jong gezinnenbeurs...

01-11-2008 09:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie is er al naar de jong gezinnenbeurs geweest? ik ga morgen, al denk ik dat ik geen beurs type ben (geen idee wat dat type dan wel is ), ben ook nog nooit op een beurs geweest. wat is de moeite waard, wat niet?
Sam, ik ga dit jaar niet, maar ik ben vorig jaar wel geweest. Veel standhouders hebben spullen die je in de winkel niet zo makkelijk kan krijgen, zij verkopen meestal via Internet. Nu bespaar je dus verzendkosten. Bovendien zijn er vaak wel leuke beursaanbiedingen. Little label bijvoorbeeld, leuke kleertjes, duur, maar met 3 halen 2 betalen is het de moeite best waard.

Je wordt doodgegooid met foldertjes en gratis spulletjes en verder is het er erg druk, maar een dagje lekker mutsen is toch geen verspilde moeite, als je er leuke dingen aan overhoudt. Neem niet teveel geld mee, anders kom je met veel meer spullen thuis dan je nodig hebt
O ja, tuurlijk ben jij geen beurstype, ik ook niet, ik voelde me ook ver verheven boven alle andere vrouwen die daar rondliepen... En waarschijnlijk dachten al die andere vrouwen precies hetzelfde...
haha, bedoel het niet negatief. wel een berustype zijn lijkt me leuker.

maar ik krijg kriebels van evenementen waar files op afritten voor staan en vrouwen met lege koffers en tassen heengaan. mij zie je ook niet op het strand met dertig graden.
Ik ben gisteren geweest en vond het superleuk. Het was wel druk, maar zeker niet te druk (was er wel al om 10.30u en ging rond 14.00u weer weg). We konden makkelijk met onze kinderwagen door de gangpaden (die bewust heel breed zijn gehouden i.v.m. al die kinderwagens). Nu zal het vandaag en morgen natuurlijk wel iets drukker zijn omdat het weekend is. En nee er stonden ook geen files richting de parkeerplaatsen.

Ze hebben echt superleuke beursaanbiedingen, die je in de winkel nooit zult hebben. Van pampers, olvarit tot kleding en speelgoed. Moet zeggen dat wij idd met een volle wagen weer naar huis gingen. Was echt superleuk en volgend jaar ga ik weer :-)

Voor als je gaat, veel plezier!
Waarom kijken 'oudere' moeders altijd zo heel erg minachtig naar jonge moeders. Dan heb ik het niet over de beurs. Maar ook in de supermarkt. Ze kijken je altijd van top tot teen aan eerst naar je kind dan gelijk binnen in 1 seconde naar jou dan weer terug. En ga zo maar door. Je ziet ze echt denken van ; ach zo jong en dan al een kind. Ik kon mij daar heel erg aan ergeren in het begin. Maar nu heb ik zoiets van laat ze maar lekker lullen. Ik ben overigens 22. Ik weet niet misschien ervaar ik het zo.
Zijn er meer 'jonge' mama's die dit ervaren ?
Ehm sorry voor het offtopic berichtje.
quote:Bloemetje79 schreef op 01 november 2008 @ 11:58:

Waarom kijken 'oudere' moeders altijd zo heel erg minachtig naar jonge moeders. Dan heb ik het niet over de beurs. Maar ook in de supermarkt. Ze kijken je altijd van top tot teen aan eerst naar je kind dan gelijk binnen in 1 seconde naar jou dan weer terug. En ga zo maar door. Je ziet ze echt denken van ; ach zo jong en dan al een kind. Ik kon mij daar heel erg aan ergeren in het begin. Maar nu heb ik zoiets van laat ze maar lekker lullen. Ik ben overigens 22. Ik weet niet misschien ervaar ik het zo.

Ik ben een "oudere" moeder en ik kijk niet minachtend naar jonge moeders.

Dus altijd? Misschien moet je als jongere moeder even eerst nadenken voordat je wat neerzet.

Over de beurs, ik ben daar vorig jaar geweest met een vriendin die pas zwanger was en het was supergezellig! Dit jaar zou ik weer gaan, maar dat gaat helaas niet door. Vind het wel jammer, is erg leuk namelijk.
Ik ben nu twee keer geweest (een keer voor mezelf en een keer met een vriendin die zwanger was) en vond het wel leuk. Heb ook wel handige dingen aangeschaft voor een leuke beursprijsje. Wat ik alleen niet begreep was dat er mensen echt drie kwartier in de rij gingen staan voor een boodschappentasje met kortingsbonnen. Het is gewoon gezellig, ook al hoef ik niet zo veel tirelantijn.

Waarom kijken 'oudere' moeders altijd zo heel erg minachtig naar jonge moeders. Dan heb ik het niet over de beurs. Maar ook in de supermarkt. Ze kijken je altijd van top tot teen aan eerst naar je kind dan gelijk binnen in 1 seconde naar jou dan weer terug. En ga zo maar door. Je ziet ze echt denken van ; ach zo jong en dan al een kind. Ik kon mij daar heel erg aan ergeren in het begin. Maar nu heb ik zoiets van laat ze maar lekker lullen. Ik ben overigens 22. Ik weet niet misschien ervaar ik het zo.Je weet helemaal niet wat ze denken. Misschien denken ze juist dat ze ook wat beter jong kinderen hadden krijgen ofzo. Ik heb absoluut geen minachting voor meiden van 18, 20 of 22 met een kind! Het is toch heel leuk om al een kindje te hebben?
quote:Jopie80 schreef op 01 november 2008 @ 12:51:

[...]

Ik ben een "oudere" moeder en ik kijk niet minachtend naar jonge moeders.

Dus altijd? Misschien moet je als jongere moeder even eerst nadenken voordat je wat neerzet.

Over de beurs, ik ben daar vorig jaar geweest met een vriendin die pas zwanger was en het was supergezellig! Dit jaar zou ik weer gaan, maar dat gaat helaas niet door. Vind het wel jammer, is erg leuk namelijk.Hoezo nadenken het is mijn gevoel en mening toch. Mag ik die dan hier niet plaatsen ?
quote:LouiseP schreef op 01 november 2008 @ 13:17:

[...]

Je weet helemaal niet wat ze denken. Misschien denken ze juist dat ze ook wat beter jong kinderen hadden krijgen ofzo. Ik heb absoluut geen minachting voor meiden van 18, 20 of 22 met een kind! Het is toch heel leuk om al een kindje te hebben?Ja dat is ook zo dat ik niet weet wat ze denken. En inderdaad misschien denken ze dat ook wel dat ze liever jong moeder hadden willen worden. Tis heel leuk ja om een kindje te hebben. Alleen wat ik meer probeerde te zeggen is soms kan je non verbaal al aan iemand zien wat ze meestal denken. Dat bedoelde ik ook meer. Vooral als ze je kind aan kijken dan naar jou en dan weer terug en ga zo maar door. Terwijl er niks mis is met mij of mijn kind we zien er allebei gewoon normaal goed uit.
[quote]Bloemetje79 schreef op 01 november 2008 @ 14:03:

[...]

@Jopie80

En trouwens jij bent maar 1 op de 107456356256283 'oudere' moeder die niet minachtig naar een 'jonger' moeder kijkt. Dus je kan niet namens alle 'oudere' moeders spreken.
Lekker on topic allemaal!

Over de beurs, ik heb even op de site gekeken en als je al kinderen hebt is het een leuke beurs denk ik. Maar ik ben zwanger en dan heb ik er weinig aan lijkt me. Ik ga dan wel naar de 9 maanden beurs in februari.

www.jongegezinnenbeurs.nl

Hier kun je even op kijken TO en dan zie je vanzelf of het wat is voor je. En als je nog nooit op een beurs bent geweest is de zondag wel een rotdag om mee te beginnen, , is nl vaak de drukste dag!!

Als je gaat, veel plezier!

Waarom kijken 'oudere' moeders altijd zo heel erg minachtig naar jonge moeders. Dan heb ik het niet over de beurs. Maar ook in de supermarkt. Ze kijken je altijd van top tot teen aan eerst naar je kind dan gelijk binnen in 1 seconde naar jou dan weer terug. En ga zo maar door. Je ziet ze echt denken van ; ach zo jong en dan al een kind. Ik kon mij daar heel erg aan ergeren in het begin. Maar nu heb ik zoiets van laat ze maar lekker lullen. Ik ben overigens 22. Ik weet niet misschien ervaar ik het zo.Maar hoe kom je erbij om dit hier te posten? (Los van het feit dat ik het heel zielig voor je vind allemaal.)
ehm bloemetje, waarom begin je geen eigen topic? je vraag heeft echt echt echt helemaal niets te maken met mijn vraag.

en ik kijk naar alle moeders, je hebt oudere moeders die er toch weer een stuk jonger uitzien en gedragen dan jonge moeders. en andersom. boeiend.

goed de beurs. gezellig wordt het zoiezo, want ik ga met een andere vriendin en we zijn beiden zwanger. goed, ben niet zo verzot op mensenmassa's. wel op gratis spulletjes en goede koopjes, maar niet als ik er met half nederland 2 dagen voor in de rij moet staan. dan sla ik liever over. mmaargoed ik ben wel benieuwd en wie weet bevalt het wel en blijkt dat ik een ontzettend beurstype ben!
Ook voor zwangere heel leuk.

Ik ben vrijdag met mn moeder geweest. Heb een mooi boxkleed gekocht, wat wieglakentjes, van mn moeder een mooie draagdoek gekregen en een knuffeltje. Verder heb ik wat luiers meegenomen en een startersset flessen. Het zijn allemaal leuke dealtjes. Veel gratis tijdschriften en reclame.

Wat ik ook heel handig vond was de stands van geboortekaartjes te bekijken. Alle folders meegenomen en nu lekker thuis uitpluizen.
Ik ben net terug van de beurs en ik vind het altijd erg leuk. Lekker rondstruinen en leuke dingen kopen. En die (bijna) gratis tassen vind ik ook erg leuk. Zitten vol met tijdschriften en foldertjes.

Ook doe ik wel wat ideeetjes op. Ik neem wel een bepaald bedrag mee en meer mag ik niet uitgeven.

Vul van te voren wel de bonnetjes in....

Ik zit nu moe, maar voldaan op de bank!
quote:doggie75 schreef op 01 november 2008 @ 15:07:

Lekker on topic allemaal!

Over de beurs, ik heb even op de site gekeken en als je al kinderen hebt is het een leuke beurs denk ik. Maar ik ben zwanger en dan heb ik er weinig aan lijkt me. Ik ga dan wel naar de 9 maanden beurs in februari.Hey Doggie, dat is niet helemaal waar hoor. De jonge gezinnenbeurs is ook bedoeld voor zwangeren. Er stonden stands van kinderwagens, ledikantjes/kamertjes, kleertjes voor pasgeborenen etc. Deze heb ik nu juist overgeslagen omdat dat nu niet echt interessant meer is met een baby. Voor jou als zwangere wel heel leuk op t moment om je te orienteren en wellicht iets te kopen met mooie beursaanbiedingen. Verder stond er een stand van Felicitas speciaal voor zwangeren. Maar je hebt gelijk dat de 9 maandenbeurs helemaal gericht is op zwangeren en dat dan misschien nog leuker is.
quote:pixymama schreef op 01 november 2008 @ 15:32:

[...]

Maar hoe kom je erbij om dit hier te posten? (Los van het feit dat ik het heel zielig voor je vind allemaal.)Tis maar wat je zielig noemt, never mind. Whatever!
quote:sam79 schreef op 01 november 2008 @ 15:44:

ehm bloemetje, waarom begin je geen eigen topic? je vraag heeft echt echt echt helemaal niets te maken met mijn vraag.

en ik kijk naar alle moeders, je hebt oudere moeders die er toch weer een stuk jonger uitzien en gedragen dan jonge moeders. en andersom. boeiend.

goed de beurs. gezellig wordt het zoiezo, want ik ga met een andere vriendin en we zijn beiden zwanger. goed, ben niet zo verzot op mensenmassa's. wel op gratis spulletjes en goede koopjes, maar niet als ik er met half nederland 2 dagen voor in de rij moet staan. dan sla ik liever over. mmaargoed ik ben wel benieuwd en wie weet bevalt het wel en blijkt dat ik een ontzettend beurstype ben!Ja ga ik doen een eigen topic beginnen.
De jonge gezinnenbeurs is toch bedoeld voor mensen die net een kind hebben (jonge gezinnen dus), en toch niet of de vader en moeder jong (qua leeftijd) zijn?
Bloemetje doe dat.

Btw zal het niet je eigen onzekerheid zijn?

Dat jij denkt dat ze naar je kijken omdat je jong bent.
quote:zwartkant schreef op 01 november 2008 @ 18:51:

De jonge gezinnenbeurs is toch bedoeld voor mensen die net een kind hebben (jonge gezinnen dus), en toch niet of de vader en moeder jong (qua leeftijd) zijn?Uiteraard....Bloemetje is gewoon een beetje van het padje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven