Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Welkom anoniem! Dora-wee niet te hard zijn voor je zelf he? Beter chocola dan drank😊 en bella ik hoop dat je er van genoten hebt en geen kater hebt? Vandaag dag 10 hier! Woooooow ik verras mezelf
Goed toch Bella, idd eerder een uitzondering dan regel!

Dank je wel Nieuwsbrief, fijn dat M terug komt! Wij zijn er voor haar!

Anoniem knap hoor, al 10 dagen droog! Lekker chips eten of chocola, dat wordt wel weer minder.

Poes petje af voor jou! Zonder is beter, fijn dat je dat nu al merkt! Gaat je vast helpen!
Nu heb ik dus een extra stuk chocola genomen! Jullie hebben een slechte invloed op me! Nee hoor grapje, zonder jullie was ik vast niet zo ver gekomen. Ik had nooit gedacht dat ik hier zoveel steun zou vinden. Steeds als ik naar een drankje neig, denk ik aan jullie.

Wat fijn dat we M terug gaan zien, misschien wel onherkenbaar maar het is niet anders.
O ja, en Anne, vergeet ik bijna jou te complimenteren. We zijn tegelijk begonnen met minderen maar jij bent gewoon al 10 dagen helemaal zonder. Hoe voel je je nu? Ik vind het knap van je.
Welkom Anoniem, ik las gister jouw andere topic en dacht; die moet bij ons komen schrijven en zie hier!

Knap dat je gestopt bent, je hebt het ook niet makkelijk las ik al. Over de zwelling; alcohol werkt erg uitdrogend, als je dan stopt en alleen water drinkt, wil je lichaam dat vocht graag vasthouden en kun je tijdelijk opgeblazen zijn, net als in de zomer met hitte of vlak voor je menstruatie.

Anne; fijn he als je jezelf zo verbaast, geeft je moed voor de toekomst!
Ola dames! Ik heb mezelf een (1) drankje gegeven op dag nummer 31 sinds de laatste. Ik vond dat ik hem had verdiend na een stap ver uit mijn comfort zone, heb heel erg genoten en was erna een beetje aangeschoten haha. Vandaag weer thee.

Wat fijn om te lezen dat iedereen hier goed gaat, ondanks al het leed van de liefde!
Wow prrt wat goed petje af 31 dagen! Super!en maar 1 dat is al een overwinning op zich
Inderdaad de complimenten Anne en Prrt *GROTE DUIM OMHOOG*

Hier alles ook wel z'n gangetje, netjes op de rails, makkelijk want geen behoefte.
Hatsjikideee...
Lekker pausini! Top om te horen!
Ik vind 1 drankje nog knapper dan geen drankje.
Ik ook, ik zei laatst wel dat ik het weer wil, maar durf het gewoon niet na 2 jaar.
Ik heb het na 6 weken stoppen geprobeerd want ik wilde het liever nu proberen dan over een jaar,omdat als het mis zou gaan ik geen jaar wil weggooien.

Heb dag 1, twee drankjes op, dag 2, drie drankjes en dag 3 ook drie. Verspreid over uuuuuren. Het was carnaval en ik had ook meerdere grote dingen te vieren. Het ging goed, was na 3 drankjes ook klaar en ben nu alweer op 'het rechte pad'. Bijna eng hoe makkelijk het ging en nu gaat, dus ik ga weer een tijd nuchter want ik vertrouw mezelf nog niet helemaal….
Nou, ik lijk wel de enige miskleun momenteel in dit topic. De fles is bijna leeg, vermoeiende discussie met m'n ex, maar wel duidelijk geweest.

Graag of niet, wat begrijp je niet?

Wil graag verder met m'n leven.

En met die onzekerheid + die drank kom ik nergens.
Hee lieve mede-miskleun, wat goed dat je duidelijk bent geweest! Dat er dan een fles doorheen gaat, is even van ondergeschikt belang. Volgens mij is het nu belangrijk dat je keuzes gaat maken toch? Morgen weer een dag en dan kun je vast wel weer zonder.
Bella, nu weet ik best wat houden van is en ben ook geen ster in afscheid nemen maar wat heeft deze man dat jij hem niet los kan laten?

Ik drink af en toe iets maar schiet niet door en opstaan zonder drank is zoooooveel fijner.
Hatsjikideee...
Dora

Jaja, opstaan zonder drank zit er al niet in.

Eigen schuld, dikke bult.

En morgen gewoon weer werken.

Heb nu thee gezet.

Goh ja Pausini, wat heeft deze man?

Begin te denken dat het probleem meer bij mij zit.

Na 2 (fucking) jaren nog niet los kunnen laten...

Het zou tijd worden.

Ik ben leuk genoeg, echt waar....
Heb zelfs m'n leuke scharrel van 12 jaar jonger afgewezen vandaag..,

En ik weet, ik moet er toch echt wel eens klaar mee zijn.

Kut ex.

Kut drank.
Ach vrouw, niks menselijks is ons vreemd.

Rustig aan. We gaan het hier komend weekend eens lekker ontleden.
Hatsjikideee...
Dat was een grapje hoor Bella.
Hatsjikideee...
Bella wat goed dat je duidelijk bent geweest. Trots op je.

Je bent goed op weg. Echt.
Pausini, je bent lief.

Ik zit heerlijk te genieten van mijn thee, muziek en poesjes.

(Fuck de ex)
Dankjewel Bonuh.

Heb nog geen antwoord gehad en wil dat zelf nu niet geven (wijntjes op)

Zeg morgen wel dat ik er klaar mee ben. (Zoals ik het nu voel)
Idd beter dat je t nuchter zegt. Het houdt elkaar misschien in stand. Drank ex. En ex de drank.

Of praat ik poep
Bella: weg met die man! Echt! Je wordt er niet gelukkig van. Kies lekker voor jezelf! Makkelijk gezegd misschien maar ik denk dat je je uiteindelijk beter zal voelen! Want je hebt nu toch niks aan hem behalve verdriet? Gewoon kiezen voor jezelf en jij alleen!

Hier ook een miskleun want ik zit nu aan het vierde glas wijn. Geen excuses, had er gewoon zin in. Morgen vast spijt.
Over welke man van Bella hebben we het nu?

Gezondheid Betty!
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven