Napraattopic deel 48

20-12-2015 09:31 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Muhahaha: iederen post hier Duits

Zo zie je maar weer, GrimbleGrumble, ik heb uiteindelijk mijn boosaardige plan doen laten slagen!
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 12:33:

[...]

Ik ben ook een dood-ordinair HAVO-klantje, hoor. Heb hem trouwens wel afgemaakt, maar dat had ik vooral te danken aan het feit dat mijn docenten me met alle macht kwijt wilden. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs hoge cijfers voor tentamens die ik nooit gemaakt had.Jij de tieten, ik de kont. Kunnen we de hele wereld aan!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 12:33:

[...]

Ik ben ook een dood-ordinair HAVO-klantje, hoor. Heb hem trouwens wel afgemaakt, maar dat had ik vooral te danken aan het feit dat mijn docenten me met alle macht kwijt wilden. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs hoge cijfers voor tentamens die ik nooit gemaakt had.

Ik werd ingeschreven als gymnasiast

en dat was 't.

(Herman Finkers)
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 27 december 2015 @ 12:34:

[...]

[afbeelding] Is ook een filmpje van; hilarisch.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 27 december 2015 @ 12:34:

[...]

[afbeelding]
I like being a mess. It's who I am.
Nu ga ik een Butterbrot eten om mijn zoete Teutoonse overwinning te vieren. Met Schwarzwälder Schinken.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 27 december 2015 @ 12:35:

[...]

Ik werd ingeschreven als gymnasiast

en dat was 't.

(Herman Finkers) herman
Deze dus:

https://www.youtube.com/watch?v=jo0Hsx-yHiI
quote:barbaracartland schreef op 27 december 2015 @ 12:32:

Wat bijzonder, GG.

Ik word altijd helemaal week van Reinhard Mey. Dat kun je soms zo hebben: https://www.youtube.com/watch?v=zWwW-gqr2pA

Ik kan niet zo lang doorgaan met een vete: colleges over Schiller, dat lijkt me superspannend. Ook al ben ik een vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam, ik zit internationaal en heb tijd genoeg na te denken over het leven. Vooral op de A7 richting Fernpass.

Bijzonder is inderdaad wel een goede term om Wölfli en zijn werk te omschrijven. En wat een ongelooflijk fijn liedje

Ik heb jarenlang gelift, veel ook over den Deutschen Autobahnen, en een aantal van de meest interessante mensen die ik ooit ontmoet heb zijn filosofische vrachtwagenchauffeurs.
IMHO
quote:simbalabimba schreef op 27 december 2015 @ 12:34:

[...]

Truus (de M) hadden ze wel geloofd.
LOEP ME MAAR aub.
quote:hatsetats schreef op 27 december 2015 @ 12:35:

[...]

Jij de tieten, ik de kont. Kunnen we de hele wereld aan!Had ik maar tieten! Maar ik moet het met die van mijn vriendin doen. Maar die is feminist, dus haar tieten zullen nooit echt van mij zijn.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 12:39:

[...]

Had ik maar tieten! Maar ik moet het met die van mijn vriendin doen.Balen zeg

[...]

Had ik maar tieten! Maar ik moet het met die van mijn vriendin doen. Maar die is feminist, dus haar tieten zullen nooit echt van mij zijn.Vast geen straf.
quote:hatsetats schreef op 27 december 2015 @ 12:34:

Ik gaat eens ff een goede foto van mijn kont zoeken om mijn nieuwe motto kracht bij te zettenGa je dan 'de kont tegen de krib gooien"?

Onze Taal:Waar komt zijn kont tegen de krib gooien vandaan?

Zijn kont tegen de krib gooien betekent 'dwars gaan liggen', 'rebels zijn', 'juist niet doen wat er van je gevraagd wordt', ''in de contramine zijn'. Van Dale (2005) geeft ook de variant zijn kont tegen de krib zetten.
LOEP ME MAAR aub.

[...]

Had ik maar tieten! Maar ik moet het met die van mijn vriendin doen. Maar die is feminist, dus haar tieten zullen nooit echt van mij zijn.Gelukkig heb je een vriendin
I like being a mess. It's who I am.
Vrachtwagenchauffeurs hebben een onterechte slechte reputatie.
quote:missie_m schreef op 27 december 2015 @ 12:40:

[...]

Ga je dan 'de kont tegen de krib gooien"?

Onze Taal:Waar komt zijn kont tegen de krib gooien vandaan?

Zijn kont tegen de krib gooien betekent 'dwars gaan liggen', 'rebels zijn', 'juist niet doen wat er van je gevraagd wordt', ''in de contramine zijn'. Van Dale (2005) geeft ook de variant zijn kont tegen de krib zetten.Er staat niet waar het vandaan komt.
quote:Moiren_ schreef op 27 december 2015 @ 12:43:

[...]

Er staat niet waar het vandaan komt.Excuses.

Onze Taal:Zijn kont tegen de krib gooien

Waar komt zijn kont tegen de krib gooien vandaan?

Zijn kont tegen de krib gooien betekent 'dwars gaan liggen', 'rebels zijn', 'juist niet doen wat er van je gevraagd wordt', ''in de contramine zijn'. Van Dale (2005) geeft ook de variant zijn kont tegen de krib zetten.

Volgens het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) gaat deze zegswijze terug op een vergelijking met vee: als dat tegendraads is, weigert het te eten, en duwt het dus niet zijn kop ín de krib (= de voederbak), maar keert het de krib zijn kont toe.

F.A. Stoett geeft een iets andere variant: zijn achterste tegen de krib zetten. Volgens Stoett gaat deze zegswijze terug op koppige paarden die niet uit de stal willen. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) vermeldt iets dergelijks: "De kont tegen de krib, tegen den tuin gooien, zetten, een koppige, weerspannige, houding aannemen. Oorspronkelijk gezegd van paarden." Tuin moet hier hoogstwaarschijnlijk opgevat worden in de (inmiddels verouderde) betekenis 'omheining'. Het WNT vermeldt daarnaast zich (of: zijn gat) tegen de krib zetten, met de betekenis 'weerspannig zijn'.

Een andere verklaring die de ronde doet, is dat met kont oorspronkelijk de achterkant van een schip werd bedoeld, en met krib een bouwsel in een rivier, dat dient om de breedte van de rivier te verminderen en het afschuiven van de oever tegen te gaan. De kont tegen de krib gooien duidde dan aanvankelijk op een situatie waarin een schip door de stroming wordt gegrepen en met z'n achterkant tegen een krib botst. Het belangrijkste bezwaar tegen deze verklaring is dat vroeger ook de kont tegen de tuin zetten voorkwam, een variant die niet in verband gebracht kan worden met schepen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:barbaracartland schreef op 27 december 2015 @ 12:42:

Vrachtwagenchauffeurs hebben een onterechte slechte reputatie.Maar wel een sjaaltje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Vrachtwagenchauffeurs hebben een onterechte slechte reputatie.Tja, met een boegbeeld dat met de vlam in de pijp door de Brennerpas scheurt wordt het ook wel een beetje lastig natuurlijk.

[...]

Had ik maar tieten! Maar ik moet het met die van mijn vriendin doen. Maar die is feminist, dus haar tieten zullen nooit echt van mij zijn.
Ik heb tieten, mag ik dan meedoen? Is dat een vereiste? Vragen, vragen. . (Heb niet teruggelezen, is het nodig?)
quote:SaveTheDay schreef op 27 december 2015 @ 12:55:

Ik heb tieten, mag ik dan meedoen? Is dat een vereiste? Vragen, vragen. . (Heb niet teruggelezen, is het nodig?)Ik vind het de moeite niet waard om terug te lezen. Zonde van de tijd.
LOEP ME MAAR aub.
quote:SaveTheDay schreef op 27 december 2015 @ 12:55:

Ik heb tieten, mag ik dan meedoen? Is dat een vereiste? Vragen, vragen. . (Heb niet teruggelezen, is het nodig?)De vraag of je ook mag meedoen als je géén tieten hebt, houdt mij al vanaf het moment dat ik hier kom bezig.
IMHO

Vrachtwagenchauffeurs hebben een onterechte slechte reputatie.Een onterechte reputatie?
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven