Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Hoi schorpioentje28 wees welkom volgens mij waren er weer plekjes in de tabel over stuur anders even een PB met je gegevens naar Noekie84 die werkt dat bij mocht de tabel vol zitten schrijf gewoon lekker zo mee.

Ik heb vandaag ded 16.000 stappen gehaald Maar blijf spierpijn houden dus ga toch van de week even langs de dokter voor de zekerheid.

Ow ja kreeg vandaag nog een mooi compliment ik was even vandaag op een andere afdeling aan het werk en die mensen hadden mij als sinds mijn start niet meer gezien. Hoor ik ineens keihard achter mij "meid wat ben jij afgevallen wat goed van je" oke toen kreeg ik een knal rode kleur maar was er stiekem wel blij mee dat het blijkbaar toch opvalt.
@goal ik snapte je hoor. ik ben er zeker nog alleen even minder geschreven omdat ik even wat anders aan mijn hoofd had! en onder de 100 is een tussendoel. ik merk dat ik dat prettiger vind werken dan ineens een stap van 20 kilo of meer!

maar goed ik ben er weer! ik weeg ondertussen 100.4 dus erg dicht bij mijn eerste tussendoel! al is dat verbazingwekkend want heb echt rottige 2 weken gehad en niet altijd even goed opgelet!

heb nu weer meer rust en ga nu helemaal goed weer verder en hopelijk volgende week al onder de 100! dat lijkt me zo fijn eindelijk van die rot 100 af!

moet wel ongesteld worden dus hoop dat vocht geen roet in het eten gooit!

@single fijn is het he als mensen het zien! top hoor!

ik heb het ook al 2 keer gehoord vooral omdat mijn gezicht altijd snel slanker wordt:) maar met kleren kan ik het ook echt al merken!

@schorpioentje welkom!

@meetlint ik.heb er 1 van de action voor 30 cent. die is 150 cm!

@chocospikkels wij zijn hier af en aan ziek al vanaf januari heel vervelend net of we er niet af komen bleegh nu maar aan de vitaminen voor de weerstand kijken of dat helpt.

@noekie heb je een pb gedaan met huidige gewicht! ik zal vanaf nu weer netjes in het weekend doen! sorry!
Life is like an hourglass glued to the table.
wat super fijn peach! ik doe hetzelfde. ik werk zelf ook met tussendoelen.. dan lijkt het niet zo onhaalbaar :-) en dat werkt best goed :-)

onder de 100 vond ik best een magisch moment.. stom hè eigenlijk. Tis net zo goed een kilo, maar toch. van 3 weer naar 2 cijfers gaf me wel een boost! hopelijk jou ook!
@schorpioentje, welkom!

@single & peach, leuk dat jullie het terughoren van anderen!

Ik was vandaag vrij en heb heel productief in de keuken gestaan. Er kunnen zo 22 zakjes met gezonde maaltijden de vriezer in O nee, 21, eentje is voor vanavond! Ik heb onder andere de mangocurry van kruidentheetje gemaakt, dank voor het posten. Het hapje om te proeven was lekker, de rest gaat dus de vriezer in voor een later moment.
quote:Auran schreef op 22 februari 2016 @ 17:33:

@schorpioentje, welkom!

Ik was vandaag vrij en heb heel productief in de keuken gestaan. Er kunnen zo 22 zakjes met gezonde maaltijden de vriezer in O nee, 21, eentje is voor vanavond! Ik heb onder andere de mangocurry van kruidentheetje gemaakt, dank voor het posten. Het hapje om te proeven was lekker, de rest gaat dus de vriezer in voor een later moment.Wat goed! Ik kan altijd wel een beetje jaloers worden op zoveel georganiseerdheid heb nu een witlofschotel in de oven staan. Mijn vriend is altijd laat uit z'n werk, dus we eten meestal rond half acht. Dat is ook gelijk mijn grootste valkuil, snaaien tussen 18 - 19u..probeer daar erg op te letten, heb net een bakje cherrytomaatjes op.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:single1985 schreef op 22 februari 2016 @ 16:48:

Ow ja kreeg vandaag nog een mooi compliment ik was even vandaag op een andere afdeling aan het werk en die mensen hadden mij als sinds mijn start niet meer gezien. Hoor ik ineens keihard achter mij "meid wat ben jij afgevallen wat goed van je" oke toen kreeg ik een knal rode kleur maar was er stiekem wel blij mee dat het blijkbaar toch opvalt.Leuk is dat hè, weer een opsteker om door te zetten! Duurt alleen bij onze gewichten altijd wel een kilo of tien voordat mensen het gaan zien..
Nog even m'n eetlijstje van vandaag en dan heb ik jullie voor nu wel weer genoeg verveeld :-) :

O: bord brinta (hv melk)

T: banaan, bakje yoghurt

L: 2 bh, 1 kaas 1 Hüttenkäse

T: chocolade eitje, bak cherrytomaatjes

D: witlofschotel (met rundergebakt)

Sport: 20 min crosstrainer (7.5 km), vanavond nog wandelen (ca 5 km, doe ik iedere maandag met een vriendin)
Welkom schorpioen! Er is plek hoor, dus PB je gegevens maar als je dat nog niet had gedaan, ik zal vanavond de boel weer even bijwerken
quote:schorpioentje28 schreef op 22 februari 2016 @ 17:58:

[...]

Wat goed! Ik kan altijd wel een beetje jaloers worden op zoveel georganiseerdheid heb nu een witlofschotel in de oven staan. Mijn vriend is altijd laat uit z'n werk, dus we eten meestal rond half acht. Dat is ook gelijk mijn grootste valkuil, snaaien tussen 18 - 19u..probeer daar erg op te letten, heb net een bakje cherrytomaatjes op.

Georganiseerd, maar wel uit noodzaak. Ik red het op mijn werkdagen anders echt niet. En daarnaast is het ook wel efficiënt met boodschappen doen en in de keuken: twee ovenschotels tegelijk in de oven, maar één keer de zooi opruimen.

Pas 19.30 kunnen eten lijkt me lastig, kan me heel goed voorstellen dat de tijd ervoor dan een valkuil is. Ik eet daarom ook het liefst vroeg en eet dan later op de avond nog een tussendoortje/toetje.
quote:schorpioentje28 schreef op 22 februari 2016 @ 18:02:

[...]

Leuk is dat hè, weer een opsteker om door te zetten! Duurt alleen bij onze gewichten altijd wel een kilo of tien voordat mensen het gaan zien..

Ik was er een beetje verbaasd over omdat ik er van uit ging dat mensen het pas bij een kilo of 20 zouden kunnen zien. Zelf zie ik echt nog helemaal geen verschil

Ik weet niet meer wie het zei maar bedankt voor de tip action staat van de week op het programma kan ik daar gelijk een meetlint vandaan halen.
quote:Auran schreef op 22 februari 2016 @ 17:33:

@schorpioentje, welkom!

Ik was vandaag vrij en heb heel productief in de keuken gestaan. Er kunnen zo 22 zakjes met gezonde maaltijden de vriezer in O nee, 21, eentje is voor vanavond! Ik heb onder andere de mangocurry van kruidentheetje gemaakt, dank voor het posten. Het hapje om te proeven was lekker, de rest gaat dus de vriezer in voor een later moment.Ik dacht dat ik de enigste was die dat deed. Ik kook ook eens in de zoveel tijd groot dan heb ik altijd iets gezonds achter de hand.
@Auran: handig hoor! Hier geen vriezerruimte daarvoor, we hebben enkel een kleine vriezer onder de koelkast. Wil nog eens een losse vriezer erbij, komt nog wel eens Er passen hier trouwens ook geen 2 ovenschotels tegelijk in de oven!

@Single: Wat leuk dat mensen het al zien!!

@Schorpioentje: Je staat erbij!

@Peach: weegdag maakt niet uit hoor

@Gewicht doorgeven: Voor mij is het het handigste als iedereen huidig gewicht en totaal afgevallen doorgeeft, scheelt mij weer 20x rekenen
Super noekie bedankt voor het bij werken

Hier wel een losse vriezer stond mooier in mijn keuken losse vriezer en koelkast alles gelijk en kon 1 aanrecht blad leggen. En als ik niet vooruit kook ga ik zeker weten de mist in
Oeps sorry Noeki. Wil je absoluut niet meer werk geven dan nodig is.

Welkom schorpioentje.

@single lijkt me een goed idee om je even na te laten kijken bij de dokter. Vind het wel erg lang duren nu.

@auran ow wat handig zeg. Ik ben zo niet handig in dat soort dingen.

Net weer terug van de sportschool en een bakje magere kwark met wat honing en walnootjes opgegeten (jummm). Drie kwartier spinning, 20 minuten hardgelopen en 20 minuten op de roeimachine.

Nu lekker bankhangen (verdiend)
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
dank je wel Noekie voor het bijwerken van de tabel!
not all who wander are lost
@ Noeki; bedankt voor het toevoegen! Dit maakt het toch wat concreter zo en is ook gelijk een stok achter de deur :-)
@itsi_us: heb jij een schema dat de sportschool heeft samengesteld of ga je op je eigen gevoel af?

Ik heb een tijd bij de sportschool gesport maar was niet echt tevreden over de begeleiding, dus heb nu zelf een crosstrainer gekocht.

Doe jij alleen cardio of ook krachttraining?
quote:single1985 schreef op 22 februari 2016 @ 18:42:

[...]

Ik was er een beetje verbaasd over omdat ik er van uit ging dat mensen het pas bij een kilo of 20 zouden kunnen zien. Zelf zie ik echt nog helemaal geen verschil.over het algemeen ziet mijn moeder het wel vrij snel..soms eerder nog dan ikzelf. Gelukkig merk ik het vaak wel na een paar kilo al aan mn kleren :-)
quote:schorpioentje28 schreef op 23 februari 2016 @ 16:20:

@itsi_us: heb jij een schema dat de sportschool heeft samengesteld of ga je op je eigen gevoel af?

Ik heb een tijd bij de sportschool gesport maar was niet echt tevreden over de begeleiding, dus heb nu zelf een crosstrainer gekocht.

Doe jij alleen cardio of ook krachttraining?

Ik zit bij een wat duurdere sportschool (bewust).

Voornamelijk doe ik cardio en daarnaast eenmaal per week kracht met mijn Personal trainer. Ik heb in het begin een fietstest gedaan (draaaaammaaaa) en daar is een resultaat uitgekomen. Ik train nu in een bepaalde hartslagfrequentie om punten te behalen en moet een minimaal aantal punten iedere week behalen.

Voorheen hield ik me daar stipt aan met alleen roeien/crosstrainer/fietsen/(hardlopen), maar nu ben ik wat losser geworden. Ik volg tweemaal een spinningles per week (wat leuker is), daarnaast doe ik nog 1 keer gewoon cardiotraining + 1 keer per week kracht. Kortom best nog wat.

Ik voel me er goed bij. Merk dat mijn conditie omhoog gaat en het gaat (in combinatie met het aanpassen van mijn eetpatroon) gewoon erg goed
quote:schorpioentje28 schreef op 23 februari 2016 @ 16:20:

Jaloers! Dat zou ik ook echt zo graag willen. Waar heb je die gekocht? En wat voor een? En hoe heb je die in je huis gekregen? Die dingen zijn hartstikke zwaar, toch?
quote:Auran schreef op 23 februari 2016 @ 18:25:

[...]

Jaloers! Dat zou ik ook echt zo graag willen. Waar heb je die gekocht? En wat voor een? En hoe heb je die in je huis gekregen? Die dingen zijn hartstikke zwaar, toch?Ik ga ff in m'n mailbox spitten waar ik hem ook alweer besteld had. Werd in ieder geval gratis thuisbezorgd, half gemonteerd. Dus uurtje schroeven (denk aan het Ikea principe en lopen maar! Ik heb bij het aanschaffen vooral naar het gebruikersgewicht gekeken; deze mag tot 150 kg
@Auran: ik heb via bol.com bij Buffalo besteld. Het is een Christopeit AM-6 crosstrainer voor ¤ 279

Het gewicht valt trouwens mee. Het zwaarste deel (onderstuk met vliegwiel) ca 16 kilo dacht ik; de andere delen zijn lichter. Maar het is wel een workout voordat je alles naar boven gesleept en gemonteerd hebt :-)
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 23-02-2016 18:39
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:schorpioentje28 schreef op 23 februari 2016 @ 16:21:

[...]

over het algemeen ziet mijn moeder het wel vrij snel..soms eerder nog dan ikzelf. Gelukkig merk ik het vaak wel na een paar kilo al aan mn kleren :-)

Mijn ouders kwamen er ook al wel snel achter mijn vader is wel trots en mijn moeder probeert mij nu na te doen door het zelfde dieet te proberen. Ik volg zelf weight watchers en nu mijn moeder ook ineens.

Ik merk zelf nog niks nog weinig aan mijn kleding mijn broeken lopen altijd iets uit door het dragen.
Wat leuk dat je moeder het ook probeert single.
Mijn moeder doet eerder een halve poging in week 2 al de mist in gegaan en zit nu weer op haar start gewicht heb ik begrepen. Maar zij staat er anders in dan ik.

Aan de andere kant wel makkelijk als ik er ga eten dan houden ze rekening met punten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven