Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
@Vlinder: nee, ik heb op een categoraal gymnasium gezeten.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:24:

[...]

Ik was helemaal in shock toen bleek dat men vooral tussen de dijen neukte, ipv de directe rectale aanval.Nu begreep ik recent van de intellectueel Geleerd dat de directe rectale aanval hem nauwelijks bevrediging schonk. Ik begin verbanden te zien!
quote:Vl43inder schreef op 20 oktober 2008 @ 17:25:

[...]

Totaal onzinnig om Grieks en Latijn te volgen trouwens. Het brengt je echt heel erg weinig, het enige dat je zowat moet doen is teksten vertalen.Dat ben ik dus echt niet met je eens.
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 17:08:quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:05:

@Tangerine: wat is de M-theorie?Je bent in ieder geval niet erg thuis in de moeder aller wetenschappen he?

Of in Google

Bij ons was het gymnasium precies dat, atheneum met 2 extra vakken, de andere vakken kregen we zelfs samen met de mensen van het atheneum, maar scholengemeenschap-gymnasium is vast ook niet zo intellectueel...
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:26:

[...]

Oh lucky you! Wij gingen braaf naar Engeland, en we mochten niet drinken. Saai!Wij gingen een week naar Rome! Met drank.
quote:Vl43inder schreef op 20 oktober 2008 @ 17:28:

[...]

Wij gingen een week naar Rome! Met drank.De groep die naar Frankrijk ging, nou....de leraren blowden ook gezellig mee, men was gepakt voor vandalisme en iedereen was constant dronken. Snif. Dat hoor je achteraf dan.
@Toby: ik denk inderdaad de sfeer op een categoraal gymnasium (b.v. Barlaeus of Vossius in Amsterdam, of Hilversum of Leiden) heel anders is dan op een scholengemeenschap.
Zal ook wel aan mijn nivea niveau nivo MAVO liggen , maar dit begrijp ik dus écht niet :http://nl.youtube.com/watch?v=18jr-FmdhdY

http://www.youtube.com/watch?v=gAW-CGyF ... re=related
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:21:

@JWvB: Don't even go there...ga nou niet zeggen dat Gymnasium niets meer is dan Atheneum plus twee extra vakken. De gymnasiale cultuur is compleet anders.... laatst sprak ik iemand bij een diner. Toen hij doorkreeg dat ik ook gymnasiast was, bloeide hij helemaal op. Ondanks ons leeftijdsverschil van 40 jaar was er een onzichtbare band tussen ons. Je weet van elkaar dat je een bepaalde blik op de wereld deelt, ook al heb je elkaar nog nooit eerder ontmoet.sweet jesus holy mother mary, en je meent het nog ook! Wat een nonsens dit. Hoe zit dat in elkaar in jouw hoofd, je bent niet van deze wereld.
Ik heb wel heel veel geleerd vandaag:

Er bestaat zoiets als een Snaar Theorie

Men kan mediteren op het juweel in de lotus

Dwaas doen is soms ook aangenaam
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik dacht dat mensen die zich intellectueel pretenderen te noemen ook originele ideeen hebben. Maar Geleerd is tot nu toe alleen maar saaaaiiiiii.

Of is dat juist weer intellectueel?
Het is een schande!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2008 @ 17:29:

Zal ook wel aan mijn nivea niveau nivo MAVO liggen , maar dit begrijp ik dus écht niet :http://nl.youtube.com/watch?v=18jr-FmdhdY

http://www.youtube.com/watch?v=gAW-CGyF ... atedHahaha, dat vat ik ook niet hoor. Ik walg ervan zelfs. Stomme idioten.
Wij gingen op de HAVO overal naar toe als er maar drank en drugs waren. En de docenten gingen net zo makkelijk mee.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:26:

@Vlinder: nee, ik heb op een categoraal gymnasium gezeten.Dat vermoeden had ik al. Volgens mij heeft dat best veel invloed op de manier waarop je naar de wereld kijkt.

[...]

Oh lucky you! Wij gingen braaf naar Engeland, en we mochten niet drinken. Saai!

Huh? Gingen jullie dan een stukje van de Hadrian's Wall bekijken ofzo?

Gelukkig mochten wij naar Rome .
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 oktober 2008 @ 17:29:

Ik heb wel heel veel geleerd vandaag:

Er bestaat zoiets als een Snaar Theorie

Men kan mediteren op het juweel in de lotus

Dwaas doen is soms ook aangenaamSnaartheorie kende ik, dwaas doen zekers, maar mediteren op het juweel in de lotus?? Komt dat uit de Kamasutra?
Dit is echt het beste topic sinds tijden. Wat jammer dat ik weg moet. Avondstudie, had ik op de HAVO mijn hersencellen maar niet kapot moeten zuipen op de Oost-Duitslandreis.....

[...]

Oh lucky you! Wij gingen braaf naar Engeland, en we mochten niet drinken. Saai!We gingen ook elk jaar een week skiën, mét Glühwein. Maar als gymnasiast behoor je natuurlijk ook minstens twee weken te vertoeven in het land van Meduza, Herakles en Odysseus. Bedwelmd van de Ouzo.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:29:

@Toby: ik denk inderdaad de sfeer op een categoraal gymnasium (b.v. Barlaeus of Vossius in Amsterdam, of Hilversum of Leiden) heel anders is dan op een scholengemeenschap.

Ieks Geleerd, waar zat jij? Hopelijk niet met die 40 jaar oudere viespeuk op mijn school! *gaat zich alvast afmelden als oud-leerling*

*denkt nog even na* Ik ken gelukkig niemand die er zo over denkt als jij *gaat zich toch niet afmelden*
Wees blij!
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 17:31:

[...]

Huh? Gingen jullie dan een stukje van de Hadrian's Wall bekijken ofzo?

Gelukkig mochten wij naar Rome .Atheneum he. Mocht niet naar het gymnasium van ouders, want ik moest naar een ggristelijke school. Heb wel Latijn gehad, op de universiteit. Geil.
Geleerd, moet je zo naar huis?
quote:Vl43inder schreef op 20 oktober 2008 @ 17:31:

[...]

Dat vermoeden had ik al. Volgens mij heeft dat best veel invloed op de manier waarop je naar de wereld kijkt.Integreren in de gewone samenleving, misschien is dat niet helemaal gelukt na zo'n elitaire opvoeding. Basale vaardigheden..
quote:__justme__ schreef op 20 oktober 2008 @ 17:32:

[...]

We gingen ook elk jaar een week skiën, mét Glühwein. Maar als gymnasiast behoor je natuurlijk ook minstens twee weken te vertoeven in het land van Meduza, Herakles en Odysseus. Bedwelmd van de Ouzo.

Odysseus is mijn held. Maar Ouzo een grote tweede Al ga ik eerder voor het net verfijndere Sambuca.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:32:

[...]

Snaartheorie kende ik, dwaas doen zekers, maar mediteren op het juweel in de lotus?? Komt dat uit de Kamasutra?Van Sarah eerder deze dag: Om mani padme hum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven