Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 14:34:

[...]

Gaat er niet om of het vies is, maar waarom speltpepernoten en geen gewone pepernoten?

Pepernoten kan van allerlei soorten meel bakken. Is een kwestie van smaak.

Is leuk om eens te vergelijken. Het zorgt ook voor variatie.

Ik houd niet van zoet, maar met hartig is het zalig. (Nou ja, met mate. Variatie zorgt voor die mate.)

Pepernoten met chocolade is lekker!!!! En als er dan ook nog een byte van noten en graan onder zit.

Daarna een geroosterde pinda. De zuivere smaak van pinda ...

Doei, doei, oei, oei..... ik zat op actueel. Stofzuigers draaien op volle toeren daar.

Goed dat rechtspraak gescheiden werd van geloof. Is ooit gebeurd in Nederland.

Daaruit werd onze welzijnsstaat geboren.
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 15:05:

[...]

Grootste nadeel van brood vind ik juist die knapperige korst. Brrrrr, ik hou daar niet van. Ik ben dan ook niet dol op brood.

Vers brood, zalig. Kan er wel 10 wegstouwen. Wat ik dan weer niet doe

En brood bij de soep, naanbrood bij de curry, ik kan overal brood bij eten.
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 15:05:

[...]

Grootste nadeel van brood vind ik juist die knapperige korst. Brrrrr, ik hou daar niet van. Ik ben dan ook niet dol op brood.O ik vind dat juist heerlijk die knapperige korst.
quote:Dreamer schreef op 06 februari 2016 @ 15:05:

[...]

Vol met conserveringsmiddelen, wat wil je
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 06 februari 2016 @ 15:06:

[...]

Conclusie:........................

Paleo is toch zonder kh?

Volgens Meds (en daar vaar ik blind op) hebben er KH nodig, alleen al voor de hersenen.Volledig zonder Kh kan ook niet, want in bijna alle voedingsmiddelen zitten wel Kh. In het ene alleen wat meer dan in het ander.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
'n Stokbrood met smeersels
quote:Dreamer schreef op 06 februari 2016 @ 15:05:

[...]

Vol met conserveringsmiddelen, wat wil je
If you doubt yourself, you're not alone. Everyone doubts you.
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hatsetats schreef op 06 februari 2016 @ 15:08:

[...]

Volledig zonder Kh kan ook niet, want in bijna alle voedingsmiddelen zitten wel Kh. In het ene alleen wat meer dan in het ander.Dat is waar. Maar brood, pasta en rijst moet ook zegt Meds
'Jij kan het hebbuh' krijg ik wel eens te horen. Heel irritant. Ik maak nooit opmerkingen over wat iemand wel/niet eet. (Euhh, behalve tegen mijn kind als ik vind dat ie te veel snoept/wil snoepen)

Het lijkt een compliment, maar dat is het meestal niet.
quote:MalleBabbe1 schreef op 06 februari 2016 @ 15:07:

[...]

O ik vind dat juist heerlijk die knapperige korst.

Ja, dat hoor ik van de meeste mensen, dat ze dat zo lekker vinden.

Ik herinner me van vroeger dat mijn moeder stokbrood eerst een beetje nat maakt voordat het nog even in de oven ging, want dan werd de korst zo lekker knapperig.

Zo zonde vind ik dat.

Maar ik heb meer rare eetvoorkeuren heb ik gemerkt.
Ik kan alles hebben, ben toch al te zwaar, dus een kilootje meer of minder maakt ook niet uit.
quote:yasmijn schreef op 06 februari 2016 @ 15:07:

[...]

Vers brood, zalig. Kan er wel 10 wegstouwen. Wat ik dan weer niet doe

En brood bij de soep, naanbrood bij de curry, ik kan overal brood bij eten.

Ik kon dat ook, enorm veel brood eten. En gewone pasta. Vijf volkoren boterhammen met kaas en ik kon er nog 5 op. Twee borden volkorenpasta met groenten en vlees en er kon een derde bij. Tarwe (dus ook volkoren) veranderde mijn maag in een bodemloze put.

Bij spelt, boekweit, rogge, haver etc had ik dat niet. Dus ben ik dat gaan eten. En de laatste tijd kan ik ook gewoon volkorentarwe eten zonder direct in een bodemloze put te veranderen. Al ben ik er wel sneller opgeblazen van, dus ik eet het niet vaak.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 15:03:

[...]

Ja, maar dat geldt maar voor een heel klein deel van de mensen. De rest eet spelt omdat dat eh................. duurder is vooral denk ik.Dan kun je er dus minder van kopen, en dan word je ook niet dik. Het is zo logisch allemaal.
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 15:03:

[...]

Ja, maar dat geldt maar voor een heel klein deel van de mensen. De rest eet spelt omdat dat eh................. duurder is vooral denk ik. En vervolgens merken ze bij zichzelf allerlei gezondheidsvoordelen.

Waarna mijn onderschrift weer van pas komt. klopt en daarmee worden de mensen die er echt iets van merken weer in de hoek gezet van hypevolgers etc. Ik eet spelt, omdat mijn darmen dat fijner vinden, zou willen dat het niet duurder was
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:hatsetats schreef op 06 februari 2016 @ 15:05:

[...]

Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met dat onze levensomstandigheden op alle vlakken enorm verbeterd zijn he

Minder oorlogen, in Europa dan, zal ook zeker helpen

Maar anders eten is wel een gevolg van die betere levensomstandigheden
Later is nu
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 15:10:

Ik kan alles hebben, ben toch al te zwaar, dus een kilootje meer of minder maakt ook niet uit.
quote:Kittens schreef op 06 februari 2016 @ 15:09:

'Jij kan het hebbuh' krijg ik wel eens te horen. Heel irritant. Ik maak nooit opmerkingen over wat iemand wel/niet eet. (Euhh, behalve tegen mijn kind als ik vind dat ie te veel snoept/wil snoepen)

Het lijkt een compliment, maar dat is het meestal niet.Precies. Het is de kift
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 februari 2016 @ 15:11:

[...]

Dan kun je er dus minder van kopen, en dan word je ook niet dik. Het is zo logisch allemaal.

[...]

Dan kun je er dus minder van kopen, en dan word je ook niet dik. Het is zo logisch allemaal.

[...]

Dan kun je er dus minder van kopen, en dan word je ook niet dik. Het is zo logisch allemaal.Dit is echt Cruiyffiaans
quote:rosanna08 schreef op 06 februari 2016 @ 15:11:

[...]

klopt en daarmee worden de mensen die er echt iets van merken weer in de hoek gezet van hypevolgers etc. Ik eet spelt, omdat mijn darmen dat fijner vinden, zou willen dat het niet duurder was

Ik word omringd door mensen die spelt eten omdat ze zich daar zoveel beter bij voelen. En dan lees ik wat daar aan onderzoek naar is en dan blijkt dat in de praktijk de meesten helemaal geen voordeel merken als ze niet weten of ze spelt of tarwe eten.

En dan concludeer ik dat de meeste mensen die zeggen dat ze door spelt minder darmklachten hebben dus idd hypevolgers zijn.

En van mij mag iedereen een hype volgen, maar ik neem die mensen dan toch wat minder serieus.

En als individu heb je daar dus niks aan, want ja, er lijkt een kleine groep mensen te zijn die idd baat heeft bij spelt ipv tarwe.
Oh gezellig, staat gezond eten weer op de kalender?

Toen ik super slank was, en 50 kg woog bij 1.67 lengte, werd ik inderdaad gek van die opmerkingen over dat ik het wel kon hebben. Inderdaad dit:

quote:yasmijn schreef op 06 februari 2016 @ 14:56:

Ik ga me niet volstouwen met iets wat ik de moeite niet waard vind.

En dat doe ik nog niet, als de taart die geserveerd wordt niet mijn ding is neem ik niet. En elke dag wel automatisch een beetje compenseren. Vandaag taart bij de koffie, dan ga ik niet ook nog eens lunchen met, soep en twee boterhammen, én melk én fruit.

Ik ging ooit mee met een tripje van zoons klas. Ouders moesten rijden maar mochten niet mee het museum in, dus we gingen de stad in voor koffie. De koffie/thee wordt gebracht en de ober zet één stuk taart op tafel. Iedereen zat een beetje te kijken wie dat besteld had. De dikste moeder pakt dat stuk en zegt: 'Jullie hoeven niet te kijken en niks te zeggen, dikke mensen mogen ook wel eens wat lekkers. Ik ben maar één keer een dagje uit!' Voor vele anderen is de definitie van een dagje uit toch net wat anders vandaar dat verder niemand gebak nam. Ik denk ook niet dat iemand er iets van gezegd zou hebben, dus die vrouw vestigde zelf de aandacht op haar taartje onder het mom dat er toch wel geoordeeld werd.

Vergelijkbare dingen zie ik wel vaker gebeuren, bij dik en bij dun. Komt denk ik voort uit een stukje ontevredenheid over het eigen voorkomen oid.
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 15:10:

[...]

Ja, dat hoor ik van de meeste mensen, dat ze dat zo lekker vinden.

Ik herinner me van vroeger dat mijn moeder stokbrood eerst een beetje nat maakt voordat het nog even in de oven ging, want dan werd de korst zo lekker knapperig.

Zo zonde vind ik dat.

Maar ik heb meer rare eetvoorkeuren heb ik gemerkt.

Ieder heeft zo zijn voorkeuren,niets mis mee.

Ik koop bijvoorbeeld nooit volkoren stokbrood dat vind ik helemaal niks terwijl ik een normaal volkoren broodje heerlijk vind,tosti's ook altijd met wit brood van volkoren brood vind ik een tosti niet lekker..

Nou ja het zal wel tussen mijn oren zitten
Oh gezellig, staat gezond eten weer op de kalender?

Nee Teruglezen, over niet-gezond
quote:MalleBabbe1 schreef op 06 februari 2016 @ 15:17:

[...]

Ieder heeft zo zijn voorkeuren,niets mis mee.

Ik koop bijvoorbeeld nooit volkoren stokbrood dat vind ik helemaal niks terwijl ik een normaal volkoren broodje heerlijk vind,tosti's ook altijd met wit brood van volkoren brood vind ik een tosti niet lekker..

Nou ja het zal wel tussen mijn oren zitten

Wit brood met zalm en een lekker dressing en een paar blaadjes rucola.

O lala, mmm. lekker!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven