Abortus of einde relatie.

04-03-2016 14:51 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben moeder van een prachtig meisje van 5 maanden oud. Hele fijne zwangerschap en bevalling gehad. Gezond geboren en doet het zo goed! Vriend en ik waren er bewust voor gegaan en het was al snel gelukt.

Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger ben, dit keer ongepland. We zijn ons natuurlijk helemaal rot geschrokken. We wilden altijd wel een 2e maar pas als oudste een jaar of 3 was. Vriend was heel duidelijk hij wil een abortus. Ik denk dat dat ook praktisch gezien het beste is, het gaat zo druk worden, ik kan minder werken, en het lijkt me zwaar, een baby en zwanger zijn, het leven gaat veel duurder zijn. Maar toch kan ik het niet zomaar een abortus.

Vriend heeft zoiets van bel even maak een afspraak en het is achter de rug. Ik kan het niet zo bekijken! Het is een leven wat in mijn groeit, vooral nu we ons meisje hebben. Ik weet niet of ik het kan! Heb dat gisteren uitgesproken naar vriend en zijn reactie was duidelijk, als ik geen abortus pleeg dan wil hij niet meer samen zijn. Gaat dan eigen huisje zoeken en ik, dochter en ongeboren kind kunnen het uitzoeken. Hij weet dat dat geen optie is, ik werk te weinig en verdien niet genoeg. Dat zou dan bijstand met 2 kinderen worden tenzij ik meer werk kan vinden. Alleen zijn met 2 kinderen met net iets meer dan een jaar leeftijdsverschil, het lijkt me zo zwaar.

Kortom ik weet het niet meer. Wou het even van me afschrijven en hoop op tips.
Yoma,

Je komt er wel!! Het zal niet makkelijk zijn, maar het komt goed! Zeker als ik lees dat je nu al bijna alleen voor je dochter zorgt!
Pquote:itsme1973 schreef op 04 maart 2016 @ 18:12:

Met zo'n man zou ik wel klaar zijn , los van of ik voor een abortus zou kiezen......Eens. Als hij over dit al zo'n starre houding heeft hoe is dan jullie verdere leven.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wat verdrietig zeg dat je partner zo al een blad van de boom omdraait nu jullie een gezin zijn. Maar goed dat je voet bij stuk houdt! Niets doen wat je niet wil. En hoe bedoel je niet thuis geslapen? Als in, bij zijn ouders of "ik heb geen idee bij wie hij geslapen heeft?"

Ik weet niet of je mijn eerdere reactie hebt gelezen maar bang zijn voor bijstand hoeft echt niet. Ik denk zelfs, als je nu laag betaald werk doet dat je het in de bijstand royaler zult hebben.

Echt, zoek de bedragen eens op waar je allemaal recht op zou hebben. Ook kun je vanuit de bijstand een opleiding doen zodat je als je kinderen ouder zijn juist beter betaald werk kan krijgen. Als je hier eens naar gaat kijken dan valt er vast een last van je schouders. En kun je je energie gebruiken in het afronden van de relatie en een nieuwe start met je baby's. . Moet je op zoek naar een nieuwe huis of kun jij in de woning blijven?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
O en het klinkt inderdaad al niet alsof je relatie het lang gaat redden met zijn houding. Dus het is niet dat je met die abortus je relatie redt. Kans is dus vrij aannemelijk dat hij je dan alsnog verlaat. Als een vrouw vermoed dat er een ander in het spel is dan is dat ook vrijwel altijd zo.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Jeetje to, wat heftig.

blijf bij je eigen gevoel, abortus is denk ik al heftig genoeg als het je eigen keuze is, maar als je het voor een ander doet lijkt het me helemaal niet te doen.

het feit dat je partner geen 2e kind wil, ontslaat hem niet vd plicht om er toch voor te zorgen (desnoods enkel financieel) dus laat de angst voor bijstand niet je leidraad zijn.

Sterkte
Ik denk niet dat je gelukkig wordt als je bij iemand blijft die zo in t leven staat.

Ik heb t met je te doen TO.

Mijn kinderen Had ik ook erg kort op elkaar. En het is best te doen. Ik heb t ook gered. Dat kan jij ook. Mijn eerste was 4 maand toen ik zwanger werd vd tweede. Ze zijn inmiddels volwassen en doen t heel goed in t leven! En ik ben ook een alleen staande moeder. Vanaf dat ze 5 en 6 waren. En toen de vader in beeld nog was deed hij niks met hun. Deed ik alles zelf. Het zal zeker niet gemakkelijk worden voor je. Maar je hebt wel mensen om je heen.
quote:photonic schreef op 04 maart 2016 @ 14:54:

Staar je niet blind op deze 2 opties, er zijn meer opties, bijvoorbeeld je houdt het kind en je vriend en jullie worden heel gelukkig met zijn vieren. Geef hem wat tijd om aan het idee te wennen, ik denk dat zijn bezwaren best meevallen als je hem wat bedenktijd gunt en praktisch naar de situatie kijkt waar je je nu in bevindt.
quote:Doppinda schreef op 05 maart 2016 @ 09:51:

Ik denk niet dat je gelukkig wordt als je bij iemand blijft die zo in t leven staat.

Ik heb t met je te doen TO.

Mijn kinderen Had ik ook erg kort op elkaar. En het is best te doen. Ik heb t ook gered. Dat kan jij ook. Mijn eerste was 4 maand toen ik zwanger werd vd tweede. Ze zijn inmiddels volwassen en doen t heel goed in t leven! En ik ben ook een alleen staande moeder. Vanaf dat ze 5 en 6 waren. En toen de vader in beeld nog was deed hij niks met hun. Deed ik alles zelf. Het zal zeker niet gemakkelijk worden voor je. Maar je hebt wel mensen om je heen.

Ow t kan wel. Mijn oma kreeg kinderen in en na de hongerwinter. Toen ze er al 3 had. En geen geld.

Het is gewoon zwaar. Zeker in de baby fase. Ik zou als to zorgvuldig gaan nadenken hoe en wat. De bijstand maar gelijk als je inkomen zien stoort me namelijk stevig. Dat is niet bedoeld om onbedoelde gezinsuitbreiding mee te financieren en zoals hij nu reageert zal alimentatie ook wel vanaf dag 1 gezeik zijn. Wil je een volgend kindje dat (ook) aandoen. Keuze ligt bij TO.
quote:tvandattum schreef op 04 maart 2016 @ 22:33:

Ik denk dat je vriend in shock is. Zich dood geschrokken is. En nee, hij reageert lomp. Maar djeez. Hij zal toch al langer je vriend zijn? Ik neem aan dat hij wel iets van krediet heeft opgebouwd.

Ik zou aannemen dat TO (en hun dochtertje!) ook wel iets van krediet had opgebouwd en hij niet meteen met het verlaten van beiden zou dreigen, maar dat heeft hij wel gedaan.

Dat hij het niet wil, dat kan en dan hij TO probeert over te halen kan ik ook snappen. Dat hij meteen met weg gaan dreigt bij iets wat hij zelf mede heeft veroorzaakt, geeft wel aan dat hij geen goede man of vader is.

TO reageert niet op de voorbehoedsmiddelen vraag. Als ze daar beiden niet aan deden, was zij net zo goed stom natuurlijk. Maar dat doet niks af aan het bovenstaande.
Yoma
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Defietsboer schreef op 05 maart 2016 @ 11:18:

[...]

Ik zou aannemen dat TO (en hun dochtertje!) ook wel iets van krediet had opgebouwd en hij niet meteen met het verlaten van beiden zou dreigen, maar dat heeft hij wel gedaan.

Dat hij het niet wil, dat kan en dan hij TO probeert over te halen kan ik ook snappen. Dat hij meteen met weg gaan dreigt bij iets wat hij zelf mede heeft veroorzaakt, geeft wel aan dat hij geen goede man of vader is.

TO reageert niet op de voorbehoedsmiddelen vraag. Als ze daar beiden niet aan deden, was zij net zo goed stom natuurlijk. Maar dat doet niks af aan het bovenstaande.

Ik vind de voorbehoedsmiddel vraag niet echt gepast in zo'n topic. Feit is dat zij zwanger is en dat haar vriend zo reageert terwijl een 2e kind sowieso in de aantal jaren planning zat.

Dat mensen denken dat dat soort dingen hun uberhaupt aangaat....
Jeetje zeg! Een dikke
OMG
quote:yoma schreef op 05 maart 2016 @ 09:21:

Onze relatie is sinds de bevalling ook niet meer wat het geweest is. Ik denk dat hij het meent dat hij de relatie zal verbreken, hij was er ook gisteren weer erg duidelijk over toen ik vertelde geen abortus te doen. Hij zei dat hij dan zo snel mogelijk weg zal gaan. Wil dochter wel blijven zien dus daar is hij gelukkig op terug gekomen. Dat deed mij het meeste pijn. Ik voel me zo intens verdrietig, daarnaast misselijk en moe en de zorg voor mijn meisje. Soms denk ik een abortus zou wel makkelijk zijn maar diep in mijn hart wil ik dat niet en hou ik nu al van dit kindje. Ik denk dat ik me maar moet gaan voorbereiden op alleenstaande moeder zijn.

Denk je eens in hoe dat voor je tweede kind zal zijn: dezelfde vader als je zus, maar hij wil jou niet zien. Komt alleen je zus halen om leuke dingen te doen.

Echt, een overtijdsbehandeling stelt weinig voor. Zelfs geen bedenktijd. Het maakt jouw situatie wel gemakkelijker. Als je toch uit elkaar gaat, kun je meer gaan werken. Klussen in je nieuwe huis, voor je al bestaande kind zorgen. Het is zoveel makkelijker als je niet zwanger bent.

Kies voor je kind, dat verdient meer. Als deze relatie strandt, heb je echt nog wel zicht op een nieuwe relatie en eventueel gezinsuitbreiding in de toekomst.

Met zo'n hork zou ik in elk geval niet meer kinderen willen krijgen. Je oudste is er nu eenmaal. Kies voor haar.
quote:Bibi1973 schreef op 05 maart 2016 @ 11:44:

[...]

Echt, een overtijdsbehandeling stelt weinig voor. Zelfs geen bedenktijd.

Wauw dat is wel heel grof. Zeker over de posts heen gelezen dat TO het kindje wil houden?
quote:carrie-bradshaw schreef op 05 maart 2016 @ 11:47:

[...]

Wauw dat is wel heel grof. Zeker over de posts heen gelezen dat TO het kindje wil houden?

Ik wil ook zoveel, gelukkig neem ik de meeste beslissingen met mijn verstand.

En realistisch zijn staat niet gelijk aan grof.

[...]

Een overtijdbehandeling schijnt ook heel erg weinig voor te stellen. Mocht to toch beslissen om het kindje niet te houden dan kinnen dit soort opmerkingen haar beslissing misschien makkelijker maken.

To ik ben heel erg benieuwd hoe het vandaag is. Ik hoop voor je dat hij bijdraait. Hier is mijn man wel volkomen bijgedraaid.
quote:AnDu schreef op 05 maart 2016 @ 11:31:

[...]

Ik vind de voorbehoedsmiddel vraag niet echt gepast in zo'n topic. Feit is dat zij zwanger is en dat haar vriend zo reageert terwijl een 2e kind sowieso in de aantal jaren planning zat.

Dat mensen denken dat dat soort dingen hun uberhaupt aangaat....

Het gaat in het hele topic al over verantwoordelijkheid, dus dat speelt daar echt wel zijn rol in.

Verder zei ik niet dat TO het moest beantwoorden, maar wel dat er net zo goed verantwoordelijkheid bij TO ligt. Des te meer van beiden als ze inderdaad geen voorbehoedsmiddelen hadden gebruikt.
Anticonceptie is nu echt een nutteloze discussie. Ze is al zwanger, beiden zijn volwassen en zullen heus wel weten dat je door seks te hebben zwanger kunt worden ook als je een voorbehoedsmiddel gebruikt. Neemt niet weg dat na de abortus of bevalling hele goede anticonceptie nodig zal zijn.
"Echt, een overtijdsbehandeling stelt weinig voor."

Medisch gezien misschien, maar zo te lezen zal het emotioneel gezien voor TO heel zwaar worden. Ik heb zelf een abortus meegemaakt die volledig mijn eigen keuze was. Alsnog vond ik het erg verdrietig, al heb ik er geen seconde spijt van gehad. Het lijkt me ronduit traumatisch om mee te maken als je het kindje eigenlijk wil houden en een baby thuis aan het verzorgen bent. Dit zijn echt keuzes die je vanuit het diepst van je hart moet maken denk ik, om er vrede mee te houden.

TO, wat een rotsituatie. Je relatie met deze man klinkt mij sowieso helemaal niet goed in de oren. Je hebt zelfs vermoedens dat hij er een ander op nahoudt. Luister goed naar jezelf, ik denk dat jij heel goed in staat bent een juiste keuze te maken. En wat je ook doet: wees niet bang. Uiteindelijk red je je altijd, of het nou heel zwaar wordt of niet.
pluk de nacht
Wat een verdrietige tijd voor je.

De relatie van mijn dochter was net over toen ze zwanger bleek te zijn. Zij zit in een vervelende situatie door ziekte en zonder werk...maar er zijn allerlei toeslagen voor alleenstaande moeders hoor...al zal het de eindjes aan elkaar knopen worden misschien..je komt heus noet op straat te staan met je kindjes. Volg je hart. Bovendien is je partner allimentatieplichtig voor zijn kinderen.

Sterkte 👭
quote:annemariem schreef op 05 maart 2016 @ 12:01:

"Echt, een overtijdsbehandeling stelt weinig voor."

Medisch gezien misschien, maar zo te lezen zal het emotioneel gezien voor TO heel zwaar worden. Ik denk dat het trauma van 1 ongewenst kind straks nog groter zal zijn. Deze (ex)man zal kind 2 niet ook komen ophalen hoor, hij wil het immers niet. Hoe is dat, om straks je kind te moeten uitleggen waarom hij niet naar zijn vader mag en het andere kind wel?

[...]

Wauw dat is wel heel grof. Zeker over de posts heen gelezen dat TO het kindje wil houden? Inderdaad! Voor de een stelt een overtijdsbehandeling misschien niks voor ik zou daar nooit voor kiezen in wat voor situatie dan ook. TO wil het niet het haar aanraden vind ik erg raar.
quote:huisvrouw86 schreef op 05 maart 2016 @ 12:27:

[...]

Inderdaad! Voor de een stelt een overtijdsbehandeling misschien niks voor ik zou daar nooit voor kiezen in wat voor situatie dan ook. TO wil het niet het haar aanraden vind ik erg raar.nu ken ik je natuurlijk niet dus geen idee wat je allemaal mee hebt gemaakt maar ooit was ik iemand die NOOIT voor abortus zou kiezen maar altijd een zwangerschap met liefde uit zou dragen etc. Tor het moment dat ik zelf heel erg ongewenst zwanger was. Toen zakte ik echt door de grond heen en heb gesmeekt bij de kliniek of ze die bedenktijd voor mij wilden skippen want het moest eruit en wel nu...wat ik hiermee wil zeggen is dat je makkelijk te praten hebt tot je zelf in die situatie zit.
quote:Bibi1973 schreef op 05 maart 2016 @ 12:21:

[...]

Ik denk dat het trauma van 1 ongewenst kind straks nog groter zal zijn. Deze (ex)man zal kind 2 niet ook komen ophalen hoor, hij wil het immers niet. Hoe is dat, om straks je kind te moeten uitleggen waarom hij niet naar zijn vader mag en het andere kind wel?Dit geeft wel zo'n beetje de absurditeit en triestheid van de hele situatie aan. Het ene kind wel, maar de ander niet. Man up en neem je verantwoording denk ik dan. Tenzij er andere motieven meespelen en bv. de man al half de deur uit wilde stappen voor hij met deze mededeling geconfronteerd werd. Het voelt iig alsof er meer speelt bij hem. Maar wat een verdrietige toestand voor jou TO. Ik wens je veel sterkte.. en vooral volg je hart met dit soort beslissingen. Immers, jij zal er de rest van je leven mee moeten leven.
quote:Lovely1987 schreef op 05 maart 2016 @ 12:01:

Anticonceptie is nu echt een nutteloze discussie. Ze is al zwanger, beiden zijn volwassen en zullen heus wel weten dat je door seks te hebben zwanger kunt worden ook als je een voorbehoedsmiddel gebruikt. Neemt niet weg dat na de abortus of bevalling hele goede anticonceptie nodig zal zijn.

Als je het zo nutteloos vindt, waarom ga je er dan nog op door?

Er wordt al het hele topic gewezen op de verantwoordelijkheid die TO's vriend heeft. De verantwoordelijkheid van de moeder mag daarom best genoemd worden. En als ze laks zijn geweest met voorbehoedsmiddelen is dat natuurlijk nog sterker zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven