Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Lekker Sas en Peach!

OK, ik heb net een giga vreetbui gehad voel me nu zo slap en vies. Man wat baal ik ervan. En ik bleef maar doorgaan terwijl ik er helemaal niet van genoot. Ben misselijk nu joh.

Voor zover de klaagzang. Ga vandaag alleen nog theedrinken en niet meer eten ( 😷 ) en morgen de knop maar weer omzetten. Meer kan ik nu niet doen natuurlijk.
Wat goed peach en sas!

Wat vervelend vivavamp. Was er een speciale aanleiding voor je eetbui? Goed dat je weer verder kijkt en er gewoon weer tegenaan gaat.

Hier gaat het eten wel goed. Ben nog steeds niet lekker dus na mijn werk ben ik gaan bankhangen en doe dat nu nog steeds.

Mijn eetlijstje:

O: plak ontbijtkoek

L: 3 boterhammen mager beleg

T: latte en een chocolaatje

D: spaghetti met gerookte kip en doperwten

T: bakje optimel vla
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Netjes IBI. Mooi rustig aan doen dus.

Geen speciale reden, wel onrust dat al een paar dagen aanwezig is. Maar goed, ik ben nu zo misselijk dat het me niet lastig lijkt de knop weer om te zetten. Blegh

In plaats van heel negatief te zijn, heb ik 'm trouwens omgedraaid nu: ben al 3 weken gezonder aan het eten, en heb nu "pas" toegegeven aan een vreetbui. In m'n ergste tijden had ik er meerdere per week. Dus dat is al een hele verbetering.
Zeker een grote verbetering en zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Eten zal voor vele van ons toch een valkuil zijn en helaas ook wel blijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@vivavamp vervelend! maar inderdaad al een grote verbetering! het kan gebeuren en gewoon verder waar je gebleven bent.

wij zijn dusdanig gewend aan snaaien en snoepen en eetbuien dat je ook niet kan verwachten dat dat van de een op andere dag helemaal niet meer gebeurt!

ik verwacht bij mezelf ook nog wel een keer een terugval want merk dat ik ook snaai zin krijg.

maar ik ga denk ik morgen gewoon 1 lekker iets halen waar ik zin in heb en dat eten om erger te voorkomen. maar ik kijk even of ik t morgen nog heb:)

ik zie ook vooral wel op tegen alle drank met carnaval. want ik weet nu al dat ik commentaar krijg. nu wil ik wel iets drinken 1 of 2 glazen maar daarna gewoon niet meer vind ik zonde. zeker omdat ik meerdere dagen vier. ik hoef die week niet persee af te vallen maar wil ook niet ineens weer 2 kilo aankomen.

heb de maaltijden al gepland. mijn vader woont dicht bij de kroeg en daar zet ik gezond eten neer voor overdag zodat ik niet ook nog aan de patat en shoarma enzo ga. en mijn moeder drinkt ook niet ivm afvallen en eet ook gezond mee bij mijn vader. dus ben gelukkig niet alleen.

maar weet nu al dat de rest van de groep opmerkingen gaat maken van dat is niet gezellig en die ene keer kan toch wel en het is carnaval. en daar zie ik toch echt wel tegen op. want zij begrijpen niet hoe het is om lekker bezig te zijn en ik wil dat gewoon niet opgeven voor iets stoms als alcohol want ik kan prima feesten en gezellig zijn zonder.
Life is like an hourglass glued to the table.
vivavamp Je gaat het morgen gewoon weer oppakken i,p.v door slaan wees trots dat je dat doet. Leren gaat met vallen en opstaan en zoiets kan gebeuren.

peach1990 zo iets blijft lastig maar jij ben die mensen toch geen uitleg schuldig dat je niet gezellig mee drinkt. Zeg gewoon dat je niet zoveel trek in heb en maak die discussie dood als ze er over beginnen. Ik heb geleerd als mensen het niet met je keuze eens zijn te zeggen " dat mag jij vinden" meer niet dan maak je de discussie dood en trek je lekker je eigen plan. Ook zonder alcohol kan je genieten en feest vieren.

En anders kom je hier steun zoeken
Dankjulliewel, Peach, Single en ook IBI. Fijn om het hier even kwijt te kunnen

@Peach: lastig idd. Ik ben ook van het Carnaval vieren, en heb met mezelf afgesproken dat ik zaterdags mag drinken en helemaal losga in de kroeg (borrels, bier, alles ) maar zondags, als we met de kids de optocht gaan kijken met de vriendengroep, niet met de fiets gaan maar met de auto en dat ik rijd. Heb dan mooi een stok achter de deur, ga 1 dag goed feesten en de 2e (en evt 3e - maandag Kinderoptocht) gewoon gezond eten en geen alcohol. Zo moet je er toch een middenweg vinden. Mensen sowieso gewoon laten lullen!! Jij weet waarvoor je het doet! 👊🏻
@ vivavamp: wat goed dat je het ook positief kunt bekijken! Ook al is het balen natuurlijk! Maar als je de draad maar gelijk weer oppakt, dan is er weinig aan de hand idd! Zet 'm op! Morgen eet je vast weer gezond

@Peach: Vervelend dat je vrienden dan zo aandringen! Ik denk dat het het beste is gelijk duidelijk te zijn. Misschien kun je het onderwerp zelfs al voor carnaval begint aansnijden bij 1 (of meer) mensen. Dan is het tijdens carnaval wat makkelijker.

Hier: gefietst naar 't werk (heen en terug in totaal 14 km). Eten ging redelijk. Wel 1x de fout in gegaan en een boterham met mini rookworst gegeten... Merk wel dat ik moeite heb om 's avonds na mijn werk echt te genieten, te ontspannen, even totaal niet met m'n werk bezig te zijn!!!, leuke dingen te doen en dat dan eerder allemaal geneigd ben in eten te zoeken. Vind 't moeilijk om me ergens toe te zetten wat me op een andere gezondere manier plezier zou kunnen geven. Eten is wat dat betreft een erg gemakkelijke en snelle 'oplossing', maar helpt maar heel kort. Zijn er meer die hiermee worstelen en wat doe je eraan?
Kruidenthee misschien kan je een andere hobby zoeken voor thuis iets wat je makkelijk kunt doen om niet aan eten te hoeven denken?

Misschien kleuren dan heb je afleiding?
Ik koppel iets gezelligs ook altijd aan eten. Van simpel avondje op de bank naar verjaardagen/ uitjes met vriendinnen etc. En voor iemand die die link altijd gelegd heeft, is het denk ik heel lastig dat anders te zien. Maar bij mij helpt het om een heel grote pot thee te zetten En ik weet niet of je veel tv kijkt 's avonds maar dan echt je favo series/films/programma's opzetten, of juist lekker een tijdschrift lezen! Dat vind ik wel een goeie trakteer mezelf nu ook wat vaker op een tijdschrift. Kan daar echt van genieten / door ontspannen.

Daarnaast helpt beweging ook, dus lekker een stuk wandelen als je de mogelijkheid en puf hebt. Als ik een stuk wandel voor ik op de bank kruip, heb ik meteen minder zin in eten als ik zit.
@Single: een hobby voor thuis vind ik ook een goeie. Dat kleuren, ik heb laatst zo'n anti stress kleurboek gekregen, zo leuk om te doen!

En meerdere vrouwen in mijn omgeving zijn aan het haken, dat leidt ook af denk ik haha.
Deze afgelopen week is het balen bij mij. Longonsteking gehad waar ik nu van opknappende ben. Mijn conditie is nul. Das ik kan helaas niet sporten. Heb al problemen als ik naar de 2e verdieping moet lopen. En er is weer 1,2 kg bij
leven is het meervoud van lef
Ik kom even egoposten want ik ben echt te moe om terug te lezen.

Vandaag een hele drukke dag gehad op het werk.Vanmorgen administratief werk gedaan, geestdodend en om een zere kont van te krijgen. Ik snap niet hoe mensen de hele dag achter een computer kunnen zitten

Vanmiddag hele drukke activiteit op het werk dus de hele middag in de weer geweest.

Helaas door mijn computerplakochtend toch niet aan mijn stappen gekomen dus ik moest door weer en wind nog dik 4500 stappen.

En ik was al moe.

Het stormt hier, regen, miezer en harde regen wisselen elkaar af. En je waait van je verstand, zeg maar.

In plaats van mijn rondje door het dorp toch maar geprobeerd om een stukje door de polder te doen, aan de andere kant van de dijk waaide ik bijna letterlijk omver. Weer in het dorp aangekomen bedacht ik dat ik nog niet genoeg stappen had en halverwege mijn rondje over het dorp bedacht ik dat ik beter gewoon nog een keer de polder in kon lopen.

Nu wel onderlangs de dijk gelopen zodat ik niet nog een keer weg waaide.

Nou ja, ik sta wel op 11.000 zoveel stappen, zullen we maar denken.

Toen nog douchen, was opvouwen en nieuwe was ophangen en nu probeer ik thee te drinken maar.

Oh, en ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Ook altijd gezellig.

Maar on the bright side, misschien wil mijn gewicht nu weer wat omlaag en zat mijn menstruatie gewoon in de weg.
668, the neighbour of the Beast
Net teruggelezen en ik heb niet veel gemist geloof ik.

Ik heb echt een hartgrondige teringhekel aan carnaval
668, the neighbour of the Beast
Ik heb helemaal niks met carnaval en zuipen en alles. Zuipen deed ik toen ik 16 was, tot mn 22e ongeveer, nu drink ik nooit meer. Vrienden zouden trouwens een slechte aan mij hebben als ze zouden zeuren dat ik niet drink oid. Moet ieder toch zelf bepalen wanneer en hoeveel enzo? Lijkt me ook geen gezonde relatie als je onder druk zou worden gezet om alcohol of iets zwaarders te nemen.

@Opmerkingen: ook vaak dingen naar mn hoofd geslingerd. Valt nu gelukkig mee, sinds ik met kindjes loop, gebeurt het eigenlijk nooit. En ja, het doet pijn als mensen opmerkingen maken, dat is voor iedereen zo lijkt me. Laatst trouwens, was ik bij de jumbo mn auto aan het inladen, rijden er twee gasten langs "heeeee jumbooooo" en keihard lachen. En daarna "grapje hoor!" en weer lachen.. Voelde me heel naar en heb in de auto ook even een traantje weggepinkt, was er gewoon verdrietig van, sukkels.
I'm not myself, I'm a replica of me
Balen Vivavamp, maar goed dat je het accepteert en naast je neerlegt. Beetje de mindfulness-gedachte, bekijk het, accepteer het, laat het gaan. En nu verder in het nu, niet omkijken naar wat voorbij is.

Dat is ook de afspraak die ik met mezelf gemaakt heb, toen ik aan deze lijnpoging begon. In het verleden ging het bij mij steeds mis, doordat ik op een bepaald moment dingen ging eten die ik mezelf verboden had, daardoor dacht: "zie je wel, het lukt me toch niet, dus dan kan de rest van die reep chocola/zak chips/fles wijn/kaasplank er ook nog wel bij, want ik ben toch een zielige, dikke, domme, willoze mislukkeling".

Ik heb de laatste tijd nogal 'aan mezelf gewerkt' om allerlei redenen en ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen en vertrouwen in mijn eigen kunnen. En dat maakt dat ik nu heel anders met het lijnen omga. Ik lijn namelijk niet. Ik eet wat ik wil, maar ik wil gewoon verstandige dingen over het algemeen want dat is goed voor me en ik wil graag goed zijn voor mezelf. En als ik iets wil dat normaal niet op een dieetlijst zou staan, zoals chocola, dan wil ik een beschaafde hoeveelheid. Ik heb een lekkere reep chocola in huis, in de koelkast, en al ruim een week ligt die daar. Ik heb er inmiddels een keer of 3 een blokje afgebroken en ervan genoten bij mijn kopje espresso. Maar ik kan nu dus na een blokje stoppen.

Overigens is dat 'aan mezelf werken' begonnen met yoga. Sinds september 2014 ga ik een keer per week naar yoga en dat is echt een openbaring. Het heeft me echt geholpen om weer contact te maken met mijn lijf, me bewust te worden van mijn houding. En een goede houding scheelt al zoveel.
naja echt zuipen doe ik al.nooit eigenlijk het is meer dat ik eigenlijk nooit drink met uitzondering van carnaval en heel af en toe een feestje. en dan hou ik dus van de mierzoete o zo slechte mixjes

en mijn vrienden weten dat en die vinden het gezellig als ik dan meedrink maar echt pushen zullen ze gelukkig niet doen

tis ook.meer dat ik bang ben dat ik mezelf in de weg zit denk ik:)

verder ben ik dol op carnaval haha:) lekkere muziek die je 1 x per jaar hoort en bij ons in t dorp is t altijd heel gezellig en gemoedelijk:)
Ik heb het gehad Net even extra gewogen en ben gewoon weer aangekomen en eet toch echt gezond Stomme stomme ongesteldheid dit motiveert echt totaal niet

De vorige keer kwam ik niet aan en viel ik ook niet af in de week van mijn ongesteldheid daar kan ik mee leven maar dit vind ik gewoon niet leuk meer
Wat waardeloos Single klote ongesteldheid. Als je weet dat je gezond eet moet het er straks af gaan! Even geduld hebben, maar snap dat t lastig en ontzettend frustrerend is!

Ik heb ook even gewogen vanochtend, na mijn vreetbui gister. 0,1 lichter dan afgelopen vrijdag dus ik zal deze week wel gelijk blijven gok ik. Dan ben ik hartstikke tevreden natuurlijk.

Goede dag allemaal!
wegen jullie iedere dag? ik merk dat het mij niet motiveert.. het lijkt me zo, euh hoe zegb ik dat.. dan zie je maar zo'n kleine verandering.

ik weeg maar 1x in de week. wel altijd ' s avonds 9mdat in de ochtend voelt als valsspelen hahah

@single.. vocht! met je ongesteldheid is het vocht. blijf drinken dan raak je het ook weer kwijt.. kan me voorstellen dat het demotiveert nu allemaal.

@viva vamp, goed dat je het weer opgepakt hebt. soms is het nu eenmaal zo..

ik ben ondertussen van de lijst af, maar wel al 2 weken onder de 90. vorige week 89.5 en gisteren 88.9! even blij momentje voor mezelf.. ook al zijn het stresskilos!
Fijn resultaat Goal!

En nee, ik weeg op vrijdagochtend. Maar was even benieuwd naar de schade van gister. Vandaar! Ik laat het verder zoveel mogelijk los, en eens in de week wegen is genoeg zo zie je ook meer resultaat idd.
@goal super goed!

ik weeg me inprincipe 1x in de week maar ga wel eens stiekem een keertje vaker haha!

@single ik had vorige week hetzelfde en het was echt vocht 2 dagen na menstruatie weer helemaal.weg! maar ik snap.je heel goed hoor ik baalde er ook van!

het regent hier zoooo hard ik heb besloten een lekkere binnenhang / knutseldag te doen met zoontje. hebben lekkere hang kleren aan straks knutselen en cakjes bakken samen en dan ga ik nog even poetsen:)

ik kom de deur iig niet uit vandaag heb alles in huis gelukkig:)
Het regent hier ook! Ik hoop dat het vanmiddag droog is, want ik heb het plan opgevat om naar mijn auto te lopen in plaats van met de bus. Is ongeveer 4 km. Normaal gesproken wandel ik met een vriendin op woensdagavond, maar zij is verhinderd. En de kans dat ik zonder stok weer van de bank af kom is vrij klein. Nu ga ik dus in 1 keer door. Als dat nu bevalt kan ik dat misschien wel eens per week doen.

Merken jullie ook aan je stoelgang dat jullie veranderd zijn van eetpatroon? Ik heb het idee dat het allemaal een stuk moeilijker gaat. Heb nu lijnzaad toegevoegd aan mijn muesli met kwarkontbijt. Hopelijk gaat het dan weer wat soepelder.

@zuipen en carnaval: Hier in het noorden wordt nauwelijk aan carnaval gedaan, en echt leuk lijkt het mij ook niet. En drinken (alcohol) heb ik nog nooit gedaan.

@hobby: Ik vind het inderdaad ook makkelijker een en andere te weerstaan als ik iets aan het doen. Dan merk ik ook minder snel dat ik honger heb. Ik hoop dat als ik straks weer in een eigen huis woon ik dat het (haken en borduren) weer kan oppakken.

@single: Ik hoop dat de weegschaal snel iets lagers laat zien!
It ain't me
als we het toch over de stoelgang hebben..

ik heb meteen last als ik eens wat ongezonds eet.. laatst paar patatjes, gevolg uren met buikkramp op toilet. zo ook met wat chips, chocolade of pizza stukje.. gewoon iets vettig of suikerachtig! mijn lichaam is het helemaal niet meer gewend! en dat na een paar maanden al.. dat gaat toch snel..
Ik heb precies t zelfde als Goal. Als ik een frituurhapje neem of een zakje chips dan merk ik dat inderdaad gelijk. Ook gourmetten merkte ik goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven