Gezondheid alle pijlers

Huidkanker

20-12-2015 10:27 443 berichten
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.

A : operatief verwijderen van de lymfeklieren

B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.

C: een combinatie van A en B

Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
quote:swissie schreef op 24 januari 2016 @ 09:25:

sorry Blondie,

blijkbaar ben ik ongepast bezig als ik je probeer te helpen.

ik zal me in meeleesstand terugtrekken.

Heel veel sterkteIk ben gisteren vroeg naar bed gegaan want ik was zo moe. Ik heb dus niet kunnen lezen wat je had geschreven want het is al weg gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Swissie had wat dingen tips over dingen die je nog kan vragen aan de artsen opgeschreven. Het viel reuze mee met dat ongepaste hoor. Maak je er maar niet druk om.

Hoe is de nacht gegaan Blondie?
Blondie, ik wen je weer sterkte vandaag.

(Swissie, misschien is het een idee om Blondie een privé bericht te sturen en te vragen of zij iets wil en kan met de kennis die jij hebt opgedaan.)
Mijn man heeft een goede nacht gehad en goed geslapen. Onze zoon gaat vanmiddag naar het ziekenhuis om samen met zijn vader naar Feyenoord te kijken. Dat is hun club.
Hoe gaat het met jou?

Is er iemand bij jou? Praat je met anderen?
Wij hebben een hele lieve familie en vriendenkring. Ik krijg zo veel liefde en steun dat het hartverwarmend is.
Veel sterkte Blondie.
quote:Blondie456 schreef op 24 januari 2016 @ 09:53:

Wij hebben een hele lieve familie en vriendenkring. Ik krijg zo veel liefde en steun dat het hartverwarmend is.Dat is fijn!
Gelukkig Blondie
quote:swissie schreef op 24 januari 2016 @ 09:27:

Geen idee wat er ongepast was aan mijn opmerkingen.

Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.

Zal hier niet meer reageren

Dat is jammer Swissie, ik heb het ook gelezen en het enige wat er misschien op aan te merken was is dat het onrust bij Blondie kan veroorzaken omdat je 'met klem' verzocht een bepaalde scan te laten uitvoeren.

Ik begreep je goede bedoeling en medeleven!
Hatsjikideee...
Of zit ik er nu naast? Nou toe maar, heb al gelezen dat jullie contact hebben gehad.

Blondie, hoe gaan jullie er in vredesnaam mee om dat het zo snel gaat, zijn dingen bespreekbaar?
Hatsjikideee...
Ik snap ook dat het goed bedoeld was. Ben ook niet degene die heeft gestaft. Maar ik weet uit ervaring dat het onprettig kan zijn om adviezen van onbekenden. Hoe goed bedoeld ook.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik al jaren meelees en schrijf in het topic van Swissie over deze ziekte en ik altijd heel veel aan haar kennis (vanuit ervaring) en adviezen heb gehad. Echt te snel geoordeeld vind ik.
Onbegrijpelijk en belachelijk dat swissie gestaft wordt. Ik lees ook al jaren mee in haar eigen topic en kom haar vaker tegen in huidkanker-topics. Ze is altijd bereid mee te denken en heeft veel ervaring. De TO kan hier zelf mee doen wat hij/zij wil. Blondie nu helaas niet, want alles is weggehaald.

Blondie, wat fijn dat je man een goede nacht heeft gehad. Ik hoop voor jullie dat Feyenoord wint.
quote:swissie schreef op 24 januari 2016 @ 09:27:

[...]

Geen idee wat er ongepast was aan mijn opmerkingen.

Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.

Zal hier niet meer reagerenLieve Swissie, het was helemaal niet ongepast. Ik zou juist blij zijn met al je adviezen
quote:Blondie456 schreef op 24 januari 2016 @ 09:53:

Wij hebben een hele lieve familie en vriendenkring. Ik krijg zo veel liefde en steun dat het hartverwarmend is.Fijn om te lezen Blondie. Het lijkt me zo'n rollercoaster. Sterkte!
Sterkte Blondie. Dit gaat wel heel snel allemaal
quote:pausini schreef op 24 januari 2016 @ 10:11:

[...]

Dat is jammer Swissie, ik heb het ook gelezen en het enige wat er misschien op aan te merken was is dat het onrust bij Blondie kan veroorzaken omdat je 'met klem' verzocht een bepaalde scan te laten uitvoeren.

Ik begreep je goede bedoeling en medeleven!

Precies dit.

Toen mijn vader terminaal ziek was (blaaskanker) kreeg ik ook veel ongevraagde adviezen waarvan sommige echt onbeschoft waren. ('Stop 'm nu in de auto om naar die en die gebedsgenezeres te rijden!') Dat soort dingen zijn vreselijk, want je voelt je haast nog lullig dat je het niet doet!

Maar: dat was absoluut niet wat Swissie deed!

Blondie
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Georgette

Precies zo!

Blondie, een stevige knuffel!

Swissie, ik begrijp hoe je het bedoelde.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Gisteren een gesprek gehad met de oncoloog. We zijn begonnen met morfine in een lage dosering. Ik vroeg om een prognose en ze zei dat mijn man nu in leven wordt gehouden door de sondevoeding en het vocht wat hij krijgt. Ze zijn ook bang dat de darm gaat knappen. Het is nog een kwestie van dagen zoals ik het begreep.
Ach!!!!!! Blondie
Ik voel me zo moedellooos
Hoe voel je je? Ik hoop zo dat jullie het naar omstandigheden zo goed mogelijk vorm kunnen geven samen en warmte bij elkaar vinden!! Dit is echt afschuwelijk!!
Ik voel me zo moedellooos
Ik voel me klote en ik kan niet slapen. Ik ga zo toch maar terug naar bed want er volgen nog zware dagen.
Wat verschrikkelijk! Veel sterkte
Allemachtig, wat gaat dat vreselijk snel. Ik heb er gewoon geen woorden voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven