Huidkanker
zondag 20 december 2015 om 10:27
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.
A : operatief verwijderen van de lymfeklieren
B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.
C: een combinatie van A en B
Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
A : operatief verwijderen van de lymfeklieren
B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.
C: een combinatie van A en B
Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
zondag 24 januari 2016 om 09:34
quote:swissie schreef op 24 januari 2016 @ 09:25:
sorry Blondie,
blijkbaar ben ik ongepast bezig als ik je probeer te helpen.
ik zal me in meeleesstand terugtrekken.
Heel veel sterkteIk ben gisteren vroeg naar bed gegaan want ik was zo moe. Ik heb dus niet kunnen lezen wat je had geschreven want het is al weg gehaald.
sorry Blondie,
blijkbaar ben ik ongepast bezig als ik je probeer te helpen.
ik zal me in meeleesstand terugtrekken.
Heel veel sterkteIk ben gisteren vroeg naar bed gegaan want ik was zo moe. Ik heb dus niet kunnen lezen wat je had geschreven want het is al weg gehaald.
zondag 24 januari 2016 om 10:11
quote:swissie schreef op 24 januari 2016 @ 09:27:
Geen idee wat er ongepast was aan mijn opmerkingen.
Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.
Zal hier niet meer reageren
Dat is jammer Swissie, ik heb het ook gelezen en het enige wat er misschien op aan te merken was is dat het onrust bij Blondie kan veroorzaken omdat je 'met klem' verzocht een bepaalde scan te laten uitvoeren.
Ik begreep je goede bedoeling en medeleven!
Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.
Zal hier niet meer reageren
Dat is jammer Swissie, ik heb het ook gelezen en het enige wat er misschien op aan te merken was is dat het onrust bij Blondie kan veroorzaken omdat je 'met klem' verzocht een bepaalde scan te laten uitvoeren.
Hatsjikideee...
zondag 24 januari 2016 om 13:48
Onbegrijpelijk en belachelijk dat swissie gestaft wordt. Ik lees ook al jaren mee in haar eigen topic en kom haar vaker tegen in huidkanker-topics. Ze is altijd bereid mee te denken en heeft veel ervaring. De TO kan hier zelf mee doen wat hij/zij wil. Blondie nu helaas niet, want alles is weggehaald.
Blondie, wat fijn dat je man een goede nacht heeft gehad. Ik hoop voor jullie dat Feyenoord wint.
Blondie, wat fijn dat je man een goede nacht heeft gehad. Ik hoop voor jullie dat Feyenoord wint.
zondag 24 januari 2016 om 17:50
quote:swissie schreef op 24 januari 2016 @ 09:27:
[...]
Zal hier niet meer reagerenLieve Swissie, het was helemaal niet ongepast. Ik zou juist blij zijn met al je adviezen
[...]
Zal hier niet meer reagerenLieve Swissie, het was helemaal niet ongepast. Ik zou juist blij zijn met al je adviezen
zondag 24 januari 2016 om 19:20
quote:pausini schreef op 24 januari 2016 @ 10:11:
[...]
Precies dit.
Toen mijn vader terminaal ziek was (blaaskanker) kreeg ik ook veel ongevraagde adviezen waarvan sommige echt onbeschoft waren. ('Stop 'm nu in de auto om naar die en die gebedsgenezeres te rijden!') Dat soort dingen zijn vreselijk, want je voelt je haast nog lullig dat je het niet doet!
Maar: dat was absoluut niet wat Swissie deed!
Blondie
[...]
Precies dit.
Toen mijn vader terminaal ziek was (blaaskanker) kreeg ik ook veel ongevraagde adviezen waarvan sommige echt onbeschoft waren. ('Stop 'm nu in de auto om naar die en die gebedsgenezeres te rijden!') Dat soort dingen zijn vreselijk, want je voelt je haast nog lullig dat je het niet doet!
Maar: dat was absoluut niet wat Swissie deed!
Blondie
Les temps sont durs pour les rêveurs...
maandag 25 januari 2016 om 04:22
Gisteren een gesprek gehad met de oncoloog. We zijn begonnen met morfine in een lage dosering. Ik vroeg om een prognose en ze zei dat mijn man nu in leven wordt gehouden door de sondevoeding en het vocht wat hij krijgt. Ze zijn ook bang dat de darm gaat knappen. Het is nog een kwestie van dagen zoals ik het begreep.