Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Aha, en in het ziekenhuis leren ze jullie dan hoe je in de baby in bad doet, makkelijk aankleden, van die handigheidjes?

Hoe doen vrouwen dat daar als hun moeder niet komt vraag ik me af, weet jij dat? De eerste week moet je toch alleen maar kunnen slapen, goed eten en met je kleintje knuffelen.
Als je moeder niet komt, dan ben je dus alleen met je man. Of met een vriendin ofzo. Een vk komt 1 x per dag een uurtje.

Dan ben je op jezelf aangewezen.
extra fijn dat je moeder dan over kan komen liubi, lijkt me lastig als je er alleen voor staat de eerste week en zeker als je man dan een drukke periode op zijn werk heeft. maar bij jou is het gelukkig goed geregeld, morgen uitgerekende datum!

dametje, wat vervelend dat je een uitkering aan hebt moeten vragen maar als dat rust geeft is dta wel het beste. fijn dat je meisje het naar haar zin had op het kdv.

ka hoe was de echo?

afgelopen dinsdag gehoord dat er nog een schoonzus zwanger is, uitgerekend 22 mei! erg leuk haha.

andere zwangere schoonzus (van de tweeling) heeft zware griep icm weeen, waarschijnlijk doordat haar darmen van slag zijn, maar ze moet nu zo rustig aan mogelijk doen om de tweeling er zo lang mogelijk in te houden... wel heftig... (ze is nu 31 weken)

vanavond meidenavond, filmpje kijken enzo, nu kan het nog makkelijk georganiseerd worden.

gister zw.gym. moesten we op een matje liggen, zet ze muziekje aan, doet ze de lampen uit en dan een half uur lang praten als 'voel je voeten, span je voeten, en los, voel je voeten, ze worden zwaaaaaaar, voel je voeten door het matje zakken, voel je knien....' nou dit is niet helemaal mijn ding... ik lag best daar maar verder.... vanaf volgende week gaan we het hebben over 'de bevalling'.

ik ga nog weer even aan mijn afstudeer verslag werken.
luibi fijn dat je moeder komt bij jullie in huis. Wel bijzonder om die periode zo intensief ook met je moeder te delen.

Dametje fijn dat ukkie het leuk vond op het kdv. Hopelijk heb je de uitkering maar voor korte duur nodig. Lijkt me wel vreemd jij nu thuis en zij dan op kdv.

Vanochtend intake kraamzorg. Mevrouw zou er om 10.00 zijn. duurt een uurtje prima kan ik mooi om 11.30 bij de fysio zijn.

Maar om 10.30 nog geen mevrouw van de kraamzorg. Ik bellen ja ze was onderweg, maar..................

Dus bij binnenkomst maar even gemeld dat ik nu niet meer zoveel tijd had..

Verder prima gesprek. Krijg 59 uur kraamzorg maar gaat weer 16 uur af doordat ik de eerste 48 uur in het ziekenhuis ben. Dus nog 43 uur over voor de overige dagen.

Hoefde verder ook niets te zien of wat dan ook.

Vanmiddag overdracht doen op mijn werk. Hoop dat ik alles nog weet ben er ondertussen al ruim een maand niet geweest en merk dat ik nu toch eindelijk wel afstand heb kunnen nemen.
Nou, was vandaag bij de gyn. NIks hoor. Alles is nog rustig en de kleine man heeft het nog reuze naar z'n zin. Ik moet nu maandag terugkomen.

Dus morgen wordt het zeker niet D-day.
ach liubi, dan blijven we gewoon nog even langer zitten in onze comfortabele tribunestoelen. hoe vindt je het zelf? ben je het zat?

succes vanmiddag pluisje!

ik ben bezig met teksten voor de geboortekaartjes, heb nu wat verschillende dingen gevonden dan kan manlief vanavond of morgen ook eens kijken wat een beetje in de buurt komt van zijn ideen (en waarschijnlijk kan ik daarna in die lijn weer verder zoeken)
@Ka, vandaag de echo, wat spannend! Weet je al wat?

@Pluis, ik moest na de bevalling nog 4 dagen in het ziekenhuis blijven, en vond het toen ook niet leuk. Maar ik vond de eerste nacht thuis echt verschrikkelijk, niets roze wolk hoor, heel moe, en eigenlijk een beetje de kluts kwijt. Ik heb me voorgenomen om de volgende keer wat meer te genieten van het ziekenhuis mocht het weer zover zijn, alleen op t belletje drukken en je wordt (meestal) geholpen. Hoeft nergens aan te denken, alles wordt geregeld..... Enne, dat lekker boven het wiegje hangen dat komt nog wel. (In ht ziekenhuis stond het wiegje trouwens naast mijn bed). En dat blijft leuk (ook als ze bijna 2 zijn alleen liggen ze dan niet meer in de wieg...!)

Maar ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je ertegen op ziet, had ik ook zeker gedaan als ik het van tevoren geweten had......

Wat dat draaien betreft trouwens, mijn meisje is goed gedraaid rond de 27 weken, toen had ik nierstuwing, en kon ik bij pijnaanvallen alleen maar op mijn knieen zitten en met m'n ellebogen op de grond / een kussen. En dan zeg maar heen en weer wiegen met je kont omhoog. Volgens mij is dat een prima houding om je kindje zelf te laten draaien. (Ziet er alleen niet uit natuurlijk, en jij bent heel wat verder zwanger dan ik toen, dus ik weet niet of het nog gaat lukken qua houding )

@Lady, het klinkt super, goed gegroeid enne mooie foto's trouwens! Heel schattig!

@Dametje, de eerste chrechedagen zijn de ergste (voor mama en papa), het gaat al snel beter hoor! En wel lekker, je gaat je wel weer richten op het werken, niet?

@Vlinder, op de yoga was dat iedere week de afsluiting (laatste 20 minuten) en ja, af en toe viel er wel eens iemand in slaap.... me too). Ik vond dat juist lekker en gebruikte de techniek regelmatig thuis om goed in te slapen.

@Liubi, you'll never know, mij probeerden ze 's maandags te strippen (41 weken), maar dat kon nog niet eens, en donderdags braken de vliezen....... Succes in ieder geval, ik duim voor je!

Hier gaat alles z'n gangetje, heb vanmorgen gewinkeld met dochter (en alleen voor dchter). Ze ligt nu nog lekker te slapen, dus ik heb even tijd vor mezelf. Geen nieuws verder....

Groetjes en sterkte aan iedereen die dat nodig heeft!
Liubi, zit samen met zoontje en iedereen verder op de tribune, wat gezellig hier! Gaat het nog een beetje of ben je het al helemaal zat?

Pluis, hoop dat beeb nog salto gaat maken. En wat Beer zegt, het ziekenhuis is op zich niet zo erg, dat dacht ik ook vantevoren (wilde dus ook thuis bevallen). Ze zijn ontzettend lief voor jou en je kleintje, gewoon op het belletje drukken als er iets is en je kleintje ligt gewoon naast je.

Ka, hoe was de echo en hoe voel je je verder?

Plukkie, ben je al aan het genieten van je verlof? Dvd's, tijdschriften en leuke boeken al ingeslagen? Heb je al de partnerles bij yoga gehad? Bij ons was het erg leuk met ook leuke verhalen van vaders die een bevalling al eerder hebben meegemaakt.

Beer, leuk shoppen voor dochter, maar je moet ook wel lekker af en toe jezelf verwennen toch?

Vlinder, klinkt lekker zweverig die yogales van jou, kwestie van je eraan overgeven volgens mij. En hoe vond je man de tekst van de geboortekaartjes?

Dametje, niet leuk he, kleintje naar kdv brengen, kan er ook nu al tegenop zien. Die wendagen zijn inderdaad niet alleen voor de kleintjes..... Hoe gaat bij jou de borstvoeding? Kan me herinneren dat je laatst iets had geschreven over kolven? Ben jij ook aan het kolven zodat ze op het kdv ook bv kunnen geven?

Hier gaat het goed, borstvoeding gaat sinds deze week echt goed! Vorige week waarschijnlijk wat regeldagen gehad, toen zat ik er goed doorheen, maar het heeft waarschijnlijk wel de productie goed gedaan. Zoontje heeft nog niet echt regelmaat en slaapt ook nog niet door, dus minimaal 2 nachtvoedingen, maar voor de rest slaapt hij goed tussen de voedingen en kan ook al heerlijk lachen. Vanmorgen was hij ook vroeg wakker en wilde niet meer slapen, maar wel met mama in het grote bed knuffelen en lachen, tja wat doe je dan......

liefs

Freddy
@Freddy, mooi dat de borstvoeding nu goed loopt! Lijkt me zo heerlijk om je menneke zo mooi vast te kunnen houden!

Vandaag uitgerekende datum maar ik voel wederom helemaal niks. Ja alleen de baby godzijdank. Maar geen harde buiken, weeen etc.

Ik moet maandag terug naar de gyn. En dan om de dag voor een CTG om te kijken of de placenta nog z'n werk doet. Hopelijk komt ie in het weekend.

Ik wil 'm ook vasthouden!!
Ik heb prive gepost, kom later vandaag nog even hier bijlezen en reageren.
Daar ben ik weer.

Liubi Vandaag uitgerekend! Spannend hoor, hopelijk hoeven we er niet meer twee weken op te wachten! Hoe voel je je verder? Hou je het allemaal nog een beetje vol?

Freddy Fijn om te lezen dat jullie je draai beginnen te vinden. Vanmorgen dus gezellig liggen knuffelen met z'n tweetjes

Vlinder zijn jullie er al uit met de teksten? Ben wel heel benieuwd hoe jullie kaartjes eruit zien hoor! Je bent er maar druk mee, eerst zelf ontwerpen nu teksten uitzoeken. Leuk hoor.

Schiet het ook een beetje op met je afstudeerverslag? Is dat nou het laatste dat je moet doen?

Ka Hoe was de echo gisteren?

Beer Pluis Dametje Snok Plukkie Mibb Summer Zus Aruba Pebbles Lady
luibi lijkt me zo een maf gevoel, dit is de dag waar je maanden naar toe leeft en dan gebeurd er gewoon niets! Hopelijk bedenkt jullie kleine snel dat die eruit wil komen!

Freddy wat een fijn bericht van je. Lijkt of je nu echt geniet van je kleine mannetje, heerlijk!

Weet ook wel dat een baby krijgen geen grote roze wolk is, maar baal gewoon als het dan niet gaat zoals ik het me ooit had voorgesteld. En lijkt wel of ik nu zwanger ook minder goed met dat soort tegenslagen om kan gaan.

Lijkt me voor pluisman ook niet leuk is die net vader geworden moet hij naar huis zonder vrouw en kind.

Enne ik kan niet zo goed slapen zonder pluisman.

Maar goed genoeg gepiept, er zijn vele ergere dingen.

Wel vraagje voor jullie die ook langer in het ziekenhuiis moesten blijven, mocht de kleine 's nachts wel bij jullie blijven of moest die naar een babyzaal?

En werd je een beetje geholpen bij de bv? Hoor namelijk steeds dat dat niet echt goed begeleid wordt in het ziekenhuis, de kraamintake mevrouw wist dat gister ook al te melden. Doordat de zusters het te druk hebben leggen ze het kindje minder aan en alles. Ben wel benieuwd hoe dat bij jullie was?

Vanochtend lekker bij de kapper geweest.

bloem ga zo even prive lezen
Ik heb wel een ongesteldsheidsachtiggevoel dat in vlaagjes of golven komt sinds een uurtje of 4 maar pijn doet het niet echt.

Tis eigenlijk helemaal niks.
Een ongesteldheidsachtiggevoel klinkt toch wel een beetje als een voorteken... Liubi Hopen dat het wat doorzet...
Ik denk dat er wat aan de hand is want bij tijd en wijle zijn het pijnlijke golven.

Hou jullie op de hoogte!
spannend liubi! zo was er vanochtend nog geen enkel voorteken en zitten we nu in spanning op de tribune! hoop dat het doorzet en dat je over een x aantal uren kan genieten van je mannetje!

nog niets van ka gehoord, sinds de echo... hoop maar dat ze het gewoon heel druk heeft...

heb de laatste tijd zoveel slechte verhalen gehoord...

bloem, over de tekst rondom de naam waren we het snel eens. nu wil ik alleen nog iets van een gedichtje of tekstje of spreuk voor op de andere pagina maar manlief wil geen van-internet-geplukte-gedichtjes dus of zelf iets bedenken of een tekst of spreuk is beter... dus nu daar over aan het nadenken. vandaag ook begonnen aan lijst met adressen... ik ga even prive kijken.
luibi spannend hoop voor je dat het doorzet!

Succes en zet hem op
Liubi, zet m op, succes

Sorry meiden, heb echt geen puf te schrijven. Zit niet zo lekker in mijn vel momenteel.
verder alles wel goed met jou en je keintje, summer? doe rustig aan en luister naar je lichaam meis! sterkte!
Spannend Liubi Zou het dan toch vandaag...

Summer Maak je je nog steeds druk om de niertjes van de kleine of zit je zelf niet zo lekker in je vel?
bloem ik sluit net prive af, maar wilde nog even zeggen dat een relaxdagje klinkt als een erg goed plan! kunnen jullie zeker even gebruiken, hoop datje het gaat doen, lekker genieten samen...
Zijn we zeker van plan Vlinder, want daar zijn we inderdaad echt wel even aan toe!
Vlinder Ik hoop ook dat er niks ergs is met Ka...inderdaad nog helemaal niks gehoord na haar echo van gisteren. Maar wat jij zegt, ze heeft het hopelijk druk met andere dingen.
summer hopelijk zit je snel weer beter in je vel in ieder geval dikke

bloem geniet van jullie relaxdagje jullie hebben dat zeker verdiend!

Ka hoop dat alles goed is en jullie gewoon lekker op je roze wolk zit.
Liubi, is het volop tribune tijd?

Doe je best he meisie!

iemand trek in 3 chocolade ijs met slagroom voor op de tribune?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven