JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
O, wat fijn voyager dat alles nog goed gaat! Houen zo! Fijn dat je misschien toch op de 'normale' manier kan bevallen!

Enne, ook al aan het bakken geslagen? Ik doe dat normaal ook al, maar de laatste tijd heb ik nóg meer bakdrift, haha. Mijn omgeving vindt dat helemaal niet erg!

Ik heb ook vreselijk veel zin nu om koekjes te gaan bakken..

Ik heb trouwens het boek 'veilig bevallen' gekocht en ik ben er nog niet uit wat ik er van vindt. Aan de ene kant staat er nuttige info in, maar ik krijg ook nogal jeuk van het belerende toontje..

Met opmerkingen als 'de pijn hoort erbij en is juist heel goed' en 'na de bevalling ben je alle pijn vergeten' kan ik echt niks.
Chili, ik heb ook behoorlijke last van m'n rug als ik lang in dezelfde houding zit. Vooral op kantoor dus inderdaad maar ik had er een paar weken geleden in de bioscoop ook erg veel last van. Heb gemerkt dat af en toe lopen wel helpt.

Leuk dat jullie morgen het babykamertje krijgen zeg. Ik lees dat de meesten hier hun spulletjes al aardig bij elkaar hebben. Ik denk dat ik nog een paar weekjes moet wachten voordat het zover is. Dit weekend is m'n vader hier en dat is nu niet echt de juiste persoon om babyspullen mee te kopen Het weekend daarop hebben we een bruiloft van vrienden.

Emms, fijn dat alles goed was bij de vk. Die boxershorts kopen is wel een goede tip.

Voyager, jouw zwangerschap lijkt steeds positiever te gaan verlopen. Wat goed zeg! Hoop dat je de laatste maandjes goed doorkomt. Ik weet dat het eindgewicht voor de geboorte niet altijd veel zegt maar ik denk wel dat het kindje wat zwaarder dan gemiddeld zou kunnen zijn. M'n schoonzussen hadden beiden kinderen van 9 en 10 pond. Blijkbaar was de hoofdomvang van hun zoontjes ook behoorlijk groot en zijn ze met een keizersnede ter wereld gekomen. De hoofdomvang van ons kindje meette gelukkig gemiddeld. Wij gaan morgen onze Toyota RAV4 (kleine jeep) ophalen! Zal een heel verschil zijn met de 11 jaar oude Volkswagen Polo die we nu rijden!

Verder ben ik me wel in de bevalling aan het verdiepen. Ik denk dat ik een paar prive-klassen ga boeken die in het weekend gehouden worden. In het ziekenhuis hebben ze gratis bijeenkomsten maar daar kan m'n man niet bijzijn. Zelf ziet hij het probleem niet zo maar ik heb liever dat ook hij een beetje voorbereidt is!
Voyager: fijn voor je! Hopelijk blijft het zo goed gaan en heb je de boeken niet voor niks in huis gehaald.

Emms: gelukkig is alles goed. Ben benieuwd of het dan ook klopt, dat van dat sterrenkijkertje. Is een bevalling dan moeilijker? Of met meer complicaties? Was je de vorige keer natuurlijk bevallen?

Voyager: mmmm, lekker koekjes. Hutspot: bah. Dat lust ik echt niet.

Hemalijstje is idd een goede uitvinding. Die heb ik ook gebruikt. Heb de zoogcompressen ook al in huis. Lekker sexy...
Ik lig nu met slapen iedere keer met mn kont op een klein kussentje, dat helpt bij mij tegen een stijve/pijnlijke rug. Net alsof je rug dan wat meer uitgerekt wordt of zo of dat deheupen wat meer gekanteld zijn. Mss een tip?
Chili, was nog vergeten te antwoorden op jouw vraag of we het geslacht gezien hadden. Nee dus. Ik wilde er verder niets over zeggen tegen de gyn en kijken of ik iets op het scherm kon zien, maar manlief zei meteen tegen de gyn toen er iets op het scherm verscheen dat wij het geslacht niet wilden weten dus heeft ze ook haar best gedaan om niets in zicht te laten verschijnen!

Marianne, bedankt voor de tip. Gelukkig heb ik geen last van m'n rug als ik in bed lig dus dat doe ik ook graag!
Wat is het hier ruuuuuustig!!
Ja, dat vind ik ook al een poosje. Denk dat iedereen druk aan het shoppen en klussen is, haha.
Ben druk met deuren verven! Nu kan het nog nét qua buik, haha. Het kozijn van de babykamer was zo krom als een hoepel, dus zachtjes de deur dichtdoen was er niet bij. Die is nu netjes bijgeschaafd en geverfd. Twee deuren gedaan, nog drie te gaan.

En ik heb mijn Hema-pakket binnengekregen, de baby-uitzet is nu bijna klaar. Ik heb steeds de neiging om alles nu al te gaan wassen, maar dat heeft natuurlijk niet zoveel zin als het dan nog drie maanden stof ligt te verzamelen.

Fijn weekend!
Haha Wen, dat heb ik dus ook! Ik heb ook zo'n zin om die ENORME doos (+ nog twee kleinere dozen ) met babykleertjes van mijn dochter uit te zoeken en in de commode en kast te doen, maar dan moet de boel van mij eerst spic and span zijn, en laat dat nou steeds niet gaan..

Nouja komt wel hoor.
Donderdag weer bij de bekkentherapeut geweest en het was weer fantastisch. Ze mocht niet aan me komen omdat ik zo'n pijnlijke vreselijke rotnacht had gehad dat ik even niks aan mijn lichaam kon verdragen. Toen hebben we eens goed gepraat en ze vertelde me dat ze op dit punt eigenlijk niet veel meer met me kan. Ik KAN niet minder doen dat ik nu al doe, ik zal toch voor mijn dochter moeten zorgen. Mijn vriend werkt veel de laatste tijd. Ik merk dat het steeds zwaarder wordt en dat ik steeds minder kan. Toen kwam ze er mee dat zij maandag de huisarts gaat bellen en proberen thuiszorg voor me te regelen. Klaarblijkelijk heeft dat nog wel wat voeten in de aarde. het gaat dan vooral om een paar uur per week opvang voor mijn dochter om mij op die manier te ontlasten. Het lijkt me gruwelijk, maar voor mijn dochter misschien wel heel fijn.

Ik maak voor dinsdag o woensdag een afspraak met de huisarts om het verder te bespreken. Wordt vervolgd!
Oei Voyager. Jammer dat je toch zoveel last hebt. Hopelijk valt er iets te regelen, zodat je het toch nog rustiger aan kan doen.

Sterkte.

Wen: jij hebt moed. Succes!
Marlee en Lucia succes vandaag meiden!!
He voyager, vervelend gedoe allemaal. Maar wellicht geeft het je wel wat verlichting.. Kan me voorstellen dat je niet zomaar minder kan gaan doen dan dat je nu doet. Ik hoop dat er wat geregeld wordt waar je je prettig bij voelt!

Wen, lekker bezig geweest zo te horen!

Kitty, heb je lekker met de nieuwe auto rondgescheurd? Rijdt ie fijn? Was het gezellig met je vader op bezoek?

Ik heb dit weekend het behang voor de babykamer besteld, dat komt eind deze week.. De meubels krijgen we woensdag, dus aankomend weekend of het weekend erop kunnen we alles lekker klaar maken.

Deze zondag hebben we een lekker saunadagje voor z'n tweetjes geregeld, met massages enzo, nu al zin in!

Vanavond weer naar de verloskundige, even kijken of de groei niet verder is uitgelopen. Zelf heb ik het gevoel dat het nu redelijk rustig gaat qua groei, ben benieuwd of ik gelijk heb!
Voyager, heel veel sterkte. Weet een beetje hoe je je voelt na mjn eerste zwangerschap. Heb toen verplicht op bed moeten liggen, maar dat gaat natuurlijk stukken makkelijker als je nog geen kleine hebt rondlopen.. ....

Rustig inderdaad hier, maar heb zelf ook weinig tijd voor internet en dus forum.. Vanmorgen bij vk geweest en bloeddruk was erg laag (105/60) dus dat was goed. Flink wat kilo's aangekomen in totaal nu 12 .. Maar ja.. Het enige is dat kind al tijden met hoofd naar boven ligt. Nu nog niks aan het handje maar ze hoopt bij de volgende controle toch wel dat hij gedraaid is... Dus daar gaan ze wat extra op letten.. Over drie weken de volgende afspraak 17 november VK

Lees verder dat iedereen druk is met de kamertjes/spullen.. Ook hier zijn we ermee begonnen. Moet alles nog wel wassen, gordijnen moeten korter gemaakt worden, nog het een en ander kopen etc.. moet eigenlijk nog best wel veel... Gelukkig nog even te gaan
Lucia: succes vanavond bij vk!

Marlee: Mooie lage bloeddruk. Spannend voor de volgende keer of baby idd gedraaid is. Kun je het zelf ook voelen? De vorige keer lag die van mij ook met zn hoofdje boven, maar volgens mij ligt ie nu toch vooral met zn beentjes naar boven. Tenminste daar voel ik het vaakst getrappel en beweging. Ik mag vrijdag weer. Dan wordt ook HB en eiwit in urine gecontroleerd.

Voel me vandaag niet zo goed. Best wel heel moe. Gisteren en vanacht ook steeds wat darmkrampen en ik heb een koortsblaar. Bleh. Ben vanochtend thuis gebleven. Nu wel op het werk, maar ik denk dat ik zo weer ga, want ik voel me echt niet tof.

Chili: morgen echo. Leuk! Heel veel plezier.
He meiden, sorry heb een druk weekend gehad (op de kinderen van de broer van vriend gepast. Konden hun eens lekker een weekendje samen genieten ;)) dus geen tijd om te reageren. Maar gelukkig voor mij was het hier rustig dus niet zo heel veel om bij te lezen. Heb vandaag na een druk weekend lekker vrij genomen. Net het hele huis gepoetst en jajajaja Wen en Voyager ik kon het niet laten, heb wel alles al gewassen (moet ik dus straks nog een keer...). Ik wilde perse het bedje opmaken... Vriend had vrijdag alles al in elkaar gezet en schoongemaakt dus het kamertjes is bijna klaar! Het is echt zoooo leuk geworden. Ben er helemaal blij mee. Nu alleen nog foto behang bestellen van het geboortekaartje wat we hebben uitgezocht.

Voyager; wat een pech heb jij toch ook meid. Ik wou dat we er iets aan konden doen...Denk dat je de hulp moet accepteren hoe moeilijk het ook is! Het is niet alleen fijn voor je dochtertje maar natuurlijk verlicht het jou ook! Sterkte meid!

Wen; schiet het op met de deuren? Pakt de verf nu wel? Lijkt me wel ff wennen verf op waterbasis.

Lucia; oohhh heerlijk een sauna dagje. Hebben wij laatst ook gedaan. Met massage, dit kan prima liggend op je zij. Ga je naar een bekende sauna? Succes vanavond bij de verlos! Had dat gevoel ook en gelukkig klopte het bij mij en hopelijk bij jou ook!

Marianne; rustig aan doen hoor. Als het niet gaat naar huis gaan. Volgens mij heerst het ook, komt natuurlijk doordat stomme herfstweer. Bah!

Kitty; hahaha denk dat mijn vriend morgenavond hetzelfde doet. Hij wil het ook echt niet weten dus voor mij morgen, denk ik, ook niets te spieken. Nog even geduld hebben dus ;).

Marlee; fijn dat alles weer goed was. En ja, gelukkig hebben we nog een week of te gaan!

Ik ga ff lekker relaxen vanmiddag heb ik wel verdiend vind ik zelf haha
Zo! Gisteravond laat thuis gekomen en vandaag gelijk weer werken *lil ligt nu op de bank met laptop op schoot*.

IK BEN DR WEER! Getrouwd *yay* en wel!

Wat is trouwen geweldig, wat is een honeymoon geweldig en wat zijn jullie geweldig! Wat een surprise om een rondleiding in je suite te krijgen en dan in de badkamer, naast het mega bubbelbad waar we véél in hebben gezeten een kado van mijn forum vriendinnetjes van een ander topic te krijgen!! Ze hadden rituals spulletjes neer laten zetten voor ons. Huh?! Wat? Hoe hebben ze dit nou weer voorelkaar gekregen? En wat heerlijk! Vriend man was er helemaal verrukt van want oh de metro man is gek op smeren en dat deed hij dan ook trouw. Lekker samen in bad, lekker samen douchen (echt serieus goddelijk spul: de hammam lijn en oh wat kut want nu MOET ik meer hebben). En dan lekker samen smeren. En dan... nou ja!

Even terugspoelen naar dé dag! Het was geweldig! Helemaal zoals ik had gehoopt. Heel relaxed, ik was heul mooi (foto's komen er aan via de hyves!) en man ook, iedereen was lief, de ceremonie was zó mooi en ik heb liter gejankt zonder dat mijn make up uitliep. Dat was helaas niet zo voor schoonmoeder aka pandabeertje. Iedereen was steeds aan het huilen, zo grappig. Man niet, die zat met een MEGA smile in de zaal. De bode ging drie keer rond met nieuwe tissues voor de hele familie en de babs vertelde dat ze nog nooit zo'n waterballet had meegemaakt *hehe*. Het taartjes eten, champagne en appeltjes bubbels drinken was super, het weer was geweldig (droog! en de zon die doorbrak!), de speeches van de vaders en mijn opa waren hilarisch en emotioneel (jank!) en alles was gaaf. Trouwen is zoveel leuker dan ik ooit had gedacht!

De honeymoon was ook geweldig, super kasteel (aanrader!), lekker eten, lekker samen zijn, veel slapen, grotten bekijken, wandelen waggelen en na vertrek daar vrijdag zijn we het weekend in Parijs geweest en zondag avond weer thuis. Parijs was ook super, veel gekocht bij de babygap, weer lekker eten, leuk hotel. Kortom; perfect!

En ik blijf nog even op deze wolk van euforie, yay!

Vandaag weer het echte leven, naar de gyn geweest. Alles gaat perfect met de baby, ligt mooi op schema en is helemaal gemiddeld. Als ze zo door gaat groeien dan zal ze zo'n 3, 3.3 kilo zijn. Mooi gewicht! Mijn buik gaat als een malle en ik voel me goed. De laatste 3/4 weken gaan super en ik hoop dat dat gevoel blijft. Nog 19 daagjes werken (oh!) en dan verlof. Potver wat is het leven mooi!

Ik heb hier net alleen even gelezen dat het met Voyager en dr bekken helemaal niet zo goed gaat. Klote! Ik hoop dat extra opvang helpt en is anders thuiszorg een optie? Boodschappen kun je laten brengen door Albert (doe ik ook en scheelt écht!). En anders? zoals je al zegt, minder kán gewoon niet!

Later lees ik bij en zal ik reageren.

x
He Lily!! Je bent terug en man wat klinkt het allemaal romantisch zeg. Zo leuk om je verhalen te lezen. Hier word je wel vrolijk van. Blijf nog maar heel lang nagenieten van deze mooie bruiloft. En wat fijn dat tot slot alles goed was bij de verlos. Geniet nog maar even, we lezen je wel weer. Maarrrr plaats wel snel foto's op de hyves. Ik ben zooooo nieuwsgierig ;) !!
Aaaaaaaaaaaaargh Lily: ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook... Wel eerst een man opduikelen dan... Wat een mooie dag en wat een romantische honeymoon. Zucht...

En nog maar 19 dagen werken. Dat is gewoon afstreepwerk. Ik zal mn dagen ook eens tellen. Ik tel nu nog in weken.

Ik voel me een stuk beter dan gisteren. Ben gisteren na een uurtje werk weer naar huis gegaan en heb alleen maar als een zombie op de bank gehangen. Maar nu weer een stuk meer energie en een stuk fitter. Gelukkig maar.
Hee, ik hoef na vandaag nog maar 18 dagen werken. Dat had ik niet verwacht. Dacht dat het er veel meer zouden zijn.
Ohw dat klinkt goed Marianne! Ik moet er helaas nog 31... pffff hoop dat ik dat red! Vorige week kreeg ik vanaf een uur of 3 last van mijn ribben maar vandaag, na een lang weekend, heb ik er al sinds 11 uur last van.

Marlee en Lucia; hoe was het bij de verlos??
Hallo, ben ik weer. Heb gisteren vrij gehad en een druk weekend achter de rug dus geen tijd om te internetten!

Voyager, hoop dat je snel hulp krijgt want dat is echt noodzakelijk als ik het zo lees. Wat erg zeg, dat je zoveel pijn hebt. Het scheelt natuurlijk wel dat je weet dat alles goed is met het kindje.

Gelukkig dat je je weer beter voelt Marianne. Ik voel me vandaag wat minder. Erg moe, maar dat komt gewoon doordat ik slecht geslapen heb. Ga vanavond dus maar vroeg naar bed.

Lily, wat een geweldig bruiloftsverhaal! Ben ook erg benieuwd naar de foto's!

Lucia, de auto rijdt heerlijk! Zo'n verschil met onze andere oude wagen. Hij zit ook lekker hoog. Perfect voor (hoog) zwangere vrouwen ! We hebben er de afgelopen dagen al 500 km mee gereden. Het bezoek van m'n vader is goed verlopen. Hij heeft het naar z'n zin gehad. Ik schrik er af en toe van hoe belangrijk ons kindje voor m'n ouders is. Soms lijkt het wel of die gebeurtenis meer indruk op hen maakt dan op ons! Ze maken zich in ieder geval een stuk bezorgder over veel dingen.

As vrijdag en volgende week maandag ben ik weer vrij dus als ik snel reken moet ik dan nog 32,5 dag werken!

Chili, veel plezier bij de echo vanavond!
Ow, heb nog even geteld. Was een week vergeten. Moet nog 22 dagen... Das een tegenvaller, ik dacht echt nog 18 dagen
Ha die Lily, wat heerlijk heb je het gehad, dat spat echt van je bericht af. Echt fijn! En ik ben ook heel erg benieuwd naar de foto's!

En jij ook weer naar de gyn geweest en alles goed! Het leven is je inderdaad op het moment heel gunstig gezind. Mooi zo!

Chili, vond je het leuk om op de kinderen te passen? Alvast een goede oefening he!

En jij dus ook al druk bezig met het kamertje.

Veeeeel plezier bij de echo vanavond!!

Ik ben trouwens heel erg nieuwsgierig naar jullie kamertjes, misschien leuk om er een foto van te maken en op onze hyve te zetten?? Bij mij is er niet veel te fotograferen, maar als alles af is zal ik een poging wagen.

Haha Marianne, ook nog maar 18 dagen werken, valt mee he? Fijn dat je je weer beter voelt joh!

ha die Kitty! Leuk dat het bezoek aan je vader goed ging! En hier is het na de geboorte alleen maar erger geworden hoor, als ik bij mijn ouders langs ga duurt het eerst echt een half uur voordat er naar mij gevraagd wordt. eerst moet er uitgebreid gekletst en geknuffeld worden met M. haha niet erg hoor, ik vind het super om te zien!

Hier gaat het nu wel redelijk. Mijn vriend is vrij en neemt veel van me over dus dat scheelt een hoop.

Gisteravond hebben we wel een eh..."meningsverschil" gehad zeg maar en ik merkte dat ik daar zowaar harde buiken van kreeg! Op een gegeven moment echt heftige en om de vijf minuten ongeveer. Gelukkig zakte het weer af, maar het is inderdaad wel een bewijs dat dat soort spanning ook harde buiken kan veroorzaken!

Ik ga het schema weer even aanpassen!
he Marianne, da's jammer.. maar nog steeds te overzien toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven