Het stamcafé III
maandag 1 februari 2016 om 07:19
Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.
Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.
Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.
Zuigen: alleen stof.
Fitties uitvechten: graag elders.
Kom er in en geniet van good old forumpret!
zaterdag 6 februari 2016 om 14:16
zaterdag 6 februari 2016 om 14:16
quote:hatsetats schreef op 06 februari 2016 @ 14:12:
[...]
Wat is normaal? Is ons huidige eetpatroon normaal? Zo oud is dat eetpatroon niet hoor. Voor de jaren 50 / 60 lagen de winkels niet vol met snoep en snacks.
Och voldoende groente,fruit,stukkie vlees of vis,aardappelen/rijst/pasta dat vind ik vrij normaal.
Koekjes en snoep eet ik zelf nooit want ik hou niet van zoet maar daarentegen lust ik wel graag een stukje kaas,worst en chippie etc..
Ik vind het prima zo..
[...]
Wat is normaal? Is ons huidige eetpatroon normaal? Zo oud is dat eetpatroon niet hoor. Voor de jaren 50 / 60 lagen de winkels niet vol met snoep en snacks.
Och voldoende groente,fruit,stukkie vlees of vis,aardappelen/rijst/pasta dat vind ik vrij normaal.
Koekjes en snoep eet ik zelf nooit want ik hou niet van zoet maar daarentegen lust ik wel graag een stukje kaas,worst en chippie etc..
Ik vind het prima zo..
zaterdag 6 februari 2016 om 14:17
quote:Kittens schreef op 06 februari 2016 @ 14:15:
Goede middag!
Ik zit ook ergens in het midden als het over (on)gezond eten gaat.
Gisteren te veel gegeten in zo'n vreetschuur:
- Sushi
- Poffertjes met fruit
- Chinees
- Sushi
- Ijs, chocolademousse en cake
Mijn schoonmoeder vond het maar raar dat ik de poffertjes niet als toetje at. Maar daar had ik zin in. Net zoals zoon een ronde pizza met appeltaart had en een ronde pizza, donut, stokbroodje kruidenboter.Leuke combinaties .
Goede middag!
Ik zit ook ergens in het midden als het over (on)gezond eten gaat.
Gisteren te veel gegeten in zo'n vreetschuur:
- Sushi
- Poffertjes met fruit
- Chinees
- Sushi
- Ijs, chocolademousse en cake
Mijn schoonmoeder vond het maar raar dat ik de poffertjes niet als toetje at. Maar daar had ik zin in. Net zoals zoon een ronde pizza met appeltaart had en een ronde pizza, donut, stokbroodje kruidenboter.Leuke combinaties .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
zaterdag 6 februari 2016 om 14:18
quote:hatsetats schreef op 06 februari 2016 @ 14:16:
[...]
Dat zeg ik. Vóór die tijd lagen de winkels er niet vol mee. Dus als het in de fifties begon is ons 'normale' eetpatroon wel 70 hele jaren oud. Gezien het feit dat we al miljoenen jaren op de wereld rondlopen kun je je afvragen hoe normaal het is voor de mens om te eten zoals we nu doen.
In de oude tijden deden ze al aan paleo
Ze konden ook niet anders.
[...]
Dat zeg ik. Vóór die tijd lagen de winkels er niet vol mee. Dus als het in de fifties begon is ons 'normale' eetpatroon wel 70 hele jaren oud. Gezien het feit dat we al miljoenen jaren op de wereld rondlopen kun je je afvragen hoe normaal het is voor de mens om te eten zoals we nu doen.
In de oude tijden deden ze al aan paleo
Ze konden ook niet anders.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:19
quote:yasmijn schreef op 06 februari 2016 @ 14:15:
[...]
Ik niet. In mijn omgeving is niemand dik (alleen collega's maar dat telt niet). Familie en vrienden, allemaal normaal en die snacken heus wel eens.Ik heb op mijn afdeling van 150 man al zo 10 tot 20 man die echt morbide obees zijn. De mensen die te dik zijn durf ik niet eens te tellen. In mijn familie meerdere mensen, op de sportschool lopen er ook zat rond. Ik was het zelf ook. tegen morbide obees aan.
[...]
Ik niet. In mijn omgeving is niemand dik (alleen collega's maar dat telt niet). Familie en vrienden, allemaal normaal en die snacken heus wel eens.Ik heb op mijn afdeling van 150 man al zo 10 tot 20 man die echt morbide obees zijn. De mensen die te dik zijn durf ik niet eens te tellen. In mijn familie meerdere mensen, op de sportschool lopen er ook zat rond. Ik was het zelf ook. tegen morbide obees aan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zaterdag 6 februari 2016 om 14:21
zaterdag 6 februari 2016 om 14:23
quote:MalleBabbe1 schreef op 06 februari 2016 @ 14:22:
[...]
Klopt maar dat had natuurlijk niet alleen met voedsel te maken.Nee, uiteraard, maar al dat gedoe over hoe gevaarlijk onze voeding tegenwoordig is, is toch redelijk overtrokken als je ziet hoe oud we tegenwoordig worden.
[...]
Klopt maar dat had natuurlijk niet alleen met voedsel te maken.Nee, uiteraard, maar al dat gedoe over hoe gevaarlijk onze voeding tegenwoordig is, is toch redelijk overtrokken als je ziet hoe oud we tegenwoordig worden.
If you doubt yourself, you're not alone. Everyone doubts you.
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 6 februari 2016 om 14:24
Ik begin er altijd hondsmoe van te worden dat mensen met mijn eetgewoonte willen gaan bemoeien, ze zien iets ongezonds, en je krijgt een hele preek.
In de jaren 70 hadden we ook een hoop ongezonde dingen, kingcorn brood , het flesje cola op de zaterdagavond met een schaaltje chips
Jongen die bij Japie ging eten, daar hadden ze dat brood wel.
https://www.youtube.com/watch?v=aSaDmHVVppI
In de jaren 70 hadden we ook een hoop ongezonde dingen, kingcorn brood , het flesje cola op de zaterdagavond met een schaaltje chips
Jongen die bij Japie ging eten, daar hadden ze dat brood wel.
https://www.youtube.com/watch?v=aSaDmHVVppI
zaterdag 6 februari 2016 om 14:25
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 14:23:
[...]
Nee, uiteraard, maar al dat gedoe over hoe gevaarlijk onze voeding tegenwoordig is, is toch redelijk overtrokken als je ziet hoe oud we tegenwoordig worden.Ja ik heb ook niet zoveel met al die hypes hoor ik doe maar gewoon wat en tot nu toe ben ik nog heel..
[...]
Nee, uiteraard, maar al dat gedoe over hoe gevaarlijk onze voeding tegenwoordig is, is toch redelijk overtrokken als je ziet hoe oud we tegenwoordig worden.Ja ik heb ook niet zoveel met al die hypes hoor ik doe maar gewoon wat en tot nu toe ben ik nog heel..
zaterdag 6 februari 2016 om 14:27
quote:Solomio schreef op 06 februari 2016 @ 14:23:
[...]
Nee, uiteraard, maar al dat gedoe over hoe gevaarlijk onze voeding tegenwoordig is, is toch redelijk overtrokken als je ziet hoe oud we tegenwoordig worden.
Zeker weten.
Ik heb die bio/quinoa/goizaden/vogelvoer hype nooit begrepen. Het superfoodgebeuren. Onze normale fruit en groente is al super genoeg.
Waar ik wel op let is vlees, geen plofkippen enzo. Wij halen bij de bioslager.
[...]
Nee, uiteraard, maar al dat gedoe over hoe gevaarlijk onze voeding tegenwoordig is, is toch redelijk overtrokken als je ziet hoe oud we tegenwoordig worden.
Zeker weten.
Ik heb die bio/quinoa/goizaden/vogelvoer hype nooit begrepen. Het superfoodgebeuren. Onze normale fruit en groente is al super genoeg.
Waar ik wel op let is vlees, geen plofkippen enzo. Wij halen bij de bioslager.
zaterdag 6 februari 2016 om 14:28
quote:hatsetats schreef op 06 februari 2016 @ 13:55:
Het jammere is alleen dat dot soort artikelen weer misbruikt gaat worden om je lekker vol te proppen want 'die hoogleraar zegt het zelf'.
Zo is dat onderzoek van Katan ook een eigen leven gaan leiden. 'Een broodje kroket is gezonder dan een boterham met kaas'. En hoppa, zet die frituurpan maar weer aan voor de zoveelste keer deze week.
Oa hier Hats...
Mensen proppen zich vol, zetten de friet pan weer aan. Maar over het algemeen krijg ik geregeld bij berichten van jou over voeding, gewicht en sporten een gevoel dat er een oordeel inzit als je niet sport, "gezond" eet en slank probeert te zijn. Wellicht alleen mijn gevoel. Maar goed ik ga deze discussie hierover niet verder voeren in het café. Daar is het niet voor bestemd.
Het jammere is alleen dat dot soort artikelen weer misbruikt gaat worden om je lekker vol te proppen want 'die hoogleraar zegt het zelf'.
Zo is dat onderzoek van Katan ook een eigen leven gaan leiden. 'Een broodje kroket is gezonder dan een boterham met kaas'. En hoppa, zet die frituurpan maar weer aan voor de zoveelste keer deze week.
Oa hier Hats...
Mensen proppen zich vol, zetten de friet pan weer aan. Maar over het algemeen krijg ik geregeld bij berichten van jou over voeding, gewicht en sporten een gevoel dat er een oordeel inzit als je niet sport, "gezond" eet en slank probeert te zijn. Wellicht alleen mijn gevoel. Maar goed ik ga deze discussie hierover niet verder voeren in het café. Daar is het niet voor bestemd.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
zaterdag 6 februari 2016 om 14:30
quote:-KING- schreef op 06 februari 2016 @ 14:05:
je kan hem wel aanzetten maar je moet er niks ingooien.
Een croquet klinkt heel koket
en half zo vet als een kroket.
je kan hem wel aanzetten maar je moet er niks ingooien.
Een croquet klinkt heel koket
en half zo vet als een kroket.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 06-02-2016 14:35
Reden: r vergeten
Reden: r vergeten
% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 6 februari 2016 om 14:30