*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
hondje: gisteren had ik een uitje van mijn werk en toen heeft mevrouw twee flessen melk gehad. Eentje had ik 's ochtends gekolft en eentje kwam uit de vriezer. Op donderdagavond heeft mijn moeder opgepast en mzijn mijn man en ik voor het eerst sinds de geboorte een avond samen weggeweest. Toen heeft babylief ook uit de fles gedronken, dat had ik 's ochtends gekolft.

De ingevroren melk doe ik 's ochtends in een kan en die zet ik in de koelkast met folie erover. Degene die oppast doet het dan in een flesje in de flesverwarmer. Tot nu toe gaat dat goed. Alleen waren mijn borsten gisteren wel super vol, dus ik heb 's avonds nog maar een keer gekolft.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
hoihoi,

nou het is goed gegaan hoor. Hij wilde de eerste fles niet erg graag (80 ml opgedronken van de 160) maar vriend dacht dat het kwam omdat hij te koud was.

De 2de ging al veel beter, 140 opgedronken (meer zat er niet in).

Vrijgezellenfeest was leuk, we hebben een coctailworkshop gedaan (en ik kon meedrinken omdat ik toch ging kolven, super!). Het kolven ging ook goed. Bij het restaurant waar we gingen eten mocht ik in het kantoor van de baas zitten. Hij had zelf ook een vrouw die gekolfd had en wist precies wat ik nodig had. Super!
Wat super hondje dat je daar mocht kolven, dat is echt top!!

Wat gaaf dat de workshop leuk was, wil ik ook graag een keer doen cocktails maken, lijkt me zo leuk!! Had je de volgende dag geen kater hahaha...
Ik vond het ook top, dikke pluim voor het restaurant (was in Breda trouwens, als iemand nog een keer zoiets zoekt )

Kater viel wel mee hoor , het was 's middags en ik heb vannacht om half 1 weer gewoon gevoed, toen was het al zeker uit m'n bloed.
Ilona nooit over nagedacht dat diepvriesbv anders smaakt dan 'verse'...

Hondje, idd hadden wij laatst ook paar keer, dat mn man de fles had opgewarmd en Nikki dus een heel vies gezichtje trok, totdat ik voelde en het was wel heeel erg 'koud', (volgens mijn man was het warm genoeg, maar heb hem toch maar even teruggestuurd om beetje warmer te maken toen dronk ze dus wel!!!

Weet iemand van jullie hoe het nu echt zit met borstvoeding en alcohol? zou wel graag een wijntje lusten, maar is dit nu echt taboe??

As dinsdagavond gaan mijn man en ik (ook weer voor het eerst) samen uit eten, we zijn dan ook de 28e 4 jaar getrouwd :-). Ik zal dan wel een wijntje lusten, is dit dus verantwoord?? Als ik bijv. om 19.30 een wijntje drink en ik zou om 22.00 uur weer zelf een voeding doen, kan dit???

Doei allemaal!
Lino, duurt een aantal uren voordat bv uit je lichaam is. Dus als je zou kolven en dan voeding van 22.00 flesje geeft dan kan je voeding daarna weer zelf geven. Volgens mij is 2,5 uur niet genoeg om het volledig uit je lichaam te hebben.
Naatie, mooi schema. Maar kennelijk is Olav het er nog steeds niet mee eens dat hij niet eind augustus is geboren. Hij staat nu nog steeds voor 1 september. Stom is dat he. Heb ik bij schema's ook wel eens dat hij de 1 van 12 dan voor een echte 1 aanziet.

Ik zet flesjes uit de vriezer trouwens gewoon in de flessenwarmer. Is zo ontdooit. Ik probeer nl altijd voor vertrek live te kolven. En dan hoop ik dat de diepvriesvoorraad niet nodig is. Werkt bij Olav prima.

O Olav huilt. Ik ga even kijken
jeetje wat wordt er veel geschreven,...sorry dat ik niet op iedereen apart reageer.

wat betreft het roken: mijn familie gaat op het balkon, en we gaan ook niet naar huizen waar gerookt wordt. Bij ons thuis werd er sowieso al niet gerookt. Vind het wel vies, mensen met hun rookadem boven ons kindje!

belle: ook onze meid is s avonds erg wakker, maar ik hoop steeds dat ze daardoor beter slaapt s nachts... maar dat werkt niet altijd.

hier is even een kleine crisis, afvoer is verstopt geraakt vrijdagochtend. Ben koppig geweest en dus zelf aan de slag gegaan met ontstopper en middeltjes, en dat maakte t alleen maar erger... gootsteen, wasmachine en vaatwasser liggen eruit, moet nu afwassen in de douche morgen loodgieter bellen, want wil er ook weer geen weekendtarief aan wijden.

betekent dus wel een enorme stapel wasgoed inmiddels, want het loopt al aardig op.

Hebben jullie trouwens last van het verschuiven van de klok? wij hebben de voedingen maar wat verschoven zodat ze in haar ritme blijft.

Ga weer kijken naar ons poppetje dat aan het oefenen is met lachen!! vind r onweerstaanbaar met haar scheve lach!
Oh, naatie: dinsdag moet ik naar het cb, dus dan meld ik de lengte en gewicht weer, maar ze is de 19e geboren, niet de 21e. Zou je dat willen aanpassen? dankje!
Movamoba, wat een gedoe met je afvoer. Dan merk je pas hoe afhankelijk je bent van al je spullen.

Ilona, zag op hyves dat je feestje geslaagd was. Super en bij sophia zijn ze ook vast superblij met jullie.

Hondje, klinkt geslaagd je vrijgezellenfeestje. Met mijn schoonzus hadden we ook cocktailworkshop vond het ook erg leuk. Alleen ik mocht toen helaas wel alleen de alcoholvrije.

Er wordt hier in huis ook niet gerookt. Maar moet zeggen dat het bezoek dat rookt al meteen zelf naar buiten gaat. En mijn broer en zwager gaan als wij komen ook gewoon naar buiten. Verder gelukkig niet zoveel rokers in onze omgeving. En mijn broer is met zijn laatste pakje bezig ( ze willen graag kids dus hij moet zijn zaadkwaliteit bewaken )

Fenne drinkt nog niet zo geweldig uit de fles. Eerste keer dronk ze 70 ml en nu 2 keer met veel moeite 50 ml erin gekregen. Terwijl ze daarna weer flink drinkt aan de borst. Maar blijven oefenen, heb inmiddels wel aardig voorraadje in de vriezer.

Gisteren zijn we naar ons nieuwe huis geweest, gaat nu wel heel hard, hopelijk nog weekje of 6 en dan de sleutel.

Vandaag naar mijn moeder, heeft haar knie verdraait en moet met been omhoog en mag niet lopen. Dus maar even helpen.
Mijn moeder belde ook nog gisteren, stond artikel in de krant over het nieuwe kdv waar de kids naar toe gaan. Ze hebben samenwerking met middelbare school en die kan dan je strijkwas doen en je kan ook warm eten krijgen als je kids ophaalt ( voor paar euro). Manlief vroeg meteen of ze niet al meteen daarheen konden (hij doet namelijk altijd de strijkwas )
12-9: geef jij het flesje of iemand anders? Ik heb altijd begrepen dat babies minder makkelijk uit de fles drinken bij hun moeder als die ook borstvoeding geeft, omdat ze de moeder associeren met melk.

Mijn dochter slaapt op het moment. Ze is verkouden en nu kreeg ze ook nog haar prikjes vanochtend, arme meid. Bij de eerste piepte ze een beetje, maar bij de tweede huilde ze echt. Gelukkig kon mijn man haar vrij snel kalmeren. Ze weegt trouwens zes kilo tegenwoordig, ik weet niet precies hoe lang ze is, ik zal het eens opmeten.

Carry_Im: dat is een slimme, om het ontdooien in de flessenwarmer. Ik probeer ook 's ochtends te kolven als ik 's avonds voeding nodig heb, maar soms lukt dat niet helemaal.
hoihoi,

wat rustig hier, alles oke met iedereen?

Lino, ik ben best 'streng' met alcohol. Vaak lees je dat je gewoon door kan voeden als je vlak na de voeding wat drinkt (bij de volgende voeding zou het er dan uit zijn..). Ikzelf heb dat dus nooit gedaan. Als ik al wat drink dan kolf ik zeker de voeding daarna af en gooi die weg. Ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt.

Veel plezier trouwens met het uit eten gaan!

Carry, goeie tip van de flessenwarmer! Ik zit altijd te klooien om het ontdooid te krijgen. Alleen jammer dat we er geen hebben

Movamoba, hoe is het met de afvoer? Alles gefixt hoop ik?

Belle, piepen bij het eerste prikje? Zoon krijste de hele boel aan elkaar. Bij de tweede was het nog erger, dat krijsen duurde echt nog lang nadat het spuitje klaar was..
hallo allemaal,

de afvoer is een ramp, morgen kan de loodgieter pas komen, en het is onbekend hoevel het gaat kosten, maar ja, het moet gemaakt worden. Had een bedrijf dat maandag tijd had (ik belde gisteren, dus ik meteen blij....), bleek volgende week maandag!

Maar goed, morgen tussen 9-13 komt ie, dus hopen dat het snel over is, ben nu bezig met alles in te pakken en vanavond bij mn oma te gaan wassen...

Jeetje, dat uit de fles drinken zo lastig kan zijn, hier geen probleen gehad, maar ja, ik begon al met een tepelhoedje en ze heeft eigenlijk helemaal niet goed gedronken aan de borst, dus dat scheelt vast.

net bij het cb geweest: ze weegt nu 4035 en is 55,5 cm.

Het is koud en nat buiten, en ben ondergeplast bij het wegen dus ga even douchen en dan gaan we lekker een dutje doen met zn tweetjes.

Belle en hondje: wat sneu die prikjes...het is voor een goed doel, maar het klinkt zo zielig

12-9 sterkte met je moeder! enne.. waar zit dat KDV? heb zo een hekel aan strijken (behalve babykleren, op de een of andere manier stoort dat minder, vast omdat t zo snel gaat)

fijne dag allemaal!
Hoi iedereen, ik ben er ook weer. Ik ga beetje bij beetje bijlezen wat ik allemaal gemist heb.

Het kwam er even niet van om hier rond te hangen, met eerst mijn ouders en toen mijn zus in huis, complicaties bij de baby (3 dgn in ziekenhuis vanwege geelzien) en toen bij mij, (ik kreeg niet genoeg rust met Jan in het ziekenhuis en heb zelf daarna een dag aan een infuus gelegen vanwege te heftige bloedingen) maar de rust is weer teruggekeerd.

Inmiddels ben ik zelfs al op reis geweest met de kleine, naar de hoofdstad gevlogen om voor hem een paspoort aan te vragen, zodat we in december naar Nederland kunnen. Ik vond het best spannend, maar het ging goed in het vliegtuig en ook de dagen daarna in La Paz waarbij veel borstvoeden is gebeurd en luiers zijn gewisseld in restaurantjes of cafeetjes. Maar de baby werd er wel snel moe van, al die nieuwe indrukken steeds, dat merkte ik wel aan hem. Nu gaan we even weer met een flinke regelmaat leven.

Ik kolf trouwens nog niets, en weet ook niet of ik dat veel ga doen. Ik heb gekolfd toen Jan in het ziekenhuis lag en dat ging supergoed, maar mijn vriesvakje is niet echt goed om melk lang in te bewaren, dus ik ga geen hele voorraad aanleggen. Ik wil wel binnen een paar weken beginnen te kolven zodat manlief ook een flesje kan geven, maar wil nog even wachten daarmee, de baby is pas 4 weken en ik wil geen tepel-fles-verwarring.

Lino, wat betreft alcohol, ik drink gewoon af en toe een klein glaasje. Dat kan geen kwaad, zeker niet als je net de borst hebt gegeven, dan is het effect al heel wat minder zodra je opnieuw de borst geeft. Maar wat ik las is dat baby's slaperig kunnen worden als de moeders veel drinken.

Oh, ik vind het heerlijk om moeder te zijn!
Alejandra: leuk om weer iets van je te horen. Ik vroeg me laatst nog af hoe het met je ging. Balen dat je nog in het ziekenhuis gelegen hebt en fijn dat het aanvragen van het paspoort goed ging. Als je 's ochtends kolft kun je het trouwens makkelijk in je koelkast bewaren voor 's avonds.

Hondje: ik heb laatst bij de media markt een flessenwarmer voor ¤ 30 gekocht, ik vond het niet echt duur. Wat sneu dat jouw kleintje de hele boel bij elkaar brulde. Ik heb wel het idee dat ze er niet echt ontzettend veel last van heeft op het moment, ze is iets slaperiger en sneller geirriteerd dan normaal, maar ze is ook verkouden.

Andere borstvoeders, hebben jullie ook zo'n last van lekkende borsten 's ochtends? Dochterlief slaapt zo'n acht uur achter elkaar en dat is duidelijk iets te lang voor mijn borsten. Ik heb nu maar een hemdje aangetrokken met pads erin, anders moest ik elke dag mijn bed verschonen.

Mijn dochter lijkt op het moment helemaal gefascineerd door gezichten, ze kan zich er bijna niet van losrukken.
Belle, ik red het nog niet eens 4 uur 's nachts. Ik heb van die plakpads gekocht, werken prima. Dus dan hoef ik geen beha aan 's nachts.
Belle, ik redde het ook niet meer dan 4 uur, sliep op handdoeken en verschoonde 3 tshirts per nachts, maar ik had op een gegeven moment kraamverband in 2en geknipt en in mn bh gedaan, dat werkte wel. Ik had voor overdag Lilypads, maar die hielpen ook maar max. 3 uurtjes. Overigens vond ik die Lilypads dus niet de bijna 25 euro waard...maar misschien is het de moeite als je maandenlang bv geeft. Maar ik heb toch 3x gehad dat ze gingen lekken en dat zie je erger dan bij weggooi-pads omdat het meer melk is.

Mijn afvoer is gemaakt (was een kwartiertje werk, dus dat is fijn) dus ga even een wasachterstand wegwerken!

fijne dag allemaal!
Belle, ik heb ook ontzettend last van lekkende borsten 's nachts, en dat terwijl ik nog geef rond een uur of 3-4, omdat mijn kleintje nog niet doorslaapt. Ik slaap zelfs met bh aan met pads erin, anders wordt ik gewoon wakker van een nat hemdje.
hier alleen last van lekkende borsten als meneer aan het drinken is. In het begin was het erger dan nu, dus er is nog hoop voor jullie!

Belle, ik ben nu aan het bieden op een flessenwarmer op marktplaats. Bedankt voor de tip!

Alejandra, fijn te lezen dat het weer goed met je gaat. Zijn je ouders en je zus er nog? En stoer dat je al op reis bent geweest, heeft hij nu z'n paspoort?

O, telefoon, fijne avond nog!
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met lekkende borsten 's nachts. Mijn dochter slaapt toch al een tijdje door, maar daar zijn ze nog niet aan gewend kennelijk. Ik ben gisteren voor het eerst naar de post natale gym geweest, het waren veel spier oefeningen, maar het voelde wel lekker om mijn spieren weer eens te gebruiken. Ik zag wel de hele tijd voor me hoe mijn dochtertje zou lachen als ze mama zulke gekke dingen zou zien doen. Op het moment kan ze je echt tijden aan staren en allerlei geluidjes maken, echt zo schattig. Ik zal eens uitkijken naar die plak pads, waar kun je die vinden?
Ze hebben ze in ieder geval bij prenatal.

Zijn inderdaad wel prijzig maar heb ze bij Ties tot maand of 8 gebruikt. Ik moet ze wel regelmatig schoonmaken met afwasmiddel dan plakken ze weer goed.

Het is inderdaad wel zo dat als ze gaan lekken er een aardige lading melk meekomt. Daarom gebruik ik ze ook alleen 's nachts dan is mijn bed vies maar ja loop ik niet hele dag met giga melkplekken.
Belle: ook etos heeft ze, en ik kreeg als tip om ze regelmatig met koud water af te spoelen, dan laten bacterien sneller los, zodat je geen ontstekingen krijgt (en toen kreeg ik toch borstontsteking, dus weet niet of het wel zo slim was eigenlijk..)

ons meisje had vannacht voor het eerst sinds weken dat ze 2x kwam, om half 3 en half 6, dus hopen dat het eenmalig was..

Ga vandaag rustig aan doen, we liggen nog steeds in bed, en dochterlief is haar klinkers aan het oefenen... zo schattig al die kreetjes!

fijne dag!
Bedankt voor alle tips omtrent de pads, ik ga eens op zoek. Overdag heb ik gewoon van die pads van de hema, maar die zitten in mijn bh. 's Nachts slaap ik liever zonder bh, vandaar dat ik naar iets anders op zoek was.
Hoi,

Net terug van de huisarts met een nog steeds verkouden Olavje. Eigenlijk wel grappig hoor. Als meneer huilt hoor je nu bijna niets, zo schor is hij. Klinkt als het niet zo zielig was echt heel absurd. Hij heeft toch wat slijm in zijn longetje en krijgt nu pufjes en een antibioticumkuurtje. Ben wel een beetje trots op mezelf, want ben alleen met de auto geweest. Voor iemand die graag auto rijdt heel gewoon, maar voor iemand met rijangst zoals ik best weer een grote stap. Ik hoop echt dat ik er door zulke kleine stukje weer een beetje bovenop kom, want het geeft je toch wel veel vrijheid zo'n auto.

Die discussie over lekkende borsten. Even afkloppen, maar daar heb ik nog bijna geen last van gehad deze keer. Bij Mark wel ondankt BH en pads 's nachts. Heel soms op verkeerde momenten heb ik wel last van een toeschietreflex, zoals laatst bij een bezoekje zonnebank bijvoorbeeld. Uit voorzorg draag ik wel een bh 's nachts hoor en als ik er aan denk pads, maar die vergeet ik dus heel vaak. Die plakpads klinken wel ideaal. Ik haat het slapen met BH.

Olav komt trouwens elke nacht stipt om 3 uur en om 6 uur. Dat laatste is wel handig want de wekker staat om 6.20 en dan kan ik meteen Mark aankleden en kan mijn man hem voor zijn werk nog bij de creche brengen.

Gisteren ook na-yoga gehad. Ik vond het eigenlijk leuker dan de hele zwangerschapsyoga vooraf. Nog 2 keer hierna. Ben benieuwd of we elkaar daarna nog gaan zien.

Alejandra, leuk weer wat uit Bolivia te horen. Wel pittig dat jullie allebei nog in het ziekenhuis hebben gelegen. En al gevlogen, spannend.

Groetjes

Carry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven