Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Spannend dus allemaal!

Ja verhuizen was echt effe mentaal voor namelijk zwaar, omdat ik alles moet vragen aan anderen of die wat willen tillen enz. Lichamelijk gaat het hier tot nu toe nog goed, meeste pijn raak je toch aangewend. Maar heb nog steeds niet echt een buikje, ben nu 15 weken... Zal nog wel komen;);)
Dames zijn jullie wat aangekomen? Ben zo in de stress want nu al 2,5 kg is bad news... :(
He bah Meme! Hoe jij je voelt, heb ik me ook gevoeld. Dat ging gelukkig wel weer weg. Ik vond het heel zwaar, vooral mentaal.. Alles leek teveel. En dan voelde ik me ook zwak naar mijn collega's/werk en schuldig naar de baby (want ik ws niet super gelukkig op mijn roze/blauwe wolk)... Maar er gebeurt zoveel met je... het hoort erbij. Even gas terug, en weer oppakken als je je beter voelt. Sterkte!

Marie, wat fijn dat de verhuizing achter de rug is! Nu nog echt "jullie" plekje van maken. Wat voor soort huis heb je nu? Ben je van woonplaats gewisseld of dat niet? Pas goed op jezelf!

Dootje, ik snap dat je je hebt ingesteld op een jongen! Hopelijk is het de 6e nog steeds een jongen ;) Spannend hoor! Volgens mij is de uitslag van je test hartstikke goed! Maar heb er verder geen verstand van,wij hebben geen testen laten doen.

Zeggen tegen jullie ook zoveel mensen: oh die 20 weken echo, ja die is spannend hoor! Dan gaan ze echt alles nakijken he pffff

Ik word er een beetje bang door gemaakt. Ja ik weet het, jaaaa het is spannend, maar het komt vast wel goed (toch?). Haha mensen kunnen je echt een beetje een rottig gevoel geven, blegh!

Psycho, ik ging pas bij een vriend op de weegschaal en toen stond er 3 kg bij (laatste keer was bij verloskundige). Maar ik vertrouw die weegschaal gewoon nog even niet, zit in de ontkenning! Morgenavond heb ik controle bij de verloskundige dus dan weet ik het zeker. Maar ik ben ook bang

Geslacht: wij willen het wel weten, hebben met 16 wkn een echo en natuurlijk 20 wkn echo. We gaan vragen of ze het geslacht op willen schrijven (en dan maar hopen dat ze het bij beide echo's hetzelfde zien, hihi)

Mijn man wil er graag "een speciaal moment" van maken. Er komt opeens een romanticus in hem naar boven Dus ik denk dat wij na de 20 wkn echo samen uit eten gaan en dan? het geslacht samen lezen? haha ik weet nog niet wat zijn plan is, ik zie het wel :P

Verder heeft hij enorme last van opruimwoede. Ik kan niks meer vinden omdat hij opeens alle kasten aan het leegruimen is, dingen weg gooit.. ik word er gek van! Maar goed, hij zegt steeds dat hij mijn nesteldrang maar voor is, omdat ik dan "verschrikkelijk word". Okeeeeeeeee
Ik ben even wat stiller, mijn laptop is naar de fabriek en via de telefoon lees ik wel mee, maar reageren vind ik via mijn telefoon zo irritant haha.
Ben al 4 kilo aangekomen, al wel meer dan bij de eerste rond dezelfde tijd :( Bij mijn eerste was ik in totaal 14 kilo aangekomen...

Leuk Suze! Ben ook benieuwd hoe je man het aan gaat pakken
Ik lig (net zoals iedere nacht!) alweer wakker sinds 5 uur, maar nu gieren de zenuwen door mijn lijf.

Dadelijk naar het ziekenhuis voor mijn operatie. Ik weet nu wat er komen gaat en dat maakt dat ik nog zenuwachtiger ben (bloedverlies en buikpijn). Maar ja, alles voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Geslacht, wij willen het zeker ook weten. We doen geen pretecho, aangezien ik sowieso wekelijks een echo heb.

Mocht het al een keer te zien zijn is het meegenomen, anders bij de 20 weken echo.

Gewicht, ik zit nog steeds op -6 kg. Maar ik heb ook nog steeds dagelijks diarree.

De vorige keer 16 kg in totaal aangekomen, maar toen was ik niet afgevallen aan het begin.

Dus ik hoop nu allemaal rond de +10 kg uit te komen.

Ach, we zien het wel.
Sterkte eenhoorn!!!! Petje af voor jou en wat je allemaal moet doorstaan...
Succes vandaag eenhoorn! Zal niet makkelijk zijn allemaal.

Gisteren goed gesprek met m'n manager gehad en ik ga inderdaad wat minder werken. Van de week kan ik ng langs de bedrijfsarts en volgende week nog een afspraak bij de vk. Geeft ergens toch wel wat rust

Ik ben nog niks aangekomen, nog exact het gewicht als toen ik zwanger werd. Eet meer dan genoeg en beweeg geen eens zo veel door de vermoeidheid. Maar m'n buik wordt wel echt dikker nu, dus die kilo's zullen wel komen binnenkort.
Hoi dames,

Ik heb best wel wat aan mijn hoofd gehad. Vandaar de afwezigheid. Ik liep een aardige maand in onzekerheid over mijn baan. Jullie zullen vast wel het nieuws gevolgd hebben. Ene faillisement na de ander in de winkelstraten. Die van mij heeft nadat we failliet zijn gegaan in okt 2015 een doorstart gemaakt. Nu gaan ze toch helaas de bestaande winkels sluiten. Mijn contract liep 29-2 af, s ochtends kreeg ik nog te horen dat ik veilig was. S middags het nieuws, de winkels gaan dicht. En toen om 17 uur een belletje, sorry we gaan het niet rond krijgen. Je ligt eruit....

Na 1,5 dag in een soort rouwcurve te hebben gezeten ben ik nu vrij opgelucht. Het zijn namelijk best hectische maanden geweest. Ik kwam er ook nog achter dat ik 100% ziekgemeld sta bij het UWV.

Dat is in deze situatie best gunstig. Ik werkte namelijk kortere dagen wegens de zwangerschap.

Nu hoef ik niet direct de ww in en kan ik even bijkomen van dit alles. (Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet perse met mijn handje uitgestoken zitten)

De kans dat ik als zwangere nu ergens word aangenomen is nu eenmaal heel klein.

Verder groeit de kleine goed. Ik ga een deze dagen de pretecho inplannen, ben toch wel erg benieuwd wat we gaan krijgen.

Ik ben zaterdag ook naar de 9maandenbeurs geweest. Vond het leuk, maar ook weer niet super bijzonder. Viel me kwa aanbiedingen ook best tegen. En natuurlijk mega druk!

Mijn uitslag van de combitest was 1:3980, dus ook erg goed kwa leeftijd. Toch al 35 ;)

Mijn buik groeit ook erg hard momenteel. En dat wat de meest van jullie schrijven herken ik wel. Na het eten een overvol gevoel, kwaaltje erbij ook. Maagzuur!! Bah bah. Gisteren gelijk een fles antagel ingeslagen bij de apotheek. Werkt erg fijn.

Ik merk dat mijn banden ook gevoeliger worden en als ik onverwachts nies doen de buikspieren pijn. 😖

Voelen jullie al beweging?!
@meme, goed dat je het gesprek hebt gevoerd. 🌹

Denk nu echt even aan jezelf.

Ik zit trouwens kwa gewicht ook nog op 0 kilo aangekomen.
Och jeej dat is ook heftig natas! En solliciteren in onze situatie is ook niet echt makkelijk. Al heeft een eigendom van mij wel een functie gekregen en ze had netjes verteld 8 weken zwanger te zijn. Maar ik denk dat dat toch wel de uitzonderingen zijn!

Ik voel nog geen beweging, weet ook niet zo goed wat ik moet voelen
Ik neem ff afstand. Schrik me kapot dat ik dacht een goeie combinatie test te hebben gehad en dacht dat die 1 op rond de 500 prima was gezien mijn leeftijd van 33 en nekplooi van 1.1 mm maar schijnbaar is dat dus weer helemaal niet goed als ik jullie mega kleine kansen zie en ga daar in m'n kop nu helemaal op flippen terwijl ik door gezeik met werk al even minder lekker in mijn vel zit en wakker lig van de rugklachten en migraine. Sorry. Het is niet dat ik niet blij ben voor jullie. Het ligt aan mij.

Eenhoorn sterkte met de operatie!!!
Eenhoorn, ik hoop dat de operatie goed gegaan is. Hoe gaat het nu verder? Moet je nu een poosje in het ziekenhuis blijven?Wat heftig dat je 6 kilo bent afgevallen zeg..

Chuck, wat vervelend dat de andere berichten je zo onzeker maken. Je hebt gewoon een gezond kindje in je groeien en ik hoop dat je er snel wat rustiger onder wordt. Doe wat goed voelt, en neem even afstand als je daar behoefte aan hebt

JohNatas, dat is een flinke tegenvaller! Wat vervelend dat je van goed nieuws naar slecht nieuws gaat, bah! Fijn dat je er nu weer positief in staat, maar het beste van maken he?

Bubje, ik ben erg benieuwd of je nog naar de 9maanden beurs bent geweest!

Ik heb ook nog niks gevoeld! Maar ben ook pas 14 weken en een beetje
Eenhoornn.. Heel veel sterkte!!!

Chucktaylor.. Ik snap je heel goed, maar het is maar 1 op de 500... Dat is echt een behoorlijke kleine kans.

Ik heb zelf vandaag pret echo gedaan, ging allemaal heel goed. Had geen waterhoofd, geen hazenlip....

Het wordt een meisje...... 😃 Waren bij aan koning gegaan, hele fijne man.. Hij doet normaal ook medische echo's dus vandaar dat die alvast kon zien van waterhoofd en hazenlip..
@Chuck, ik snap nu dat het als een bittere smaak kan overkomen. De arts legde aan ons uit dat alles wat boven de 1:200 uit valt, zelfs dus 1:201 is de kans echt minimaal. Maar ze moeten ergens die grens trekken. Het blijft hoe dan ook een kansberekening.

Laat je niet te gek maken en wil je gevoel absoluut niet bagataliseren. 🌹 Neem je ruimte en tijd.
Wat leuk Marie-Louise, een dochter! Had je er zelf een gevoel bij? Vind je het goed als ik het in de tabel zet?

Hier gisteravond controle gehad. Eigenlijk alleen hartje luisteren, maar we kregen toch een echo, zo fijn! En ze deed het best uitgebreid.. We hebben een gevuld maagje en blaasje gezien en een beweeglijk kindje dat flink aan het rekken en strekken was. We hebben weer een paar mooie foto's mee gekregen. Na de echo heb ik voor het eerst een beetje ervaren hoe het is om op een roze wolk te zitten.. Zo gaaf en bijzonder om te zien!
Even een ego post.

De operatie is goed gegaan gister. Nu nog wel wat bloedverlies en krampen, maar dat hoort erbij en probeer ik me niet teveel zorgen om te maken.

De echo's voor en na de operatie waren helemaal goed. Na de operatie zag ik de kleine weer lekker rekken en strekken.

Net wilde de verpleegkundige het hartje luisteren, maar niets te horen.

Ik weet het: ik heb een speklaag, placenta ligt op de voorwand, de vorige keer na de operatie bij mijn dochter lukte het ze ook niet en was alles goed.

Maar toch, ik zweet peentjes nu. De arts is nu opgeroepen om een echo te komen maken, hopelijk is ie er snel!
Oh wij hadden dat laatst ook eenhoorn met het hartje luisteren. Enige hartje wat we hoorden was de mijne... Ondanks dat je weet dat het waarschijnlijk goed is. Is het killing. En zeker na alles wat jullie al hebben moeten doorstaan!

Fijn dat de ingreep op zich goed is gegaan. Moet je nu de rest van je zwangerschap rustig thuis blijven?

En Marie wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Nu kun je gericht gaan shoppen!

Vandaag hebben we onze kinderwagen besteld! We hebben bij zon grote prenatal onze laatste twee modellen getest op het testparcours en het is de joolz geo earth II geworden. Over twee weken staat hij bij ons thuis. Mooi op tijd😁
Pfff, na 2 uur!!!!! wachten op de echo, sturen ze de co-assistent die gister voor de 1e keer een echo maakte. En jullie raden het al: ze kon geen hartje vinden met de echo.

Ik over de zeik en zei dat ik NU iemand wilde die wel een echo kan maken, anders zet ik zelf de echo er wel op!

De arts assistent was er binnen no time en gelukkig heb ik het hartje gezien, gehoord en de baby begon te bewegen.

Ik zag een herhaling voor me van de vorige zwangerschap, zo'n stil babietje zonder hartje.

Ben echt even over de zeik! Maar zo dankbaar dat het gewoon goed is!
Grrrrrr zijn ze nou helemaal betoeterd daar! Dat zon co nou ma de arts nog eens een echo maakt in het kader van de opleiding a la, maar niet zo onder deze omstandigheden.

Ik had ook het hele ziekenhuis bij elkaar geroepen hoor!

Dikke knuffel voor jou en gelukkig is alles goed.
@suze.. Tuurlijk mag het in de schema, zou je dan ook gelijk mijn uitgerekende datum kunnen veranderen dat is nml 22-8-2016;)

@memme ..: we hebben gelijk al roze shirtjes gehaald bij prenetal haha.. Maar leek me voor me vriend ook wel leuk een jongen..

@eenhoornn.. Kan me voorstellen dat je helemaal in de zenuwen zat in jou situatie, hopelijk komen er vanaf nu aan alleen maar positieve dingen op je pad.
Ik ben wel benieuwd wat jullie gaan krijgen... 😃
Wat leuk dat het eerste geslacht bekend is! Lijkt me toch heel leuk om te weten. :-)

(Ik weet niet meer wie het vroeg, Suze?, maar wij zijn niet meer naar de Negenmaandenbeurs gegaan. Ik had geen zin in drukte.)
@marie, mijn man ik graag een meisje (met een jongen is hij ook wel blij hoor) en mij maakt het echt niet uit. Over een maandje weten we het!

@eenhoorn, hoe gaat het nu met je. Alles nog rustig?

Vandaag ook bij de bedrijfsarts geweest. Ik moet komende weken halve dagen werken en s middags lekker m'n rust pakken en kijken of ik zo nog wat uurtjes slaap kan meepikken. Al 14 weken max 4 uur per nacht was toch te weinig nou ja, nu dus thuis en zo ff lunchen en dan maar weer m'n bed in. Wat ben ik blij met m'n Netflix abonnement haha.
Oh Eenhoorn wat moet dat vervelend geweest zijn zeg! Onprofessioneel ook.. Snap dat je kwaad was! Je voelt je dan zo machteloos, blegh. Fijn dat het uiteindelijk toch goed is gekomen! Hoe gaat het nu verder? Veel rusten?

Meme, het is idd niet best om zo weinig te slapen, wat fijn dat je nu deze regeling hebt getroffen. Netflix is the bomb he, ik ben ook groot fan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven