Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Pielle: Welkom bij de groep. Wel fijn om te weten dat het ook komt door trage stofwisseling. Heb je nog tips gekregen of je die kan verhogen?

Vandaag goed begonnen maar wel gesmokkeld en avondeten is prut omdat man te moe was te.koken en het anders zo laat zou worden patat.gehaald. Zelfn3 loempiaatjes genomen van gister nog, halve frikandel en paar patatjes. Oja en na meerdere stukken chocolade taart te hebben afgeslagen toch een petit fourtje gegeten. Als.ontbijt yoghurt met banaan, , tussen door 3 rijstewafels met pindakaas, lunch sla met kipfilet komkommer en tomaat en wat yogonaise. Dus het begon goed. Vanavond ga ik alles klaarzetten zodat we morgen gezonde hap hebben. Vanavond ga ik voor de rest niks eten.

Vanavond ga ik niet zwemmen omdat ik met die draaiduizelingen zit maar wil wel kijke of ik.via youtube lesje kan doen. Kan niet wachten tot ik mijn bokszak kan ophangen. Nog 2 maanden hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
[quote]schorpioen36 schreef op 01 februari 2016 @ 18:54:

Pielle: Welkom bij de groep. Wel fijn om te weten dat het ook komt door trage stofwisseling. Heb je nog tips gekregen of je die kan verhogen?

Groente eten waar je lichaam veel energie voor nodig heeft om het te verteren en pittig eten. Maar dit zou voor mij niet heel erg werken aangezien ik dit allemaal al jaren deed.

Ook sporten natuurlijk.

Ook kwam ze met het idee om me naar arts te sturen en me tijdelijk schildklier verhogende medicijnen te laten nemen, maar dat vond ik helemaal geen goed idee.
Giliath, schrijf lekker mee joh! Dat is het leuke van 'anoniem' op een forum zitten, doe gewoon als of je echt niet verlegen bent!! Niemand die het merkt!

Kwejeebo, ik doe de ww online en ja het is 15 euro per maand. Maar mij helpt het. Het is voor mij een houvast en ik vind het super makkelijk en fijn werken. Ik ben er 6 jaar geleden 20 kilo mee afgevallen ( die er dus ondertussen nu allemaal weer aan zitten ) En die app myfitnesspall ( of zoiets, heb ik eigenlijk nog niet bekeken)

Ontherun, heb je een leuke film gezien en heb je je nog in kunnen houden met popcorn?

Schorpioen, balen dat je je alweer zo'n tijd zo rot voelt. En nog meer balen dat niemand weet wat het precies is.

En bokszak? Ga je die thuis ophangen? Leuk!

MM: Helaas ik herken dat ook. En aan de ene kant, snap ik ook wel dat je vriend er iets van zegt, ik zou er nl andersom ook wat van zeggen. Al voelt het wel k*t als er dan zo hard wat van gezegd wordt.( en aanstellen is het zeker niet) En ik snap ook wel dat de partners in het algemeen ook niet allemaal precies weten hoe en wat. Wil je afvallen? Ja. Maar waarom dan zo'n reep chocolade...

Dit is echt geen negatieve reactie naar jou hoor, ik zal de laatste zijn om daar wat van te vinden ( ik herken het echt enorm ) Maar ik kan me zo voorstellen dat de partners ook af en toe niet weten wat ze wel en niet kunnen zeggen/ eten

Oh ja en weet je wat het ook is, als je hardop gezegd hebt, dat je dus aan het opletten ben/ dieeten what ever, dat iedereen een soort voelsprieten heeft, wat je aan het eten bent.

Tenminste dat ervaar ik zo. Op mn werk ook. Daar zijn altijd een paar mensen wel aan het dieeten, die dan vervolgens in de pauze van alles lopen te snaaien en waar dan toch met een schuin oog zo even naar gekeken wordt, zo van, maar hij/zij was toch op dieet? Echt heel irritant. Iedereen moet maar over alles en iedereen een mening hebben. Vermoeiend

Kleintje, en is het gelukt vandaag? Ik moest stiekem even lachen om je opmerking 'Tragisch dus'.. Sorry

Pielepallepoentje ( mag ik PP zeggen?) Welkom. Ben je serieus altijd duizelig? Pff.. heftig joh!
Hier eindelijk weer een goede dag. Al had ik nog wel wat lastige momenten vandaag

O: havermout, banaan, kaneel

T: kiwi, peer

L: 3 bth stevig meergranen. 2 rookvlees, 1 zuivelspread

T: kwark

D: hutspot met rundervink

T: cappuccino
Naatie: Bokszak komt thuis te hangen. Net heel erg de mist in gegaan. Dat krijg je als.je niet lekker in je vel zit en periode van de maand eraan komt. Zit nuneen bross, zakje chips en speculaas brok in mijn maag.
Balen Schorpioen Was het wel lekker? Of was het gewoon niet nadenken maar eten? I know..
De chocolade en speculaas waren lekker. Chips niet echt 😆
@Naatie: ja ik zal wat meer mijn best gaan doen. Heb je ook gelijk in...

Wel moeilijk om te onthouden wie wat verteld. En bij wie welk verhaal hoort. Moet er nog even inkomen!

Vanavond bodypump gedaan. Was voor de 3e x geloof ik. Mijn nieuwe verslaving... heerlijk...

Ik doe niet aan eetlijstjes posten. Ook niet aan cheatday's trouwens. Maar vind het leuk om over die van jullie te lezen.

Gebruik wel myfitnesspal om overzicht te houden. Vooral voor de vitamines etc.
@naatie dankjewel voor je reactie! Het is voor mij teveel geld, maar fijn om te horen dat het jou zo goed helpt! Ik ga het onthouden voor als ik ooit een beter inkomen heb.
@naatie: vind ik helemaal niet erg hoor wat je typt, ik zou dat waarschijnlijk ook naar mezelf typen. Het is alleen op dat moment dat ik denken LEEF EN LAAT LEVEN haha. Natuurlijk zal hij ook wel denken je zegt het ene en doet het andere.
Naatie, ja ik ben altijd duizelig, al 5 jaar lang, kan ook niet meer fietsen of op een kruk of trap staan en lopen doe ik met een stok. Mijn evenwichtsorgaan werkt niet en de dokters kunnen niet vertellen hoe dit komt of wat er tegen gedaan kan worden.

En ja hoor, je mag me PP noemen
Veel zieken zo te lezen!

Kweejebo: mijn man heeft ook jarenlang intensief gedanst en toen hij daar eenmaal mee stopte, vlogen de kilo´s eraan. Dan moet je weer een nieuw beweeg / eet ritme vinden en dat is lastig.

MM: wat jammer die reactie van je vriend. Ik vind dat jij geen verantwoording hoeft af te leggen aan niemand, je bent een volwassen dame en kunt mooi je eigen keuzes maken. En zoals iemand al zei hier: we hebben het hele jaar om onze resultaten te behalen, dat gaat nou eenmaal met ups en downs, dat is heel normaal. Je weegschaal al gevonden?

naatie: goed dat WW werkt voor jou! Ik vond het ook een fijn systeem, het is gewoon heel overzichtelijk. Toch heb ik er voor gekozen om me niet opnieuw te laten registreren omdat ik het vrij duur vond (is juist ook wel een stok achter de deur!), ik de app niet kan gebruiken omdat ik in het buitenland woon en net het hele systeem is veranderd en ik daar geen zin in had. Hoe werkt het nieuwe puntensysteem voor jou? Ik volg verschillende WW´ers op Instagram en die zijn erg verdeeld.

PP: wat lastig dat je veel thuis zit. Ik merk zelf ook dat wanneer ik druk ben, minder focus op eten. Fijn dat het beter met je gaat en kom gerust meeschrijven.

schorpioen: nog steeds in de ziekenboeg? Wat raar dat je met die draaiduizelingen zit, is het iets met je evenwichtsorgaan?

Qua eten gaat het hier min of meer. Het weekend ging ik wat de mist in. Deze keer met op vrijdag een diner bestaande uit WIJN Het was gezellig en lekker, dus geen spijt van. Zaterdagavond hebben we gefrituurde kip gegeten, dat is hier net zoals een frietje met frikandel ofzo. Gisteren heeft man lever klaargemaakt.... niet echt mijn favo, maar wel héél goed voor het ijzergehalte dus heb een klein bordje meegegeten.

Ik heb me voorgenomen dat áls ik zondig, iets kies wat ik echt lekker vind. We kregen een cadeau van een vriendin met snoepjes erin en ik merkte dat ik er maar van blééf eten zonder dat ik het echt heel lekker vond. Heb ze na wat twijfelen weggedaan. Zonde, maar het kan niet anders. Weet niet waarom, maar heb niet het idee dat ik deze week ga afvallen, ga maar voor gelijk blijven. Komend weekend ook nog carnaval, dat is hier een hartstikke groot gebeuren.

Op mijn nieuwe werk gaat het heel goed. Het voordeel is dat ik veel loop, ik zit al gauw aan mijn 10.000 stappen per dag
Pielepallepoentje welkom!

@ilonadenise heb nu al zere spieren haha! Maar op zich goed te doen. Ben nog steeds wakker dus... Morgenavond zwemmen

@schorpioentje wat frustrerend zeg! Hopelijk knap je snel weer op

@gillith is ook moeilijk, zo heb ik nogal moeite met de namen

@naatie haha! Ja lachen mag hoor! Als die Weegschaal het enige is wat tragisch is in mijn leven dan vind ik het best 😜

Goede dag gehad, zelfs nog tompouce afgewezen. En dan nu bedtijd, slaap lekker!
Zo, ik was even 'weg', druk druk druk , en zie hoe veel er is geschreven zeg, wow! Welkom voor de nieuwe meeschrijvers en veel succes!

Iedereen z'n ups & downs, lees ik. Hier ook, ik ga nog gewoon door, maar ik heb wel af en toe een moeilijk momentje. Zo lang ik maar goed voorbereid ben, gaat alles prima, maar zodra dat een beetje verslonst, om wat voor reden dan ook, dan kom ik in de gevarenzone. Je moet het eigenlijk steeds een stapje voor zijn en dat vind ik soms best vermoeiend en irritant .

Ik zit nu aan een lekkere cappuccino; inmiddels kan ik goed overweg met mijn Italiaanse moka-potje, echt even een genietmomentje. Ik doe daar overigens wel een schepje suiker in (bio-rietsuiker, maar ja, dat maakt qua calorieën geen bal uit natuurlijk). In mijn warme chocomelk doe ik wel stevia-druppels, maar op de één of andere manier smaken die me niet in de cappuccino. In mijn thee doe ik nu al jaren niets. Wat doen jullie in de koffie/thee/etc.?

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: 2 gepocheerde eieren met olijfolie en zout

T: snackschaaltje (noten, pompoenpitten, zonnebloempitten, stukje 92% choco, een vijg en rozijntjes) en een cappuccino

L: salade van rauwe wortel en venkel, augurk, zwarte olijven, gestoomde sperziebonen en tonijn uit blik (appelazijn, olijfolie, zout en tijm)

T: ik denk een banaan

A: stoofvlees (uien, roomboter, ketjap, Chinese kool, wortel en perziken) met bloemkoolrijst

T: warme chocomelk, stuk kaas, plak leverworst
Even snel een berichtje. Hier niet ziek maar wel een zieke vriend (heeft veel aandacht nodig) en jarige moeder(waren we van het weekend naartoe). Dus was er nog niet aan toe gekomen om bij te lezen en tabel te updaten. Doe ik vanmiddag!

Beterschap iedereen die zich niet lekker voelt.
@sombrerito: dat carnaval in jouw land lijkt mij echt machtig mooi om een keer mee te maken. Dus...jaloers....haha. Geniet ervan alvast!

@infj: ik doe niets in mijn thee en koffie. Alleen de laatste koffie rond 1700 uur drink ik met suiker en melk.

@ nieuwkomers: welkom!

@ iedereen die belabberd of ziek is, heel veel beterschap!!!

@ lillah: rustig aan. Komt wel.
Mijn etenslijstje van vandaag

O: kom havermoutpap

L: omelet met groente

T: nog stuk omelet

D: Turkse pizza met falafel en veel rauwkost met Hoummous

T: schaaltje Biogarde/Skyr

Eventueel nog Speltbeschuit met Hoummous

Succes allemaal vandaag en beterschap voor de zieken!
Infj ik drink mijn koffie al jaren zwart en ook mijn thee drink ik zonder suiker.
Eetlijstje voor vandaag:

O: Geroosterde boterham met kaas, knäckebröd met appelstroop, sinaasappel, kop thee.

T: Plakje ontbijtkoek met halvarine, kop thee.

L: Volkoren pistolet met makreel, rijstwafel met jam, glas optimel.

T: 2 Mandarijnen, kop thee.

D: Volkoren spaghetti met groentensaus en een varkensschnitzel, glas water.

T: Magere yoghurt met honing, kop thee.

Inmiddels weer genoeg opgeknapt om vanavond het wandelen weer op te pakken. Hopelijk kom ik snel weer een beetje in het goede ritme.

@INFJ: Ik drink geen koffie, wel thee en daar doe ik niets in. Toen ik nog een kind was dronk ik het met melk, daar ben ik van afgestapt en inmiddels gewoon alleen thee. Met suiker erin vind ik het ook echt heel vies, ik heb wel eens per ongeluk een verkeerde mok gepakt en dan ga ik bijna over mijn nek. In dat opzicht zit ik qua drink-voorkeur best goed. Frisdrank vind ik sowieso niet echt lekker. Wat ik wel lekker vind is vruchtensap, helaas zit daar ook veel suiker in en is dat helemaal niet zo'n goed alternatief. Vandaar dat ik nu alleen voor water, thee en optimel ga en heel af en toe een glaasje sap als extra.
Zoo weer helemaal bijgelezen! Ik ben deze week weer gelijk gebleven. Ik denk dat ik behalve gezond toch ook echt wat minder moet gaan eten om echt kilo's kwijt te raken. Overweeg een consult aan te vragen bij de diëtist. Voordeel vind ik dat er specifiek naar mijn situatie dan wordt gekeken. Heeft me 2 jaar geleden ook goed geholpen.

Hebben jullie in de krant gelezen over dat onderzoek dat je van sporten niet afvalt?? Shiiiit dat had ik niet moeten lezen. Ik heb al zo'n hekel aan sporten dus nu helemaal geen motivatie meer. Behalve voor waterpolotraining. Maar dat is meer om beetje lekker te bewegen en erg gezellig. Maar ik haat banen zwemmen hardlopen of het ergste van alles: fitness, brrr. Alleen bodypump vond ik wel leuk.

@Giliath doe je niet aan ingecalculeerd cheatdays of heb je gewoon nooit behoefte aan iets cheaterigs?? Leuk dat je meeschrijft!

@welkom pp. Vervelend hè altijd die struggles met gewicht. Bij mij zit het ook in de familie (vaders kant). Ik heb tot nu nooit fors overgewicht gehad maar wel altijd net op of over het randje. Waardoor het dus altijd een ding is :( je Turkse pizza met falafel klinkt erg lekker!!! Ga ik ook eens proberen.

@mm vervelend van je vriend. Mijn ouders kunnen ook zo ontactisch zijn en zeker vroeger ging ik dan expres toch ongezond eten. Mijn vriend 'beloont' meer in positieve zin. Dus is trots als ik met tegenzin toch de deur uitga om te sporten. Of toch weer in jurkje pas en benoemt dat dan ook. Ik vind dat fijner. Misschien kan je je vriend vragen of hij meer supportive kan zijn ipv kritisch. Afvallen en zeker flink afvallen is gewoon niet makkelijk. En zeker niet een eetpatroon doorbreken. Mag je best een beetje aan wennen lijkt mij.

@INFJ ik drink thee zonder suiker. Koffie met een klein klontje of half zakje. Of als het grote koffies zijn 1 klontje. Omdat ik nu geen fris of sap meer drink en veel koffie en thee wil ik eigenlijk ook koffie zonder suiker leren drinken. Stevia vind ik echt vies(heb nu ook limonadesiroop met stevia, echt niet lekker) dus ik denk dat ik ga proberen om suiker Af te bouwen. Steeds iets minder. Wel met melk! Cappuccino, mmm, zou ik niet willen missen!!
@lillah, dat sporten niet schijnt te werken had ik inderdaad ook gezien. En dat was op een dag dat ik net had bedacht dat ik niet teveel op m'n eten zou letten (want ben soort van overgefocussed) maar gewoon flink zou gaan sporten. Nou, kon ik dat weer helemaal omgooien Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij een dietist want word helemaal gek van mezelf.

@pp (mag ik het afkorten?) welkom! Wat leuk dat je meeschrijft. Wat heftig dat de dokters niet kunnen vinden waar het aan ligt als je zulke enorme klachten hebt.

@INFJ thee drink ik ook zonder suiker en koffie lust ik niet. Drink ook veel kruidenthee van Pukka, dat heb je in allerlei smaken. En je hebt zelfs thee van cacaoschillen, dat neem ik soms als lichte variant van chocolademelk.
@lillah: natuurlijk heb ik weleens zin aan vette hap of zo, maar ik kan daar ook prima 'nee' tegen zeggen. En ben bang dat als ik teveel daaraan toe ga geven, dat het al snel weer uit de hand gaat lopen.

Ik heb als doel om 1x per maand een cheatday te hebben. Januari geen gebruik van gemaakt, februari wel (uit eten) en maart ook (jarig).

Ik had dat bericht niet gelezen over niet afvallen van sporten, dus Google even aangeslingerd.

Maar denk dat ook dit iets is van kwestie van afwisseling met eten en beweging. En inderdaad jezelf niet belonen na het sporten. Of zo.... Haha.

Ik ben wel benieuwd hoe het jullie bevalt bij een diëtist. Dus hoor het graag!
Ik ga straks nog even reageren op iedereen maar zag iets over bericht dat je van sporten niet afvalt. Dat kan ik wel beetje beamen aangezien ik vorig jaar 3 keer week sportte en minder at en maar halve kilo per week afviel. Sport nu minder en val meer af. Maar je er wel van krijgt is spieren. Ik heb nu spierballen(een beetje) en ook sterkere buikspieren al zie het het niet
Giliath, leuk dat je dan toch mee schrijft! Ik scrol altijd heen en weer tussen de reacties, anders onthou ik het ook niet hoor.

Kwejeebo, als je wat wil weten over de ww mag je vragen hoor. Je kan ook apps downloaden die met punten werken

MM: ja ik snap dat je zo denkt en zo zou ik ook denken. Zo van waar bemoei je je mee Maar als ik dan aan mijn partner denk, die weet soms ook niet waar hij aan toe is. Dan weer niet normaal streng, dan ineens patat met een hamburger..

PP wat ontzettend balen ( dat is nog zachtjes uitgedrukt) dat niemand jou kan helpen zeg

Sombrerito, diner van wijn. Haha ik vind het echt te leuk!

Ik vind de ww nu wel oké werken, moet alleen heel erg wennen dat er geen verzadigende producten meer zijn en dat sommige dingen nu bijna 3 dubbele punten hebben. Maar het werkt voor mij nog steeds goed

Kleintje kan je na gaan, wat je eigenlijk dan allemaal in een week 'moet' afwijzen, wat een verleidingen er zijn. Nu weer een tompouce, de volgende keer een lekker broodje, dan weer pizza.. arghh

Goed dat je het dus gedaan hebt!

INFJ: Leuk dat je moka-potje zo goed werkt. Ik drink in mn thee niks en eigenlijk bijna alleen maar groene thee. En koffie zwart, maar mn lekkere nespresso koffie met smaakjes ( hazelnoot, chocolade, caramel enz enz ) drink ik graag met wat melk. Ook echt een cadeautje

Lilah, gefeliciteerd met jet moeder en succes met je zieke vriend!

Ilona: Lekker dat je weer kan wandelen.

Ik vind stevia ook echt heel vies. Had een keer een proefpakketje gekregen en daar chocomelk mee gemaakt Brr..

Starbright goed dat je je hebt aangemeld. Ben benieuwd of ze nog nuttige tips heeft

Ik heb het even gemist, maar ik ga eens even op zoek naar sporten en niet afvallen. Ik denk, dat als ik niet sport, ik helemaal dichtgroei

Oehh ik had nog best veel punten over van de ww en heb net van een blokje 85% pure chocolade( 12 gr), 7 amandelen en wat zeezout, 2 blokje chocolade gemaakt. Nu afkoelen en hard laten worden. Lekker zo bij mn halve liter thee
quote:@INFJ thee drink ik ook zonder suiker en koffie lust ik niet. Drink ook veel kruidenthee van Pukka, dat heb je in allerlei smaken. En je hebt zelfs thee van cacaoschillen, dat neem ik soms als lichte variant van chocolademelk.

Die rozensmaak

Jammer dat ze ze niet bij de ah hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven