écht leuke relaties vandaag de dag ...

30-10-2008 08:18 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden tot een half jaar in je uppie op reis ; moet kunnen .

Heb je " niet zo'n zin " in je schoonouders , een feest van je partners werk ; gewoon niet gaan .

Begint je relatie al ongelooflijk k*t ; blijf niet hangen in die beginfase van gezellige dingen doen ; ga samen naar een therapeut !

Maak schema's van wie doet wat en zorg ervoor dat je niet één kopje meer afwast dan de ander .

Houd je geld vooral voor jezelf zodat je geen eurocent betaalt aan de hobby van de ander .

Geef niets op , doe niets tegen je zin , pak de ander terug waar je maar kan en blijf héél dicht bij jezelf ....

Misschien voor " de jeugd " heel normaal .

Maar in mijn ogen zijn relaties er niet leuker op geworden .

Maar goed , voor wie modern wil zijn : Ik heb me helemaal ingelezen , dus degene die een héle liefdevolle relatie hebben kunnen NU en HIER tips krijgen voor een eigentijdse relatie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat ergens zo kinderachtig ; sta je je lunch klaar te maken ; vriezer open , boterhammen eruit , boter pakken , beleg pakken , mes pakken , kaasschaaf opsnorren .... boterhammen beleggen , overige brood weer in de vriezer , boter en beleg weer in de ijskast , vaatwasser open en mes en kaasschaaf erin ( of afwassen natuurlijk ) , plastic zakje zoeken , brood erin doen , broodzakje in de ijskast voor morgen ............... big deal zeg om er nog even zoveel boterhammen bij te smeren .
quote:dubiootje schreef op 30 oktober 2008 @ 09:43:

[...]

Bedoel je dit letterlijk of bedoel je dat een relatie niet moeizaam moet gaan?

Allebei eigenlijk. Soms hoor je de uitspraak dat je "moet werken aan een relatie". Daar ben ik het niet mee eens. Je moet er niet over na hoeven denken.

Aan de andere kant snap ik dat je soms "dipjes" hebt. Dat is logisch en normaal. Ik ben ook wel eens de deur uitgelopen tijdens een ruzie. Maar hoe ga je met een "dipje" om. Hou je een week je snater, of probeer je met respect voor elkaar uit je dip te komen.

Bedoelde je dit?
Zal ik een 100.000ste swingtopic openen , Yoyo ?
Als je er gek van wordt, hou er dan mee op Bí

Ik vind het wel een goed voorbeeld, omdat jij zegt dat het voor jou ophoudt op het moment dat je man zich er niet meer in kan vinden (en vice versa). Als dat wederzijds is, heb je het niet over toestemming maar over een afspraak. Dat is gelijkwaardig en daarom voelt het waarschijnlijk ook goed.

Als het niet wederzijds is (de één wil iets en de ander wil het niet), gaat het wel over toestemming. Toestemming vragen is per definitie niet gelijkwaardig. De stem van de één telt zwaarder dan die van de ander. Dat vind ik niet thuishoren in een relatie.

Interessant onderwerp
Ga in therapie!
Ik krijg af en toe prinsessendag (wel in't weekend natuurlijk) en dan word ik de hele dag verwend. De dag begint dan al met een lekker ontbijtje op bed
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:49:

Zal ik een 100.000ste swingtopic openen , Yoyo ?Nee, hoor.. maar ik reageer wel op de vragen.
quote:dubiootje schreef op 30 oktober 2008 @ 09:49:

Als het niet wederzijds is (de één wil iets en de ander wil het niet), gaat het wel over toestemming. Toestemming vragen is per definitie niet gelijkwaardig. De stem van de één telt zwaarder dan die van de ander. Dat vind ik niet thuishoren in een relatie.

Interessant onderwerp

Toestemming ?

Je hebt een idee en dat " toets " je ; staan de neuzen dezelfde kant op ? Dat de ander zijn neus niet jouw kant op staat kun je zien als geen toestemming natuurlijk , je kunt het ook zien als zijn grens .

Heel andere insteek .

" vanavond macaroni eten ? "

" gatver "

" o.............. krijg ik geen toestemming ? " danwel " nasi dan ? "
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:50:

[...]

Nee, hoor.. maar ik reageer wel op de vragen.Welke vragen ?
quote:maudym schreef op 30 oktober 2008 @ 09:48:

[...]

Allebei eigenlijk. Soms hoor je de uitspraak dat je "moet werken aan een relatie". Daar ben ik het niet mee eens. Je moet er niet over na hoeven denken.

En hier ben ik het dan weer niet mee eens.... Ik denk dat zelfs supersterke relaties wel eens in situaties komen waarin het vechten wordt boven water te blijven, samen.

(wat me doet denken aan of de scene uit de titanic.. waarin die twee oudere mensen samen in bed kruipen, dicht tegen elkaar aan, als de boot zinkt. Dat vind ik liefde)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:54:

Welke vragen ?

In dit geval van dubio, en je vroeg er net zelf ook iets over.

Waarom vind je het zo vervelend als er iets over gezegd wordt?

Ik heb het er alleen over gehad dat dat voor mij een grens zou zijn, maar een verre reis maken niet. Jij vindt dat gelijk jakkes...
Toestemming vragen vind ik niet thuishoren in een gelijkwaardige relatie ('schat, mag ik als-je-blieft die laarzen kopen?? Ahtoe????) Overleggen wel.
Gôh, ik zal ook wel heel ouderwetsch zijn , maar wat de fuck.

Ik sta samen met mijn vriend ( bijna man ) op om 05.00 uur en ik maak zijn ontbijt klaar en zijn lunchpakket, en ik strijk zijn kleren, en ik doe alles in huis en in de tuin. ( ik werk zelf 2 dagen in de week in ons bedrijf ) en ik doe alles met liefde.

Sjee, de meesten vinden mij natuurlijk een muts (Fuck you all)

Als ik met een vriendin ga winkelen of naar een beautycentrum ga, dan doe ik dat. Als ik alle weken nieuwe kleren wil kopen dan doe ik dat. Geld gaat hier op de grote hoop, en ik koop waar ik zin in heb.

Als ik wil gillen of meeblèren met de radio dan doe ik dat.

Als ik wil computeren dan doe ik dat.

Als ik vriendinnen uit wil nodigen dan doe ik dat.

Hij heeft mij lief zoals ik ben, inclusief rare buien, en ik heb hem lief zoals hij is. En daarom kost het mij totaal geen moeite om dat voor hem te doen ( hij werkt iets van 60 uur per week ).

Anderzijds als ik hem vraag iets te doen, doet ie het ook meteen.
quote:juliee schreef op 30 oktober 2008 @ 09:54:

En hier ben ik het dan weer niet mee eens.... Ik denk dat zelfs supersterke relaties wel eens in situaties komen waarin het vechten wordt boven water te blijven, samen.

Mee eens, ik vind ook niet dat een relatie altijd maar "vanzelf" moet gaan. Er loopt ook heus wel eens een keer iets in de soep. Dan zul je daar wel zelf uit moeten zien te komen, ipv te denken dat het zichzelf wel weer oplost.
Ik zou weleens willen ervaren dat je in een relatie niet je grenzen in de gaten hoeft te houden maar dat de ander je juist stimuleert ze te verruimen. Oog voor elkaar, elkaar kennen, elkaars behoeften een beetje aanvoelen en het elkaar gunnen.

Ik denk dat daar een gedeelte van de verschillen die je in dit topic ziet ontstaan. Bij de een moet je meer op jezelf blijven letten. Bij de ander let die ander vanzelf ook op jou en jouw geluk. En andersom.

Wat dat betreft klinkt jouw relatie zo prettig BGB. Lijkt me heerlijk.
Het wordt pas echt moeilijk als je samen door heel zwaar weer gaat. Nu zitten wij daar al bijna 2 jaar in, en dan is het echt aanpoten en accepteren dat je allebei anders om gaat met stress en verdriet.

En ondanks dat we echt wel onze dagelijkse sores hebben en het flink knalt af en toe, vind ik dat we het erg goed doen.

Maar ik word door het forum best wel onzeker soms. Dat je financieel onafhankelijk moet zijn (dat ben ik door de omstandigheden niet) en dat je er altijd moet zijn voor je partner (ik moet soms echt mijn zoon voor alles laten gaan).

Ik hoop dat we nog jaren een goed team blijven.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:56:

[...]

Waarom vind je het zo vervelend als er iets over gezegd wordt?

Ik heb het er alleen over gehad dat dat voor mij een grens zou zijn, maar een verre reis maken niet. Jij vindt dat gelijk jakkes...Ik vind het in zoverre vervelend dat mijn relatie meteen als iets héééééél aparts wordt gezien , terwijl ik precies dezelfde dingen doe die ik anderen in een liefdevolle relatie zie doen ; elkaars grenzen bewaken , communiceren , lol hebben , etc. etc . Zal het ene stel zich samen aansluiten bij de plaatselijke motrorclub en toerritjes maken , storten wij ons in een orgie............is voor mij geen verschil . Snap je , of leg ik het nog niet goed uit zo ?
Ik vind "toestemming" in een relatie een heel gek woord. Toestemming impliceert immers dat de één de baas is, en de ander niet vrij is in zijn/haar handelen. Ik geef mijn partner dus nooit ergens toestemming voor (wij overleggen) en ik vraag ook nooit ergens toestemming voor.

Aan een relatie "werken" vind ik ook al zo gek. Werken doe ik op kantoor, thuis heb ik lief. Ik ben het dan weer niet eens met Maudym die stelt dat je er niet over na hoeft te denken: dat moet natuurlijk wél. Een relatie moet niet moeizaam zijn, maar er moeite voor doen is heel goed.

Gisteren zat ik naar Oprah te kijken (ziek thuis, dus ik zie ALLES these days :-)) en zag daar een echtpaar dat elkaar al 27 jaar iedere dag een brief schrijft. Vond ik zo mooi!
.
Maleficent, ik denk niet dat het een per defintie beter is dan het ander. Als je zelf je relatie als fijn ervaart, dan is dat toch prima?
quote:mickey82 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:37:

Ik kan me vooral heel erg verbazen over mensen die in een vaste relatie hun geld voor zichzelf houden, dus aparte rekeningen.

Waarom zou je ruzie krijgen over geld? Je overlegd toch gewoon grotere aankopen, en verder weet je wel ongeveer wat er vrij uit te geven is in een bepaalde periode lijkt me.Ik kan me er juist over verbazen dat mensen dat op 1 grote hoop gooien. Ons salaris komt binnen op onze eigen rekeningen. Daarnaast hebben we een gezamenlijke rekeing waar alle vaste lasten vanaf gaan en ook etentjes van ons samen en we hebben een gezamenlijke spaarrekening voor vakanties en dingen in huis. Het eigen geld gebruiken we voor kleding, auto, roken en andere dingen die we - zonder overleg- gewoon willen kopen.
quote:Mariannanas schreef op 30 oktober 2008 @ 10:02:

Gisteren zat ik naar Oprah te kijken (ziek thuis, dus ik zie ALLES these days :-)) en zag daar een echtpaar dat elkaar al 27 jaar iedere dag een brief schrijft. Vond ik zo mooi!

Ik email elke dag met vent, telt dat ook?

nee geintje, ik heb ook een stukje gezien en ik vond die 2 zo lief die elkaar hadden leren kennen als kind in de oorlog. Heel ontroerend.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 10:01:

Snap je , of leg ik het nog niet goed uit zo ?

Je legt het prima uit hoor.

Maar misschien vind jij mijn relatie ook wel heel bijzonder omdat mijn vriend een half jaar aan de andere kant van de wereld zat.
Een " team " zijn ; mooi !

Ben je al begonnen met je eerste brief , Marianananananas ? Is inderdaad héél bewust bezig zijn met je relatie .En wat zullen die brieven later waardevol zijn , gevoelsmatig . Tenzij je brieven schrijft in de trant van : " lief poepie van me , je had wéér het zolderlicht laten branden en de koffiefilterzakkies zijn haast op , dikke kus "
Hier gelukkige relatie. Geen tips, geen flauw idee hoe we het doen. Het gaat gewoon vanzelf. Ik heb nog nooit kunnen snappen dat mensen moeten 'vechten' voor hun relatie of dat een relatie 'keihard' werken is.

Ik denk juist dat JUIST doordat mensen maar vinden dat alles moet kunnen en je je partner alles moet gunnen, je het tegenovergestelde bereikt.Juist door die 'vrijheid', beperk je elkaar. Even een doordenkertje.
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 10:04:

[...]

Je legt het prima uit hoor.

Maar misschien vind jij mijn relatie ook wel heel bijzonder omdat mijn vriend een half jaar aan de andere kant van de wereld zat.Alleen als de één zegt " ik wil het ik wil het ik wil het en het zal me rotten wat jij er van vindt " , anders niet eigenlijk .
quote:hanZie schreef op 30 oktober 2008 @ 10:03:

[...]

Ik kan me er juist over verbazen dat mensen dat op 1 grote hoop gooien. .Zonder in details te verzanden met wie wat betaalt en wie welke hobby heeft enzo ; wat is het idee erachter dat jullie dat niet doen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven