JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
He joh Lily, ga jij eens even snel JA zeggen!

Leuk Wen, een meisje! En dus ook dezelfde ervaring als ik

Hip, ik doe zwangerschapsyoga en ik vind het erg lekker. Het is echt even een uurtje relaxen voor mij. Ik ben er zo'n week of 5 geleden mee begonnen. Bij ons begin je daarmee als je tussen de 20 en 30 weken bent. Ik was net aan 20 weken, dus kon meteen meedoen.
YYYYEJ en meisje voor Wen!

kan me voorstellen dat je even helemaal geflabbergasted was toen je dat te horen kreeg hahahahahaha (maar wichies zijn best wel leuk hoor)

binnenkort weer eens lunch doen?

*en breekt weer uit*
Whahahaha Wen, maar dat is leuk! Een meisje! Ik kan me wel voorstellen dat jullie nogal verrast waren natuurlijk. Nou dat wordt roze inslaan! haha, ik denk zomaar dat je daar niet echt het type voor bent of wel?

Lily, veel plezier met JA zeggen vandaag!

Ik ga zo naar de bekkentherapeut. Bah. En daarna even op zoek naar een autostoeltje voor mijn ouders, dan kunnen ze mijn dochter af en toe een komen halen als ik het niet zo goed trek even. Fijn!
Oh wat leuk Wen, een meisje, gefeliciteerd! Wij hadden dat bij dochter 1 ook dat we er zelf echt van overtuigd waren dat het een jongen was en het een meisje bleek te zijn, maar we vonden en vinden het superleuk.

Ga snel even iets in huis doen. Dochter was echt superdrakerig vanmorgen: huilen, driftbuien etc. Die ligt nu lekker op bed, dus heb ik even de tijd en gelegenheid.

Wat betreft de zwangerschapsyoga; ik doe nu zwangerschapsgym, al drie keer geweest en vind het eerlijk gezegd een beetje mutserig in vergelijking met de zwangerschapsfitness die ik vorige keer heb gedaan. Het is bijna alleen maar kletsen en weinig beweging. Maar goed ik ga er wel mee door want het is voor mij wel even het moment in de week om bewust met de zwangerschap bezig te zijn.
Helena, ik draag heel hoog en bij mij zijn er mensen die denken dat ik al bijna moet bevallen. Die vinden mn buik heel dik. Mn zusje droeg ook heel hoog en die heeft uiteindelijk 2x keizersnee gehad. Hoop dat ik dat niet krijg.

Ik denk dat als de vk zegt, dat het er niet mee te maken heeft, dat je daar maar vanuit moet gaan.

Bij mij draait de baby nog steeds alle kanten op. Af en toe voel ik de voetjes in mn ribben en af en toe in mn blaas en ook nog wel ns aan de zij kant.

Sam, bij mij hielp het om de autostoel meer in ligstand te zetten. Mss bij jou ook? Ik kan niet meer aan tafel zitten te eten zonder mn bord in mn handen te nemen. Voorover zitten lukt niet meer. Veters strikken lukt nog wel steeds.

Oeps, als ik de babystress en het wel/niet kopen van spulletjes zo lees en alles wat er nog geklust moet worden, dan ben ik best blij dat ik daar allemaal zo vroeg mee was. Ik ben gewoon al een aantal weken helemaal klaar. Dus ik "mag" 's avonds en 's weekends lekker rusten.

Wen: een meisje!!! Ik wist het. Nee hoor, ik gokte het. Leuk!!!

Ik doe geen zwangerschapsyoga, of gym, of zwemmen of wat dan ook. Maar ik wil nog wel informeren naar haptonomie, ook omdat ik toch steeds wel meer last van mn onderrug krijg. En als je verwijzing van de huisarts hebt, krijg je het vergoedt van de ziektekostenverzekering.

Lily: heel veel plezier, romantiek, gezelligheid en alles wat er nog meer bij hoort!!! We horen het wel.

Zal vanavond even weer op hyves kijken naar alle nieuwe dingen die erop gezet zijn.
Haha, een meisje Wen. Ik had al zo'n voorgevoel! Vreemd genoeg heb ik dat gevoel nog niet bij mezelf, maar gelukkig zijn we het eindelijk eens geworden over een jongensnaam. Manlief heeft toegegeven aan mijn keus..... voel me wel een beetje schuldig maar ik vond de namen waar hij mee aankwam echt niet mooi. Had wel een compromis gemaakt (naam die we allebei wel aardig vonden maar niet geweldig) maar toen kwam hij er opeens mee aan dat we dan toch maar voor mijn favoriete naam moeten gaan Nu hebben we gelukkig eindelijk een jongens- en een meisjesnaam! Kan ik de geboortekaartjes bestellen.

Lily, ik weet dat je nu aan het trouwen bent maar nog bedankt voor de Hemalink. Echt heel handig. Ik had wel al lijsten van oa m'n schoonzus maar daar stond zoveel op dat ik me echt afvroeg of we dat allemaal wel nodig hadden en wat nu echt belangrijk is. Die lijst van de Hema is veel beknopter.

Helena, hoe was het bij de gyn vandaag? Ik ga as dinsdag weer en ik krijg dan ook weer een echo. Niet om een speciale reden, maar eigenlijk gewoon omdat ik die gyn een gigantisch bedrag aan geld betaal (Euro 3.500)! Dan mag ik er wel wat voor terugverwachten lijkt me .

Bij mij begint m'n buik ook aardig in de weg te zitten. Als ik weinig tijd heb 's morgens schiet ik met m'n blote voeten in m'n zomer 'instap' schoenen. Het aantrekken van sokken en laarzen kost tegenwoordig zoveel tijd en moeite, pffff.

Voyager, goed idee om dat extra autozitje te kopen als je ouders je dan kunnen ontlasten. Emms, veel succes met de buien van je dochter!
Wen; WAUWWWW een meisje. Leuk man. Echt super veel meiden hier. Ben benieuwd of Kitty en ik er nog verandering in kunnen brengen ;).

Lucia; dat wat jij had gister, heb ik vandaag. Die kleine zit al bijna de hele dag tegen mijn rechter rib te 'tikken'. Ik duw lekker terug maar 't maakt hem allemaal niks uit. Hij gaat gewoon door ;).

Voyager; werd helemlaal blij van je vrolijke berichtje voor Lily ;). Hoe was het bij de peut? Heeft het weer ietsje geholpen? Lief van je ouders dat ze je kleine meid willen opvangen. Hopelijk kan jij dan ff 'bijkomen'.

Hip; hier geen yoga maar 'gym' nou ja, gym... Zit in dezelfde fase als Emms. Er wordt meer gekletst dan gedaan of ik daar nou het type voor ben... Neeuuu maar ga toch ook maar weer volgende week. Hoop toch nog iets te leren ;). Ga je je nog wel opgeven?! Of ben je nu te laat?

Marianne; heb jij doordat je hoog draagt ook een 'grote' baarmoeder? Misschien heb je dit al wel eens geschreven maar sorry, weet het niet meer.

Kitty; wat voor 'gokje' had jij gedaan? Een meisje of een jongen? Gaan wij het hier nog iets in evenwicht brengen? hahaha nog ff wachten tot januari...
En nog een meisje erbij! Nou Wen, ik kan kan uit ervaring zeggen dat het helemaal fantastisch is, een dochter. Ook leuk later; lekker shoppen enzo.

Hoe was het Lily? Genoten vandaag?

Alles was goed bij de gyn. Bloed, urine, echo; alles oke gelukkig. Maar de baby was toch weer gedraaid, dus lag niet meer met het hoofdje in mijn bekken. As ik jullie verhalen lees van schoenen en sokken aandoen, dan kan ik je toch wel vertellen dat een klein buikje ook z'n voordelen heeft! Ik kan echt alles nog. En de vlos zei nog; 'je draagt je baby gewoon dicht bij je' en dat vond ik ook wel weer mooi gezegd.

Nog 5 weken werken! O help, wat gaat het opeens snel! En we moeten het kamertje nog doen!!! Komend weekend maar eens actie ondernemen.

Gisteren op marktplaats op een geweldige borstkolf geboden. Maar snik; vandaag is de advertentie alweer weggehaald. Wat zijn die dingen duur zeg! Mijn oude doet het nog wel, maar ik vrees dat hij het snel gaat begeven na al die kolfsessies.

Kitty; wat een bedragen zeg! Dan mag je inderdaad wel een mooie echo erbij krijgen. Veel plezier!
Helena, fijn dat alles goed was!

Lily, je bent nu een getrouwde vrouw!! Lekker aan het genieten van je honeymoon? De huwelijksnacht lijkt me ook wel bijzonder met zo'n gezellige buik erbij

Chili, ook lekkere blauwe ribben? Vandaag is de smurf van plan om mijn navel naar buiten te gaan duwen, zit de hele tijd daar te schoppen, heel bizar gevoel.

Heeeeerlijk weer bijna weekend, ben er echt aan toe moet ik zeggen.. Nog 9 weken werken... Pff, klinkt nog zoooooooooooooooooooooooooooooo lang!
Wat is het hier rustig... Iedereen al weekend aan het houden? Hier lekker weekend! Was er wel aan toe zeg ;). Ik moet nog 8 weken werken ahhhh ik vind het wel errruggg snel gaan nu allemaal!

Lucia; gelukkig vandaag niet meer telkens op hetzelfde plekje tegen mijn ribben. Ik had er gisteravond wel een raar gevoel van hoor.

Helena; fijn dat alles goed was! Heerlijk dat je nu onbezorgd mag genieten.
quote:Chili schreef op 17 oktober 2008 @ 17:03:

Wat is het hier rustig... Iedereen al weekend aan het houden?

Hoi, wij zijn vandaag druk bezig met de babykamer inelkaar zetten en uitzetlijsten enzo maken.

Kom dit weekend nog wel even bijkleppen!

Vervelende familieomstandigheden hier, dus ook van mij even minder gebep.

Verder gaat alles goed, ik probeer braaf mijn oefeningen voor de buik- en bekkenbodemspieren te doen en er aan te denken dat ik netjes beweeg. Meisje schopt en beweegt lekker de hele dag door!

Ik zet wel even op de hyve wat er aan de hand is, vind het een beetje te privé om het hier neer te zetten.
Wen; vervelend zeg... hoop niet dat het heel ernstig is! Fijn in ieder geval dat je je verder goed voelt en je je meisje de hele dag voelt. De onze is echt een ochtendmens ;). Best raar, vriend en ik totaal niet haha

Voyager; wat leuk! Is het allemaal gelukt?? Dus je kamertje is nu af? En wat zijn uitzetlijstjes?! Dingen die je nog moet hebben?

Was al om kwart over 8 wakker doordat de baby lekker lag te woelen. Nog een uurtje blijven liggen samen maar kon niet meer slapen. Ga dus nu maar ff rommelen en vanmiddag nog ff lekker winkelen met mijn zwangere vriendin. Zij hoeft nog maar 6 weekjes. Spannend hoor! Tot later xxx
Kun je vast wennen aan het vroege wakker worden Chili
Ja dat is dan wel weer handig Chili!

Wij mochten vanmorgen uitslapen, dochter sliep zomaar tot 9 uur. Ze is dan ook een beetje ziek en we kwamen gisteravond laat thuis maar dit was echt heerlijk!

Ik ben morgen alweer 30 weken, dat vind ik echt een mijlpaal. Mijn ongeduld begint ook een beetje te verdwijnen, het lijkt nu zo op te schieten. Morgenochtend komt er ook iemand van de kraamzorg voor een intakegesprek. Ik ben benieuwd!

Lily, ik ben benieuwd naar je verhalen straks. Maar als ik het laatst op hyves zo las moet dat wel een hele leuke dag geworden zijn!

Helena, jammer dat de kolf niks geworden is. Naar wat voor één ben je op zoek? Ik heb zelf nog een handkolf van avent en twijfel nog of ik een andere nodig zal hebben. Dan wil ik wel zeker een dubbele kolf kopen, lijkt me zoveel makkelijker. Alleen inderdaad erg duur, al is die van Ameda volgens mij minder duurder dan de anderen (zag hem net bij borstvoedinginfo.nl voor 146 euro) en staat wel goed bekend.
Hoi Hoi,

Ik ga zo even lekker pitten, maar wilde nog even checken hoe het met jullie is! Lekker rustig hier!

Emms, jij ook al zo'n monstertje thuis? M. is bijna niet te houden op het moment, ze luistert zo slecht! Ze is ons (vooral mij) echt heel erg aan het uitproberen en de grens aan het opzoeken. Ik kan het nog net aan alleen (vriend werkt heel veel de laatste tijd) maar omdat ze zoveel aandacht vraagt en ik de hele tijd achter haar aan moet rennen kom ik aan weinig anders toe. Achja, hoort erbij.

Marianne, inderdaad lekker dat jij al met alles klaar bent zeg! Ik wou dat ik dat kon zeggen! We hebben dit weekend wel de babykamer inelkaar gezet, maar die moet nog helemaal afgesopt worden en de commode en kledingkast ingericht. (kleertjes en hydrofielluiers en spuugdoekjes en dat soort meuk staan allemaal nog in tassen en dozen.)

Lastig dat je meer last hebt van je onderrug. laat je er wel naar kijken als het te erg wordt? Je wilt niet dat het zoals bij mij wordt, trust me!

Kitty, fijn dat jullie uit de namen zijn, geeft wel wat rust of niet? Ik kan me voorstellen dat je je een beetje schuldig voelt over de jongensnaam, maar ik denk dat als je man de naam echt lelijk zou vinden hij niet zou zeggen dat het prima is toch? Veel plezier dinsdag!

Goed nieuws dat je weer bent goedgekeurd Helena. Ik kan me voorstellen dat een kleine buik ook zo zijn voordelen heeft, en je kind dichtbij je dragen is natuurlijk ook wel een lieve gedachte!

jammer van de kolf! Heb je inmiddels al wat anders gezien?

Wen ook hier even een , naar hoor. Al een beetje aan het meisje-idee gewend?

Chili haha, wen er maar aan! Ik vind het zelfs nog wel een christelijke tijd heur!

Uitzetlijstjes zijn van die lijstjes met spullen die je moet aanschaffen. Ik heb dit weekend die van Hema.nl gebruikt. Erg handig!

Melloo alweer 30 weken! Super joh, echt een mijlpaal! Vervelend voor je dochter zeg, ik vind dat altijd zo sneu, van die zieke kindjes. En als mijn vriend dan ziek is vind ik het eigenlijk alleen maar ergerlijk. slecht he!

Hier gaat het wel. Bij mij begint de nesteldrang nu echt in te kicken, ik wil alleen maar schoonmaken en wassen en opbergen en kopen en in orde maken. Maar dat gaat dus slecht als je nauwelijk kunt lopen, dus dat is even schipperen!

Verder worden allebei mijn ouders morgen geopereerd, dus dat wordt even een spannend dagje. Wij gaan met ze mee.

Met onze buikbewoonster gaat het volgens mij goed, ze schopt dat het een lieve lust is, soms spring ik echt even overeind van hoe hard het er aan toe gaat. Ik slaap alleen zo slecht door dat verrekte bekken. Donderdag heb ik een kontmassage gehad van de bekkentherapeut en dat heeft de boel wel iets verlicht, maar niet veel. ik vrees dat ik het gewoon moet uitzitten.

Woensdag alweer 29 weken. Gek idee dat ik dan over twee weken al van M. ben bevallen!

Nou, nu ga ik echt even liggen hoor!
Een kontmassage

Jij ook sterkte Voyager!
Hai dames,

Ben ik eindelijk weer eens. Ik hoop dat ik wel in jullie rijtje mag blijven staan? Sorry echt dat ik nog zo weinig kom. Lukt me gewoon niet erg meer de laatste tijd. Op mijn werk al helemaal niet en thuis ben ik of druk bezig met het huishouden of kinderkamer, babyspulletjes of ik kan me er 's avonds om 20.00 uur als ik op de bank plof niet meer toe zetten om achter de pc te kruipen. O.a. omdat ik de hele dag al achter de pc zit....

Heb een beetje bijgelezen en herken veel in jullie verhalen. Wen. Wat leuk een meisje! Meisjes zijn in de meerderheid nu zie ik... Wat schiet het op niet?! Ik werk nog 5 weken en 2 dagen. Oftewel 17 dagen! hihi... ik tel echt af. Heb echt geen zin meer in werken. Het reizen met de trein kost me veel energie. Met mijn jas dicht zie je niet altijd dat ik zwanger ben dus ik moet regelmatig staan. Vorige week stond er voor het eerst iemand voor me op die het toch door mijn jas heen zag. Mijn buikje groeit nu ook een stuk harder. Ik denk dat ik nu zo'n 10kg ben aangekomen.

De kamer van ons zoontje is af! En nu ga ik zijn 'oude' kamer, de babykamer weer voor onze 2e zoon opknappen/schoonmaken, kleertjes wassen, binnenste v.d. wandelwagen, huis een grote beurt... haha... Het voelt alsof ik nog zoveel moet doen terwijl de kleine er misschien al over 10 weken is???

Apart hoor.

tot snel hoop ik. In ieder geval als ik met verlof ben probeer ik er echt meer te zijn.

DoeiDoei

Groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Nikiet, leuk weer iets van je te horen! Joh, straks heb je alle tijd om ons hier op de hoogte te houden en tot die tijd kom je toch gewoon langs als je tijd hebt? We vergeten je heus niet hoor!

Enne, doe je in de trein toch gewoon je jas open? Als ik dat niet doe ziet niemand dat ik zwanger ben, en soms wil ik er toch even van profiteren (en ik kan ook gewoon echt niet zo lang staan, dan kan ik geen stap meer verzetten)
Chili, ik geloof nu 28 cm. Weet eigenlijk niet of het groot is. De vk deed er eigenlijk wel normaal over.

Ik moet nog 7 weken werken. Denk dat het heel snel voorbij gaat. Hoop tenminste dat ik het red, want begin nu wel steeds meer last van mn rug te krijgen. Ook lang zitten is niet echt fijn. En als ik in een lage stoel zit, kom ik er niet meer uit. Help.

Wen, zal zo nog even op hyves kijken.

Ik heb vanmiddag een paar uur geslapen. Was best lekker, maar denk dat het vanacht weer minder is dan, Ik lig nu 's nachts met mn kont op een kussentje, dat ligt best fijn en daardoor ben ik 's morgens toch wat minder stijf.

Ik zou ook niet willen dat mn kindje een naam krijgt die ik echt lelijk vind. Ik ben er al uit met de naam, dus dat is wel fijn. Heb ook al een geboortekaartje gevonden, dus binnenkort laat ik een proefdruk maken. Heb de tekst ook al klaar. Er zijn zelfs al mensen die de naam weten, kunnen ze er vast aan wennen. Alleen mn vader wilde het nog niet weten. Maar mn moeder, zus en beste vriendin weten het wel. Ik kan zoiets ook nooit voor me houden.

Voyager: sterkte met je ouders morgen!

Nikiet: fijn even weer van je te horen. Mijn ervaring is dat als ze zien dat je zwanger bent, dat ze ook niet gaan staan. Ik word bij het in- en uitstappen ook gewoon aan de kant gedrukt. Vooral jongeren doen dat heel erg. Gelukkig hoef ik maar een enkele keer met de trein. In ieder geval fijn dat je al af kunt tellen. 17 dagen klinkt echt nog kort.
Wen: veel sterkte voor jullie allemaal!
Sterkte morgen Voyager met je ouders! Het lijkt me echt balen als je veel wilt doen, maar je lijf werkt niet mee. Ach ja, wat langzamer moet ook lukken, toch?

Nikiet; je bent altijd welkom hoor! Reizen is inderdaad zwaar. Helemaal in de trein. Ik heb elke ochtend een reistijd van bijna anderhalf uur, omdat ik vlak bij mijn huis al in de file sta. Nu ik later mag beginnen is die file minder lang en sneller, en dat scheelt echt heel veel. De bekkenklachten die ik eerst had zijn helemaal weg.

Grappig Marianne dat anderen de naam al weten. Ik moet soms uitlijken dat ik me niet verspreek bij bekenden.

Wat betreft de borstkolf; ik wil graag een hele luxe uitvoering. Helaas is die dus ook heel erg duur (bijna 300,- nieuw ). Ik zoek een medela pump n style advanced. Elektrisch, dubbel, in een rugzak en 2 types zuigkracht (snel om 'aan te zuigen' en langzaam voor daarna). Ik heb nu ook een medela elektrische, maar die gaat het denk ik binnenkort begeven. Ik heb hem veel uitgeleend en zelf ook al tweedehands gekocht. Ik wil graag zo'n luxe uitvoering omdat ik weet dat ik veel ga kolven. En ik heb er al een hekel aan, dus hoe makkelijker, hoe beter. Ik heb de vorige keer ook lang gekolft op het werk en k hoop dat me dat nu weer gaat lukken. En als ik zie wat ze nog vragen voor een tweedehands kolf van dit type, nou dan koop ik hem desnoods nieuw en verkoop hem zelf later!

Maar het heeft geen haast, dus ik hou marktplaats goed in de gaten.
Hola chicas!

Lekker weekend gehad allemaal? Hoop t maar.

Wen, veel sterkte, Voyager, jij ook sterkte met je ouders..

Poeh, ik word helemaal nerveus als ik lees dat jullie allemaal al zowat klaar zijn met de kamer en spullen kopen enzo.. Wij moeten nog zoveel doen.. We hebben eigenlijk alleen de grote dingen als meubels en een kinderwagen gekocht, that's it.. O ja, en een paar kleertjes enzo.

Het kamertje zijn we nu leeg aan het maken, zodat de spullen er ook in kunnen.

Ik hou mezelf maar voor dat de meeste spullen zo gekocht zijn, maar toch..
Wen; ik via hier ff, heel veel sterkte meid! Hopelijk het weekend goed door gekomen.

Voyager; jij ook veel sterkte vandaag... Je zal het nodig hebben! Fijn dat wel alles goed gaat met de baby. Hopelijk is de pijn ook nog draagbaar voor je! Je klinkt heel positief en dat is altijd een voordeel.

Helena; zou je adviseren om een kolf al van te voren te kopen of kan je ook even afwachten om te kijken of het uberhaupt lukt om borstvoeding te geven? Mede omdat die dingen zo duur zijn...

Marianne; is voor jou ook normaal hoor. Ik ben niet normaal hahaha Fijn dat je toch alles met je ouders, zus en vriendin kunt delen. Kan me voorstellen dat je ook met 'iemand' de naam wilt delen.

Nikiet; wat leuk om weer wat van je te lezen. Zo te lezen gaat alles goed. En jaaaa het gaat nu echt snel! Voordat we het weten zijn we allemaal met verlof en willen we alles klaar hebben ;). Opschieten dus.

Melloo; gelukkig ben ik de laatste tijd sowieso al vroeger wakker dan voorheen dus ben al wat gewend ;). Hopelijk mocht je zondag ook uitslapen en is je dochter niet ziek geworden!

Lucia; geen stress hoor. Het is inderdaad zo gekocht. Vooral via hema.nl ;). Ideaal!

Hier alles goed. Baby was lekker druk het weekend. Erg gezellig dus. Voel me wel een beetje verkouden dus hoop niet dat ik ziek wordt. Morgen naar de verlos. Toch wel een beetje spannend.
Ik heb Hema.nl gisteren geplunderd Is dat voor jou ook een idee Lucia? Kun je gewoon op een avond zo'n uitzetlijstje afvinken (ik gebruik er één van de kraamzorg 't Groene Kruis), en je kunt invullen wanneer het bezorgd moet worden.

Nu alleen nog kleertjes kopen, maar dat vond ik niet leuk om via internet te doen.

En o ja, het kozijn/ramen voor de babykamer en onze slaapkamer langs moet nog vervangen worden, en geverfd, en dan moet het gordijntje nog opgehangen, plus alle troep opgeruimd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven