandag 13 oktober 2008 om 10:55
quote:juliee schreef op 12 oktober 2008 @ 11:58:
Helemaal anoniem.. Niemand weet dat ik hier schrijf of onder welke naam. Ben ook wel verbaasd over dat zoveel forummers elkaar kennen en elkaar hebben toegevoegd bij Hyves enzo
Sommige forummers leer je hier zo goed kennen dat je elkaar ook IRL opzoekt. En als je elkaar dan toch al kent is de stap naar hyves ook niet zo'n grote, lijkt me.
Ikzelf ben ooit van nick veranderd omdat ik graag weer een stuk anoniemer wilde posten. Lief weet wel dat ik hier zit, een vriendin ook en verder houd ik het heel stil, toch wel. Voelt toch fijner
Helemaal anoniem.. Niemand weet dat ik hier schrijf of onder welke naam. Ben ook wel verbaasd over dat zoveel forummers elkaar kennen en elkaar hebben toegevoegd bij Hyves enzo
Sommige forummers leer je hier zo goed kennen dat je elkaar ook IRL opzoekt. En als je elkaar dan toch al kent is de stap naar hyves ook niet zo'n grote, lijkt me.
Ikzelf ben ooit van nick veranderd omdat ik graag weer een stuk anoniemer wilde posten. Lief weet wel dat ik hier zit, een vriendin ook en verder houd ik het heel stil, toch wel. Voelt toch fijner
maandag 13 oktober 2008 om 10:55
Alleen mijn vriend weet dat ik op dit forum zit.
Hij weet volgens mij niet onder welke naam, maar zou dat zo na kunnen gaan als hij dat wil. Ook hier sta ik standaard ingelogd.
Mijn vriend post ook wel eens op een forum (een echt mannenforum haha!). Ik weet zijn nickname daar maar ik heb gene idee wat hij daar allemaal post. Kan ik ook zo nagaan als ik dat wil, maar geen behoefte aan.
Hij weet volgens mij niet onder welke naam, maar zou dat zo na kunnen gaan als hij dat wil. Ook hier sta ik standaard ingelogd.
Mijn vriend post ook wel eens op een forum (een echt mannenforum haha!). Ik weet zijn nickname daar maar ik heb gene idee wat hij daar allemaal post. Kan ik ook zo nagaan als ik dat wil, maar geen behoefte aan.
maandag 13 oktober 2008 om 10:57
Mijn vriendin weet het (en is uit nieuwsgierigheid hier ook eens komen kijken, misschien blijft ze wel hangen), mijn exen weten het, familie en vrienden weten het soms. Verder weten veel mensen hier mijn echte naam of hebben me wel eens ontmoet.
Ik ben een open boek en heb daar zelden grote nadelen van ervaren. Bovendien is het zelfs in deze positie mogelijk me af te schermen voor mensen van wie ik echt niet wil dat ze weten wie ik ben, of van wie ik echt niet wil dat ze weten dat ik hier meeschrijf.
Ik ben een open boek en heb daar zelden grote nadelen van ervaren. Bovendien is het zelfs in deze positie mogelijk me af te schermen voor mensen van wie ik echt niet wil dat ze weten wie ik ben, of van wie ik echt niet wil dat ze weten dat ik hier meeschrijf.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn