Napraattopic 57
woensdag 16 maart 2016 om 21:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 24 maart 2016 om 10:57
quote:Eleonora-1 schreef op 24 maart 2016 @ 10:55:
[...]
Maar waarvoor dan?
Ik kan me geen waarschuwingswaardige posting herinneren.Geen idee, ik heb de posts niet meer kunnen lezen. Mss door een mod die er genoeg van heeft, mss omdat het meermaals gestaft is, het kan vanalles zijn hier.
[...]
Maar waarvoor dan?
Ik kan me geen waarschuwingswaardige posting herinneren.Geen idee, ik heb de posts niet meer kunnen lezen. Mss door een mod die er genoeg van heeft, mss omdat het meermaals gestaft is, het kan vanalles zijn hier.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 24 maart 2016 om 11:00
donderdag 24 maart 2016 om 11:00
quote:Hunniebunnie schreef op 24 maart 2016 @ 10:59:
Is het zo dat als je iemand 'staft' (dat is, neem ik aan, een melding maken?), die per definitie een waarschuwing of een ban krijgt? Dat zou ik wel heel zot vinden.Ja gelukkig wel. Anders heeft dat staffen geen zin natuurlijk. En de mods hebben wel wat beters te doen dan zelf lezen.
Is het zo dat als je iemand 'staft' (dat is, neem ik aan, een melding maken?), die per definitie een waarschuwing of een ban krijgt? Dat zou ik wel heel zot vinden.Ja gelukkig wel. Anders heeft dat staffen geen zin natuurlijk. En de mods hebben wel wat beters te doen dan zelf lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 24 maart 2016 om 11:06
quote:Hunniebunnie schreef op 24 maart 2016 @ 10:59:
Is het zo dat als je iemand 'staft' (dat is, neem ik aan, een melding maken?), die per definitie een waarschuwing of een ban krijgt? Dat zou ik wel heel zot vinden.
Nee, natuurlijk niet.
Maar ik denk wel dat er soms niet goed gelezen wordt. Of mss sneller beslist wordt om een waarschuwing uit te delen als er meerdere mensen gestaft hebben?
Is het zo dat als je iemand 'staft' (dat is, neem ik aan, een melding maken?), die per definitie een waarschuwing of een ban krijgt? Dat zou ik wel heel zot vinden.
Nee, natuurlijk niet.
Maar ik denk wel dat er soms niet goed gelezen wordt. Of mss sneller beslist wordt om een waarschuwing uit te delen als er meerdere mensen gestaft hebben?
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 24 maart 2016 om 11:06
quote:Elsa schreef op 24 maart 2016 @ 11:04:
ik vind hier veel postings het staffen waard, maar deze waren onnozel.
kan ook gewoon vragen of iemand zn quote weghaald. net als eerder gebeurde.Als je een post staft omdat je wilt dat er een quote weggehaald wordt dan krijgt die ander geen waarschuwing hoor. Ik heb dat wel eens gehad, dan haalt de mod gewoon alleen de quote weg.
ik vind hier veel postings het staffen waard, maar deze waren onnozel.
kan ook gewoon vragen of iemand zn quote weghaald. net als eerder gebeurde.Als je een post staft omdat je wilt dat er een quote weggehaald wordt dan krijgt die ander geen waarschuwing hoor. Ik heb dat wel eens gehad, dan haalt de mod gewoon alleen de quote weg.
donderdag 24 maart 2016 om 11:07
donderdag 24 maart 2016 om 11:09
Ik heb ervaring met het modereren van een groot forum. Nou weet ik natuurlijk niet of het er hier hetzelfde aan toegaat, maar wij waren daar altijd behoorlijk zorgvuldig in. Als er gemeld werd, werd er gekeken of het daadwerkelijk iets betrof dat tegen de regels was. En alleen als dat in de ogen van de mod écht het geval was, werden er maatregelen getroffen. Bij twijfel vond er overleg plaats.
Maar het is soms wel zo dat je een stukje context mist, omdat het bijvoorbeeld een extreem lange discussie is, of er wordt verwezen naar dingen die een mod niet heeft meegekregen. Dan is het best mogelijk dat er een beslissing wordt genomen die voor de betrokkene moeilijk te begrijpen is...of die misschien eigenlijk wel fout is.
Maar het is soms wel zo dat je een stukje context mist, omdat het bijvoorbeeld een extreem lange discussie is, of er wordt verwezen naar dingen die een mod niet heeft meegekregen. Dan is het best mogelijk dat er een beslissing wordt genomen die voor de betrokkene moeilijk te begrijpen is...of die misschien eigenlijk wel fout is.
Oh dear, how sad, never mind.
donderdag 24 maart 2016 om 11:10
quote:Amaqanda schreef op 24 maart 2016 @ 10:59:
Ik kan me om het wie waarom wat staft dan weer totaal niet druk maken.
Ik vind het belangrijker dat de mods adequaat reageren.
Ieder patatje kan op een stafje drukken.
Boeit mij verder op zich ook niet maar wat ik wél raar vind is dat er voor - in mijn ogen - geen controversiële postings als die van Hats als een bok op een haverkist wordt gezeten maar dat je je een blauwe wijsvinger kunt straffen vanwege verregaande, onmenselijke grofheden op Actueel en dat er dan niks gebeurt.
Vind ik vreemd.
Ik kan me om het wie waarom wat staft dan weer totaal niet druk maken.
Ik vind het belangrijker dat de mods adequaat reageren.
Ieder patatje kan op een stafje drukken.
Boeit mij verder op zich ook niet maar wat ik wél raar vind is dat er voor - in mijn ogen - geen controversiële postings als die van Hats als een bok op een haverkist wordt gezeten maar dat je je een blauwe wijsvinger kunt straffen vanwege verregaande, onmenselijke grofheden op Actueel en dat er dan niks gebeurt.
Vind ik vreemd.
donderdag 24 maart 2016 om 11:15
quote:Eleonora-1 schreef op 24 maart 2016 @ 11:10:
[...]
Vind ik vreemd.Eens. Maar dat ligt dus bij de mod en niet bij de staffer. Mod beslist dat die dingen op actueel gezegd mogen worden, want dat wordt wel degelijk gestaft en door meer dan 1 persoon. Dat wordt hier ook openlijk door een aantal forummers gezegd namelijk.
[...]
Vind ik vreemd.Eens. Maar dat ligt dus bij de mod en niet bij de staffer. Mod beslist dat die dingen op actueel gezegd mogen worden, want dat wordt wel degelijk gestaft en door meer dan 1 persoon. Dat wordt hier ook openlijk door een aantal forummers gezegd namelijk.
donderdag 24 maart 2016 om 11:16
quote:Amaqanda schreef op 24 maart 2016 @ 11:06:
[...]
Als je een post staft omdat je wilt dat er een quote weggehaald wordt dan krijgt die ander geen waarschuwing hoor. Ik heb dat wel eens gehad, dan haalt de mod gewoon alleen de quote weg.
ja weet ik, dus is er met een andere reden gestaft
terwijl het m.i. alleen met quotes te maken kon hebben
[...]
Als je een post staft omdat je wilt dat er een quote weggehaald wordt dan krijgt die ander geen waarschuwing hoor. Ik heb dat wel eens gehad, dan haalt de mod gewoon alleen de quote weg.
ja weet ik, dus is er met een andere reden gestaft
terwijl het m.i. alleen met quotes te maken kon hebben