Vervolg Juni topic 2015

05-11-2015 21:03 204 berichten
Hier gaan we gezellig verder

Inlog: zwangerworden

ww: 2468642

NaamLeeftijdkindje NOD ZwangerWanneer uitgerekend?GeslachtBijzonderhedenSaar291e 20 februari JongentjeBevallen!Riboho90 251e 18 februariJongenBevallen!Monstur302e begin juli Mennepen261eDraakje271e 19 maartMeisjeLittleMissClumsy291e juliMiss Dior312e 4 juliJongenSyringa 311e 14 februariJongen22-12-2015 bevallen van een zoon
Alle reacties Link kopieren
Aiii Syringa wat schrikken zeg, je bent nu 32 weken toch?

Heb je echt weeen en veel vruchtwater verloren?

Ik duim dat jullie ukkie toch nog even een paar weekjes mag blijven zitten

@ miss dior wat fijn dat je echo goed was en heerlijk de spannendste 1e weken voorbij zijn!

Al blijft een hele zwangerschap spannend
Ik ben nu bijna 32 weken, dus hopelijk blijft hij nog even lekker in mijn buik. Ik heb verder nog geen weeën gelukkig! Het begon vannacht ermee dat ik wakker werd en dacht dat ik gewoon mijn plas niet kon ophouden. Zonder te niezen of hoesten, het liep gewoon. Na de vierde keer een nieuwe onderbroek aantrekken, werd vriend wakker en het leek hem een beter idee om het ziekenhuis te bellen. Tsja, ik was nog niet helemaal wakker haha en je verwacht het ook niet al natuurlijk.
Er is wel duidelijk minder vruchtwater, maar nog oke. Er wordt ook wel steeds nieuw vruchtwater aangemaakt. En hij ligt in stuit met zijn kontje naar beneden en fungeert daardoor een beetje als een stop, dat scheelt.

Hoe gaat het met de rest? Fijn MissDior, een goede echo :-)
Ach jee dan ben je ook wel flink vruchtwater verloren, enig idee hoe het komt dat je vruchtwater lekt? Wat is het plan nu verder?

Vriendlief mag dus van t weekend alleen de baby kamer klaar stomen

Vind spannend voor jullie hoor, zet hem op!!
Nee, een oorzaak is lastig te achterhalen. Waarschijnlijk gewoon pech hebben. Ik heb nu volledige bedrust tot aan de bevalling, moet ook tot die tijd in het ziekenhuis blijven. De longrijpingsmedicatie is ingewerkt en daarom zijn ze nu ook gestopt met de weeënremmer. En is het afwachten hoe lang het gaat duren. Kan morgen zijn, maar ook pas over een week of nog langer...Kindje ligt nu in stuit en kan niet meer draaien ook, dus dat wordt wel even pittig en misschien uiteindelijk een keizersnee. Maar ga wel proberen eerst natuurlijk te bevallen.

En we (of eigenlijk vriend en vrienden) moeten nu wel als een razende het huis klaarmaken voor de eerdere komst idd. Al moet hij natuurlijk eerst nog een tijdje in de couveuse.
Jee syringa, dat geeft ineens een andere wending aan jouw zwangerschap!! Je schrijft er heel nuchter over, ervaar je het ook zo?

Fijn dat de medische zorg zo goed is dat dit kan, maar elke dag dat de kleine blijft zitten is natuurlijk beter nu nog, toch?

Lig je in een fijn ziekenhuis? Fijn verzorging/ verpleging, artsen, lekker eten? Kan je een beetje je eigen ding doen, of is het vooral tv-kijken? Allemaal vragen, kan me zo moeilijk er iets bij voorstellen hoe het voor je is!

Hou je ons op de hoogte?

Hier gaat het volgens plan (zover ik weet). Voel m'n buik groeien (10,2 WK), man zegt dat er nog niks te zien is dus dat vertrouw ik maar even.

Nu wel last van verminderde energie, gister erg actief en tot laat op geweest en vandaag echt bij moeten komen. Gelukkig is dat de ergste kwaal voor alsnog!
Wow Syringa dat is even schrikken! Maar je lijkt er aardig nuchter onder gelukkig. Dat word een kerst om nooit te vergeten

Lekker rustig aan doen en laat je goed verwennen door de verpleging.

Wij hebben een goede termijnecho gehad en de uitgerekende datum staat op 10 juli
Wat een tegenvaller syringa zo had de laatste weken totaal niet voorgesteld.

Sterkte ermee!

Vandaag de bloeduitslag van de combinatie test. Alles was goed dus dat is weer fijn! Morgen alweer 13 wk.

Donderdag weer naar de VK
Wat fijn dat er weer een aantal uitslagen en echo's goed zijn hier!

Hoe is het nu met jou syringa? Is het nu zeker dat je eerder bevalt? Of kan hij ook gewoon nog een aantal weken blijven zitten?

Bij mij is het lekker kerstvakantie, dus ik kom lekker bij. Ik merk wel dat ik dat echt nodig had. De laatste weken voor de vakantie echt even doorgezet.... Mijn rugpijn zakt nu gelukkig weer!
@ Syringa ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Hopelijk geen kerst in het ziekenhuis voor jullie..

Lukt het vriend thuis wat om alles klaar te krijgen?

Wat fijn de goede echo's en de goede combinatie test. Lekker van genieten meiden

@ Mennepen; ik ben aan het duimen voor zwangere feestdagen voor jou
Lieve dames, het doet me goed jullie lieve woorden! Hier een erg laat ei gehad en aantal dagen niet getempt door nachtdienst maar iig tussen 7 en 2 dpo.. ik denj zelf 7 en FF ook..

Schrikken voor jou syringa!

En voor de andere dames fijn die goed echo's!
Wish it, dream it, do it!
Een snelle update en egopos vanuit hier. Ik ben dinsdag eind van de middag bevallen van onze mooie zoon! Het ging allemaal erg snel en we maken het beide goed! Hij ademt zelf en doet het hartstikke goed! Over ongeveer 4 weekjes, afhankelijk van hoe hij het doet, mag hij uit de couveuse.
Gefeliciteerd Syringa! Heel fijn dat alles goed met jullie gaat!

Hopelijk groeit de kleine goed de komende weken en mag je snel van je gezin gaan genieten thuis.
Syringa gefeliciteerd! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Ik duim voor jullie dat hij snel mee naar huis mag!
Gefeliciteerd Syringa met jullie zoontje en wat fijn dat alles zo goed gaat, wat een wonder is het he!

Ik hoop dat jullie er fijn van kunnen genieten ondanks dat het niet helemaal gaat zoals het hoort
Fijne kerstdagen allemaal meiden
Fijne kerstdagen allemaal!
Syringa gefeliciteerd met je zoon!! Wat een bijzondere kerst voor jullie, heel anders dan voorgesteld he! Hoop dat jullie mannetje het goed doet en jullie snel samen thuis kunnen komen. Blijf je ons op de hoogte houden?

Jullie ook hele fijne feestdagen!

Gister hebben we het in de familie verteld. En nog 2 zussen zijn ook zwanger!! Was een hormonenbom daar heel leuk!!
Gefeliciteerd syringa!! Wat fijn dat alles goed gaat!

wat leuk MOnstur! Zijn die 2 zussen gelijk met jou uitgerekend dan?

Hier alweer 13,5 week zwanger wat gaat het hard! Donderdag naar de VK geweest en m n bloeddruk was iets te laag. Was er al een beetje bang voor want was af en toe duizelig.

S morgens rustig opstaan en als het erger word wat zouts eten.

Voor de rest was het hartje van het kindje perfect!
Syringa hoe gaat het nu met jullie?

Herkenbaar miss Dior, hier ook een lage bloeddruk, vergeet ik soms en dan na 2 stappen is het helemaal zwart voor m'n ogen.

Iemand nog leuke plannen voor morgenavond/ nacht?

Wij blijven voor t eerst thuis. Zoveel meegemaakt dat willen we in alle rust met z'n twee afsluiten dit jaar.
Meiden ik wens jullie allemaal een spetterend uiteinde en een geweldig 2016

Met allemaal goede zwangerschappen, fijne bevallingen en super mooie en lieve kindjes

Mennepen voor jou in het bijzonder een dikke

Hopelijk mag 2016 helemaal jouw jaar worden met zwangerschap en een gezond kindje!!

@Syringa hoe gaat het met jullie?
Oww syringa! Gefeliciteerd!!! Gelukkig gaat alles goed.

Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Mennepen: Wat betekent dpo ook alweer? Wanneer kun jij weer gaan testen. Spannend voor jullie. Hopelijk een goed begin van het nieuwe jaar

Hier al 33 weken... Pff Hij zit bij mij best hoog. Dus de enige optie is kaarsrechtop zitten, anders vouw ik hem dubbel met mijn ribben Voelt niet fijn. Wij hebben hier wel al het noodzakelijke af. Dat is wel een fijn gevoel. Nu nog 3 weken werken. Ik zie daar wel een beetje tegenop.

Saar hoe gaat het met jou? Jij bent 2 dagen later dan mij uitgerekend.

En de julibabyboom. Wanneer hebben jullie 20 weken echo's? Volgende maand? Ook weer spannend!!

Weten jullie trouwens of je een navelbandje nodig hebt? Mijn moeder dacht dat, maar nog verder niks over gehoord.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mennepen, hoe is het daar? En met de rest van de meiden?

Hier ondertussen 29 weken, zere ribben van het getrappel en ik voel sinds deze week heel duidelijk als mevrouw de hik heeft. Dat duurt vaak wel 5-10 minuten en op een gegeven moment lijkt ze er flauw van te zijn en gaat ze heel druk bewegen :-) en afgelopen week een halve nacht wakker gelegen omdat ze zo druk was!
Goedemorgen!

Iedereen de feestdagen doorgekomen?

Ik ben er nog moe van...

Later naar bed en wel steeds op tijd wakker

Maar goed we hebben het weer gehad en het was ook erg gezellig.

Verder gaat alles goed. Gisteren een momentje waardoor ik weer net een beetje gekker werd op mijn man

Hij belde vanaf zijn werk om te zeggen dat hij zo vreselijk trots is dat we een kindje gemaakt hebben en dat hij er helemaal klaar voor is dat hij/zij komt...

Zo te lezen hebben de ribben heel wat te lijden door de kleine druktemakers.

Daar kijk ik dan wat minder naar uit haha

Gaan jullie ook naar een zwzngerschapscursus? Ik wil wel graag iets doen maar weet niet wat.

Meer gericht op beweging en houding dan op puffen en een bevalling denk ik?!
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Het gaat goed met ons! Het is wel een vreemde, hectische en soms toch ook verdrietige tijd. Maar bovenal genieten we enorm van onze kleine man! Hij doet het ontzettend goed. Hij is inmiddels iets meer dan 2 kg, houdt zichzelf al steeds beter warm en heeft deze week voor het eerst uit de borst gedronken. Wij gaan in de ochtend en avond een aantal uur met het knuffelen (buidelen), luier verschonen etc., voeding en dat is erg fijn! Hij heeft nog wel een sonde voor de overige voedingen, want het is nog steeds erg vermoeiend voor hem om zelf te drinken. Verder is er ondertussen veel bloed geprikt en een echo gemaakt van zijn hoofdje. Dit was ook allemaal in orde. Ze zijn nu de couveuse steeds lager aan het zetten en de deken die over de couveuse heen zit wordt ook stapsgewijs afgedaan zodat hij kan wennen aan prikkels van buitenaf. Hopelijk ligt hij dan met een weekje, anderhalf week niet meer in de couveuse, maar lekker in een open wiegje in de couveusekamer. Totdat hij 36 weken is moet hij in ieder geval in het ziekenhuis blijven en ik hoop dat hij dan mee naar huis mag aangezien hij het zo goed doet. Maar wil me daar niet teveel op focussen, want grote kans dat hij toch iets langer moet blijven en dan is het zo'n teleurstelling.

Met mij gaat het ook iedere dag een stukje beter. Ik heb uiteindelijk een keizersnede gehad en het herstel duurt best lang vind ik. De komende weken mag ik nog niet tillen, autorijden etc. De bevalling ging eigenlijk razendsnel en binnen 2 a 3 uur had ik al volledige ontsluiting, maar helaas was hij door zijn geringe grootte en de weeën dwars gaan liggen en werd het een keizersnede.

@Monstur Wat leuk dat jouw zussen ook zwanger zijn. Kunnen jullie lekker verhalen met elkaar delen!

En wat fijn dat iedereen goede echo's heeft gehad! Ben ook benieuwd naar de 20-weken echo's.

@de hik Bij mij had hij ook elke dag wel de hik in mijn buik, dat duurde soms zo lang! Nu buiten de buik heeft hij nog steeds de hik. Vind het altijd een beetje zielig voor hem, maar het kan geen kwaad zeiden de verpleegkundigen.

@navelbandje Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. En tot nu toe heb ik er ook nog geen gezien, dus denk niet dat het noodzakelijk is. Is het voor het stukje navelstreng dat nog even blijft zitten?

@zwangerschapscursus Heb ik niet gedaan. Ik zat wel op zwangerschapsyoga. Daarbij leerden we ook veel over houding en ademhaling. Ik heb bij de bevalling wel gemerkt dat de ademhaling echt veel doet. In het begin ademde ik verkeerd en ging daardoor bijna hyperventileren. Door goed te ademen (1x in, 3x uit zonder tussendoor te ademen) scheelde dat zoveel qua pijn e.d. Ook nu pas ik het soms nog toe als ik pijn heb haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven