52 Weeks Money Challenge
zondag 20 december 2015 om 16:54
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
zondag 10 april 2016 om 12:15
Vandaag week 38 over gemaakt.
Zit nu in totaal op 676 euro, dus ben bijna op de helft
Door andere grote uitgaven gaat het sparen naast deze challenge een stuk minder hard, maar vind het leuk om dit toch nog te blijven doen. Het is ook een rekening waar ik niks af mag halen van mijzelf, dus wat er op staat blijft daar ook lekker staan
Door andere grote uitgaven gaat het sparen naast deze challenge een stuk minder hard, maar vind het leuk om dit toch nog te blijven doen. Het is ook een rekening waar ik niks af mag halen van mijzelf, dus wat er op staat blijft daar ook lekker staan
zondag 10 april 2016 om 16:36
quote:saartje- schreef op 10 april 2016 @ 12:15:
Door andere grote uitgaven gaat het sparen naast deze challenge een stuk minder hard, maar vind het leuk om dit toch nog te blijven doen. Het is ook een rekening waar ik niks af mag halen van mijzelf, dus wat er op staat blijft daar ook lekker staanIk vind het behoorlijk hard gaan . Lekker hoor. Ik zit nog maar op 274 euro maar spaar daarnaast nog voor andere doelen (bv vakantie, calamiteitenpotje, belastingteruggave) en alle kleine beetjes helpen.
Door andere grote uitgaven gaat het sparen naast deze challenge een stuk minder hard, maar vind het leuk om dit toch nog te blijven doen. Het is ook een rekening waar ik niks af mag halen van mijzelf, dus wat er op staat blijft daar ook lekker staanIk vind het behoorlijk hard gaan . Lekker hoor. Ik zit nog maar op 274 euro maar spaar daarnaast nog voor andere doelen (bv vakantie, calamiteitenpotje, belastingteruggave) en alle kleine beetjes helpen.
zondag 10 april 2016 om 20:15
Ik ben naar tweewekelijks sparen gegaan. Ik pin altijd al voor twee weken en nu kan ik kijken wat er overblijft en dat over twee weken verdelen.
Spaardoel heb ik nu op een loungeset gezet. Maar die hoeft pas volgend jaar te komen als we tegen die tijd de tuin hebben aangepakt, dus kan ik nog even doorsparen.
Spaardoel heb ik nu op een loungeset gezet. Maar die hoeft pas volgend jaar te komen als we tegen die tijd de tuin hebben aangepakt, dus kan ik nog even doorsparen.
maandag 11 april 2016 om 11:28
Vandaag 6,50 overgemaakt. Eigenlijk dacht ik het even niet te redden, ga volgende week op vakantie en zit momenteel beetje krap. Dacht ik bewaar alles voor de vakantie en daarna krijg ik toch weer loon (en heb komende tijd minder kosten dan afgelopen tijd dus dan komt het goed). Maar bedacht ook dat ik een maand gestopt ben met roken en die 6,50 is symbolisch wat ik anders voor een pakje zou gebruiken Mijn totaal staat nu op 143,50!
maandag 11 april 2016 om 16:44
zondag 17 april 2016 om 10:43
Vandaag week 37 over gemaakt en zit nu toch echt over de helft heen
Het gaat erg hard zo, maar op dit moment wel een beetje ten koste van mijn andere spaarrekening, die gaat wat minder snel. Het geeft wel een lekker gevoel dat ik steeds rustiger aan kan doen. Tel namelijk van week 52 terug naar 1. Nu heb ik wat meer ruimte om voor andere dingen te sparen en in de zomer leuke dingen te gaan doen.
Vind het heerlijk om met mooi weer op een terrasje te zitten en er is altijd heel veel lekker fruit te koop.
Het is toch wel goed vol te houden zo en ga volgend jaar weer gewoon opnieuw beginnen.
Het gaat erg hard zo, maar op dit moment wel een beetje ten koste van mijn andere spaarrekening, die gaat wat minder snel. Het geeft wel een lekker gevoel dat ik steeds rustiger aan kan doen. Tel namelijk van week 52 terug naar 1. Nu heb ik wat meer ruimte om voor andere dingen te sparen en in de zomer leuke dingen te gaan doen.
Vind het heerlijk om met mooi weer op een terrasje te zitten en er is altijd heel veel lekker fruit te koop.
Het is toch wel goed vol te houden zo en ga volgend jaar weer gewoon opnieuw beginnen.
zondag 17 april 2016 om 21:59
Ik heb ook net overgemaakt.
Merk dat ik het begin te vergeten. Dus ik ben blij dat ik het nu nog telkens ingehaald kan krijgen. En ik ben blij met HelgaV die telkens netjes een berichtje plaatst hier
Week 01= €01
Week 02= €51
Week 03= €52
Week 04= €26
Week 05= €50
Week 06= €49
Week 07= €25
Week 08= €17
Week 09= €29
Week 10= €02
Week 11= €03
Week 12= €11
Week 13= €16
Week 14= €24
Week 15= €10
Week 16= €34
Week 17= €35
Totaal = €435
Rente = €0,65
Merk dat ik het begin te vergeten. Dus ik ben blij dat ik het nu nog telkens ingehaald kan krijgen. En ik ben blij met HelgaV die telkens netjes een berichtje plaatst hier
Week 01= €01
Week 02= €51
Week 03= €52
Week 04= €26
Week 05= €50
Week 06= €49
Week 07= €25
Week 08= €17
Week 09= €29
Week 10= €02
Week 11= €03
Week 12= €11
Week 13= €16
Week 14= €24
Week 15= €10
Week 16= €34
Week 17= €35
Totaal = €435
Rente = €0,65
maandag 18 april 2016 om 08:12
Ik zit nog op schema hoewel ik minder blij ben met de hoogte van de bedragen maar ok. Ik maak de weken in een keer over als mijn salaris gestort is. Is niet helemaal de bedoeling maar ik streep zo in een keer 4 of 5 weken af dus het principe blijft. Heb 279 euro en woensdag komt er 90 bij. En enkele centen rente
maandag 18 april 2016 om 10:42
Ja ik vind het altijd prettig dat HelgaV op zondag weer een nieuwe stand plaatst, dan begint de spaarweek weer!
Zelf maak ik het altijd maandag over. Vandaag 25 euro, uitbetaling van clix. Zit op 168,50 al, ben er erg blij mee! Vandaag ga ik mijn aprilreisje starten, op naar Wenen. Eind van de week weet ik hopelijk wat de bestemming volgend jaar wordt en dat is ook het spaardoel van de challenge.
Zelf maak ik het altijd maandag over. Vandaag 25 euro, uitbetaling van clix. Zit op 168,50 al, ben er erg blij mee! Vandaag ga ik mijn aprilreisje starten, op naar Wenen. Eind van de week weet ik hopelijk wat de bestemming volgend jaar wordt en dat is ook het spaardoel van de challenge.