wat is goede kattengrind?

12-01-2016 20:17 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers..

ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry

Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.

mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!

Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..

Iemand ervaring ermee?

En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
Silica korrels ken ik zelf niet.. denk da ik dat eens proberen ga

Houtkorrels weet ik niet als dat handig is.. denk dat het buiten de bak veel smeert heb ik wel eens gehoord..
Capser 1 zak is 3,99 bij de genoemde supermarkt.

Je doet met 1 zak 4 weken als je 1 kat hebt..

Alleen maar scheppen, ideaal.

Via intrenet kan je ze goedkoper bestellen.
Mijn kat vindt gelukkig alles prima, maar houtkorrels vind ik zelf het best. 1 euro nog wat per zak en geen korrels buiten de bak. Het plakt ook niet aan de kattenbak want het wordt zaagsel wat er zo uitkomt
Spaatje hoe vaak moet je het grit vervangen en stinkt het snel?
Mijn kat heeft bronchitis, ik gebruik houtkorrels. Doet hij het prima op!

Geeft bij mij minder rommel dan gewone vulling trouwens. Stinkt niet, maar kat poept er ook niet veel in. Dat doet hij liever buiten. Van de urine heb ik iig geen last. Koop het altijd gewoon bij supermarkt of dierenwinkel.
quote:CasperDj00 schreef op 12 januari 2016 @ 21:24:

Houtkorrels weet ik niet als dat handig is.. denk dat het buiten de bak veel smeert heb ik wel eens gehoord..

Ik vind dat houtkorrels het minste troep buiten de bak geeft.

Ook, ik schep plasjes er regelmatig uit en bij dat klontvormende spul was die klont dan nog niet helemaal opgedroogd waardoor dat spul z'n doel voorbijschoot.

Bij houtkorrels is het meteen een zacht hoopje dat je er makkelijk uit kan scheppen.
quote:Banaantje123 schreef op 12 januari 2016 @ 21:20:

Markeel dat zijn silica korrels.

Zie post van Fietjelief.En siliconen korrels gaan dus niet in de groene bak. Wel supergrit trouwens. Die vam de hema ken ik niet, die van de Jumbo goed goed. Gebruiken zoals staat op de verpakking en dan gaat het echt lang mee. En verkleuring niks van aantrekken, als poes dat niet doet dan wij ook niet. Poes heeft toch al betere neus dan wij.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik doe ze wel in de groene bak zeefietser. Dit is ook gewoon toegestaan.

Bianco Pearls Lavendel kattenbakvulling werkt extreem absorberend, voorkomt nare geurtjes en heeft een antibacteriële werking. 100% biologisch afbreekbaar silicagel kattenbakvulling!
quote:popjeII schreef op 12 januari 2016 @ 21:48:

[...]

Ik vind dat houtkorrels het minste troep buiten de bak geeft.

Ook, ik schep plasjes er regelmatig uit en bij dat klontvormende spul was die klont dan nog niet helemaal opgedroogd waardoor dat spul z'n doel voorbijschoot.

Bij houtkorrels is het meteen een zacht hoopje dat je er makkelijk uit kan scheppen.

Nu twijfel ik toch weer haha..

Gaan houtkorrels niet stinken?

Mijn katten komen niet buiten omdat 1 van de 2 een sphynx is.

heb daarom 3 bakken en zoek ik iets wat niet stinkt (schep de bak smorgens en savonds altijd schoon)
SIVOCAT - Crystals-kattengrit-8 liter

Bij de hornbach voor 6,95
anoniem_636d4ee2ad86a wijzigde dit bericht op 12-01-2016 22:15
Reden: Plaatje lukt niet.
% gewijzigd
Ik gebruik Catsan smartpacks. Wel wat duurder maar ideaal. Nooit meer de bak schoonmaken!

Tjezus, wat vals
Welbekende dierenwebwinkel is goedkoper!

Ik heb zojuist 12 zakken a 5 liter in 1 keer besteld voor 43,47.

Hornbach is 8 liter.
quote:Banaantje123 schreef op 12 januari 2016 @ 22:00:

Ik doe ze wel in de groene bak zeefietser. Dit is ook gewoon toegestaan.

Bianco Pearls Lavendel kattenbakvulling werkt extreem absorberend, voorkomt nare geurtjes en heeft een antibacteriële werking. 100% biologisch afbreekbaar silicagel kattenbakvulling!Ik lees dat net ja, even gegoogled. Zal ook onze verpakking weer even lezen. In ieder geval silica korrels zijn geweldig.
fietsen varen vrouwelijk doen
Houtkorrels stinken niet!
quote:CasperDj00 schreef op 12 januari 2016 @ 22:04:

[...]

Nu twijfel ik toch weer haha..

Gaan houtkorrels niet stinken?

Mijn katten komen niet buiten omdat 1 van de 2 een sphynx is.

heb daarom 3 bakken en zoek ik iets wat niet stinkt (schep de bak smorgens en savonds altijd schoon)

Mijne komt ook niet buiten dus gebruikt die bak fulltime.

Het stinkt niet. Alleen wat natte zaagsellucht.

Ik heb wel een open bak trouwens. Als iets stinkt dan is het wel een dichte bak.
quote:amby schreef op 12 januari 2016 @ 20:55:

[...]

For men? Gaat vriendlief dan ook op de bak?

Haha, zo'n goede grap heb ik nog nooit gehoord!!

Maar als je het wil weten:Biokat's Men is speciaal ontwikkeld voor de katers. De urine van katers heeft een sterkere geur, normaal kattengrit is hier vaak niet tegenop gewassen; de samenstelling van de urine van een kater kan o.a. de vorming van klonters, maar vooral ook de binding van geuren tegengaan.

Klinkt inderdaad als een debiel verkoperspraatje, maar deze kattengrit werkt beter dan de vorige (catsan) die we hadden. Inderdaad geen last van geurtjes.
.
Vitafraft minerale korrels. Zijn antibacterieel en mogen in de groene bak. Stuiven niet en nemen goed geurtjes en vocht op. Maken alleen wel wat meer herrie als de kat op e bak gaat en zijn wat duurder.

Veel verschillende gebruikt maar ik vind deze echt het fijnst en het minst ruiken.

Volgens mij is dat deze die ze bij de Hema verkopen. Roze zak en witte korrels met een paar blauwe.
Ik heb tigerino, bestel altijd 10 zakken ofzo bij zooplus en daar doe ik maanden mee. Elke dag drollen scheppen en even grind omscheppen en klaar. Per keer anderhalve zak en gaat drie weken mee ofzo. Ruik niets.
Lylili dat zijn ook silicagel korrels waar wij het over hebben.

Koettie zojuist 12 zakken besteld. Voordeligste manier.
Hier van grit overgestapt naar houtskorrel, zonder problemen! Mijn twee katten vinden de houtskorrel veel fijner. Ik bestel altijd op zooplus deze onderstaande zak... Is ook klontvormend en veel minder stank😁

http://m.zooplus.nl/shop/ ... bakvulling/catsbest/21337
quote:tof schreef op 12 januari 2016 @ 20:33:

Grind?! Het is grit, toch?

Houtkorrels +1Grind is ook goed.
Ik gebruik Biocats korrels...stuift amper en vormt klonten.
Ik ben heel tevreden met Tigerino Canada met babygeur.
Prrrr, mauw miawwwww.
Na van alles te hebben uitgeprobeerd zweer ik bij Cats Best. Leek mij een hele opgave om ze aan de houtkorrels te laten wennen..maar heb 1 bak houtkorrels neergezet en toen gingen ze niet eens meer op die vieze kleikorrels. Heb wel uitloop matjes voor de bakken. Voor de rest valt de uitloop mee. En voornaamste..gaat zeker 5 weken mee zonder stank! 2 bakken..2 langhaar katten. Ideaal.
Carpe Diem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven