Napraattopic 56

25-02-2016 20:13 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Ttass28 schreef op 05 maart 2016 @ 20:59:

[...]

Jaja dat kan omdat je elkaar ontmoet. ik erger me ook wel eens aan een onbekende die bijvoorbeeld er iets van zegt als ik weer eens voordring. bemoeizuchtig vind ik dat.
quote:[barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:00[/message]:

Ik snap je helemaal. Ik vrees echter dat mensen met weinig inlevingsvermogen gewoon niet nadenken. De onzin die wij naar ons hoofd geslingerd gekregen hebben na het overlijden van onze vader/mijn moeders man, van mensen die echt oprecht dachten iets zinnigs te zeggen. 'Probeer uit elke slechte ervaring iets goeds te halen, want je kunt hier ook uit leren' Er zijn echt mensen die zoiets zeggen tegen een weduwe van nog geen 30.

Stervende mensen hoeven niet wijs en berustend te zijn. Ze mogen gore klootzakken zijn, of moeilijke tantes. Ze zijn het niet aan ons verplicht verheven en bijzonder gedrag te vertonen, zodat wij met een zak chips en kerngezond kunnen genieten van de oorspronkelijke manier waarop ze langzaam van binnen doodgaan. Het is maar beter dat ik daar niet reageer

zo herkenbaar!!!

ik heb werkelijk dagen gehad dat ik dacht dat het aan mij lag.
wij slapen nooit.
Aan sterven is niks moois. De dood kan n verlossing zijn en je haalt er troost uit wanneer iemand rustig inslaapt.

Maar mooi? Waardevol? Flikker op.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 maart 2016 @ 21:01:

[...]

ja dat kan omdat je elkaar ontmoet. ik erger me ook wel eens aan een onbekende die bijvoorbeeld er iets van zegt als ik weer eens voordring. bemoeizuchtig vind ik dat.Hihi ik ben dan de bemoeizuchtige die er iets van zegt.
Ik moet nog altijd denken an bibi, diegene die een tijdje geleden een blog had over haar sterven. Die was soms zo kwaad.

Het schijnt dat ze werkelijk waar vloekend en tierend is gegaan.

En dan zo'n mens die dan inderdaad roept dat er 'nog lessen te leren zijn'.

Flikker op. Als ik mijn kinderen moet missen zou ik ook gewoon kwaad zijn. Ik hoop dat ik dan voor hen nog iets van decorum kan opbrengen maar ik kan me die woede zo goed voorstellen.

Het is niks prachtigs of leuks.
quote:hatsetats schreef op 05 maart 2016 @ 21:02:

Aan sterven is niks moois. De dood kan n verlossing zijn en je haalt er troost uit wanneer iemand rustig inslaapt.

Maar mooi? Waardevol? Flikker op.Juist.
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:00:

Ik snap je helemaal. Ik vrees echter dat mensen met weinig inlevingsvermogen gewoon niet nadenken. De onzin die wij naar ons hoofd geslingerd gekregen hebben na het overlijden van onze vader/mijn moeders man, van mensen die echt oprecht dachten iets zinnigs te zeggen. 'Probeer uit elke slechte ervaring iets goeds te halen, want je kunt hier ook uit leren' Er zijn echt mensen die zoiets zeggen tegen een weduwe van nog geen 30.

Stervende mensen hoeven niet wijs en berustend te zijn. Ze mogen gore klootzakken zijn, of moeilijke tantes. Ze zijn het niet aan ons verplicht verheven en bijzonder gedrag te vertonen, zodat wij met een zak chips en kerngezond kunnen genieten van de oorspronkelijke manier waarop ze langzaam van binnen doodgaan. Het is maar beter dat ik daar niet reageer echt waar? wat onnadenkend en wat kortzichtig. Ik denk dat mensen het in principe goed bedoelen maar gewoon uit onwetendheid maar iets kakelen. iemand zei iets over een deelnemer die nog leefde: ze zal nog wel wat te leren hebben. Daar word ik ook kwaad van, want wat zeg je daarmee over de mensen die inmiddels wel zijn overleden? Dat zij uitgeleerd zijn? Zeg dan niets
quote:Ttass28 schreef op 05 maart 2016 @ 21:02:

[...]

Hihi ik ben dan de bemoeizuchtige die er iets van zegt.o was jij dat? ik heb een hondendrol in je fietstas gestopt
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 maart 2016 @ 21:04:

[...]

o was jij dat? ik heb een hondendrol in je fietstas gestoptIk heb geen fietstas😂
quote:valentinamaria schreef op 05 maart 2016 @ 21:02:

[...]

zo herkenbaar!!!

ik heb werkelijk dagen gehad dat ik dacht dat het aan mij lag.wat erg
Weet je, je probeert soms uit alle macht iets positiefs te halen uit al die ellende. Misschien is het dat.
quote:Het-groepje schreef op 05 maart 2016 @ 21:02:

Ik moet nog altijd denken an bibi, diegene die een tijdje geleden een blog had over haar sterven. Die was soms zo kwaad.

Het schijnt dat ze werkelijk waar vloekend en tierend is gegaan.

En dan zo'n mens die dan inderdaad roept dat er 'nog lessen te leren zijn'.

Flikker op. Als ik mijn kinderen moet missen zou ik ook gewoon kwaad zijn. Ik hoop dat ik dan voor hen nog iets van decorum kan opbrengen maar ik kan me die woede zo goed voorstellen.

Het is niks prachtigs of leuks.nee
quote:hatsetats schreef op 05 maart 2016 @ 21:07:

Weet je, je probeert soms uit alle macht iets positiefs te halen uit al die ellende. Misschien is het dat.misschien, maar het is toch ongepast om dat te projecteren op de stervende zelf of de nabestaanden?
quote:[sabbaticalmeds schreef op 05 maart 2016 @ 21:06[/message]:

[...]

wat ergserieus, heel verbijsterend.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 05 maart 2016 @ 21:02:

[...]

zo herkenbaar!!!

ik heb werkelijk dagen gehad dat ik dacht dat het aan mij lag.

De wereld kan moeilijk omgaan met het intense verdriet denk ik. Dat mijn moeder zo jong was en kleine kinderen had, was te verwarrend. Weduwes zijn oude vrouwen met bloemetjesjurken. Maar sommige mensen kunnen beter hun mond houden, dan zeggen dat het maar goed was dat mijn ouders maar een paar kinderen gekregen hebben, omdat er anders misschien nog kinderen met dezelfde zwakke genen geboren zouden zijn.

Ik heb hetzelfde overigens met mensen die kanker overwonnen hebben. Zijn de mensen die doodgaan dan losers? Wilden zij niet blijven leven? Maarten van der Weide heeft daar heel rake dingen over gezegd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 maart 2016 @ 21:07:

[...]

misschien, maar het is toch ongepast om dat te projecteren op de stervende zelf of de nabestaanden?Absoluut.
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:08:

[...]

De wereld kan moeilijk omgaan met het intense verdriet denk ik. Dat mijn moeder zo jong was en kleine kinderen had, was te verwarrend. Weduwes zijn oude vrouwen met bloemetjesjurken. Maar sommige mensen kunnen beter hun mond houden, dan zeggen dat het maar goed was dat mijn ouders maar een paar kinderen gekregen hebben, omdat er anders misschien nog kinderen met dezelfde zwakke genen geboren zouden zijn.

Ik heb hetzelfde overigens met mensen die kanker overwonnen hebben. Zijn de mensen die doodgaan dan losers? Wilden zij niet blijven leven? Maarten van der Weide heeft daar heel rake dingen over gezegd.verbijsterend idd
een vriendin van mij heeft onlangs haar vader verloren aan kanker.

ondanks dat hij zich bij zijn dood leek neer te leggen heeft hij de laatste dagen toch rustgevende middelen gekregen,

het was echt verschrikkelijk, iemand zo onrustig te zien.
wij slapen nooit.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 maart 2016 @ 20:39:

welnu, beste overmijnlijk topicschrijvers. omdat ik vind dat het topic beter niet vervuild kan worden met schoolpleingedrag: hier is ruimte hoor.

Kielhaal me maar omdat ik één van jullie aangesproken heb op de stompzinnige opmerking dat sterven zo mooi en waardevol kan zijn. Spuug maar omdat ik jullie heb aangesproken op het feit dat enkelen vonden dat één van de deelnemers zo "koel en afstandelijk" deed. He gatverdarrie, ze deed niet wat het publiek wenste. Bah wat erg

Dat gezuig in het topic zelf laat ik voor wat het is.

Klasse Meds.

Kinderachtig gedoe daar.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:hatsetats schreef op 05 maart 2016 @ 21:07:

Weet je, je probeert soms uit alle macht iets positiefs te halen uit al die ellende. Misschien is het dat.Dat is ook zo. Mensen vinden het heel moeilijk om met intens verdriet om te gaan. En dan bazel je iets, omdat je denkt dat je iets opbeurends moet zeggen. Maar soms kan je niets opbeurends zeggen.
Dank george
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:11:

[...]

Dat is ook zo. Mensen vinden het heel moeilijk om met intens verdriet om te gaan. En dan bazel je iets, omdat je denkt dat je iets opbeurends moet zeggen. Maar soms kan je niets opbeurends zeggen.opbeurend ja, maar er dan aan voorbijgaan dat jouw interpretatie van opbeurend wellicht een totaal andere is dan die van anderen.
Mijn pa kreeg het lastste jaar 's nachts ook medicatie vanwege onrust. Op zijn laatste dag haldol en s avonds morfine. Godzijdank. Hij heeft afscheid genomen, 'goed gemaakt' wat er nog goed te maken viel, is met god in het reine gekomen en er rustig tussenuit gepiept. Dat is iets om dankbaar voor te zijn, het afscheid was goed. Maar goed of niet, afscheid is afscheid. En dat is rauw, hard, kut en verdrietig. Ook als je pa al 97 is. Ook als die pa vroeger soms een klootzak was. Laat staan als het je broer is. Of je zus die meer een moeder was.
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:11:

[...]

Dat is ook zo. Mensen vinden het heel moeilijk om met intens verdriet om te gaan. En dan bazel je iets, omdat je denkt dat je iets opbeurends moet zeggen. Maar soms kan je niets opbeurends zeggen.Yep
moeilijk tatsie en ook nog vers voor jou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven