Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Ja, denk het wel.

Ik heb denk ik mijn ei ook gehad op 27sept.
Ik moet het eerst nog even 100% geloven
quote:anoniem27 schreef op 19 oktober 2008 @ 18:35:

Ik moet het eerst nog even 100% geloven

Ja dat heb ik ook. Weet dat ik bij de eerste daar helemaal niet zo veel bij na dacht, maar nu........we gaan er maar vanuit dat het allemaal goed is en goed gaat komen!!

Anders maak je jezelf (lees: ik) helemaal gek
Indian, ik zag hierboven dat je 27 oktober al een echo hebt, dat is snel. Heeft de huisarts dat geregeld voor je? Wanneer ben je bij de huisarts geweest?
Corien, kosmic, Anoniem en Vibeke: GEFELICITEERD!

Anoniem: Ik ben ook niet heel erg misselijk. Mijn moeder was dat altijd wel, en heeft dan ook tijdens al haar 4 zwangerschappen flink overgegeven. Bij mij wisselt het een beetje: de ene dag heb ik nergens last van, de andere dag heb ik constant een weeïg gevoel op de maag. Ben wel blij dat ik dat dan niet van haar overgenomen heb!

Vibeke: 25 juni, 1 dagje na mij! Leuk om iemand op het forum te hebben die ongeveer even ver is. Ben benieuwd of je ook rond dezelfde tijd een echo krijgt!

Indian: Ik zou de dagen die je in je rooster hebt ingevuld lekker laten staan. Ik heb vorige week ook druk mee gediscussieerd over de zomervakantie en de planning in de zomermaanden. Mijn collega's weten nog van niets, en ik wil het ze ook nog niet vertellen. Stiekem vind ik het wel heel erg grappig! Maar eigenlijk ook wel een beetje zielig voor de collega die er van uit gaat dat ze 2 maanden onbetaald verlof op kan nemen in de zomer... Ik ben bang dat dat door mij nu niet door gaat. Maar ja...sommige dingen plan je nou eenmaal niet!

Verder heb ik het vandaag aan mijn ouders en zusjes verteld. Het was de bedoeling om het alleen aan mijn ouders te vertellen, maar één van de zusjes was al uit bed en bleef er constant bij zitten. Toen toch maar verteld. M'n moeder en zusje begonnen zó hard te juichen dat de andere 2 zusjes ook direct wakker waren en beneden stonden.... Tja. Toen maar aan iedereen verteld! Wel héél erg fijn om er eens een dag gewoon over te kunnen praten zonder op te hoeven letten wie er in de buurt is. M'n moeder had het trouwens al verwacht, die had eergisteren wat aan m'n stem gehoord toen ik met haar aan het bellen was.

Ben wel moe nu na een dag op visite. Straks lekker met de benen omhoog op de bank naar Gooische Vrouwen kijken!
Ilta, wat leuk dat je het aan je ouders en zussen hebt verteld!

En een leuke reactie zeg!

Ik geloof dat het fijn is dat je er dan gewoon met ze over kunt praten.

Alleen mijn vriend en ik weten het, wil het eigenlijk volgende week vertellen als we in Nederland zijn.

Hopelijk kan ik voor die tijd bij de dokter terecht voor bevestiging...

Ben jij al bij de dokter geweest?
We zijn vandaag naar een indoor speeltuin geweest met mijn zoon, was echt wel leuk maar zeker ook vermoeiend.

Indian ik zou gewoon die dagen vrij nemen, niemand die het nog weet. Wanneer gaan jullie het vertellen op het werk?

Ik ben ook van plan om zes weken van te voren te stoppen met werken. De eerste is ook 3 weken te vroeg geboren en dat verwacht ik deze keer eigenlijk ook. Dus dat zal ook begin mei ergens worden.
Nee Anoniem, ik loop al in het ZH, maar mocht met de eerste zw ook al met 6weken komen. En dat had ik nu ook gemogen als ik al niet bij het ZH liep. (snap je hem nog??)

Oh heerlijk Ilta, kan ook niet wachten om het te delen.

1 collega van mij wil in april of begin mei 5 weken vrij ivm de oplevering van haar huis. Hier ook mee ingestemd, maar wist toen nog niet dat we zw waren. (wel een vermoeden trouwens, was zoooo moe!!)

Jammer, maarja zoals je al zei, je kunt het nu eenmaal niet plannen. Vind het wel heerlijk om in de zomer thuis te zijn, zijn altijd moeilijke maanden voor ons qua oppas, omdat man dan hele lange dagen werkt, en het is vakantie seizoen, dus ook ik moet meer werken doordat collega's vakantie hebben.

Heb jij nog zo'n kleine zusjes dan??? Of wonen die nog thuis?

Corien, Op het werk, wil ik het pas rond de 12weken vertellen, in ieder geval pas nadat ik mijn contract getekend heb, haha. Loopt 15nov. af, maar heb al toegezegd gekregen dat ik weer een jaar mag blijven. Wil dat eerst tekenen, weet ik ook zeker dat ze het niet terug kunnen draaien.

Tenzij ik het dadelijk niet meer verborgen zou kunnen houden, dan is het wat anders.

Bij mijn eerste zw zag je pas iets met 4 a 4,5 maand. Heb tot die tijd mijn eiegn broeken gedragen. (moet wel zeggend at ik altijd heupbroeken draag, dus die zitten erg laag)

Anoniem: Ja, ik ben al bij de dokter geweest. Die had ik maar gebeld op de dag dat ik positief getest had, omdat ik anders ook niet goed wist wat ik moest doen... Ik mocht 2 dagen daarna langskomen en kreeg een informatiepakket. Verder werd ik doorverwezen naar de verloskundige, die ik toen ook maar direct gebeld heb voor een afspraak.

Indian: mijn zusjes zijn 23, 20 en 18. Die van 18 en 20 wonen nog thuis (afgewisseld met stages in het westen van het land en in het buitenland...daarom hebben ze ook nog geen kamer gezocht), die van 23 logeerde er vannacht. Mijn vader is vandaag jarig, vandaar dat de hele familie bij elkaar was. De reactie van iedereen was echt super! Alleen mijn vader was erg stil, maar ik heb hem stiekem een traantje weg zien pinken... (Waarna ik natuurlijk zelf ook he-le-maal losging... Hormonen! )
anoniem_62966 wijzigde dit bericht op 19-10-2008 21:59
Reden: Zusje is niet 21 maar 20
% gewijzigd
Nou, ik heb wat te vroeg gejuichd wbt de misselijkheid. Die heeft dit weekend in volle hevigheid toegeslagen. Ik kan alleen maar op de bank liggen en kokhalzen boven de wc. Overgeven nog niet gelukkig.

Ik heb nergens energie voor, krijg niks gedaan. Ook spelen/zorgen voor mijn zoontje is nu een hele opgave.

Morgen moet ik weer werken, maar ik denk dat ik me ziek meld. Ik sta voor de klas (pubers), maar ik weet nu al dat ik dat niet volhoud.

Ik ga morgen maar meteen de bedrijfsarts bellen, en overleggen hoe het verder moet. Die misselijkheid zal nog wel een paar weken aanhouden.

Probleem is nu wel, wat zeg ik op mijn werk? Ik was eigenlijk niet van plan om het al te vertellen. Maar als deze misselijkheid lang aanhoudt (ik hoop het niet!) dan kan ik niet meer doen alsof het om een griepje gaat.

Wat kan ik het beste doen?
Jeetje Phillippa, wat vervelend! Eerst maar eens ziek melden en rustig aan doen denk ik. Dat geeft je ook iets meer tijd om na te denken of je het op je werk moet vertellen. Misschien kun je het aan één persoon vertellen en misschien kan diegene meehelpen met nadenken? Ik heb het verteld aan mijn leidinggevende toen ik op een gegeven moment niet meer op mijn benen kon staan van moeheid. Zij heeft meteen besloten dat ik eerder naar huis mag als ik dat wil, en dat ze dan tegen mijn collega's gaat zeggen dat ze me naar huis heeft gestuurd om aan mijn scriptie te werken. Ik heb het tot nu toe gelukkig nog niet nodig gehad, maar ik vind het een heel prettig idee dat ze me zo kan helpen. Misschien is er bij jouw ook zoiets mogelijk?

Sterkte!
Vibeke, welkom! je staat erbij hoor!

Anoniem, laat maar weten wanneer je in de lijst wilt :-)

Oh Phillipa, balen zeg. En voor de klas staan lijkt me dan ook nog een stuk zwaarder! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt (misschien bij Ilta gaan werken :-) )

Indian, slim om even je contract af te wachten, en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan als ik een rooster in zou plannen.

Hier heb je geen verlof voor de bevalling, dus ik heb tot 38 weken doorgewerkt: Donderdagavond rond 7 uur 's avonds was ik klaar en 's nachts om 3 uur reden we naar het ziekenhuis. Heb vrijdag met mijn blackberry tussen de weeen door mijn afspraken afgezegd...

Achteraf was het wel fijn om niet te hoeven wachten tot de baby eindelijk zou komen, maar de omschakeling van met z'n tweeen full time werken naar thuis met de baby was wel zwaar.
Bedankt Angela! Waar kom je eigenlijk vandaan, dat je geen verlof hebt?

Ilta, wat leuk dat je het al hebt verteld. Wij wachten nog even, waarschijnlijk tot na de eerste echo.

Phillipa, vervelend dat je zo misselijk bent. Is er eigenlijk iets dat goed daartegen helpt?

Over werk... Ik ben net drie dagen in dienst bij een nieuwe baas. Dat was een erg mooie kans en ik wist toen natuurlijk nog niet dat ik zwanger was. Maar het is wel zwaar! Vooral omdat ik eigenlijk de hele dag wel kan slapen . Nog niet misselijk, gelukkig.
Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren! En natuurlijk welkom hier!

Ik zie net dat de eersten komende week al naar de verloskundige mogen. Spannend en vooral leuk hoor! Ik moet nog 2,5 week wachten! Deze weken gaan echt heel langzaam. Ik denk dat het na de echo toch een stuk sneller zal gaan. Dan heb je immers 'duidelijkheid'.
Cabouwter, veel succes vandaag bij de VK/Gyn.

Moaicha, jij ook morgen.

Ga dadelijki zwemmen met zoon, daarna hem naar de gastouder brengen en naar de reamvergadering. Vanavond cursus met de hond, drukke dag dus vandaag!!
He dames!

Wat is er veel gepost!! Gezellig hoor, en zoveel nieuwen, gefeliciteerd dames!

Mijn griepje hield niet op, ben uiteindelijk de hele week thuis gebleven. Nu voel ik me wel weer beter, voor zover de hormonen dat toestaan dan :-). Ben vrij vermoeid en een beetje weeig. Soms echt misselijk als ik een bepaalde geur ruik, zoals tonijnsalade gisteren! Het voelt wel allemaal veel natuurlijker dan de vorige zwangerschap.

Gisteren nog op bezoek bij vrienden, krijgen die ook een kindje!! Die zijn 11 weken zwanger, en een collega van mij 9 weken, en mijn schoonzusje 14 weken... het wordt een grote babyboom in 2009. Ik heb het zelf net alleen nog maar verteld aan die zwangere collega. Vind het wel fijn als iemand het weet op mijn werk, stel dat er wat is. En we hadden de vorige keer ook tegelijkertijd een miskraam, dus we delen een hoop. Verder weet dus nog helemaal niemand het nog!

Ik ga op 3 november naar de verloskundige en op 5 november heb ik mijn echo. Ik ben dan ruim 8 weken zwanger. Bij het echocentrum vroegen ze wel even door, want moet eigenlijk op advies van de verloskundige. Maar heb aangegeven dat ik de vorige keer een miskraam heb gehad, en als het niet op advies van de verloskundige is, we het dan wel zelf betalen.

Ik vind een echo met 8 weken en dan nog 1 met 12 weken echt het allerprettigst.
quote:Indian schreef op 20 oktober 2008 @ 08:27:

Cabouwter, veel succes vandaag bij de VK/Gyn.

Moaicha, jij ook morgen.

Ga dadelijki zwemmen met zoon, daarna hem naar de gastouder brengen en naar de reamvergadering. Vanavond cursus met de hond, drukke dag dus vandaag!!Dank je wel en 'n fijne dag vandaag!
Pff Angela, moet er niet aan denken om zo lang door te werken.

Dat gaat zo ie zo ook niet op ons werk, is te veel inspanning.

Bleh zit nu lasagna te eten , amar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker (normaal al niet, maar nu ook niet). Valt ook niet goed. Dus stoppen er maar mee.

Dadelijk vergadering.

Tot vanavond

Errug rustig hier....of ik ben te fanatiek!! (oke beetje forumverslaafd misschien, haha)
Hahaha Indian... ik wil best wel wat typen hoor!

Maar geen idee waar over eigenlijk, weinig te melden. Rustige dag gehad. Behalve een vaag zeurend gevoel in mijn buik (net of ik ongesteld moet worden - schijnt er volgens mijn 'grote zwangerschapsboek' gewoon bij te horen) en de inmiddels gebruikelijke moeheid is er niet veel aan de hand. Vandaag viel me wel een bijkomend voordeel van zwanger zijn op...mijn cupmaat! Als dit zo door gaat moet ik over een week of maar eens op zoek naar nieuwe BH's denk ik... (Manlief keek bij thuiskomst ook al verlekkerd....als hij er maar afblijft! AUW!)
Ilta, dat heb ik ook! Grappig hoor.
Hallo allemaal,

Toen ik vanmorgen opstond, bloedde ik....

Ik schrok mezelf kapot, het was echt rood bloed, net of ik ongesteld was geworden. Tampon ingedaan voor de zekerheid, met lunch uitgehaald en was bruinig geworden. Verder nergens meer last van gehad gedurende de dag. Heel vreemd dus...

Ik ga morgenochtend zelf nog een test doen en ik heb morgenmiddag een afspraak bij de dokter.

Ik hoop echt dat ik nog steeds zwanger ben, mijn borsten hebben nog wel de hele dag pijn gedaan dus misschien toch wel. Verder heb ik nu ook last van buikpijn, een zeurderige ongesteldheidspijn.

Weet iemand of het normaal is om over de 3 weken (waarschijnlijk ben ik 4 weken zwanger) een bloeding te hebben. Het eitje heeft zich dan toch allang ingenesteld?
He Anoniem, wat een onzekerheid!

Ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik heb even gegoogeld. Ik kwam onderstaand topic van het viva-forum tegen, misschien heb je daar wat aan. Maar ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan! Sterkte!

Iemand ervaring met innestelingsbloeding?
Hoi ladies!

Lang niet getypeld, maar ik voel me dan ook hopeloos beroerd! Overgeven,overgeven, overgeven en moe, moe, moe. Ik zou vandaag inderdaad naar de vk gaan, maar dat heb ik verschoven naar woensdag. (Attent Indian, dj)

En met een opstandige dreumes, een eigen zaak en twee pissende katten door het hele huis is het af en toe gewoon niet te doen, zeker niet nu manlief voor werk in Suriname zit (en zich daar nu hopeloos schuldig voelt omdat ik jankend aan de telefoon hang, hihi).

Anoniem: ik had bij de eerste ook rood bloed en dacht gelijk dat het over was. Wist toen niet wat ik moest doen en heb toen ha gebeld. Die verwees me door naar de vk. Bellen als ik jou was hoor, onzekerheid is heeeel vervelend!

Ooooooooh, ik kan niet wachten tot iedereen een kloppend hartje heeft gehoord! Ik hoop dat ik dat woe kan melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven