mijn vrouw is plots veranderd

23-10-2008 13:20 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

even kort mijn situatie schetsen: Ik ben in januari 4 jaar samen en 1jaar getrouwd met mijn vrouw, we hebben een dochtertje van 2 jaar eind december.

buiten mijn gezin heb ik een grote passie nl. muziek, die passie vraagt de zaterdag namiddag en zo is het afgesproken in onze relatie.

Sinds enige tijd heeft mijn vrouw besloten iets aan haar conditie/gewicht te doen en gat enkele keren in de week naar infraligne.

Daar is haar metamorphose begonnen, ze voelt zich zelfzekerder en "terug zoals vroeger". Voor haar relatie met mij had ze een resem van slechte partners gehad die haar bedrogen en belogen. in het begin merkte ik dat ook bij mij, ze durfde al eens mails en sms'n controleren van me mr ik had toch niks te verbergen, ik ben haar al die tijd trouw gebleven en wil dit ook zo houden.

Nu heeft ze ook haar hobby en dat is een goeie zaak, dacht ik althans. ze heeft daar iemand leren kennen "een goeie boezem vriend" waarmee ze kan lol maken en die haar terug haar jeugdige ik kan laten zijn op café vb. Dit heeft ze voor onze relatie ook nog gehad met iemand en ik bessef nu hoe de vork aan de steel zit. ik was zeer jaloers in het begin, maar ik laat haar zijn dat ik haar vertrouw en laat haar doen. Maar door die eerste "jaloerse" periode van mij zijn er enorme discuties ontstaan waardoor ik kwetsende dingen zegde. Het scheelde niet veel of we gingen uit elkaar.

Doordat feit ben ik dan ook te weten gekomen dat ze al heel onze relatie mijn lopende agenda is en haar ergert aan allerlei verstrooidheden van me. ze kropte dit allemaal op totdat een week of drie geleden de bom ontplofte. Nu besef ik maar al te goed hoe ik alles heb verwaarloosd en ik wil hier echt aan werken, aan mezelf. om de man te worden die zij nodig heeft. de "haan" van de ren ipv een tweede kip waar zij ook moet voor zorgen.

Ze zal hier idd veel tijd voor nodig hebben om alles te verwerken en om te zien dat ik het uiteindelijk wel meen en zal uithouden. maar ik wil haar echt niet kwijt, want dan verlies ik mijn grote liefde, maar ook een heel deel van de tijd met mijn dochter samen. Ze zegt dat het haar moeilijk valt te zeggen dat ze van me houdt, ze geeft wel nog altijd om me maar van houden van kan ze op dit moment niet spreken.

Nu ik weet dat in iedere relatie de liefde wel eens kan vervagen ik heb zelf ook zo'n periode gehad (die ik niet liet blijken) maar de liefde is terug "en of".

Ik heb het nu enorm moeilijk te wachten op haar (althans ik een geduldig persoon ben) ik ga kapot vanbinnen zonder haar liefde. ik krijg wel genegenheid en erkenning van haar maar dat is niet genoeg, ik voel me leeg en wil terug geliefd worden door haar.

Dit is zo een beetje mijn pijn die ik heb en wil genezen.

bedankt om te luisteren,
Ik probeer je niet op te stoken of je relatie te saboteren trouwens . Maar ik voorzie dat je heel erg gekwetst gaat worden op deze manier, dat gun ik je niet.
nu, dat doe ik ook wel, ik heb van een vriendin van haar bachbloesem therapie aangeraden gekregen, ik zal proberen mn zelfvertrouwen op te krikken en zorgen dat ik idd meer voor mezelf kan opkomen. maar haar nu verbieden dat ze niet naar die persoon gaat zal mijn kans tot herstel enorm verklijnen vrees ik
Ik zeg niet dat ze het doet maar het risico is er wel dus vandaar de volgende vraag.

Hoe helpt het jou als zij vreemdgaat? Zal dat niet ten koste gaan van je zelfvertrouwen opbouwen? Of ten koste gaan van de relatie?
ze zegt wel dat ze na die ene keer niet zo gouw meer zo'n voorstel zal doen. voor haar is het er een keer uit zijn.

ik laat zelfs nu zaterdag namiddag mijn ding vallen om samen naar een speelruimte te gaan met ons drien en een alleenstaande vriendin met haar zoontje en de kans is groot dat hij ook zal meegaan.

zal k ook direct zien wat voor persoon hij is en of ik me al dan niet bedreigd moet voelen.
Je moet haar ook niet verbieden. Als ze wil moet ze gaan. Maar ze mag wel voelen dat die keus consequenties heeft. Als je aan je relatie wil werken doe je dat samen, niet door een derde erbij te betrekken. Echt geloof ons, je raakt er verder mee van huis.
.
neen, ik denk moest ze dan effectief vreemd gaan en ik kom het te weten dat ik dan de stap zou kunnen zetten hoe hard het ook wordt maar dan kan ik mezlf niets meer verwijten en alleen maar laten inzien wat ze weggooit. ze heeft zelf telkens bedrogen geweest voor onze relatie dus denk k dat ze daar ook wel mee in haar hoofd zit
Of je gaat mee, de hele avond. Dat kan ook nog.
.
Laat het even bezinken. Durf erover na te denken dat ze dit zou kunnen doen. Denk goed na over wat jij wil, jij hebt ook rechten, vooral ook het recht om met respect behandeld te worden ook al weet ze niet precies haar gevoelens nu.

Zorg een beetje voor jezelf. Niet alleen voor haar . En angst is een heel slechte raadgever, er zijn betere. Probeer die te vinden in jezelf.

quote:opzoeknaardeoplossing schreef op 23 oktober 2008 @ 14:35:

ik vrees echt als ik nu op mn beslissing terug kom dat het direct gedaan is. ik ben de hoofd verdiener van dit gezin maar het is haar huis en ik woon er gewoon in. ik mag er echt niet aan denken dat ik mijn vrouw, mijn dochter en "mijn huisje" van me af moet schrijven. dat zou ik gewoon niet overleven

Als dat zo is, dan is het misschien echt beter zo, hoe lullig het ook klinkt, maar zij moet OOK voor jou vechten en vanuit jouw berichten maak ik niet op dat ze dat ook maar enigzins doet.

Ik zou goed naar het advies van feliciaatje luisteren en haar laten kappen met die "boezem"vriend. Volgens mij gaat daar anders echt wel meer spelen. (draai het eens om, jij gaat met een leuke vrouw allerlei dingen doen, terwijl je vrouw thuis zit. Uiteindelijk lijkt het alsof het met haar alleen maar leuker is dan met je vrouw, juist omdat je de leuke dingen alleen met die andere vrouw doet) Jij bent nu slechts de vader van haar kind voor haar lijkt het wel.
Zorg voor een oppas die avond, trek je mooiste pak en en neem haar mee uit ipv haar naar die 'vriend' te brengen!

Je kan haar idd niets verbieden, maar wel vragn om voor jou en juliie gezin te kiezen.

Vrouwen vinden het overigens erg fijn als een man luid en duidelijk zegt : Ik wil je! en een man die haar naar een afspraakje brengt lijkt niet zo sterk over te komen mijns inziens.
ik wil gewoon dat het zo vlug mogelijk achter de rug is en dat ze terug aan me denkt als geliefde en niet gewoon iemand die ze graag ziet en mee getrouwd is

ffff ik weet het echt niet meer
Ik denk dat ze het heeel goed begrijpt als jij op je beslissing terugkomt. En dat mag hoor, beter ten halve gekeerd....
.
quote:opzoeknaardeoplossing schreef op 23 oktober 2008 @ 14:52:

ffff ik weet het echt niet meerDat snap ik. Luister daarom naar de oude wijze vrouwen hier!
.
wij zouden allemaal de eerste zijn om te zeggen dat je vriendin natúúrlijk met een goeie vriend op stap zou kunnen gaan. Maar niet in deze situatie.
.
quote:opzoeknaardeoplossing schreef op 23 oktober 2008 @ 14:49:

neen, ik denk moest ze dan effectief vreemd gaan en ik kom het te weten dat ik dan de stap zou kunnen zetten hoe hard het ook wordt maar dan kan ik mezlf niets meer verwijten en alleen maar laten inzien wat ze weggooit. ze heeft zelf telkens bedrogen geweest voor onze relatie dus denk k dat ze daar ook wel mee in haar hoofd zit

Hoe weet je zo zeker dat het niet gebeurt? Omdat ze in het verleden zelf gekwetst is?

Niet dat ik zeg dat het zo is, want je maakt duidelijk dat je er van overtuigd bent (al dan niet naief) dat ze zoiets nooit zou doen.

Zo zei mijn stiefvader vroeger dat hij alle pedofielen af zou maken als ze ooit bij hem in de buurt kwamen, uiteindelijk bleek hij zelf zo te zijn........ Raar voorbeeld misschien, maar mensen kunnen je voor de gek houden, dat is wat ik ermee wil zeggen....

En zoals feliciaatje zegt... ik krijg ook echt het gevoel dat je als je op deze manier verder gaat, je heel erg gekwetst gaat worden.
het feit dat blijkt dat ze er niet wil aan werken komt door dat ze zelf in een dal zit (zat) .

want ze zegt tegen me dat ze er wil en gaat aan werken en dat ze zal zien of de liefde terugkomt. maar het kan evengoed zijn dat die liefde er nog is maar dat ze het niet ziet doordat ze altijd alles opkropte en dan uiteindelijk beu was om voor me te zorgen.

ze vraagt telkens eerlijk mn mening en ik zeg direct wat er in me opkomt vb van haar zaterdag te laten gaan (ook al heb k er achteraf spijt van)

haar moeder zegt ook dat die man iemand is zoals ze vroeger ook had, een clown waarbij het enkel vriendschap is.
quote:opzoeknaardeoplossing schreef op 23 oktober 2008 @ 14:52:

ik wil gewoon dat het zo vlug mogelijk achter de rug is en dat ze terug aan me denkt als geliefde en niet gewoon iemand die ze graag ziet en mee getrouwd is

ffff ik weet het echt niet meer

Volledig begrijpelijk, ik denk dat ik HELEMAAL gek zou worden!!!

Maar doordat je geen actie onderneemt, zal je jezelf wel machteloos blijven voelen.

Ga gewoon eens een weekend weg (zo snel mogelijk, midweek, who cares!) en praat eens ECHT met haar en trek alles uit haar.

En leg het uit zoals je het hier uitlegt, lijkt me heel sterk dat ze dat niet kan begrijpen.
ik wil haar nu echt wel vertellen dat ik liever heb dat ze thuis blijft, maar ik ben gewoon enorm bang
En haar idee van eraan werken is bij die ander gaan slapen?

Waarom zeg je niet dat je er spijt van hebt?
quote:stephandaan schreef op 23 oktober 2008 @ 15:02:

[...]

Volledig begrijpelijk, ik denk dat ik HELEMAAL gek zou worden!!!

Maar doordat je geen actie onderneemt, zal je jezelf wel machteloos blijven voelen.

Ga gewoon eens een weekend weg (zo snel mogelijk, midweek, who cares!) en praat eens ECHT met haar en trek alles uit haar.

En leg het uit zoals je het hier uitlegt, lijkt me heel sterk dat ze dat niet kan begrijpen.Amen
Je hebt er nu al spijt van zeg je. Doe wat met dat gevoel. Je kunt het nu nog terugdraaien. Straks heb je pas écht spijt. Op bezoek ok, blijven slapen niet. Of ga mee, kun je hem idd ook leren kennen. Als ze zulke goeie vrienden zijn, ben jij ook welkom toch?
.
ik zit hier met een enorm dilemma, zeg ik haar dat ze thuisblijft of laat ik haar gaan uit blijk van vertrouwen en werken we vanaf zondagnamiddag terug verder?????
damn, nu kom ik pas echt gek. jullie laten me echt m'n ware aard naar me toekomen
Praat vanavond met haar en zeg alles wat je nu tegen ons zegt. En vooral dat je er spijt van hebt dat je bent meegegaan in haar plan en dat het niet ok voelt. Als ze een béétje om je geeft, zal ze je tegemoet komen.
.
hoooo op zoek,

wij geven advies naar ons idee!

Let wel, wij zijn (voor zover ik weet) geen psychologen.

Jij zult het toch echt zelf moeten beslissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven