Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
sapvasten!

Ook zo een.

En ontslakken! (ik heb wat tegen slakken, misschien daarom)

En iets heel anders, een woord waar gewoon mijn nekharen van overeind vliegen; smikkelen.

Vraag me ook hier niet waarom.
668, the neighbour of the Beast
Gelukkig Suup
Toppertje & Toppie
Stressed is just desserts spelled backwards
gooische meisjes...
Ja, Marels, dat is er ook eentje:

Doodknuffelen: ww doodknuffelde, gedoodknuffeld: woord dat iemand gebruikt die vindt dat het tweede deel van het werkwoord zodanig klef gebeurt dat hij wenst dat het eerste deel gebeurt. Zie ook: projectielbraken.

Goeie bijdragen hier! Pure horror, sommige woorden (luizenmoederen, babyshower en tweelingziel heb ik meteen toegevoegd, maar ik denk nog na over een omschrijving, want die stond er niet bij)
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2008 @ 15:01:

Toppertje & ToppieEn laat dat dan de maatstaf zijn voor al het andere Tokkie-taalgebruik waar ik ook godgruwelijk jeuk van krijg.
Tweelingziel -> twee nieuwetijdskinderen die er van overtuigd zijn dat het kosmisch bepaald is dat ze elkaar neuken.
"Genieten". Aaargh, ik kan dat woord niet meer horen of zien!
Ohja, en "wondertje". Hoef ik geen uitleg bij te geven zeker?
flabbergasted

oke (te pas en onpas gebruik ervan, of nog erger, wanneer iemand met een 'actieve houding' constant oke zegt om te laten merken dat hij luistert)

Heel erg leuk topic! Campingburen vind ik tot nu toe wel de ergste moet ik zeggen..
Poelepoelepoelepoes!
Babyshower, uit Amerika overgewaaid non-event, waarbij volwassen vrouwen spelen dat ze barbies zijn. in de woorden van een deelneemster:

Geweldig in één woord. De versiering: roze en blauwe balonnen. De hapjes: snoepgoed in de vorm van spenen, vilten, gesteven, roze en blauwe luiertjes vouwen en gevuld met snoepjes op een buffettafel serveren, een kindertaart gegarneerd met icing in blauw/roze, een alcoholvrije punch, rauwkost en andere gezonde hapjes om solidair met de hoofdgast te zijn. De cadeautjes: luierzalf, tepelhoesjes, spenen, anti-lek bekers zijn populair, maar ook slabbetjes, luiers, potjes, anti-vette vingerdoekjes of een boekje over het zelf maken van baby-eten.
KW, ben je al aan het inlezen voor je nieuwe business met Evidenza?
advocaat
Ga in therapie!
beeb

klussen (als in: neuken)

schaal (als in: salarisindicatie, na dit woord volgt vaak een langdradig zeurverhaal....)

hoogbegaafd en/of hoogsensitief (open een topic over hoogbegaafdheid en alle reacties zijn hetzelfde: oja, daar heb ik ook zooon last van...)
quote:korenwolf schreef op 27 oktober 2008 @ 15:47:

Babyshower, uit Amerika overgewaaid non-event, waarbij volwassen vrouwen spelen dat ze barbies zijn. in de woorden van een deelneemster:

Geweldig in één woord. De versiering: roze en blauwe balonnen. De hapjes: snoepgoed in de vorm van spenen, vilten, gesteven, roze en blauwe luiertjes vouwen en gevuld met snoepjes op een buffettafel serveren, een kindertaart gegarneerd met icing in blauw/roze, een alcoholvrije punch, rauwkost en andere gezonde hapjes om solidair met de hoofdgast te zijn. De cadeautjes: luierzalf, tepelhoesjes, spenen, anti-lek bekers zijn populair, maar ook slabbetjes, luiers, potjes, anti-vette vingerdoekjes of een boekje over het zelf maken van baby-eten.Mag ik een teiltje? :puke:
Uitdaging

met stip op 1 voor mij.

vooral niet een gewoon baantje waar je lol in hebt, Nee het moet een functie met uitdaging zijn.

zelfs in een hobby moet je uitgedaagd worden, is ook niet meer om je te ontspannen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dertigersdip

Quarterlifecrisis

Papadag (kots)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
MD traject. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft tegenwoordig een MD traject.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 27 oktober 2008 @ 17:21:

Dertigersdip

Quarterlifecrisis

Papadag (kots)Papadag vreselijk
quote:MissMara schreef op 27 oktober 2008 @ 14:11:

Zomaar een willekeurig rijtje woorden waar ik het wat benauwd van krijg:

ejaculatie

Krijg jij het daar benauwd van ? Gek ...ik alleen als ik het via mijn neus naar binnen gespoten krijg terwijl ik een gag in mijn mond heb
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zielsverwant / Soulmate

Bindingsangst / verlatingsangst

Vanaaf , knof , gezellie en andere nergens op slaande afkortingen , waarbij " een beetje G " ( GHB ) toch wel de kroon spant

Wappie zijn en andere partydrugs gerelateerde termen
Bij jezelf blijven
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 oktober 2008 @ 18:16:

[...]

Krijg jij het daar benauwd van ? Gek ...ik alleen als ik het via mijn neus naar binnen gespoten krijg terwijl ik een gag in mijn mond heb

Het woord, Geraldien, het wóórd! Ik ben dol op ejaculerende mannen, maar noem jij dat echt ejaculeren?

Btw, wil je er geen dagelijkse gewoonte van maken mij met een beeld op te zadelen waar ik weer een nacht onrustig van lig te woelen?
quote:MissMara schreef op 27 oktober 2008 @ 14:28:

Ik vergat er nog een, (bedankt voor de inspiratie, Mips! )

mom jeans [Nederlandse vertaling: ?] - In de verte aan spijkerbroek verwante monstrositeit die zeer hoog in de taille sluit met een rits en ruimte biedt aan een flinke postnatale buik. Heeft taps toelopende pijpen, die per definitie te kort zijn.

Wij noemen dat altijd wortelbroek. Ook zo'n jughwoord.

Verder krijg ik ook hele naar associaties bij Huishoudbeurs en Libellebeurs. Ieuw. Zie dan altijd Koefnoenbeelden voor me van die roodharige huisvrouw die Paul Groot speelt haha..
Ook horror: Superdoei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven