Halloumi

13-01-2016 11:07 41 berichten
Hallo(umi) allemaal!

Ik rol het met nootjes en stukjes dadel in een loempiavel en dan in de oven. Of in loempiavel met verse munt en peterselie. In plakjes op de grillplaat en dan met honing of jam vind ik ook een lekkere combi.

Wie weet nog een combinatie, wat doen jullie met halloumi?
Alle reacties Link kopieren
dit is lekker

http://thequirkandthecool ... -zucchini-and-herb-cakes/

Hier ligt halloumi gewoon bij de AH, 3 soorten.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik koop het bij de Dekamarkt. De Albert Heijn heeft het niet inderdaad (maar de AH bij mij in de buurt is niet heel groot)
Ik heb nog nooit halloumi op. Waar lijkt de smaak op?
Ja, waar smaakt halloumi naar.... naar niks eigenlijk. "Beste" gimmick is dat het nog piept tussen je tanden ook.

Inderdaad ik ben geen fan
Kruising tussen mozzarella en feta maar dan zout? En het heeft een hele stevige structuur en smelt niet snel, waardoor je het kunt grillen.

En het piept dus
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 13 januari 2016 @ 15:32:

Waar kopen jullie halloumi? Ik weet het alleen te vinden bij een paar Turkse winkels. Supermarkt zou zoveel handiger zijn.De Ah heeft het hier gewoon hoor.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
.
Hier heeft albert heijn het.
het is net zo zout als feta vind ik. kenmerkend is vooral dat het niet smelt zodat je het goed kunt bakken/grillen. ik vind de smaak en textuur heerlijk, maar misschien moet je ervan houden.

ik had gisteren een salade van rode quinoa, boterbonen, bosuitjes, kappertjes, peterselie, citroen met plakjes gebakken halloumi, was erg lekker.
Halloumi .

Ik grill het vooral en dan op de salade.

Het is een broertje van Paneer, dat vind ik ook zo lekker en dat gaat bij mij soms door de curry's.
Halloumi!

Ik snij het in plakken en dan in de grillpan. Lekker als vega 'hamburger' op een Italiaanse bol (of Turks brood) met gegrilde courgette/aubergine en rucola en pesto enzo.

In een restaurant heb ik eens een heerlijke lunchsalade gehad van gegrilde halloumi met rauwe witlof en sweet chilisaus, met Indiase pappadums erbij. Dat was echt ultiem fusion
AH heeft het inderdaad op de website staan, van het merk Dodoni (waar ze ook feta van hebben), maar de drie AH's hier in de stad (zeker niet de kleinste) hebben het geen van allen in het schap liggen.

Ik koop het dus bij de mediterrane delicatessenwinkel (duur!) of soms heeft de Turkse bakker het in de koelvitrine liggen voor een vriendelijker prijs.
Ik zag het laatst bij de Jumbo liggen. Was geen hele grote Jumbo.
Ik heb ooit een combi gemaakt van een recept van Jamie en Nigella, was echt superlekker. Het lekkerste dat vriend ooit gegeten had. Zei hij

Jamie

Nigella
De Halloumi van de AH vind ik meer rubber dan kaas eigenlijk. Bij de Turk heb je een wat grotere kans op een lekkere versie.

Bij gebrek aan beter heb ik ook weleens feta gegrild/ in de pan gebakken. Kan ook, al wordt dat wat meer brokken dan plakken natuurlijk.
Gevonden bij de AH! (die van de Turk is lekkerder trouwens).

Stukken pompoen gegrild met wat takjes thijm, toen het bijna gaar was fijngehakte dille en peterselie erdoor (we hadden veel kruiden die op moesten) en haloumi in stukjes er overheen en nog even onder de grill. Erg lekker.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven