Halloumi
woensdag 13 januari 2016 om 11:07
woensdag 13 januari 2016 om 15:54
dit is lekker
http://thequirkandthecool ... -zucchini-and-herb-cakes/
Hier ligt halloumi gewoon bij de AH, 3 soorten.
http://thequirkandthecool ... -zucchini-and-herb-cakes/
Hier ligt halloumi gewoon bij de AH, 3 soorten.
if we all light up, we can scare away the dark...
woensdag 13 januari 2016 om 21:24
vrijdag 15 januari 2016 om 18:06
zondag 17 januari 2016 om 12:43
het is net zo zout als feta vind ik. kenmerkend is vooral dat het niet smelt zodat je het goed kunt bakken/grillen. ik vind de smaak en textuur heerlijk, maar misschien moet je ervan houden.
ik had gisteren een salade van rode quinoa, boterbonen, bosuitjes, kappertjes, peterselie, citroen met plakjes gebakken halloumi, was erg lekker.
ik had gisteren een salade van rode quinoa, boterbonen, bosuitjes, kappertjes, peterselie, citroen met plakjes gebakken halloumi, was erg lekker.
zondag 17 januari 2016 om 14:23
Halloumi!
Ik snij het in plakken en dan in de grillpan. Lekker als vega 'hamburger' op een Italiaanse bol (of Turks brood) met gegrilde courgette/aubergine en rucola en pesto enzo.
In een restaurant heb ik eens een heerlijke lunchsalade gehad van gegrilde halloumi met rauwe witlof en sweet chilisaus, met Indiase pappadums erbij. Dat was echt ultiem fusion
Ik snij het in plakken en dan in de grillpan. Lekker als vega 'hamburger' op een Italiaanse bol (of Turks brood) met gegrilde courgette/aubergine en rucola en pesto enzo.
In een restaurant heb ik eens een heerlijke lunchsalade gehad van gegrilde halloumi met rauwe witlof en sweet chilisaus, met Indiase pappadums erbij. Dat was echt ultiem fusion
zondag 17 januari 2016 om 14:25
AH heeft het inderdaad op de website staan, van het merk Dodoni (waar ze ook feta van hebben), maar de drie AH's hier in de stad (zeker niet de kleinste) hebben het geen van allen in het schap liggen.
Ik koop het dus bij de mediterrane delicatessenwinkel (duur!) of soms heeft de Turkse bakker het in de koelvitrine liggen voor een vriendelijker prijs.
Ik koop het dus bij de mediterrane delicatessenwinkel (duur!) of soms heeft de Turkse bakker het in de koelvitrine liggen voor een vriendelijker prijs.
maandag 18 januari 2016 om 21:52
maandag 18 januari 2016 om 22:05
Gevonden bij de AH! (die van de Turk is lekkerder trouwens).
Stukken pompoen gegrild met wat takjes thijm, toen het bijna gaar was fijngehakte dille en peterselie erdoor (we hadden veel kruiden die op moesten) en haloumi in stukjes er overheen en nog even onder de grill. Erg lekker.
Stukken pompoen gegrild met wat takjes thijm, toen het bijna gaar was fijngehakte dille en peterselie erdoor (we hadden veel kruiden die op moesten) en haloumi in stukjes er overheen en nog even onder de grill. Erg lekker.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C