toch even klagen

22-12-2015 20:17 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
probeer al sinds de dag dat ik mijn huis heb een bank te regelen maar er is niemand in breda die een bankstel verkoopt en hem wilt bezorgen voor 20 euro extra.

Normaal had ik daar wel geluk mee maar nu zegt iedereen nee :(

Ik heb nu ook niet het budget om een nieuwe te kopen op kort termijn.

Hoe doen mensen dat toch zonder auto of mensen in je omgeving...

nee dit is geen topic om hulp maar gewoon even van me afschrijven.

ik ben nu van plan langer te wachten en een bankje te kopen in de winkel. is het wel perfect natuurlijk!
Oh en als TO niet van te voren heeft betaald, zal 'n verkoper wel gek zijn zelf met die bank te gaan lopen slepen met 't risico dat TO alsnog afhaakt als ze met die bank voor haar deur staan.
Shoot first, ask questions later!
quote:SpringDing schreef op 22 december 2015 @ 20:39:

[...]

En die lullige bocht van je smalle gang naar de kamer..Die vooral ja
Goh nou, ik zeg toch niet dat het walgelijk asociaal is dat de verkopers niet willen rijden?

Ik zeg alleen dat ik het begrijp dat het vervelend is voor TO. Ik weet namelijk uit eigen ervaring hoe rottig het is als je geen auto tot je beschikking hebt en niemand je wil/kan helpen.

Vaak lees ik dat mensen meubels verkopen en dat kopers dan nog verlangen dat het gratis wordt gebracht, dan is het dus al heel wat dat TO er geld voor biedt.

Ze zou misschien kunnen vragen hoeveel de verkoper voor brengen zou rekenen?

(hoewel ik denk dat als er nog een aanhanger gehuurd moet worden het per saldo goedkoper is om gewoon naar de ikea te gaan)
Anyway. Een zaak als Leenbakker bezorgd voor max. 45 euro leerde drie muisklikken mij.

ikea max. 55 euro.
quote:Monatala schreef op 22 december 2015 @ 20:37:

En als je er een gevonden hebt, check van tevoren hoe groot je deuropening is. Sommige mensen schijnen dat te vergeten... Oh gut er komt weer een klein trauma naar boven. Is na 3 maanden eindelijk je dure bank er, lijkt hij niet door de deur te passen (wel gelukt gelukkig)
Als ik bij TO in de buurt zou wonen en ik weet van haar voorgeschiedenis, ik zou een busje huren en de bank bij haar afleveren zonder de kosten door te berekenen. Ik zou zeggen, dat komt wel als jij je leven weer helemaal op de rit hebt. Kook maar een heerlijke stamppot of zo. Je bent goed bezig TO en de bank komt er wel. Zoals eerder geopperd misschien via een kringloopwinkel. Succes!
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:Monatala schreef op 22 december 2015 @ 20:37:

En als je er een gevonden hebt, check van tevoren hoe groot je deuropening is. Sommige mensen schijnen dat te vergeten... Mijn eerste bankstel pastte idd niet door de voordeur, 9 maanden op campingstoelen gezeten omdat ik mijn aanbetaling niet terug kreeg. Zeker iets om rekening mee te houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:matroesjka_ schreef op 22 december 2015 @ 20:56:

[...]

Oh gut er komt weer een klein trauma naar boven. Is na 3 maanden eindelijk je dure bank er, lijkt hij niet door de deur te passen (wel gelukt gelukkig)Bij ons dus ook. Die arme jongens hadden al drie trappen gelopen, moesten dus weer naar beneden met de driezits en een week later kwamen ze weer, maar nu met de leuningen eraf gehaald. Als je de binnenkant van zo'n bank ziet vraag je je wel even af waar je 800 euro naartoe zijn gegaan hoor.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Oh gelukkig, ik zie al dat ik niet de enige ben! Ik voelde me echt zo stom toen! Verkopers zouden je eigenlijk voor de koop verplicht moeten vragen hoe groot je deuropening is.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naja de banken die staan op max 5 km afstand. Heb het al proberen te lopen met ikea kar maar de bank kon er toen geneens op.

ik heb geen familie vrienden en zelf geen rijbewijs dus kan ook geen auto huren. Ik verdien niet veel minimum dus kan niet in 1 x nieuwe bank kopen en laten thuis bezorgen.

bezorgadvertenties houd ik mijn ogen ook voor open maar heb er een aantal aangesproken die vroegen 200 euro.. dus dat is me teveel voor max 5 km afstand
Loep even, dan weten jullie dat Zwitsalnijntje het moeilijk heeft gehad de laatste tijd. Ze zou wel wat hulp kunnen gebruiken. Ze verdient wel een bank met kerstmis.
oei. is een goeie om rekening mee te houden. Nu je het zegt buurvrouw oude vrouw die kreeg haar bank ook niet binnen.
Misschien eens in je gemeente vragen of er een vrijwillige hulporganisatie is die je kan helpen? Of iemand bij de kerk in je buurt ( hoef je niet gelovig voor te zijn!!) of leger des Heils bv?
Nee nee Hulp vraag ik echt niet (hou daar niet van ) wou gewoon mn ei even kwijt..

uiteindelijk komt het wel goed
Hoe duur kosten die 2dehands banken dan dat dat goedkoper is dan ikea/leen bakker?
Shoot first, ask questions later!
max 150 euro nu momenteel. En daar krijg je geen nieuwe bank voor gekocht.
Als je een bank vindt wil ik wel rijden hoor, ik woon in de buurt, heb vakantie, een auto en een (klein) aanhangertje en twee stoere mannen die kunnen sjouwen. Mijn PB is open.
Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 22 december 2015 @ 21:09:

Nee nee Hulp vraag ik echt niet (hou daar niet van ) wou gewoon mn ei even kwijt..

uiteindelijk komt het wel goedDaar heb je alleen jezelf mee! Zet je even over je trots heen, iedereen heeft weleens hulp nodig.
[quote]zwitsal_nijntje schreef op 22 december 2015 @ 21:09:

uiteindelijk komt het wel goed[/quote

Kan je ook vragen met het aanbieden van een tegenprestatie, bv iemand anders helpen met een ander klusje.
.
quote:Grzeczny schreef op 22 december 2015 @ 21:14:

Als je een bank vindt wil ik wel rijden hoor, ik woon in de buurt, heb vakantie, een auto en een (klein) aanhangertje en twee stoere mannen die kunnen sjouwen. Mijn PB is open.

LIEF

Doe het TO, je hebt het verdiend!
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
http://www.vindingrijkbreda.nl/ophaalservice/
naja de reden dat ik niet gemakkelijk Hulp vraag is omdat ik niet wil dat mensen denken dat ik profiteer of zeur of zo zeg maar.
quote:SpringDing schreef op 22 december 2015 @ 21:18:

Toen ik op mezelf ging had ik van de kringloop een prima bankje voor ¤20. Zag er keurig uit, niet doorgezakt of vies, alleen wat ouderwets. Maar goed, kleed erover en nog ruim 7 jaar plezier van gehad. En hoe heb jij die toen bij je thuis gekregen? (Dat is namelijk TO haar probleem)
quote:zwitsal_nijntje schreef op 22 december 2015 @ 21:23:

naja de reden dat ik niet gemakkelijk Hulp vraag is omdat ik niet wil dat mensen denken dat ik profiteer of zeur of zo zeg maar.En daarom bied je je dan zelf gelijk aan als tegenprestatie voor een ander klusje!! Is echt niet raar hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven