Tweelingnamen
zaterdag 26 december 2015 om 15:45
Hallo allemaal,
Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:
-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...
-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...
Kunnen jullie ons helpen?
Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:
-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...
-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...
Kunnen jullie ons helpen?
zaterdag 26 december 2015 om 17:20
Ik vind Olivia, Sebastiaan en juliette echt niet uit te spreken, drie van die mega lange namen achter elkaar. Maar dat kan aan mij liggen. Misschien Bastiaan ipv Sebastiaan, scheelt alweer een lettergreep? Of jurriaan of Christiaan of Christian? En dan met Juliët ipv juliette?
Wat ik er verder bij vind passen:
Yannick
Floris
Leander
Sophia
Christine
Romee
Frederique
Veronique
Stella
Amber
Viviënne
Vivian
Ik weet het, ook allemaal lange namen maar ik gok dat korte namen niet jullie smaak zijn dus die laat ik maar achterwege.
Yannick
Floris
Leander
Sophia
Christine
Romee
Frederique
Veronique
Stella
Amber
Viviënne
Vivian
Ik weet het, ook allemaal lange namen maar ik gok dat korte namen niet jullie smaak zijn dus die laat ik maar achterwege.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 26 december 2015 om 18:07
Sebastiaan stond vrij hoog op mijn lijstje voor de derde maar helaas vind mijn vriend het geen leuke naam.
Louis vind ik ook leuk.
Theo en Leo vind ik niet echt 'af' Ik zou dan eerder kiezen voor Theodore, Leonard/Leonidas/Leopold
Ik vind Sebastiaan het leukste van de drie.
Mila vind ik een super mooie meisjes naam. De overige twee zijn ook leuk.
Sebastiaan en Rosalie of Sebastien en Juliette vind ik het mooiste qua combinaties.
Louis vind ik ook leuk.
Theo en Leo vind ik niet echt 'af' Ik zou dan eerder kiezen voor Theodore, Leonard/Leonidas/Leopold
Ik vind Sebastiaan het leukste van de drie.
Mila vind ik een super mooie meisjes naam. De overige twee zijn ook leuk.
Sebastiaan en Rosalie of Sebastien en Juliette vind ik het mooiste qua combinaties.
zaterdag 26 december 2015 om 18:09
zaterdag 26 december 2015 om 18:10
@swifty in mijn naam komen de o en i klanken niet voor maar we vinden ze gewoon supermooi!
@mafalda Victoria en Matthijs zijn inderdaad heel mooi!
@sensy12 Stan & Valerie zijn heel mooi bedankt!
@waterlelieke ik vind het mooie combinaties maar toch niet helemaal mijn ding. Toch bedankt om mee te denken!
@mafalda Victoria en Matthijs zijn inderdaad heel mooi!
@sensy12 Stan & Valerie zijn heel mooi bedankt!
@waterlelieke ik vind het mooie combinaties maar toch niet helemaal mijn ding. Toch bedankt om mee te denken!
zaterdag 26 december 2015 om 18:11
quote:-tinkerbell- schreef op 26 december 2015 @ 17:20:
Ik vind Olivia, Sebastiaan en juliette echt niet uit te spreken, drie van die mega lange namen achter elkaar. Maar dat kan aan mij liggen. Misschien Bastiaan ipv Sebastiaan, scheelt alweer een lettergreep? Of jurriaan of Christiaan of Christian? En dan met Juliët ipv juliette?
Yannick
Floris
Leander
Sophia
Christine
Romee
Frederique
Veronique
Stella
Amber
Viviënne
Vivian
Ik weet het, ook allemaal lange namen maar ik gok dat korte namen niet jullie smaak zijn dus die laat ik maar achterwege.Ik ging ervan uit dat Juliëtte als Zjuuliejet wordt uitgesproken, niet als Juuliejette, eigenlijk.
Yannick
Floris
Leander
Sophia
Christine
Romee
Frederique
Veronique
Stella
Amber
Viviënne
Vivian
Ik weet het, ook allemaal lange namen maar ik gok dat korte namen niet jullie smaak zijn dus die laat ik maar achterwege.Ik ging ervan uit dat Juliëtte als Zjuuliejet wordt uitgesproken, niet als Juuliejette, eigenlijk.
zaterdag 26 december 2015 om 18:46
quote:Charlielover schreef op 26 december 2015 @ 17:05:
Wauw bedankt om allemaal mee te denken! @boquiabierto ik vind Valerie en Eloise mooi, bedankt!
Ik hou van de combinatie van Sebastiaan en Rosalie maar vraag me af of het niet te lang is. Wat zouden jullie doen? Twee korte namen zoals bv. Sven en Ella of toch gaan voor twee lange namen zoals Sebastiaan en Rosalie?
Waarom te lang? Het is toch maar 1 naam per kind..
Het zijn individuen,dus je zult ze amper samen gebruiken.
Wauw bedankt om allemaal mee te denken! @boquiabierto ik vind Valerie en Eloise mooi, bedankt!
Ik hou van de combinatie van Sebastiaan en Rosalie maar vraag me af of het niet te lang is. Wat zouden jullie doen? Twee korte namen zoals bv. Sven en Ella of toch gaan voor twee lange namen zoals Sebastiaan en Rosalie?
Waarom te lang? Het is toch maar 1 naam per kind..
Het zijn individuen,dus je zult ze amper samen gebruiken.
zaterdag 26 december 2015 om 19:22
Ik zou niet wakker liggen van een lange naam. Uiteindelijk worden het toch volwassen mensen. Ik vind het zo ordinair staan als een volwassen persoon daadwerkelijk op papier Kim heet en niet Kimberley. Sowieso heb ik een hekel aan korte namen voor mensen, voor huisdieren vind ik het nog ok. Ik denk dan altijd: werkelijk? Jouw ouders konden je geen naam geven van meer dan drie of vier letters (Bas, Kim, Daan, Lisa, etc.).
Zelf heb ik een voorkeur voor namen die niet veel voorkomen. Ik heb het dan niet per se over exotische namen, maar ik kan zo 10 Linda's, Jeffrey's, Daan's, Kimberley's, Soraya's, Daphnes, Luna's, etc. opnoemen.
Wat mij leuk lijkt is om de namen van de tweeling aan elkaar te linken. Zodat ze verbonden zijn met elkaar. Stel je geeft je dochter als eerste naam Juliëtte, dan zou ik zoontje als tweede naam Julian geven en andersom ook. Het wordt dan een soort ketting. Heel mooi. Heeft mijn tante met een drieling ook gedaan.
Zelf heb ik een voorkeur voor namen die niet veel voorkomen. Ik heb het dan niet per se over exotische namen, maar ik kan zo 10 Linda's, Jeffrey's, Daan's, Kimberley's, Soraya's, Daphnes, Luna's, etc. opnoemen.
Wat mij leuk lijkt is om de namen van de tweeling aan elkaar te linken. Zodat ze verbonden zijn met elkaar. Stel je geeft je dochter als eerste naam Juliëtte, dan zou ik zoontje als tweede naam Julian geven en andersom ook. Het wordt dan een soort ketting. Heel mooi. Heeft mijn tante met een drieling ook gedaan.
No love without lost
zaterdag 26 december 2015 om 19:36
Jongen:
Samuel
Joshua
Fabian
Victor
Laurens
Serge
Julian
Bram
Menno
Mathias
Thijn
Tobias
Nathan
Casper
Benjamin
Aron
Ruben
Meisje:
Isabel
Mathilde
Stephanie
Leonie
Vera
Fabiën
Jolien
Suzette
Claudia
Veerle
Marlise
Lisanne
Nathalie
Sofia
Marlijn
Isa
Fenne
Lieke
Nienke
Philou
Felice
Malou
Ik zou zelf voor twee namen kiezen met een verschillende beginletter om redenen die hier ook al zijn genoemd.
Samuel
Joshua
Fabian
Victor
Laurens
Serge
Julian
Bram
Menno
Mathias
Thijn
Tobias
Nathan
Casper
Benjamin
Aron
Ruben
Meisje:
Isabel
Mathilde
Stephanie
Leonie
Vera
Fabiën
Jolien
Suzette
Claudia
Veerle
Marlise
Lisanne
Nathalie
Sofia
Marlijn
Isa
Fenne
Lieke
Nienke
Philou
Felice
Malou
Ik zou zelf voor twee namen kiezen met een verschillende beginletter om redenen die hier ook al zijn genoemd.