Jouw ochtendritueel

02-03-2016 22:59 195 berichten
In het topic over ochtendritueel met 2 kinderen veel mensen die om 6h of eerder klaar zijn. Weg kinderwens

Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:

1. Hoe laat sta je op

2. Wat is je gezinssamenstelling

3. Wat is je ochtendritueel

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?

TO trapt af:

1. 6.45h

2 Man en ik

3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.

4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
Alle reacties Link kopieren
Om 6:30 gaat mijn wekker, ik sta direct op en ga mijn gezicht reinigen, make-up doen en aankleden (ik douche 's avonds)

07:00 kom ik beneden, ik maak ontbijt voor vriend en mij, ondertussen pak ik de vaatwasser uit

07:05/07:10 samen ontbijten, ondertussen met een schuin oog Facebook door scrollen

07:25 tanden poetsen

07:30 de auto in richting werk, ik begin rond 07:45

Ik bereid de lunch 's avonds al zoveel mogelijk voor zodat we dit 's ochtends alleen nog maar in onze tassen hoeven te doen
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 08:30:

[...]

er is met baby's geen enkele logica in slapen.

Ze laat naar bed doen, is absoluut geen garantie voor uitslapen

Niet een keer laat naar bed doen nee, maar als jij je kind pas om 10 uur naar bed doet is de kans groter dat ze op een gegeven moment gewoon het klokje rond slapen dan dat ze elke ochtend om 6 uur al rise and shine zijn.

Maar goed, dat zijn dus wel allemaal mensen die rond de middag-avond pas beginnen met werken en het makkelijker vinden om hun kind met hun ritme mee te laten gaan, dan zij met het ritme van de baby. Helaas moet ik al in de ochtend op werk verschijnen
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 09:11:

[...]

Niet een keer laat naar bed doen nee, maar als jij je kind pas om 10 uur naar bed doet is de kans groter dat ze op een gegeven moment gewoon het klokje rond slapen dan dat ze elke ochtend om 6 uur al rise and shine zijn.

sorry dat ik je illusie verstoor, maar ik zie het bij vrienden. Hij is ZZP-er, en avondmens. Hoeft er nooit vroeg uit, maar hun oudste (ondertussen bijna 8) is nog steeds elke ochtend vroeg wakker. Niet meer om 5 uur (wat ze deed tot een jaar of 6) maar toch wel 7 uur, ook in het weekend.

En ze hebben het echt geprobeerd hoor, enige gevolg: een oververmoeide baby, die te laat naar bed ging en toch weer vroeg wakker was.
1. Hoe laat sta je op: 05:30u als ik moet werken

2. Wat is je gezinssamenstelling: nu nog twee volwassenen en een dreumes van ruim anderhalf, binnenkort baby er bij.

3. Wat is je ochtendritueel: opstaan, douchen, eten, tassen pakken, dochter uit bed plukken en haar aankleden, kwartier na haar opstaan zitten we in de auto.

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd? Ik ga om 06:45u weg van huis, drop kind om 07:00u af op de opvang en rijd dan door naar het werk, 07:20 ben ik daar en werk dan tot 16:00u.
quote:gelderka schreef op 03 maart 2016 @ 09:26:

First I drink the coffee.

Then I do the things.Het rare is: ik ben best een koffiejunk, maar drink m'n eerste kop koffie pas op m'n werk.....
Oh dear, how sad, never mind.
Als ik werk:

1. Tussen 07.00 en 07.15 opstaan

2. Ik woon alleen

3. Plassen, roken, wassen, aankleden, lunch klaarmaken en nog een keer roken 😜

4. Ik ga om 07.55 van huis en ben dan om 08.00 op werk 😊

Daar drink ik koffie en eet ik ontbijt. Rond half vijf weer naar huis
1. Hoe laat sta je op

1. om 06.00 uur

2. partner (is om half 6 al weg) en 2 kinderen

3. opstaan, douchen, thee zetten, poes eten geven, kinderen uitzwaaien, haar doen, opruimen (douche en ontbijtspullen enzo), stofzuigen, de was strijken/wc doen of iets dergelijks, bedden doen enz. enz.

4. half negen vertrekken mijn reistijd is 12 minuten.
1. Hoe laat sta je op

1. Op werk/schooldagen sta ik om 6:30 op

2. Man en 3 kinderen. Man is om 4:15 al de deur uit, kinderen staan tegelijk met mij op.

3. Ontbijt maken voor de kinderen en mezelf, alle dieren verzorgen en van eten voorzien en daarna een grote mok koffie en een dikke sigaret. Tussen de bedrijven door naar het nieuws luisteren/kijken.

4. Rond half - kwart voor 8 heb ik iedereen vakkundig de deur uitgewerkt en dan heb ik een reistijd van 1 minuut en kan ik aan het huishouden beginnen. Daar besteed ik een uurtje aan en de resterende tijd vul ik in met andere verplichtingen.
quote:Ditto schreef op 02 maart 2016 @ 23:47:

Wekker gaat om 04:15 uur

Opstaan om 04:30 uur

Douchen, deo, crèmmetje, haar doen, parfum, aankleden

Om 05:00 uur van huis, plm. 45 minuten onderweg naar werk met de auto.

Op m'n werk schuif ik een bammetje naar binnen.Poeh he, dat is vroeg! Wat voor een werk doe je als ik vragen mag?
quote:Mikadoos schreef op 03 maart 2016 @ 09:42:

Man is om 4:15 al de deur uit Dat is midden in de nacht! Is 'ie dan ook vroeg weer thuis?
Oh dear, how sad, never mind.
1. Hoe laat sta je op

6.30 uur

man, dochter (9) en ik

douchen, aankleden, naar beneden, koffie zetten, opmaken, krant lezen(internet). 7 uur dochter wakker maken, tassen inpakken, haar van dochter borstelen, timer voor haar zetten. Man is huisman en blijft heerlijk liggen.

ik ga rond 7;30 uur weg en reistijd is ongeveer een half uur.
6.45 wekker, ik ben "aan" geef vriend een por en doe de gordijnen een stuk open (blij dat het nu weer licht wordt rond die tijd). Ik ga mijn oefeningen doen voor mijn rug

7.00 Vriend onder de douche duwen, ontbijt maken voor ons tweeen en lunch voor mezelf

7.15 Vriend zeggen dat hij lang genoeg gedouched heeft en dat hij zich aan moet gaan kleden

7.20 Samen ontbijten

7.30 Douchen en aankleden voor mij

7.45 Vriend zeggen dat hij de krant weg moet doen en aan het werk moet

8.00 Samen de deur uit. Ik fiets 10 minuten, Vriend rijd 30 minuten met de auto.

Ik hoop zo dat mijn ongeboren kind niet op mijn vriend lijkt in de ochtend.......
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 maart 2016 @ 09:53:

6.45 wekker, ik ben "aan" geef vriend een por en doe de gordijnen een stuk open (blij dat het nu weer licht wordt rond die tijd). Ik ga mijn oefeningen doen voor mijn rug

7.00 Vriend onder de douche duwen, ontbijt maken voor ons tweeen en lunch voor mezelf

7.15 Vriend zeggen dat hij lang genoeg gedouched heeft en dat hij zich aan moet gaan kleden

7.20 Samen ontbijten

7.30 Douchen en aankleden voor mij

7.45 Vriend zeggen dat hij de krant weg moet doen en aan het werk moet

8.00 Samen de deur uit. Ik fiets 10 minuten, Vriend rijd 30 minuten met de auto.

Ik hoop zo dat mijn ongeboren kind niet op mijn vriend lijkt in de ochtend.......

Ik garandeer je, dat je kind op je vriend gaat lijken! 100%

Je hebt namelijk je vriend zelf op deze manier verwent, dus dat ga je met je kind weer doen.

Laat die vent gewoon lekker een paar keer te laat komen, niet jouw verantwoordelijkheid.
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 09:18:

[...]

sorry dat ik je illusie verstoor, maar ik zie het bij vrienden. Hij is ZZP-er, en avondmens. Hoeft er nooit vroeg uit, maar hun oudste (ondertussen bijna 8) is nog steeds elke ochtend vroeg wakker. Niet meer om 5 uur (wat ze deed tot een jaar of 6) maar toch wel 7 uur, ook in het weekend.

En ze hebben het echt geprobeerd hoor, enige gevolg: een oververmoeide baby, die te laat naar bed ging en toch weer vroeg wakker was.

Welke illusie? Ik ga dat nooit kunnen doen want ik werk gewoon 's ochtends. Maar goed je kunt pech hebben en mazzel denk ik maar. Zoals ik al zei denk ik dat je méér kans hebt op een baby die zich aanpast aan een ritme uiteindelijk, dan een die dat niet lukt. Zo is het iig in mijn omgeving.

En met schoolgaande kinderen gaat het sowieso al niet meer op want dan moet je om half 9 op school zijn. Die kun je dus niet later in bed stoppen lijkt mij.
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 09:56:

[...]

Ik garandeer je, dat je kind op je vriend gaat lijken! 100%

Je hebt namelijk je vriend zelf op deze manier verwent, dus dat ga je met je kind weer doen.

Laat die vent gewoon lekker een paar keer te laat komen, niet jouw verantwoordelijkheid.

Het klopt dat ik hier gedeeltelijk zelf aan bijdraag door hem af en toe een por te geven, aan de andere kant, hij is echt geen ochtendmens. Hij kan weer in slaap vallen terwijl ik tegen hem praat en ik heb hem ook wel eens op het toilet gevonden waarbij hij blijkbaar al 10 minuten wezenloos voor zich uit zat te staren, de ochtend is niet zijn moment....

Overigens bedankt hij me elke ochtend dat ik zijn ontbijt heb gemaakt, hij waardeert het oprecht. Als hij het op mijn vrije dag zelf moet doen is hij namelijk een keer langer bezig, het lukt hem gewoon echt niet.
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 09:18:

[...]

Ik kan deze ervaring ronduit beamen!

Als ouder is dit niet planbaar. Dus Lux, wen er vast aan dat het zomaar anders kan zijn dan bij die vrienden/ kennissen/ familie.
Mijn ochtendritueel:

7.00 uur: wakker worden met mijn wake-up light inclusief vogelgeluiden;

- koffieapparaat aanzetten ('s avonds al klaargezet);

- aan het koffie-infuus, grote mok koffie drinken onder een dekentje op de bank en mail checken op de telefoon;

- ontbijt (havermout) met kop thee;

- lezen (ongeveer een uurtje);

Vervolgens douchen, aankleden, etc.

Dan wederom kopje thee, nog even internetten.

Boodschappen doen/huishouden.

NB ik woon alleen en hoef pas (begin van de) middag de deur uit voor mijn vrijwilligerswerk. Toen ik nog een kat gaf ik 's ochtends altijd als eerste de kat wat te eten en was ik verder ook veel tijd kwijt aan katknuffelen.
Ik sta om half negen op, dan bloedglucosewaarde meten, dan langwerkend insuline spuiten, wc bezoek. Is het een maandag of donderdag dan eerst mail met bloedglucose waardes mailen naar POH

Dan ontbijten, douchen, aankleden. Geen werk, zit helaas in de bijstand, 1x per week therapie. Ook soms in dezelfde maand psycholoog gesprek

Woon alleen
quote:Hayek schreef op 03 maart 2016 @ 09:49:

[...]

Dat is midden in de nacht! Is 'ie dan ook vroeg weer thuis?Ja dat is heel vroeg he? Meestal is hij rond 16:00 weer thuis.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 maart 2016 @ 10:06:

[...]

Het klopt dat ik hier gedeeltelijk zelf aan bijdraag door hem af en toe een por te geven, aan de andere kant, hij is echt geen ochtendmens. Hij kan weer in slaap vallen terwijl ik tegen hem praat en ik heb hem ook wel eens op het toilet gevonden waarbij hij blijkbaar al 10 minuten wezenloos voor zich uit zat te staren, de ochtend is niet zijn moment....

Overigens bedankt hij me elke ochtend dat ik zijn ontbijt heb gemaakt, hij waardeert het oprecht. Als hij het op mijn vrije dag zelf moet doen is hij namelijk een keer langer bezig, het lukt hem gewoon echt niet.Ik snap je heel goed hoor, hier hetzelfde. Vriend heeft 's ochtends veel moeite met opstaan, ook dan komt het allemaal wel goed alleen is het geen- of een minder fijn begin van de dag. Hij kan 's ochtends zo aanschuiven aan de ontbijttafel en ontwaakt daar rustig terwijl we samen de tegemoet gaande dag doornemen. Het kost mij geen moeite, of ik nu één of twee ontbijtjes maak en inderdaad; de dankbaarheid is wat telt.
1. Hoe laat sta je op

1. Om 7:35 gaat mijn wekker en sta ik meteen op

2. 2 katten, vriend en ik

3. Opstaan, naar de badkamer om op te frissen en aan te kleden. Vervolgens naar de keuken om koffie te maken. Ik pak mijn ontbijt uit de koelkast (avond er voor al gemaakt) en stop het in mijn tas. Lunch krijg ik op het werk. Vervolgens aan de eettafel zitten en opmaken, nieuws op de app lezen, koffie drinken en roken. Om 8:10/8:15 stap ik op de fiets (soms met de auto). Om 8:30 op kantoor en ontbijten. Rond 09:00 pas echt wakker
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 10:01:

[...]

En met schoolgaande kinderen gaat het sowieso al niet meer op want dan moet je om half 9 op school zijn. Die kun je dus niet later in bed stoppen lijkt mij.Maar oudste van onze vrienden was ook toen ze naar school ging elke dag om 5 uur wakker. Slopend hoor
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 maart 2016 @ 10:06:

[...]

Overigens bedankt hij me elke ochtend dat ik zijn ontbijt heb gemaakt, hij waardeert het oprecht. Als hij het op mijn vrije dag zelf moet doen is hij namelijk een keer langer bezig, het lukt hem gewoon echt niet.

en toch mee ophouden hoor. Straks heb je een baby en een man die je verzorgen moet. Dat is onhoudbaar.

Dan ontbijt hij maar niet. Of hij verzint iets slims als: 's avonds ontbijt vast zelf klaarzetten. je maakt het hem (heel lief) echt te gemakkelijk
Huishouden van twee volwassenen.

Wekker loopt af om 06.30 uur. Dan sta ik meteen op en ga ontbijtboterham en lunchbrood smeren en melk inschenken.

Om 06.45 eet ik ontbijtboterham in bed op, kijkend naar het journaal.

07.00 douchen, aankleden en make-up. 07.20 kort opruimen wat er op te ruimen valt, ik kom graag in een net huis thuis.

07.30 de deur uit, naar het OV. 07.50 - 08.00 aanwezig op werk.

Manlief slaapt door dit alles heen. Die staat pas om 08.00 op en verlaat rond 08.30 de echtelijke woning. Hij is met een autoritje van een kwartiertje op zijn werk.
1. Ik tussen 8 en 10, vriend tussen 6 en 7.

2. Vriend en ik.

3. Vriend kleedt aan, maakt lunch en gaat. Ik ga meestal eerst douchen, aankleden en opmaken, soms ga ik eerst sporten, en af en toe loop ik eerst uren in mijn chill outfit (als ik op mijn vrije dag 's avonds al heb gedoucht bijvoorbeeld). Dan heb ik vaak de hele ochtend om dingen te doen (of niet te doen )

4. Wisselend, meestal ergens in de middag, vertrek ongeveer een uur voor ik moet beginnen. Meestal ben ik n halfuur te vroeg maar liever dat dan 1 minuut te laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven