Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 26 januari 2016 @ 14:31:

[...]

[afbeelding]Dankjewel lieverd .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wij moeten ons nu eenmaal altijd aanpassen aan de islam:

http://static2.trouw.nl/s ... 4/album_large_1072684.jpg
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 26 januari 2016 @ 15:09:

Wij moeten ons nu eenmaal altijd aanpassen aan de islam:

http://static2.trouw.nl/s ... 4/album_large_1072684.jpg

Precies, maar andersom. Ho maar !

Maar ze doen het zelf...........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Och och och

http://nos.nl/artikel/2082900-asielzoek ... -meer.html

In Ter Apel hebben enkele winkels gastheren en -vrouwen aangesteld om de asielzoekers bij te staan of te wijzen op fatsoensregels. In Eindhoven gaven mondhygiënisten tandenpoetstraining en asielzoekers in Azelo konden vorig jaar een EHBO-cursus volgen. Een ijsvereniging in Ede gaf ze gratis schaatsles, in Den Haag gebeurde hetzelfde.

Veilig Verkeer Nederland is in november begonnen met speciale verkeerslessen voor vluchtelingen. In de azc's krijgen ze te horen hoe een rotonde werkt en dat ze niet zomaar op de weg kunnen lopen. Er zijn ook praktijklessen.

quote:rosemetijs schreef op 26 januari 2016 @ 15:25:

Och och och

http://nos.nl/artikel/2082900-asielzoek ... -meer.html

In Ter Apel hebben enkele winkels gastheren en -vrouwen aangesteld om de asielzoekers bij te staan of te wijzen op fatsoensregels. In Eindhoven gaven mondhygiënisten tandenpoetstraining en asielzoekers in Azelo konden vorig jaar een EHBO-cursus volgen. Een ijsvereniging in Ede gaf ze gratis schaatsles, in Den Haag gebeurde hetzelfde.

Veilig Verkeer Nederland is in november begonnen met speciale verkeerslessen voor vluchtelingen. In de azc's krijgen ze te horen hoe een rotonde werkt en dat ze niet zomaar op de weg kunnen lopen. Er zijn ook praktijklessen.

Lief toch ??????
Ja je ziet maar weer wat je binnenhaalt he het lijken wel neanderthalers als je ze nog moet leren dat ze niet op de weg mogen lopen en verpakkingen in de winkel dicht moeten laten, mijn hemel wat een aanwinst voor ons land zijn die mensen weer, of zouden ze nou hoofdschudden lachen en denken wat een maloten zijn die hollanders, denken ze nou echt dat wij achterlijk zijn ofzo???? Of is dit ook zo????
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik wil ook wel een gratis mondhygiene behandeling training, maar nee ik moet wel zelf mijn portomonee trekken als ze tandsteen gaan verwijderen. Want ik ben geen zielige gelukszoeker maar een geboren hollander die niks gratis krijgt.
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."

Als ik hen was zou ik asiel gaan aanvragen in Duitsland en dan doe je net of je uit Syrie, Irak, Afghanistan komt ook al lijk je er qua uiterlijk totaal niet op en alles word voor je geregeld. Eigenlijk is het te triest voor woorden. Al zit er bij de daklozen natuurlijk ook hun verslavingsproblematiek en eventuele persoonlijkheidsstoornissen hen in de weg om een normaal leven weer op te bouwen, daar moet dan eerst aan gewerkt worden in combinatie met onderdak, eten en hygiene.
quote:mienietjefietje schreef op 26 januari 2016 @ 14:29:

We lezen nu toch hier ook geen reacties, van you know who!?

Alles wat wij hier al geschreven hebben komt uit, echt alles!

Ze hebben ons niet teleurgesteld, van de verkrachtings-keulen-tsunami tot moord (Zweden)

rellen in de AZC's

Fraude op grote schaal, volgens Timmermans 60% asielbedrog, klagen over het eten en de opvang.

Alleen het vertrek van Merkel is nog niet uitgekomen.

Maar het rommelt daar vreselijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Mutsje78 schreef op 26 januari 2016 @ 16:39:

Ja je ziet maar weer wat je binnenhaalt he het lijken wel neanderthalers als je ze nog moet leren dat ze niet op de weg mogen lopen en verpakkingen in de winkel dicht moeten laten, mijn hemel wat een aanwinst voor ons land zijn die mensen weer, of zouden ze nou hoofdschudden lachen en denken wat een maloten zijn die hollanders, denken ze nou echt dat wij achterlijk zijn ofzo???? Of is dit ook zo???? Het staat natuurlijk wel een beetje raar om te denken dat het nodig is om al die hoogopgeleide Syriërs die hier naartoe komen fatsoensregels bij te brengen..
quote:ronniemitchel schreef op 26 januari 2016 @ 13:26:

'Dakloze slecht af'

Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.

Wim Knaap uit Hoorn schrijft:

"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."

Misschien een goed idee om daklozen te verwijzen naar de achtertuin van een politicus?

Gisteravond was Jet Bussemaker te gast bij Eva Jinek en de vraag kwam (n.a.v. die > 60% niet-vluchtelingen) of en wanneer men nu eens zou starten met terugsturen.

Zij ratelde maar door, zeker toen iemand een kritische vraag leek te gaan stellen over "hier gekomen zijn op valse voorwenselen etc.", Het was duidelijk de bedoeling te voorkomen dat er écht over terugkeer/terugsturen gesproken zou moeten worden....

Enfin, het zou allemaal heel moeilijk liggen... wij (????) moesten dan eerst zorgen dat er in hun eigen land betere omstandigheden waren en zo.

Dus..... als een dakloze in de achtertuin van een politicus gaat liggen (die heeft het immers beter dan die dakloze), dan zal hij pas worden weggestuurd als die politicus er eerst voor heeft gezorgd dat hij kan terugkeren naar veel betere omstandigheden.

Een ongenode gast kan blijkbaar op deze wijze "rechten" verwerven: de door hem uitgekozen gastheer moet zorgen dat hij het, daar waar hij vandaan komt, beter krijgt. Goed geregeld, toch?
quote:hollebollegijs schreef op 26 januari 2016 @ 16:46:

[...]

Ze hebben ons niet teleurgesteld, van de verkrachtings-keulen-tsunami tot moord (Zweden)

rellen in de AZC's

Fraude op grote schaal, volgens Timmermans 60% asielbedrog, klagen over het eten en de opvang.

Maar het rommelt daar vreselijk.h

Nee idd die mutti sitzt da noch! Maar er gaat toch een hoop gebeuren over haar hoofd heen
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Mutsje78 schreef op 26 januari 2016 @ 16:41:

Ik wil ook wel een gratis mondhygiene behandeling training, maar nee ik moet wel zelf mijn portomonee trekken als ze tandsteen gaan verwijderen. Want ik ben geen zielige gelukszoeker maar een geboren hollander die niks gratis krijgt.

47 eurries betaal ik voor krabbelen.

3 x per jaar.
quote:Gebruna schreef op 26 januari 2016 @ 17:00:

[...]

Misschien een goed idee om daklozen te verwijzen naar de achtertuin van een politicus?

Gisteravond was Jet Bussemaker te gast bij Eva Jinek en de vraag kwam (n.a.v. die > 60% niet-vluchtelingen) of en wanneer men nu eens zou starten met terugsturen.

Zij ratelde maar door, zeker toen iemand een kritische vraag leek te gaan stellen over "hier gekomen zijn op valse voorwenselen etc.", Het was duidelijk de bedoeling te voorkomen dat er écht over terugkeer/terugsturen gesproken zou moeten worden....

Enfin, het zou allemaal heel moeilijk liggen... wij (????) moesten dan eerst zorgen dat er in hun eigen land betere omstandigheden waren en zo.

Dus..... als een dakloze in de achtertuin van een politicus gaat liggen (die heeft het immers beter dan die dakloze), dan zal hij pas worden weggestuurd als die politicus er eerst voor heeft gezorgd dat hij kan terugkeren naar veel betere omstandigheden.

Een ongenode gast kan blijkbaar op deze wijze "rechten" verwerven: de door hem uitgekozen gastheer moet zorgen dat hij het, daar waar hij vandaan komt, beter krijgt. Goed geregeld, toch?

Ben blij dat je het hebt gezien.

Jee wat kan die vragen listig ontwijken, een echte politica.........

Maar zich wel bemoeien met eventuele anorexia bij balletdansers.

Jet blijf bij je eigen les, waar je al geen verstand van hebt...............

Man man man......................
quote:hollebollegijs schreef op 26 januari 2016 @ 16:46:

[...]

rellen in de AZC's

Maar het rommelt daar vreselijk.

Het komt goed met ons lijstje Gijs.

Nog even geduld

Islam in Europa ?, nee hoor !!!!!
Volgens de krant is het een kwestie van tijd dat de EU uit elkaar dondert en de grenzen weer dicht gaan, van mij mag dit vanavond nog gebeuren Dan maar weer je paspoort/ID trekken als je de grens over wilt. Dan kunnen ze gelijk ook de mensensmokkelaars, drugs-, wapen- en illegale vuurwerkhandelaren en vluchtende criminelen/terroristen ook meteen aanhouden. Die open grenzen zijn al jaren meer een vloek dan een zegen op alle fronten.
quote:Mutsje78 schreef op 26 januari 2016 @ 17:24:

Volgens de krant is het een kwestie van tijd dat de EU uit elkaar dondert en de grenzen weer dicht gaan, van mij mag dit vanavond nog gebeuren Dan maar weer je paspoort/ID trekken als je de grens over wilt. Dan kunnen ze gelijk ook de mensensmokkelaars, drugs-, wapen- en illegale vuurwerkhandelaren en vluchtende criminelen/terroristen ook meteen aanhouden. Die open grenzen zijn al jaren meer een vloek dan een zegen op alle fronten.

Maar als de EU uit elkaar dondert, hebben "ze" die economische vluchtelingen niet meer nodig...

Alleen, dat zullen ze niet zeggen.

Er zal aangevoerd worden dat dit niet goed is voor de economie, want export en zo (chauffeurs die dan te lang aan de grens moeten wachten).

Zolang ze blijven doen alsof het nodig is dat de economie alsmaar zou moeten groeien, komt het niet goed.

En dat nivelleren (in Nederland en op EU niveau) is ook funest: de echte rijken zorgen toch wel dat zij buiten schot blijven, verder dient het alleen om alles en iedereen tegen elkaar op te zetten.
http://nos.nl/artikel/2082982-jonge-mar ... uropa.html

Vooral het noorden van Marokko kent een ware leegloop. Maar zomaar op reis gaan, is er niet bij. Voor veel Marokkanen is het onmogelijk om een visum te krijgen. Ze kunnen wel zonder visum naar Turkije vliegen en zich daar aansluiten bij de grote vluchtelingenstroom richting Griekenland en de rest van Europa.

Marwan wil dat ook doen, in de hoop gemakkelijker Duitsland binnen te komen. Zijn Marokkaanse paspoort wil hij in Turkije weggooien of vernietigen, zodat hij niet kan worden betrapt.

Waar we naar toe gaan is een land dat steeds onleefbaarder wordt. De grote steden zijn al overgenomen door de immigranten, immers, er wonen inmiddels meer allochtonen dan autochtonen. De oudere wijken in kleinere steden idem dito. Je moet met een kaarsje zoeken daar nog iemand te vinden die Nederlands spreekt en de Nederlandse normen en waarden in acht neemt. En dús lijkt het een héél goed plan daar nog eens bijna 100.000 van binnen te halen.

Waar ze van moeten leven, of wie hun kosten gaat betalen, of waar ze werk moeten vinden, tja, daar mag je vooral niet te gedetailleerd naar vragen. Nee, dat komt allemaal goed. We geven hen een middelbare-school-pakket over de Nederlandse normen en waarden, en vervolgens gaan ze állemaal werken en állemaal braaf integreren...

Waar dat werk dan vandaan moet komen, is ook nog niet helemaal duidelijk, want er staan nog 600.000 Nederlanders in de wacht. Maar dat zijn natuurlijk allemaal minkukels, die het met vlag en wimpel moeten afleggen tegen de enorme capaciteiten van de mega-hoog opgeleide instromers, dus ja...

En dan nu vandaag, nieuws dat politiemensen gewapend met mitrailleurs (moeten) gaan patrouilleren op stations, in winkelcentra, in uitgaansgelegenheden. Plekken waar mensen samenkomen. Want er zou zomaar gevaar kunnen dreigen.

Waar gaan we naartoe?

Ik wil me veilig voelen zoals ik me nog niet zo lang geleden veilig voelde. Dat je als kind wist dat er een touwtje door de brievenbus hing als je uit school kwam, en je moeder was even naar de winkels. Dat je gewoon een station kon binnenlopen, zonder poortjes of toestanden, en dat je er geen minuut over hoefde na te denken of je daar wel veilig was. Dat je gewoon kon gaan winkelen zonder dat beveiliging noodzakelijk was.

En nee, mensen bewapend met mitrailleurs bevorderen mijn veiligheidsgevoel niet. Die vergroten juist mijn gevoel van ónveiligheid. Omdat ik besef dat ze er wellicht niet voor niets staan.

Hoe ver zijn we in dit land gekomen in pakweg 30 jaar, van vredige samenleving tot maatregelen die nu "noodzakelijk" (b)lijken te zijn. Triest.

Maar te danken aan het feit dat we onze grenzen maar grenzeloos hebben opengezet. Maar iedereen die daar in het verleden commentaar op had, was per definitie eng rechts, xenofoob, bijna Hitler. Het zij zo. Nu zien we wat ervan komt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Eindeloos schreef op 26 januari 2016 @ 17:12:

[...]

Het komt goed met ons lijstje Gijs.

Nog even geduld Absoluut, Merkel, de aanslag en de EU die ontploft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2016 22:49
Reden: privacy
% gewijzigd
Was deze al voorbij gekomen? De Zweedse politie vlucht voor hordes gelukszoekers als ze een 10 jarige jongen uit het AZC willen halen. Ze wilden die jongen daar weghalen omdat ze dachten dat hij misbruikt werd

Swedish police flee

Echt om je te bescheuren als het niet zo zielig voor dat joggie was
quote:mika65 schreef op 27 januari 2016 @ 00:45:

Was deze al voorbij gekomen? De Zweedse politie vlucht voor hordes gelukszoekers als ze een 10 jarige jongen uit het AZC willen halen. Ze wilden die jongen daar weghalen omdat ze dachten dat hij misbruikt werd

Swedish police flee

Echt om je te bescheuren als het niet zo zielig voor dat joggie was

Ik kom het verhaal op diverse fora tegen alleen het aparte is dat de enige bron Dailymail is.

Zijn er nog andere bronnen?

Als dit klopt moet de Zweedse politie zich de ogen uit de kop schamen, je heb toch een pistool gekregen om desnoods met geweld een 10 jarig jongetje te beschermen.

Iemand dit bericht elders tegen gekomen?

En dan niet letterlijk gekopieerd
quote:hollebollegijs schreef op 27 januari 2016 @ 07:18:

[...]

Ik kom het verhaal op diverse fora tegen alleen het aparte is dat de enige bron Dailymail is.

Zijn er nog andere bronnen?

Als dit klopt moet de Zweedse politie zich de ogen uit de kop schamen, je heb toch een pistool gekregen om desnoods met geweld een 10 jarig jongetje te beschermen.

Iemand dit bericht elders tegen gekomen?

En dan niet letterlijk gekopieerd

Wat denk je dat er gaat gebeuren als politie gaat schieten op hordes asielzoekers?

Lijkt mij niet echt een sterk plan. Dan breekt dus echt de pleuris uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven