Het stamcafé III
maandag 1 februari 2016 om 07:19
Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.
Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.
Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.
Zuigen: alleen stof.
Fitties uitvechten: graag elders.
Kom er in en geniet van good old forumpret!
zaterdag 6 februari 2016 om 14:33
quote:WD-40 schreef op 06 februari 2016 @ 14:24:
Ik begin er altijd hondsmoe van te worden dat mensen met mijn eetgewoonte willen gaan bemoeien, ze zien iets ongezonds, en je krijgt een hele preek.
In de jaren 70 hadden we ook een hoop ongezonde dingen, kingcorn brood , het flesje cola op de zaterdagavond met een schaaltje chips
Jongen die bij Japie ging eten, daar hadden ze dat brood wel.
https://www.youtube.com/watch?v=aSaDmHVVppI
Tja. Altijd heel bijzonder om te lezen dat je niets magz eggen over iemand die snoept of snackt maar wel tegen iemnd die ene groene smoothie of een bordje quinoa eet. (niet dat jij dat per se doet hoor)
Toen ik dik was en een broodje kroket at, kreeg ik echt geen commentaar hoor. Nu ik niet meer dik ben en dat zo wil houden krijg ik bij bijna elke maaltijd op het werk, bij ieder gebakje dat ik afsla wel iets te horen. (en nee dames, ik geef geen preek, ik pak alleen een bakje rijst met groenten en tonijn uit mn tas en sla het gebakje af met 'nee dank je')
Ik begin er altijd hondsmoe van te worden dat mensen met mijn eetgewoonte willen gaan bemoeien, ze zien iets ongezonds, en je krijgt een hele preek.
In de jaren 70 hadden we ook een hoop ongezonde dingen, kingcorn brood , het flesje cola op de zaterdagavond met een schaaltje chips
Jongen die bij Japie ging eten, daar hadden ze dat brood wel.
https://www.youtube.com/watch?v=aSaDmHVVppI
Tja. Altijd heel bijzonder om te lezen dat je niets magz eggen over iemand die snoept of snackt maar wel tegen iemnd die ene groene smoothie of een bordje quinoa eet. (niet dat jij dat per se doet hoor)
Toen ik dik was en een broodje kroket at, kreeg ik echt geen commentaar hoor. Nu ik niet meer dik ben en dat zo wil houden krijg ik bij bijna elke maaltijd op het werk, bij ieder gebakje dat ik afsla wel iets te horen. (en nee dames, ik geef geen preek, ik pak alleen een bakje rijst met groenten en tonijn uit mn tas en sla het gebakje af met 'nee dank je')
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:WD-40 schreef op 06 februari 2016 @ 14:27:
En het speltbrood /koekje/beschuitje eten ze maar lekker zelf op.
Is niks vies aan.
De speltpepernoten vd Aldi werden hier zeer gewaardeerd.
En het speltbrood /koekje/beschuitje eten ze maar lekker zelf op.
Is niks vies aan.
De speltpepernoten vd Aldi werden hier zeer gewaardeerd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Kia-Ora schreef op 06 februari 2016 @ 14:28:
[...]
Oa hier Hats...
Mensen proppen zich vol, zetten de friet pan weer aan. Maar over het algemeen krijg ik geregeld bij berichten van jou over voeding, gewicht en sporten een gevoel dat er een oordeel inzit als je niet sport, "gezond" eet en slank probeert te zijn. Wellicht alleen mijn gevoel. Maar goed ik ga deze discussie hierover niet verder voeren in het café. Daar is het niet voor bestemd.Dat is jouw gevoel. Daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
[...]
Oa hier Hats...
Mensen proppen zich vol, zetten de friet pan weer aan. Maar over het algemeen krijg ik geregeld bij berichten van jou over voeding, gewicht en sporten een gevoel dat er een oordeel inzit als je niet sport, "gezond" eet en slank probeert te zijn. Wellicht alleen mijn gevoel. Maar goed ik ga deze discussie hierover niet verder voeren in het café. Daar is het niet voor bestemd.Dat is jouw gevoel. Daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:34
Croisant, krentenbol van bruin brood of met veel lekkere pompoen en andere pitten. Lekker vers fruit erbij.
O en die kapper.... Er zijn nu acties om haar te doneren voor pruiken van kinderen met kanker.
Nou, ik zag bij die meisjes wel een paar mooie half lange kapsels voorbij komen.
Ik zoek zelf ook naar een kapsel dat het laatste oordeel kan doorstaan.
Er zijn kleine koelboxen te koop om een vooraf gemaakte salade mee te nemen.
O en die kapper.... Er zijn nu acties om haar te doneren voor pruiken van kinderen met kanker.
Nou, ik zag bij die meisjes wel een paar mooie half lange kapsels voorbij komen.
Ik zoek zelf ook naar een kapsel dat het laatste oordeel kan doorstaan.
Er zijn kleine koelboxen te koop om een vooraf gemaakte salade mee te nemen.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:34
quote:simbalabimba schreef op 06 februari 2016 @ 14:33:
[...]
Is niks vies aan.
De speltpepernoten vd Aldi werden hier zeer gewaardeerd.Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten?
[...]
Is niks vies aan.
De speltpepernoten vd Aldi werden hier zeer gewaardeerd.Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten?
If you doubt yourself, you're not alone. Everyone doubts you.
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 6 februari 2016 om 14:37
Kia, ik heb geen zin om bij iedere post over voeding en mensen met overgewicht 1001 disclaimers te gaan zetten. Ja, er zijn mensen te dik vanwege ziekte / medicatie. En nee, niet iedereen die te zwaar is propt zich vol of doet niets aan sport. En niet iedereen die slank is, is per definitie gezond. Dat weet ik. Ik ben alleen niet van plan om dat constant te benoemen. Niet alleen is me dat teveel werk, ik vind het ook nogal onzinnig om er maar van uit dat ik alle mensen over 1 kam scheer. Als je dat idee hebt, vraag het me dan ipv te gaan roepen dat ik altijd oordeel over mensen die anders leven dan ik.
Voor de zoveelste keer; dat doe ik niet. Als ik dat zou doen, zou mijn man dan nog bij me zijn denk je?
Voor de zoveelste keer; dat doe ik niet. Als ik dat zou doen, zou mijn man dan nog bij me zijn denk je?
zaterdag 6 februari 2016 om 14:38
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 14:34:
[...]
Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten?
Omdat ze er lagen en ik dacht 'kom, vooruit, laten wij het eens proberen'.
Mijn moeder wil altijd gewone thee, als ik haar dan mijn gewone thee geef, krijgt ze rooibos. Maar die bedoelt ze n iet.
[...]
Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten?
Omdat ze er lagen en ik dacht 'kom, vooruit, laten wij het eens proberen'.
Mijn moeder wil altijd gewone thee, als ik haar dan mijn gewone thee geef, krijgt ze rooibos. Maar die bedoelt ze n iet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
zaterdag 6 februari 2016 om 14:38
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 14:34:
[...]
Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten? omdat er mensen zijn waarbij spelt beter valt dan tarwe en omdat de voedselindustrie graag geld verdient en daar dan op inspringt. Vervelende is alleen dat er dan vaak 2% spelt in zit en de rest alsnog tarwe is en je dus altijd etiketten moet blijven lezen
[...]
Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten? omdat er mensen zijn waarbij spelt beter valt dan tarwe en omdat de voedselindustrie graag geld verdient en daar dan op inspringt. Vervelende is alleen dat er dan vaak 2% spelt in zit en de rest alsnog tarwe is en je dus altijd etiketten moet blijven lezen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 6 februari 2016 om 14:39
quote:hatsetats schreef op 06 februari 2016 @ 14:33:
[...]
Dat vind ik raar, dat mensen dat doen. Of iemand nou een bak patat met mayo eet of een bak quinoa, ik zal er nooit iets van zeggen wat iemand eet en of ze nou dik zijn of slank.
Ieder zijn keuze.
[...]
Dat vind ik raar, dat mensen dat doen. Of iemand nou een bak patat met mayo eet of een bak quinoa, ik zal er nooit iets van zeggen wat iemand eet en of ze nou dik zijn of slank.
Ieder zijn keuze.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:41
http://kassa.vara.nl/nieu ... -speltbrood-in-supermarkt
De consument wil gewoon bedonderd worden, die zijn diegene die het kopen.
De consument wil gewoon bedonderd worden, die zijn diegene die het kopen.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:41
quote:WD-40 schreef op 06 februari 2016 @ 14:38:
http://www.jawifit.nl/spelt-een-hype.ht ... ndheidsnet ... gezonder-dan-gewoon-brood
Ja en nee.
http://www.jawifit.nl/spelt-een-hype.ht ... ndheidsnet ... gezonder-dan-gewoon-brood
Ja en nee.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:43
quote:yasmijn schreef op 06 februari 2016 @ 14:39:
[...]
Ieder zijn keuze.
Je moet ze de kost geven die het wel doen
Kijk, jij kan ook niet wachten om mij met dergelijke krantenartikelen om de oren te slaan Of het te hebben over Hats' d'r kippenvoer. En dat vind ik prima als vrienden onder elkaar. Net zoals ik over jouw leeftijd begin of over je borrel. Daar zit van mij ook geen oordeel bij. Dat is dollen
[...]
Ieder zijn keuze.
Je moet ze de kost geven die het wel doen
Kijk, jij kan ook niet wachten om mij met dergelijke krantenartikelen om de oren te slaan Of het te hebben over Hats' d'r kippenvoer. En dat vind ik prima als vrienden onder elkaar. Net zoals ik over jouw leeftijd begin of over je borrel. Daar zit van mij ook geen oordeel bij. Dat is dollen
zaterdag 6 februari 2016 om 14:43
zaterdag 6 februari 2016 om 14:44
quote:WD-40 schreef op 06 februari 2016 @ 14:41:
De consument wil gewoon bedonderd worden, die zijn diegene die het kopen.Ik vond ze gewoon lekker, die pepernoten.
De consument wil gewoon bedonderd worden, die zijn diegene die het kopen.Ik vond ze gewoon lekker, die pepernoten.