Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten
maandag 20 oktober 2008 om 16:01
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.
Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.
N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.
N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:05
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:06
quote:milaatje schreef op 21 oktober 2008 @ 15:02:
Pijlers van onze beschaving...dat bedoel ik met het typische lineaire gedachtegoed van niet-intellectuelen. Geeft verder niet, maar is opvallend.
Ik geloof best dat er met het nodige cynisme op elkaar wordt gereageerd en dat de vrouwen hier niet achterlijk zijn. Maar die zitten er ook onder de 'huismoeders'. Maar vraag mij af hoeveel er voldoen aan de Mensacriterea.
Overigens ga ik nu verder met werk, blijkbaar hebben de meeste intellectuelen meer vrije tijd dan ik. Ik doe toch iets doms blijkbaar:P
Ikke wel en ik denk zeker te weten digi ook, dat betekend niet dat we ons er thuis voelen. K blijf ook mens n.l.
(ik ben niet gek, ben een spuitbus zoals mijn gewaardeerde collega zou zeggen)
Pijlers van onze beschaving...dat bedoel ik met het typische lineaire gedachtegoed van niet-intellectuelen. Geeft verder niet, maar is opvallend.
Ik geloof best dat er met het nodige cynisme op elkaar wordt gereageerd en dat de vrouwen hier niet achterlijk zijn. Maar die zitten er ook onder de 'huismoeders'. Maar vraag mij af hoeveel er voldoen aan de Mensacriterea.
Overigens ga ik nu verder met werk, blijkbaar hebben de meeste intellectuelen meer vrije tijd dan ik. Ik doe toch iets doms blijkbaar:P
Ikke wel en ik denk zeker te weten digi ook, dat betekend niet dat we ons er thuis voelen. K blijf ook mens n.l.
(ik ben niet gek, ben een spuitbus zoals mijn gewaardeerde collega zou zeggen)
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:07
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:08
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 15:05:
[...]
Er is ook een pianoversie van The Unforgiven. Heb nooit de bladmuziek kunnen vinden echter.
Ik denk dat ik er wel aan kan komen voor je
Had ooit een liefje uit met een hardrock bandje en volgens mij heb ik het ze wel eens horen/zien spelen
Zal ik het voor je navragen?
[...]
Er is ook een pianoversie van The Unforgiven. Heb nooit de bladmuziek kunnen vinden echter.
Ik denk dat ik er wel aan kan komen voor je
Had ooit een liefje uit met een hardrock bandje en volgens mij heb ik het ze wel eens horen/zien spelen
Zal ik het voor je navragen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:10
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:10
de hype rond democratie
Maar wat betreft de kunst, als ik je bericht goed begrijp vind je dat er absolute waarden zijn waaraan kunst dient te voldoen om kunst te zijn. Zo ja, wat zijn die, hoe worden die vastgesteld en door wie? En gaat zoiets ook op voor de literatuur? En meegenomen dat je niet veel op hebt met de democratie (laat me raden; de verstikkende boventoon van middelmatigheid) Wie bepaald? En hoe voorkomen we dan een absolute tirannie?
Maar wat betreft de kunst, als ik je bericht goed begrijp vind je dat er absolute waarden zijn waaraan kunst dient te voldoen om kunst te zijn. Zo ja, wat zijn die, hoe worden die vastgesteld en door wie? En gaat zoiets ook op voor de literatuur? En meegenomen dat je niet veel op hebt met de democratie (laat me raden; de verstikkende boventoon van middelmatigheid) Wie bepaald? En hoe voorkomen we dan een absolute tirannie?
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:11
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 15:10:
SD, ik durf niet echt meer te pingelen. Ook weer zo'n succesverhaal: beste van de pianoschool, ticket naar conservatorium, durfde niet meer, einde muziek. EQ niet helemaal ontwikkeld. Nog geprobeerd om hier weer aan 't lessen te slaan, drie keer afgebeld, ik geef het maar op.
Gewoon een fles sterke drank achterover slaan en hup naar les.
Echt hoor, drank is zo gek nog niet
SD, ik durf niet echt meer te pingelen. Ook weer zo'n succesverhaal: beste van de pianoschool, ticket naar conservatorium, durfde niet meer, einde muziek. EQ niet helemaal ontwikkeld. Nog geprobeerd om hier weer aan 't lessen te slaan, drie keer afgebeld, ik geef het maar op.
Gewoon een fles sterke drank achterover slaan en hup naar les.
Echt hoor, drank is zo gek nog niet
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:12
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 15:02:
Ja didi! Hij is ook christelijk heb ik me eens laten vertellen. Vond dat zo vreemd somehow. Ik vond Kirk altijd wel lekkah.
Trouwens Zam, Apocalyptica (paar rockende cellisten uit Finland) speelt ook veel van Metallica (en Rammstein). Ben daar eens heengeweest, als openingsnummer One. Geweldig! En ze speelden ook nog Grieg en Eine kleine nachtmusik. Tof!
Vandaar dat nummer over de 10 plagen.
Kirk ziet er nu wel wat mannelijker uit, dat vond ik eerst net een meisje.
Die cd met dat orkest van Metallica is mss ook wel wat voor jou.
& over rare combi's met christenen en hardrock. Ooit van Helloween gehoord? Had een rk-gitarist die ook de teksten schreef, ook wat raar. Nou ja, liever dat dan satanisten.
Ja didi! Hij is ook christelijk heb ik me eens laten vertellen. Vond dat zo vreemd somehow. Ik vond Kirk altijd wel lekkah.
Trouwens Zam, Apocalyptica (paar rockende cellisten uit Finland) speelt ook veel van Metallica (en Rammstein). Ben daar eens heengeweest, als openingsnummer One. Geweldig! En ze speelden ook nog Grieg en Eine kleine nachtmusik. Tof!
Vandaar dat nummer over de 10 plagen.
Kirk ziet er nu wel wat mannelijker uit, dat vond ik eerst net een meisje.
Die cd met dat orkest van Metallica is mss ook wel wat voor jou.
& over rare combi's met christenen en hardrock. Ooit van Helloween gehoord? Had een rk-gitarist die ook de teksten schreef, ook wat raar. Nou ja, liever dat dan satanisten.

dinsdag 21 oktober 2008 om 15:12
quote:milaatje schreef op 21 oktober 2008 @ 15:02:
Maar vraag mij af hoeveel er voldoen aan de Mensacriterea.
Dat was geen vereiste hoor, Geleerd wil gewoon kletsen met gymnasiasten en academici. En zoals je misschien weet is het voor een academische carrière niet handig als je echt een uitschieter bent wat IQ betreft.
Overigens heb ik in mijn vrije tijd wel wat leukers te doen dan Mensa-testjes te maken, om aan te tonen dat ik in het zoveelste percentiel zit en dat de oorzaak van Al Mijn Ellende is, dat ik te slim ben voor deze wereld.
(okee, okee, ik geef toe, ik heb de online test wél gedaan... toch nieuwsgierig.)
Maar vraag mij af hoeveel er voldoen aan de Mensacriterea.
Dat was geen vereiste hoor, Geleerd wil gewoon kletsen met gymnasiasten en academici. En zoals je misschien weet is het voor een academische carrière niet handig als je echt een uitschieter bent wat IQ betreft.
Overigens heb ik in mijn vrije tijd wel wat leukers te doen dan Mensa-testjes te maken, om aan te tonen dat ik in het zoveelste percentiel zit en dat de oorzaak van Al Mijn Ellende is, dat ik te slim ben voor deze wereld.
(okee, okee, ik geef toe, ik heb de online test wél gedaan... toch nieuwsgierig.)
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:13
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 oktober 2008 @ 15:10:
de hype rond democratie
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Wat of wie bepaald of iets kunst en/of literatuur is...
de hype rond democratie
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Wat of wie bepaald of iets kunst en/of literatuur is...
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:14
Moet ook wel zeggen dat ik niets op heb met conceptionele kunst. Die man die diverse keren is klaargekomen op canvas ofzo en dat dan kunst noemt. Sja, dat gaat mij net even te ver. Ik ben van mening, heel simpel hoor, dat echte kunst geen nood heeft aan andere kunstvormen. Dus geen ellenlange uitleg met behulp van een spreker (al dan niet in pamfletvorm) die uitlegt wat de bedoeling van het schilderij of beeldhouwwerk is. Doe mij maar simpele dingen. Mooie dingen. Appelerend aan schoonheid.
Al vind ik de Aardappeleters wel weer leuk. Durfde lang geen aardappel meer aan te raken zeg.
Al vind ik de Aardappeleters wel weer leuk. Durfde lang geen aardappel meer aan te raken zeg.
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:14
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:15
@Mevrouw de Kees: die criteria zijn niet limitatief op te sommen. Ik geloof erg in de conservatieve /evolutionaire visie op kunst. Wat kunst is wordt bepaald door wat door de geschiedkundige filter wordt aangewezen als kunst. Misschien dat de geschiedenis een aantal criteria op het spoor komt, maar het is ook mogelijk dat de criteria niet te benoemen zijn.
Hoe dan ook: iedereen voelt intuitief aan dat de brouwselen van mijn kleine neefje geen kunst zijn en Rembrandt wel.
Hoe dan ook: iedereen voelt intuitief aan dat de brouwselen van mijn kleine neefje geen kunst zijn en Rembrandt wel.
dinsdag 21 oktober 2008 om 15:15