Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
B12 fijn dat er niets ernstigs aan de hand is, lijkt me toch een hele opluchting! Je wordt zeker extra in de gaten gehouden vanwege de hoge bloeddruk. Hoeft dat niet te zeggen dat je er sowieso last van krijgt aan het eind?

En een goede echo, top!

Mara, jammer hoor ziek worden op je vakantie. Gelukkig heb je nog wel van je vrije dagen genoten.

Bokito, gewoon kijken bij intratuin moet er niet aan denken

Hier naar de masseur geweest en het was heeeeeeeerlijk!

Zij wist mij ook te vertellen dat het ischias (schreef je het nou zo?? ) was en dat er idd niet echt veel tegen te doen is.

Nouja gelukkig geen bekkeninst. toch?!

maar tjezus wat heb ik een pijn in mijn rug en billen gehad (en heb ik nog) zeg pffffff. Als ik maar even gezeten heb kan ik bijna niet meer lopen

Toch maar even een paar stapjes terug gedaan met werken, voordat ik helemaal niets meer kan.

Bokito heb jij nou ook ischias???? Iig klote he?!

Vreetbuien..... jaaaaa ik kan wel door blijven gaan met ontbijten, Gewoon belachelijk! Maar ja + 9kg en more to come
Weer terug van een lang weekendje familiebezoek int buitenland. Alleen heeft zoon diarree.....ppppfffff.....errug lastig als je op vakantie bent(thuis ook, maar toch, in de auto, op de uitstapjes, in het campingbedje....oooohhhh) Hij is gelukkig niet echt ziek ervan, dus het valt nog mee. Maar het mag nu wel eens afgelopen zijn. Vandaag druk geweest met de babykamer opruimen, en de zolder(waar alle zooi heen moet) ver gekomen, maar nu wel pijn in mn buik. Doe toch echt te veel. Nog even doorzetten, want ik krijg ook de kriebels vwb de babykamer. Deze week wordt zoon 1(!!) dus ook druk met visite komend weekend. Raar idee dat ik vorig jaar hoogzwanger(hij is geboren met 41 weken en 5 dagen, dus ik was echt HOOG zwanger ) was, en nu al weer zwanger! ben benieuwd of ik die dag de bevalling toch weer een beetje ga 'herbeleven'....

Nu kind in bad...

Daaaag!
Barrel, had je door die massage ook minder pijn in je bil? Want dan moet de man van Bokito ook maar leren masseren... Is zoiezo een goed idee. Vriendlief hier is er heel goed in, en ik ook, dus wij zitten vaak op een kussen op de grond gemasseerd te worden.

Eigenlijk gaat het wel goed met me de laatste tijd. Woensdag heb ik gewerkt en deze week ook al twee dagen. Geen hele dagen, maar ik kan me in ieder geval goed concentreren. Ik heb ook even zitten rekenen, maar als ik 6 weken voor de uitgerekende datum mijn verlof in laat gaan, en dan ook nog wat vakantiedagen opneem, kan ik 31 december als laatste werkdag beschouwen, dan heb ik nog genoeg uren over om na het verlof er in ieder geval ook nog weer twee weken aan vast te knopen en dan hoef ik pas 2 juni weer aan het werk, is dat niet luxe?? En dan hoef ik nu nog maar tien weken te werken, nah, da's toch te overzien?

Mara, tssg, belachelijk dat je voor kreng uitgescholden wordt. Heb je je hond even op ze losgelaten
Hai,

Mara je hebt toch wel een grote hond die even zijn tanden heeft laten zien he . Balen dat je ziek werd op vakantie.

NJB, oooh je zoon wordt 1, spannend. Ik was de hele dag aan het herbeleven en de dag ervoor ook, omdat toen mij bevalling begon.

Bokito en Barrel, balen dat jullie zo'n pijn hebben zeg. Hopenlijk helpt de massage, dan moet Bokito;s man ook maar leren masseren

Hier gaat alles goed. Ik ben begonnen met het uitruimen van de babykamer, maar het trieste resultaat tot nu toe is dat het er alleen maar erger uitziet. Alles is uit de kasten getrokken en uitgezocht, alleen nu moet het nog een nieuwe plek. Nou ja ik doe de deur maar dicht als ik niet bezig ben, anders zou ik er nog ongelukkig van worden .

Mijn bekkenklachten zijn een stuk minder. Bij nader inzien was het niet mijn bekken, maar waren het mijn banden. NOu jal, ik heb eigenlijk niet veel pijn meer. Kan niet rennen ofzo, maar gelukkig wel weer hele stukken wandelen. Ik voel me eigenlijk wel goed. Ook weer een beetje blij met de zwangerschap. Als TW niet tegen mijn blaas schopt (wat toch een favoriet plekje is voor hem ) is het getrappel echt heerlijk. Vandaag met mijn schoonmoeder gewinkeld en een "eerste" pakje voor de baby gekocht. Ik kon niet kiezen en mijn schoonmoede rheeft het andere pakje voor me gekocht. Leukleuk! Gisteren had ik al twee rompertjes gekocht, dus het begin is er. Leukleuk!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Ibbel, wat enorm fijn dat je je weer wat beter voelt! Lekker ook om weer aan het werk te zijn he? Of nou ja het is natuurlijk lekker dat je je weer zo goed voelt dat je lekker kan werken!

Ik stop met de kerstvakantie, dat begin vlak voor kerst, 22 december ofzo iets. Ik weet niet de precieze datum. En dan ook tot half mei if begin juni. Heerlijk!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
quote:Ibbeltje78 schreef op 21 oktober 2008 @ 19:20:

Mara, tssg, belachelijk dat je voor kreng uitgescholden wordt. Heb je je hond even op ze losgelaten

Ik wou dat ik het zo kon oplossen. Als ik hem los zou laten gaat hij heel vrolijk aan de voeten van die mensen zitten om geaaid te worden Zo'n sukkel heb ik dus... Overigens kan hij soms op andere hondjes wel wat minder aardig reageren maar bij mensen helpt het niets.

Het gaat nu wel weer. Ik ga gewoon lekker met Mac een grote natuurwandeling maken morgen dan hebben we het weer reuze gezellig en ben ik het allemaal weer vergeten.
Als het goed is, is mijn laatste werkdag 19 december (is hier de vrijdag voor de kerstvakantie) dus Frans we gaan tegelijkertijd met verlof!

eerste pakje en rompertjes zijn al binnen....begitn nu toch wel te kriebelen hoor.....wil aan de slag, maar dan is eht wel handig als mijn peuter een betje mee wil werken.

Oo even naar boven, gillende peuter!
Sjonge wat een verhaal Mara! Naar zeg, dat soort mensen! Heb je in de buurt veel natuur?

Vervelend Bokito en Barrel, die pijn... Wel fijn dat die massage goed geholpen heeft!

Fijn dat je weer wat beter voelt Ibbel!

Mijn laatste werkdag is ook 19 december! Maandag 5 januari officieel, maar dus lekker twee weekjes extra door de kerstvakantie. Dus gezellig tegelijkertijd met jullie Frans en Ringel!

Wij hebben vandaag onze meubeltjes in elkaar gezet. Ziet er meteen hartstikke gezellig uit! Moet nog wel veel gebeuren, maar we hebben gelukkig nog tijd zat Ben wel moe, dus vanavond maar vroeg naar bed.
Hoi dames, weer even een teken van leven van mij. Heerlijk weekendje weg gehad, 2 dagen gewerkt en nu weer in de ziektewet. Vandaag heb ik mamadag, dus niet echt veel tijd om te lezen en te reageren. Maar morgen misschien wel

Helaas kan mijn lijf het allemaal niet goed aan. Volgende week maandag heb ik een gesprek met de arbo-arts. Ik hoop dat daar iets nuttigs uitkomt. Gelukkig heb ik vandaag een afspraak met de vlos, misschien dat we nog tot ideeën komen.

Ik zie even snel dat jullie het al over je verlof hebben! Helaas zal ik deze keer waarschijnlijk 6 weken vantevoren moeten stoppen. Heeft inderdaad wel het voordeel dat de kerst erin valt. Mijn laatste werkdag (als ik dan uberhaupt werk) is op 23 december.

Zijn jullie al bezig met het kamertje? Wij gaan dit weekend eens een kamer leegruimen en de kasten en zo op marktplaats zetten. Dus over een paar weken kan ik gaan inrichten!! Wordt het weer een beetje echter dat zoonlief binnenkort zijn opwachting komt maken nog maar 16 weken....... (ik tel nu al af, erg he?)
Hoi hoi,

Voor de mensen met steken in de bil en rug, zou idd heel goed ischias kunnen zijn of iets met je SI gewricht. Had ik de 1e zwangerschap aan het eind, maar nu helaas al veel eerder. Ik heb erg veel baat bij een osteopaat. Het is nu erg goed te doen.

Verder hier gelukkig een manneke die eigenlijk altijd goed slaapt, moet er heel af en toe een keer uit om te troosten, maar dat is zeldzaam.

Hier wel een speen, heb idd de 1e 2 weken een blauwe arm gehad van het met je arm over de frand van de wieg hangen voor een pink er toch maar een speen in gedaan. Zoonlief heeft m alleen met slapen en taalt er verder niet naar. En eigenlijk alleen met inslapen, ga ik 's nachts kijken dan ligt ie zonder te slapen.

Heb een superweekend gehad met vriendinnen, heerlijk bijgekletst, vooral over goede oude tijden, ha ha

Daarna helaas ziek geworden, buikgriep, echt naar is dat. Gelukkig heeft zoon nergens lastt van en voel ik me vandaag ook weer een stuk beter.

Mijn verlof is pas ergens begin jan, moet dus nog best lang, en helaas ook nog 2 weekenddiensten en 2 nachtdiensten, hopeljk gaat dat nog.

Ben nog helemaal niet bezig met een kamertje if zo. Ledikantje komt bij ons op de slaapkamer en dan verhuizen wij in de loop der tijd naar de zolder. Dat is wel heel andes als bij de eerste, toen was ik idd al met 14 weken aan het verven ed. Slecht eigenlikj. Maar heb al wel een superlief shirtje van lief voor bij de geboorte.

Belachelijk hoe mensen met honden raar kunnen reageren, he ML? Ze zouden hun eigen hond moeten opvoeden ipv commentaar te leveren. En door de hormonen kun je weinig hebben. Had pas ruzie met client op werk, barstte ik in tranen uit, zo irritant.

Zo, nog ff een was erin gooien.

Fijne dag iedereen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Wie werken er allemaal in het onderwijs? Ik heb nl ook vrijdag 19 dec als laatste werkdag vanwege de kerstvakantie. En ik ga mijn verlof aanvullen met fulltime ouderschapsverlof(gedeeltelijk betaald in het onderwijs) en start ma 17 augustus weer!! (het nieuwe schooljaar) Nog 8 weken werken dit schooljaar. En da's een heeeeeeeeeeeeeeeel raar idee!

Sowieso krijg ik af en toe lichte paniek......over 3 maanden kan er al een baby zijn!!! opschieten met die kamer! Oh...en die nesteldrang....het moet het moet het moet opgeruimd, schoon, maar we zijn bezig met uitruimen, dus het is een BENDE(in het hele huis ;-(). En dat is juist wat ik nu niet wil, maar het kan even niet anders.

Nu even traktaties maken voor kdv morgen. Het worden rozijntjes, met een houten boekenlegger.

Groetjes, NJB
Mararoulette, als je je hond een beetje normaal opvoed kun je het inderdaad slecht hebben als je ziet hoe anderen met hun hond omgaan en nog uitermate onbeschoft zijn ook! Ik krijg daar altijd heel erge gevoelens bij! GRRR.

Ik heb mijn laatste werkdag 30 dec maar rond kerst ben ik 5 dagen vrij en mijn laatste slaapdienst is al op 6 december!

De laatste week van november ben ik ook al vrij!

Ik vind het wel jammer dat het al zo snel voorbij is met werken. Ik doe mijn werk graag en het gaat ook nog prima, de kids zijn erg lief voor mijn buik! Straks zie ik ze 4 maanden niet, ik begin 1 mei weer. Raar hoor. Tot eind augustus NJB, ik geloof dat ik gek zou worden van zolang vrij!

Ik werk maar 20 uur maar dat is echt mijn lust en mijn leven, meer hoeft voor mij niet maar helemaal niet lijkt mij erg eenzaam. Man is de hele dag aan het werk en dan zit ik dus echt de hele dag te wachten op hem.

Vandaag wat minder verkouden, gelukkig. Ga het huis eens grondig opruimen en vanmiddag weer pizza maken. MMMM, daar worden wij hier thuis altijd heeel erg blij van!
Floortje, grappig dat je dat zegt! Ik houd ook erg van werekn, en ik kijk met dubbele gevoelens naar die ouderschapsverlofperiode. Alleen heb ik er uiteindelijk toch voor gekozen, omdat ik er zometeen 2 heb met 15 maanden ertussen! ik denk(vrees )dus dat ik het hardstikke druk ga krijgen dat eerste jaar. Daarnaast zat mijn baas niet te springen om de laatste 8 weken van het schooljaar mij weer terug te hebben in de klas, omdat dit veel onrust voor de kinderen met zich mee brengt. Ook ouders zijn daar niet echt blij mee. (ondanks dat ze het jammer vinden dat ik met verlof ga) En voor die 8 weekjes had ik zelf ook zoiets van, nou, dan maar lekker vrij. Wij gaan in 2009 eindelijk dus weer eens BUITEN de schoolvakanties op vakantie! ook een heel lekker vooruitzicht!! (ergens in mei of juni dus)

Maar bij onze eerste zoon, vorig jaar, had ik besloten een jaar thuis te willen zijn bij hem. Nu ben ik daarin mijn verlofperiode (voordat ie geboren was) al op teruggekomen haha. En toen kwam deze baan voorbij, ik werd gebeld en tja, van het een kwam het ander. En wat was ik blij dat ik weer 'mocht' werken!!

Een voordeel nu is wel, dat oudste kind gewoon naar het kinderdagverblijf blijft gaan, 2.5 dag. Dus dan heb ik ook dagen alleen met de nieuwe baby, dat vind ik een reuze relaxed idee, en ook fijn voor de baby.(vorig jaar waren die dagen ook 'vol' hoor, met 1 baby, maar als ik er nu aan denk, vermoed ik dat die dagen een walhalla gaan worden ) Die moet toch al zn tijd en aandacht al gaan delen.
Ik zit niet in het onderwijs maar ben groepsbegeleidster (redelijk heftig cluppie met vooral hechtingsproblematiek) daar gaan er 1 november 3 van verhuizen (de meest zelfstandigen) en daar krijgen we 3 kinderen voor terug met ook stevige hechtingsstoornissen dus ik zie die tijd met huiver tegemoet, vooral ook vanwege buik (heb nu 2 "aanvallen" gehad en ik vind dat meer dan genoeg) voel me gewoon extra kwetsbaar en deze kids zijn behoorlijk onberekenend. Stop 6 weken van te voren (moet eignelijk gewoon) en heb straks een overleg met leidinggevende of ik de resterende periode ook minder kan werken. werk nu 32 uur per week (wat best veel is in de zorg) en alleen nog maar de vroege diensten, puur omdat ik het recht heb om regelmatig te werken, het beter is voor mij en ik niet meer kan slapen op het werk.

Laat ik voorop stellen dat ik mijn werk hartstikke leuk vindt en in "normale" omstandigheden draai ik m'n hadn niet om voor de kids die we nu hebben en straks binnenkrijgen, maar ik merk gewoon dat ik mezelf en de baby dit risico niet aan wil en kan doen.

@mara, ik blij steeds je foto van hyves voor me zien hahahahaha. En eigenlijk idd best aso van je collega hondenbezitters om het gedrag van HUN hond op jou af te reageren.
hey meiden,

hier ook 19 december laatste werkdag. Ik ga officieel 4 weken van te voren met verlof, maar omdat wij op de uni ook kerstvakantie hebben hoef ik daarna niet voor 3 dagen meer terug te komen. Dus idd nog maar 8 weekjes werken. Kan werkelijk niet wachten!!!

Gister bij de VK geweest. Alles was weer prima. Moet wel weer prikken op suiker. Maar dat omdat het geboortegewicht van Merijn redelijk hoog was (9 pond). Verder nu in totaal 3 kilo aangekomen. Dus ben zelf ook weer helemaal tevreden.

over 3 weekjes mag ik weer terug.

Ook gister boeken met geboortekaartjes gekregen. Dus ben alweer druk bezig met zoeken, teksten etc.
Jemig zeg, ik ben juist blij dat ik thuis zit! Moet er echt niet aan denken om zoon vroeg uit bed te sleuren en hem de hele dag te moeten missen... Haha ik ben geloof ik een super moederkloek...

Ik merk wel dat ik nu ik weer oppas ik wel beter in m'n vel zit. Regelmaat en een beetje geld voor mezelf ;)

Mara, geniet idd maar lekker van je wandeling met je hond op een rustig plekje! Ik ben ook zo vaak jankend weggelopen na een aanvaring met de honden van oppaskids. Zeker als je zwanger bent zit je daar niet op te wachten!

Zo ga ff een filmpje kijken!
Ik vind mijn werk ook heel erg leuk. Haha erg hoor. Vorig jaar werkte ik vier dagen en voor mezelf was dat echt heerlijk. Maar alleen voor 'ons' (als in ons gezin dan he) was het teveel. Mijn man is dus veel weg en werkt 5 dagen, maar meestal meer dan 40 uur. Hij vindt zijn werk ook heel leuk en mijn werk kan veel makkelijker parttime dan het zijne. Bovendien vond ik het behalve leuk ook wel heel zwaar om 4 dagen te werken. Daarom werk ik er nu 2. Ik zou zelf erg kriebelig worden als ik geen werk zou hebben. Eventjes is wel lekker, maar ik vind mijn werk echt heel leuk. En Mileen vindt het heerlijk om naar het kdv te gaan. Dat uit bed sleuren is wel een beetje zielig, maar ikz org ervoor dat ze de avond voor ze naar school gaat om half 7 in bed ligt en dan trekt ze het wel om er om half 7 sochtends uit te gaan.

Leuk dat we zo'n beetje met zijn allen tegelijk met verlof gaan! Dan kunnen we hier lekker kletsen . Vorige keer moest ik met 32 weken plat, dus toen was mijn laptop ook bijne vergroeid op mijn buik

Vandaag geshopt voor zwangerschapskleren. Mijn buik begint een beetje walvisachtig te worden en ik had echt geen shirtjes meer die ik aankon. Nu kan ik er weer leuk bijlopen!
Iemand een stukje bonbonbloc?
mmm, lekker, past goed bij en nu nog een man op tv, heerlijk ff suf kijken.

Kopje avondthee erbij??
heb net maar een stuk troost marsepein genomen, maar bonbonbloc past er altijd nog wel bij! (wordt toch wel dik)

net echt het meest kloterigste nieuws ever gehoord. De schoondochter van de vriendin van m'n vader (klinkt ingewikkelder dan het is) is vanavond om 19.30 bevallen van een zoontje. Helaas heeft hij het niet gered.......

Ze was ook in februari uitgerekend en we gingen zo'n beetje gelijk op. Heb haar en haar man verder nog nooit ontmoet, maar het komt toch zo ontzettend dichtbij op deze manier.

Drukt je toch ook wel weer met je neus op de feitendat het leven wat je bij je draagt zo kwetsbaar is en zo afhankelijk......

Bah.
Ja lekker! Ik kijk hetzelfde trouwens . Net het blok gekeken en nu nog een man dus.

*deelt nog wat bonbonbloc uit*
o ja njb, wanneer wordt je zoon 1?

had idd ook bij Mayte's 1e verjaardag dat je de hele dag ervoor constant op de klok keek en dacht, vorig jaar zat ik er zus enzo bij......en dan weer vol trots naar m'n dochter kijken (die iker toch maar mooi zelf heb uit weten te werken) die onzeker haar eerste stapjes los maakt.....toch wel ff eentraantje gelaten hoor.....

deze ronde bonbonbloc sla ik over, gaat slapen........trusten en tot morgen!
Oh Ringel, wat erg. Dat drukt je inderdaad weer met de neus op de feiten zeg. Oh wat erg, je moet er toch niet aan denken zeg. Vreselijk zeg waar zij nu doorheen moeten.
Getver ringel, afschuwelijk zoiets. En dan nog zo dichtbij. Het is toch maar bijzonder als alles goed gaat! Sterkte!
he bah, zulke verhalen over vroeggeboortes....het zal je maar gebeuren. Op dit topic is het trouwens meegevallen met miskramen, toch? (of heb ik iets gemist) gelukkig zitten we nu meer in de meer zekere periode dat eea goed gaat. Gelukkig gaat het vaker goed dan fout.

Zoon wordt morgen 1 !!! Vorig jaar om deze tijd moetst ik proberen te slapen van verloskundige, maar dat lukte niet meer. En toen beneden weeeen opvangen, manlief slapen. ppffff...het begin van een hele lange nacht en dag....hij is om 14.44 geboren morgen.

Morgen op bed cadeautjes uitpakken, de kamer is al versierd, en morgenacond gaan we meneertjes eerste echte pannekoek buiten de deur eten Dit is de enige verjaardag dat ie alleen heeft, raar idee hoor!

Groetjes, NJB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven