Gezondheid alle pijlers

Visolie van slechte kwaliteit?

24-12-2015 16:13 17 berichten
Ik lees hier en daar dat visolie van slechte kwaliteit is als je ervan gaat boeren. Klopt dit? Heb vandaag vloeibare visolie gekocht van equazen. In de winkel zeiden ze dat dit een goed merk is, maar ik ga er dus onwijs van boeren en nu twijfel ik :p
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel heb je op dan?
Ozo.
Volgens mij staat het boeren en de kwaliteit los van elkaar. Ik weet alleen dat het beter is om alleen omega 3 te nemen omdat je lichaam vaak genoeg omega 6 bezit. Daarbij kun je ontstekingsgevoelig worden van veel omega 6.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:hallekie schreef op 24 december 2015 @ 16:24:

Hoeveel heb je op dan? Gewoon de voorgeschreven hoeveelheid 1 theelepeltje.
quote:viva-amber schreef op 24 december 2015 @ 16:25:

Volgens mij staat het boeren en de kwaliteit los van elkaar. Ik weet alleen dat het beter is om alleen omega 3 te nemen omdat je lichaam vaak genoeg omega 6 bezit. Daarbij kun je ontstekingsgevoelig worden van veel omega 6.Wat zou ik dan moeten slikken/eten?
Ligt er wel aan in welke winkel en welke verkoper je hebt. Bij een goeie vitaminewinkel hebben ze vaak iets meer deskundigheid. Het ene merk kan meer oprispingen geven dan het ander. Zelf krijg ik van goedkope merken zoals van Kruidvat knallende koppijn, wat voor mij een teken is van mindere kwaliteit.

Heb zelf capsules van Orthica; die geven weinig oprispingen. Kan ook uitmaken wanneer je het inneemt. Tijdens het eten kan schelen.
Geen idee ik weet niet welke visolie je hebt. Het merk wat je noemt heeft verschillende soorten. Je kunt op het etiket zien wat er in zit. Dikke kans dat je gewoon goede visolie hebt want dit merk staat helemaal niet slecht bekend en heeft ook een olie met alleen of vooral omega 3.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een beetje burp is niet vreemd bij visolie. Ik heb het soms wel en soms niet hangt blijkbaar van de dag af.
Ik heb er dus helemaal geen verstand van. Capsules krijg ik helaas niet weg. Ik heb nu de eye q liquid, zit 3 & 6 in. Ik zal is kijken of dit merk ook ook een vloeibare variant van alleen omega 3 heeft.
Je zou trouwens ook krillolie of algenolie kunnen overwegen. Krilll en algen staan lager in de keten en minder geburps denk ik.
Ik had het toen ik net met visolie begon heel erg, maar die ik heb zijn capsules. Ik moest echt elke 5 minuten boeren, super ranzig. Nu heb ik het soms nog weleens een halfuur nadat ik het genomen hebt. Wat ook helpt is om het dus tijdens een maaltijd te nemen, dus halverwege ofzo.
Dus een beetje boeren is wel normaal, ik kijk het wel even aan dan.

Ik heb het rond 1 uur vanmiddag ingenomen en ben nog steeds aan het boeren

En anders ga ik even kijken naar anderen olie, algenolie is misschien een goed alternatief.

Bedankt voor de reacties.
waarom wil je dit eigenlijk slikken?
het is wel interessant om de Keuringsdienst van Waarde over visolie te kijken. De maker, in Peru (het is een afvalproduct van de Peruaanse visvangst): "nah, ik zou het zelf niet slikken, het blijft toch chemisch bewerkt. Ik eet liever een visje!"
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 24 december 2015 @ 18:31:

waarom wil je dit eigenlijk slikken?

Ik lust geen vis

En het lijkt me wel gezond om de ontbrekende omega 3 wat aan te vullen.
quote:*bloem schreef op 24 december 2015 @ 18:31:

het is wel interessant om de Keuringsdienst van Waarde over visolie te kijken. De maker, in Peru (het is een afvalproduct van de Peruaanse visvangst): "nah, ik zou het zelf niet slikken, het blijft toch chemisch bewerkt. Ik eet liever een visje!"Ik ga de betreffende uitzending eens bekijken.
quote:Lotslove schreef op 24 december 2015 @ 18:40:

[...]

Ik lust geen vis

En het lijkt me wel gezond om de ontbrekende omega 3 wat aan te vullen.aha ja ik ook niet vandaar ook mijn vraag. Heb niet het idee dat ik wat mis maar ik zal me er eens op inlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven