Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:plous schreef op 24 december 2015 @ 11:10:

[...]

Ruilen tegen een pak wc-papier?
quote:lotus77 schreef op 24 december 2015 @ 12:26:

Nou, het was werkelijk hartverwarmend. Was helemaal niet zo druk, en de kassier stond op om een vrouw met een looprek extra te helpen met het inpakken van haar boodschappen, iedereen was vriendelijk en beleefd, er werd niet voorgedrongen en toen er een nieuwe kassa open ging, liepen de mensen daar in overleg naartoe ("Jij hebt zo weinig, ga jij maar als eerste hoor!")

En ja, ik ben zo'n sufkut die altijd wel iets vergeet, ondanks mijn pogingen het beter te plannen. Dit keer had ik me verteld met de uien (bol knoflook meegeteld als ui in het halfdonker). Kwam er net eentje tekort.Dat is fijn zeg!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Iets drukker dan een normale zaterdag maar het was wel gezellig. Een meneer geholpen met het uitkiezen van het vlees, praatje gemaakt met een bekende, en alles was er nog.

Veel gezeur om niks meestal die kerstdagenstress.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik popel om de verhalen te lezen van overlevenden late shoppers met horrorverhalen.

Ik moet vanmiddag man weer ophalen en wil eigenlijk langs het WC rijden, maar dan moet ik zeker een half uur vroeger vertrekken. NIet omdat het omrijden is, maar vanwege de drukte.
quote:OldWood schreef op 24 december 2015 @ 07:25:

Ik ben ook vrij klein, en ik vraag het wel aan lange klanten of personeel dat er loopt.

Ik ben vrij lang en vraag altijd aan kleine mensen om iets te pakken wat ik uit de onderste schappen nodig heb. :D
Niet geschoten is altijd mis
quote:Lotte35 schreef op 24 december 2015 @ 09:01:

Ik zou gaan.

Heerlijk toch? Zelf niets nodig hebben, en dan kijken hoe anderen zich op lopen te winden om in feite niets.

De ultieme vorm van ramptoerisme en leedvermaak.

Ik zeg, we maken er volgend jaar een forumuitje van, het liefst op meerder locaties.

Met een man of 30 een supermarkt in, uiteraard allemaal met een karretje dat we lekker storend kunnen parkeren en dan in groepjes van een man of 5 á 6 verspreid over de supermarkt een praatje gaan maken zodanig dat er niemand meer langs kan.

Wanneer iemand een opmerking heeft over een groepje zeggen we dat ze gewoon om kunnen lopen via een ander pad.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 24 december 2015 @ 12:57:

[...]

Ik ben vrij lang en vraag altijd aan kleine mensen om iets te pakken wat ik uit de onderste schappen nodig heb. :D

[...]

Eerlijk ruilen toch, jij pakt iets van de bovenste schap voor mij en ik pak uit het laagste schap voor jou
Net nog even voor de dingen naar de supermarkt die ze vanmorgen niet hadden bij een andere.

Drukte met klanten niet normaal, en 4 man personeel (waarvan 1 de manager) dat midden in een gangpad over een vergeten tasje van een collega gisteren staan te bakkeleien.

En nog zuchten ook als je er langs wil.

Kan dit topic niet in boekvorm uitgebracht worden en verplicht gelezen worden door personeel voordat ze aangenomen worden, zodat zij niets doen wat klanten ergert.
Topidee! Splitten we de royalties?
quote:claudine1982 schreef op 21 december 2015 @ 19:02:

Ervaring leert dat dinsdag en donderdag de stilste dagen zijn in de supers.

Ik heb mij met dit zinnetje in het achterhoofd naar de super gesleept. Als donderdag een rustige dag is, dan ben ik blij dat ik gisteren niet geweest ben! 😁
Bij twijfel doen! (of toch niet?)
quote:Starshine schreef op 24 december 2015 @ 13:29:

Topidee! Splitten we de royalties?Ja dat doen we
Vanmorgen om 8 uur was het al druk bij de Appie. Ik ben blij dat ik er toen al was en me niet nu door de drukte hoef te worstelen. Gisteren zag ik dat het ook al drama was daar.
Ik heb niet vaak ergernissen in de supermarkt maar gisteren wel, al was het niet eens zo erg. Ik vroeg gisteren aan het kassameisje hoe lang hun aanbiedingen lopen. Toen zei ze dat dat een week is. Oke, even anders formuleren dan maar, dus ik vroeg tot wanneer de aanbiedingen lopen (het is in elke supermarkt weer anders, enorm irritant). Dat wist ze niet... Ik zei toen zachtjes dat dat toch wel iets is dat ze zou moeten weten, ze keek me stom aan en toen ben ik maar weg gegaan. En ja ik kan het natuurlijk ook in hun folder terug vinden maar er was bij hun iets in de aanbieding en ik twijfelde of ik er meer van zou meenemen of dat ik dat nog later zou doen.
Hier alweer geen drama vandaag. Alles was er gewoon nog, de aanwezige kinderen gedroegen zich als lammetjes, geen bekvechtende middelbare echtparen, geen vecht- en scheldpartijen bij de garnalenafdeling. Het was zelfs eigenlijk wel gezellig te noemen. En zo leuk, straks mag ik nog een keer want ik ben de koffiemelk vergeten
Ik ben speciaal voor jullie toch met mijn man naar de Aldi geweest.

De Aldi viel heel erg mee qua drukte, je kon parkeren, en het was zowaar menselijk.

Het enige nadeel was dat alle melk helemaal op was. En dat melk nu net hetgene is wat ik, net geopereerd aan buik, heel fijn vind om te drinken.

Oh, wel heeeeeel merkwaardig was die mevrouw met die scootmobiel die, ondanks dat er bij onze Aldi aan 4 kanten van die oprij-dingen zijn, besloot om haar scootmobiel gewoon midden in een parkeervak te parkeren. Waaaaaaaaaarom?

Toen naar supermarkt in het dorp waar het wel een beetje kerstheldruk was maar ik moest alleen melk hebben, dus gaan.

Was alleen de mandjeskassa open, als enige open kassa. En er stond net iemand een volle kar op het veel te kleine bandje uit te laden.

Geeft niks, mevrouw kan er niks aan doen dat alleen die kassa open was.

Ben ik aan de beurt, na nog twee andere mandjesklanten, komt er iemand binnen, loopt recht naar die mandjeskassa, vraagt aan ander meisje wat tabak bij staat te vullen om sigaretten en het kassameisje gaat dat eerst afrekenen, terwijl ik aan de beurt ben en er nog drie klanten achter mij staan.

Ik heb er niks van gezegd maar ik vond het vrij asociaal. Vráág dan even of het even eerst mag, maar neeee, geen woord.

Eigenlijk vond ik het asocialer van het kassameisje dan van dat mens van die sigaretten, hoewel ik vind dat die ook netjes achteraan had mogen aansluiten.

Voila, toch nog een ergernis, speciaal voor jullie.
668, the neighbour of the Beast

Ik was melk vergeten dus ik ging ook vroeg. Maar het was al erg druk in de Jumbo, met veel scheldende mensen, paniekerende mensen en on top of it, een tiener die mekkerde dat 'ze moest plassen', dus de vader zegt: vraag even of je hier bij de Jumbo naar het toilet mag (mag vaak wel). Dat was bij de groente en fruit. Maar puber opstandig, wilde niet, wilde naar huis. Vader bromt dat hij echt niet van plan is om op te schieten en dat ze maar een pilaar zoekt.

Vervolgens kwam ik ze weer tegen bij de zuivel. Ditmaal moest puber poepen. Moeder ook weer: vraag of je naar de wc mag hier. Wilde puber ook niet. Waarop moeder woest werd en zei: dan kak je maar hier op de vloer!

Puber beteuterd, vader pedagogisch aan de mopper, moeder rood hoofd.

En ik zei: ach, als ze dat doet is het hier in dit hoekje in ieder geval vrij rustig (het was inmiddels stervensdruk in de winkel).

Gelet op de boze blikken werd mij geen zalig kerstfeest toegewenst.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Bitje93 schreef op 24 december 2015 @ 13:01:

Ik zeg, we maken er volgend jaar een forumuitje van, het liefst op meerder locaties.

Met een man of 30 een supermarkt in, uiteraard allemaal met een karretje dat we lekker storend kunnen parkeren en dan in groepjes van een man of 5 á 6 verspreid over de supermarkt een praatje gaan maken zodanig dat er niemand meer langs kan.

Wanneer iemand een opmerking heeft over een groepje zeggen we dat ze gewoon om kunnen lopen via een ander pad.

Lijkt me helemaal het einde!

We kunnen er ook een competitie-element in brengen, door te kijken wie het als eerste lukt een serieuze ruzie te ontketenen. Zelf denk ik dat ik echt wel binnen 30 seconden iemand over de rooie kan krijgen.
Kerstboodschappen doen is geen activiteit om met je 4 dochters gezellig te gaan doen mensen. Go in, het your shit and get out
Ik doe mee als ik teamcaptain mag zijn...
quote:soetkees schreef op 24 december 2015 @ 14:49:

Ik was melk vergeten dus ik ging ook vroeg. Maar het was al erg druk in de Jumbo, met veel scheldende mensen, paniekerende mensen en on top of it, een tiener die mekkerde dat 'ze moest plassen', dus de vader zegt: vraag even of je hier bij de Jumbo naar het toilet mag (mag vaak wel). Dat was bij de groente en fruit. Maar puber opstandig, wilde niet, wilde naar huis. Vader bromt dat hij echt niet van plan is om op te schieten en dat ze maar een pilaar zoekt.

Vervolgens kwam ik ze weer tegen bij de zuivel. Ditmaal moest puber poepen. Moeder ook weer: vraag of je naar de wc mag hier. Wilde puber ook niet. Waarop moeder woest werd en zei: dan kak je maar hier op de vloer!

Puber beteuterd, vader pedagogisch aan de mopper, moeder rood hoofd.

En ik zei: ach, als ze dat doet is het hier in dit hoekje in ieder geval vrij rustig (het was inmiddels stervensdruk in de winkel).

Gelet op de boze blikken werd mij geen zalig kerstfeest toegewenst.

Waarom dan ook je hele gezin meeslepen?
quote:Bitje93 schreef op 24 december 2015 @ 13:01:

[...]

Wanneer iemand een opmerking heeft over een groepje zeggen we dat ze gewoon om kunnen lopen via een ander pad.Jaaah! En dan gaat één van ons eindelijk ergens in een lange rij staan en dan gaan we er één voor één bij staan van "Mag ik er ff langs, ik hoor bij haar!" met een pakje boter ofzo, zodat de mensen achter ons nooooit aan de beurt komen.
quote:lotus77 schreef op 24 december 2015 @ 15:02:

[...]

Jaaah! En dan gaat één van ons eindelijk ergens in een lange rij staan en dan gaan we er één voor één bij staan van "Mag ik er ff langs, ik hoor bij haar!" met een pakje boter ofzo, zodat de mensen achter ons nooooit aan de beurt komen.Leuk! En dan zorgen we allemaal dat we net te weinig saldo hebben, en dan gaan we in alle rust onze zakken omkeren op zoek naar dubbeltjes en overleggen wie er wie zijn blikje Euroshopper cola wel even kan voorschieten!
quote:Fenrir-Greyback schreef op 24 december 2015 @ 15:28:

[...]

Leuk! En dan zorgen we allemaal dat we net te weinig saldo hebben, en dan gaan we in alle rust onze zakken omkeren op zoek naar dubbeltjes en overleggen wie er wie zijn blikje Euroshopper cola wel even kan voorschieten!
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven