Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Klinkt goed Bella, flink afgebouwd
Genormaliseerd denk ik ja, zou mooi zijn als dat zo blijft want zo zou ik het graag willen. En hoe is het met jou Pausini? Jij was gestopt toch? En bonuh, hoe gaat ie met jou? En met de rest? Betty, ik vind het rete knap van je!
quote:Charlotte1979 schreef op 24 januari 2016 @ 13:16:

Klinkt goed Bella, flink afgebouwdDankjewel, hoop dat ik zo kan houden!
Ik kan drinken maar doe het minimaal omdat de drang of lust weg is.

Charlotte, lekkerrrrr bezig!
Hatsjikideee...
De drang en lust naar drank en drinken is weg Pausini? Dat is toch goed?! Hoe komt dat dan?
Verbazingwekkend goed, nooit gedacht dat ik in deze staat zou komen.

Oorzaak? Twee maanden zo goed als niet drinken heeft geholpen om een verandering teweeg te brengen en verder misschien mijn leeftijd denk ik wel eens.

Zo zonde om je tijd te verdoen met bijkomen van katers.

Maar het is net zo als met sex, doe je het vaak blijft het vuurtje branden en zo niet, dooft het.
Hatsjikideee...
Had heel verhaal getypt. En *POEF* weg was het. Grrrrr

Goed hier.

Ik lees mee hoor.

Vind iedereen goed bezig.

Lekker door de regen gaan sporten met nieuwe kleren.

Sws sport oppakken is fijn en voel je je beter door.

Pomona zag ik dat ze geanonimiseerd was. Of ze er nog is weet ik niet. Ik ben wel benieuwd hoe t met je gaat pomona.
quote:bonuhbakkie schreef op 24 januari 2016 @ 14:29:

Vind iedereen goed bezig.

Lekker door de regen gaan sporten met nieuwe kleren.

Sws sport oppakken is fijn en voel je je beter door.

Net meer dan zes kilometer gelopen! Als ik volgende week nog drie keer een relatief 'kort' rondje loop, of twee keer een iets langer, dan heb ik in januari een marathon gelopen. Misschien een doel voor dit jaar: elke maand een marathon.
Wat goed dat je het daarmee zo veranderd hebt Pausini!

Sporten, vooral buiten vind ik, is zeker goed. Ik fiets graag maar sommige periodes vind ik het lastig om erop te stappen. Vanmiddag gelukkig wel weer gedaan, bijna 35 km getrapt.

Applausje voor ons allemaal hier!!
Top Bella, mooie afstand. Het seizoen is er niet naar om buiten te sporten, maar eens je bezig bent doet het deugd en erna nog extra. En eens buiten merk je meestal dat dat slechte weer helemaal niet zo erg is als het lijkt van achter het raam. Het is wel erg moeilijk om die stap over de drempel te zetten, maar daarna wordt het alleen maar makkelijker.
Goed van je Bella!

Ik heb vanmorgen goed getraind, was pittig maar voel me nu wel echt lekker en ontspannen.
Hmm dacht gister ik neem 1 wijntje want ik ben zo druk geweest de hele dag maar het bleef er weer niet bij 1 ik baaaaaaaaaal wat is iedereen goed bezig zeg wow ik ben jaloers waarom lukt het mij nou niet??? Moet ik gewoon helemaal niet meer drinken ??? Net als met roken gewoon resoluut stoppen ???
Anne je bent de enige echt niet hoor! Zijn ook genoeg die zich op slechtere dagen wat stiller houden.

Eentje drinken is 1000x moeilijker dan niks.

Probeer vandaag niks te drinken. Hoe minder vaak je drinkt, hoe minder hard het zal gaan. Beetje ontwennen.
Klopt wat Betty zegt hoor Anne! Als ik wel drink ben ik ook wat stiller hier. Ik merk wel dat het minder gewoon wordt om te drinken en als ik wel drink dat ik dan minder drink. Maar dat duurt een tijd dus niet opgeven hoor!
Ok bettyboef bedankt ... was weer teleurgesteld in mijzelf maar je woorden doen mij goed. Idd vandaag niks daar ga ik voor
Ok ik geef niet op bella ik ga er voor vandaag. Fijn dit forum thanks ladies!!!
Enne.. ik rook weer dus ben jij op dat vlak veeeeel sterker!!
Hatsjikideee...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2016 16:32
Reden: spam
% gewijzigd
Thanx moderator, voor het verwijderen van bovenstaande.
Anne toch! Ik heb ook aardig aan de wijn gezeten hoor gisteren. Je bent echt niet de enige. Vallen en opstaan weet je nog? Gaat het vandaag goed?

Ik heb zoiets geks, ik verheug me op m'n alcoholvrije avondje. Vroeg naar bed en morgen heerlijk uitgerust opstaan. Heb net ook nog een huishoudelijk klusje gedaan na het eten, nou, dat kan ik normaal echt niet met alcohol achter m'n kiezen.

Ben wel jaloers op het sporten; dat zou ik ook willen maar tob met een enkelblessure. Dus zelfs wandelen is lastig momenteel. Terwijl ik weet dat als je lekker sport, je ook minder trek hebt in een drankje. Afijn, ook blessures genezen wel weer. Ik kom er wel!
Ben benieuwd naar de spam

Anne fijn he dit forum!

Dora lekker alcohol vrij!

Pausini, ik weet even niet of ik je nu verwar met een ander, maar als jij ging roken wilde je toch ook drinken?

Ik heb nog geen echte trek gehad. Net wekelijkse boodschappen gedaan en ik dacht niet eens aan wijn. Kleine stapjes vooruit!
Goed zo Betty!

Spam was geneuzel over meditatie. ROT OP met je meditatie. Je kon daarmee genezen....
Vandaag gaat het goed😆 mede dankzij jullie opbeurende posts!!
Jongens, ik heb zo hard een drankje nodig. En ik doe het NIET, maar pff
Prrt dat is echt heel knap, zo het gevoel hebben dat je het nodig hebt en het toch niet doen! Wil je vertellen waarom je het zo nodig dacht te hebben?

Mijn laatste wijntje was vrijdag en toen heb ik er maar eentje op. Morgen (dinsdag dus) kan ik hopelijk lekker relaxen en ga ik ook wijntjes drinken.

Over huishoudelijke klusjes doen met alcohol op... Ik heb de administratie wel eens uitgezocht met een fles wijn erbij. Ik hield maar een heeeeeel dun mapje over. Tot nog toe heb ik gelukkig geen papieren gemist dus ik ga er maar vanuit dat ik altijd teveel bewaard heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven