Noodsituatie.

02-03-2016 15:46 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de vervelendste omstandigheden ben ik dakloos. Mijn lieve vriendin heeft me met open armen opgevangen in haar huis dat bestaat uit een nok van een dak met een klein beetje daglicht en een slaapkamer. Hier verblijf ik al een jaar en drie maanden.

Maar nu heb ik sinds een paar maanden kanker en nog maar een twee jaar te leven. Een barre boodschap.

Wie weet voor deze tijd een lekker schoon huijsje met tuin, of nette flat met lift, natuurlijk met zon. Ik heb hier zo'n behoefte aan.

Wie o wie weet iets?

De woonruimte wordt gezocht in Rotterdam noord, blijdorp of centrum.

Groet, Wian.
En welke huur kun je opbrengen ?

Ben je al met maatschappelijk werk en de woningbouwverenigingen in gesprek?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Beste To,

Vreselijk nieuws. Ik hoop dat je wat vind. Wat wil je max betalen? Dat is ook wel handig om te weten.

Heel veel sterkte met alles!
Beste TO, heb je je destijds bij een woningbouwvereniging ingeschreven? Anti-kraak geprobeerd destijds?Heb je gesprekken gehad met maatschappelijk werk? Wat kun je besteden? Want ik neem aan dat je niet verwacht dat mensen een gratis huis aan je gaan geven?
ben je nu nog in staat om te verhuizen, te behangen? Is het handig om straks een tuin te hebben als je lichamelijk achteruit gaat ?

Kun je niet de hele lente/ zomer ergens op een camping gaan zitten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In die jaar en 3 maanden kon je toch woonruimte zoeken? Een kamer/studio er is veel in rotterdam beschikbaar.

Maatschappelijk werkster aanspreken. Inschrijven op de site van de sociale huurwoningen. Inschrijven op kamers

Sterkte verder
Als je straks zo ziek bent dat je verzorging nodig hebt kun je beter bij die vriendin zitten dan alleen in een huis.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 15:49:

En welke huur kun je opbrengen ?

Ben je al met maatschappelijk werk en de woningbouwverenigingen in gesprek?Deze komen allemaal met flatjes in een uithoek of wijk waar ik (gewoon al) niet wil wonen. Je moet dan genoegen nemen met. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb even een leuke wijk nodig waar ik dat laatste stukje kan genieten.
Wat heb je hiervoor al gedaan om aan een woning te komen?

Is het niet verstandiger om een vakantiehuisje te huren, gezien je fysieke gezondheid?

Sta je ingeschreven bij wvb?

Ben je al aangemeld bij maatschappelijk werk/wijkteam/sociaal team?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 15:53:

ben je nu nog in staat om te verhuizen, te behangen? Is het handig om straks een tuin te hebben als je lichamelijk achteruit gaat ?

Kun je niet de hele lente/ zomer ergens op een camping gaan zitten ?

Dit lijkt mij best wel een goed idee . Of zijn er behalve dat je ziek bent nog meerdere factoren die meehelpen in deze keuze? Zoals dat je vriendin het zat is.

Welke vorm van kanker heb je?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Ik lees in de bovenstaande berichtjes alleen maar onmogelijkheden. Ik denk in mogelijkheden. Mijn vrienden verhuizen mij wel naar mijn plek en daarnaast word ik goed verzorgd.
Het zal mijn enorme achterdocht wel zijn maar is de kanker er bij gezet om mensen uit medeleven je een huis met tuin te bieden?
Sterkte in ieder geval met zoeken en vinden!
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 15:57:

[...]

Deze komen allemaal met flatjes in een uithoek of wijk waar ik (gewoon al) niet wil wonen. Je moet dan genoegen nemen met. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb even een leuke wijk nodig waar ik dat laatste stukje kan genieten.

Dus jij wil het leukste huisje in de leukste wijk? Dat zijn vaak loten uit de loterij of, zoals de wvb die hier toen noemde, 'de snoepjes van de week'. Urgentie is al een gunst, en dan krijg je eenmalig een woning aangeboden. En ja, die zijn vaak niet in de goede wijken, of slecht onderhouden.

Twee jaar is nog best lang. Weten ze zeker dat er niets meer is wat ze kunnen doen?
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 15:57:

[...]

Deze komen allemaal met flatjes in een uithoek of wijk waar ik (gewoon al) niet wil wonen. Je moet dan genoegen nemen met. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb even een leuke wijk nodig waar ik dat laatste stukje kan genieten.Maar TO, hoe zie je dat dan voor je? Ergens in een goede buurt, mooie tuin op het zuiden, voor nop voor nog maximaal twee jaar. Ik vind het heel verdrietig voor je dat je in deze situatie zit, maar een nare diagnose zoals jij hebt gekregen geeft je geen recht op een mooi (gratis/goedkoop) huis ben ik bang... ik denk dat je je laatste wensen wat moet bijstellen anders is dat ook een teleurstelling.
To waarom reageer je niet op de vraag in welke prijsklasse je iets zoekt?
TO ga je er nu vanuit dat je een gratis woning aangeboden gaat krijgen?
Hoe hoog mag de huur zijn?
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 15:59:

Ik lees in de bovenstaande berichtjes alleen maar onmogelijkheden. Ik denk in mogelijkheden. Mijn vrienden verhuizen mij wel naar mijn plek en daarnaast word ik goed verzorgd.Oke jij denkt in mogelijk heden. Je denkt dat er de mogelijkheid is dat de viva forummers jouw een huis aanbieden?
Waarom is een vakantiehuisje een onmogelijkheid?

Je hebt denk ik niet zoveel te eisen, ook niet omdat je ziek bent.

Zo'n huisje zou dan toch juist dé oplossing zijn?
Mijn te besteden bedrag is onder de subsidiegrens, dus tot zeg maar 700.-
Dan zou ik toch dat flatje aanpakken. De woningen die ik vind zijn allemaal boven de 700. Of gewoon je wensen bijstellen.
quote:Ttass28 schreef op 02 maart 2016 @ 16:03:

[...]

Oke jij denkt in mogelijk heden. Je denkt dat er de mogelijkheid is dat de viva forummers jouw een huis aanbieden?Heb jij een huis met tuin in fatsoenlijke buurt over dan??
To,

Werk je? Soms kun je nog wel eens via je werkgever ergens terecht komen. Als ik jouw was zal ik je vraag daar ook neerleggen. Wellicht kunnen zij met hun netwerk je wat ondersteuning bieden?
Je denkt in mogelijkheden maar je weet al een jaar en drie maanden dat de mogelijkheden waar je in denkt eigenlijk gewoon omogelijk zijn. Hoe rot ik het ook vind dat je ziek bent, het geeft je geen extra rechten op een goedkoop huis in de wijk waar je wilt wonen. Er zijn mogelijkheden via de woningbouw, maar die wil je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven