Thailand Topic 2
dinsdag 5 april 2016 om 23:36
vrijdag 8 april 2016 om 13:19
Hallo,
Deze zomer willen wij (2 volw en 2 pubers) 4 weken backpacken in Zuid Thailand. Ivm 'slechte' lichamelijke conditie (nav een operatie) willen we niet te veel reizen en hebben daarom alleen voor het zuiden gekozen.
2 Jaar gelden hebben wij Koh Tao en Koh Phangan gedaan. Nu willen we eigenlijk meer van de westkust zien. Ik weet dat het regenseizoen. Ik heb al veel gelezen maar heb toch nog wel een paar vragen:
Koh Phayam (bij Ranong) weet iemand daar een leuke backpackers accommodatie?
Is het leuk om te overnachten in Koh Phang Nga zelf? Accommodatie?
Is er iemand in het vissersdorp Panyi (bij Koh Phang Nga) geweest?
Is Khao Lak de moeite waard? Accommodatie?
Wat vinden jullie verder nog mooie plekken in zuid Thailand (tussen BKK en Koh Lanta)?
Khao Sok? Accommodatie?
roze dolfijnen?
Bedankt voor jullie reactie.
Deze zomer willen wij (2 volw en 2 pubers) 4 weken backpacken in Zuid Thailand. Ivm 'slechte' lichamelijke conditie (nav een operatie) willen we niet te veel reizen en hebben daarom alleen voor het zuiden gekozen.
2 Jaar gelden hebben wij Koh Tao en Koh Phangan gedaan. Nu willen we eigenlijk meer van de westkust zien. Ik weet dat het regenseizoen. Ik heb al veel gelezen maar heb toch nog wel een paar vragen:
Koh Phayam (bij Ranong) weet iemand daar een leuke backpackers accommodatie?
Is het leuk om te overnachten in Koh Phang Nga zelf? Accommodatie?
Is er iemand in het vissersdorp Panyi (bij Koh Phang Nga) geweest?
Is Khao Lak de moeite waard? Accommodatie?
Wat vinden jullie verder nog mooie plekken in zuid Thailand (tussen BKK en Koh Lanta)?
Khao Sok? Accommodatie?
roze dolfijnen?
Bedankt voor jullie reactie.
vrijdag 8 april 2016 om 14:48
Wat bedoel je met koh Phang Nga. Naar mijn weten is dat een provincie in Thailand en niet een eiland.
Op Phayam heb je Ao Yai (long beach), daar zit genoeg backpacker accommodatie. Hornbil zag er leuk uit en Bamboo ook. Weet niet meer waar wij toen zaten, sliepen in tenten op een platform. Was ook leuk. Je kunt er zo heen in het laagseizoen zonder te boeken. Kao Kwai Bay zag er ook leuk uit, alleen erg basic acco.
Kao Sok is leuk, accommodatie genoeg. Ik zat in Art's Lodge. Bungalows op palen aan de rivier. Ton Sai/Railey is super mooi (bij Ao Nang) en vandaar kun je naar Lanta of Phi Phi per ferry (als die gaan in het laagseizoen)
Roze dolfijnen
Op Phayam heb je Ao Yai (long beach), daar zit genoeg backpacker accommodatie. Hornbil zag er leuk uit en Bamboo ook. Weet niet meer waar wij toen zaten, sliepen in tenten op een platform. Was ook leuk. Je kunt er zo heen in het laagseizoen zonder te boeken. Kao Kwai Bay zag er ook leuk uit, alleen erg basic acco.
Kao Sok is leuk, accommodatie genoeg. Ik zat in Art's Lodge. Bungalows op palen aan de rivier. Ton Sai/Railey is super mooi (bij Ao Nang) en vandaar kun je naar Lanta of Phi Phi per ferry (als die gaan in het laagseizoen)
Roze dolfijnen
vrijdag 8 april 2016 om 19:36
Mayou; Bedankt voor je reactie. Ik bedoel Phang Nga, dit is zoals ik het lees op internet een kleine stad.
Art's Lodge hebben die een eigen website? Ik kan op internet niets vinden waar ik deze bungalows kan boeken.
Heb jij ook nog tips voor accommodatie voor Ton Sai / Railey, Lanta en Phi Phi?
Ik lees dat jij veel van Thailand weet, heb jij nog andere tips voor ons?
Bedankt.
Irma
Art's Lodge hebben die een eigen website? Ik kan op internet niets vinden waar ik deze bungalows kan boeken.
Heb jij ook nog tips voor accommodatie voor Ton Sai / Railey, Lanta en Phi Phi?
Ik lees dat jij veel van Thailand weet, heb jij nog andere tips voor ons?
Bedankt.
Irma
zaterdag 9 april 2016 om 02:02
Geen idee qua accommodatie. Lees dit topic een paar blz terug, daarin schrijven Kris en Yas over fijne acco op Lanta. Wij zaten op Tonsai in Sunrise (of Sunshine) geloof ik. Is te lang geleden dus weet het niet meer. Op Lanta zat ik in Where Else? en op PhiPhi boven op een heuvel op Long Beach.
Andere tips: koh Chang en Phayam zijn leuk. Al heb ik geen idee of daar veel open is in die maanden (qua monsoontijd).
Andere tips: koh Chang en Phayam zijn leuk. Al heb ik geen idee of daar veel open is in die maanden (qua monsoontijd).
maandag 11 april 2016 om 18:15
woensdag 20 april 2016 om 08:55
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar echte Thailand kenners. Mijn vriendin en ik gaan over ongeveer 2 maanden naar Thailand, onze eerste keer. Gisteren ben ik bezig geweest met de route. Ik hoop dat jullie je gewaardeerde mening willen geven over de volgende planning:
21juli vertrek AMS
22 juli aankomst (08:30) Bangkok
23 juli Bangkok ? nachttrein
24 Chang Mai
25 & 26 juli Jungle Chang mai
27 Krabi ? vliegen 06:00 aankomst 08:00 ? Strand
28 Krabi ? Railway beach
29 & 30 & 31 Khoa Sok
01 & 02 & 03 & 04 augustus Koh Toa
05 aug reizen naar (+/- 10 uur, ferry + bus) Kanchanaburi
06 aug Rivier Kwai
07 aug Erawan watervallen
08 & 09 aug Bangkok
10 aug (10:00) vliegen AMS
Ik vind het vooral lastig omdat ik echt totaal geen idee heb wat de gemiddelde reistijd is tussen de verschillende bestemmingen. Is er bijvoorbeeld nog een sneller alternatief voor Koh Tao naar Kanchanaburi? Of is de ferry & bus de enige manier? Is het haalbaar of moeten we schrappen?
Alvast bedank voor jullie moeite en antwoord
!
Ik ben op zoek naar echte Thailand kenners. Mijn vriendin en ik gaan over ongeveer 2 maanden naar Thailand, onze eerste keer. Gisteren ben ik bezig geweest met de route. Ik hoop dat jullie je gewaardeerde mening willen geven over de volgende planning:
21juli vertrek AMS
22 juli aankomst (08:30) Bangkok
23 juli Bangkok ? nachttrein
24 Chang Mai
25 & 26 juli Jungle Chang mai
27 Krabi ? vliegen 06:00 aankomst 08:00 ? Strand
28 Krabi ? Railway beach
29 & 30 & 31 Khoa Sok
01 & 02 & 03 & 04 augustus Koh Toa
05 aug reizen naar (+/- 10 uur, ferry + bus) Kanchanaburi
06 aug Rivier Kwai
07 aug Erawan watervallen
08 & 09 aug Bangkok
10 aug (10:00) vliegen AMS
Ik vind het vooral lastig omdat ik echt totaal geen idee heb wat de gemiddelde reistijd is tussen de verschillende bestemmingen. Is er bijvoorbeeld nog een sneller alternatief voor Koh Tao naar Kanchanaburi? Of is de ferry & bus de enige manier? Is het haalbaar of moeten we schrappen?
Alvast bedank voor jullie moeite en antwoord
Everybody need some lunacy!
woensdag 20 april 2016 om 10:36
donderdag 21 april 2016 om 03:27
Matsuru ik heb mijn tips op je andere topic gezet.
Ik ben weer van mijn eiland af helaas. Ik mis het. Tao blijft toch echt zo heerlijk. Ookal is het veel drukker dan 10 jaar geleden, het blijft er rete relaxed, behalve Sairee beach, dat is net een kleine versie van Kao San road. Mijn stukje eiland is Ban Chalok. Lekker rustig maar toch genoeg lekkere restaurantjes, winkeltjes en goeie massage salons (zooooo lekker!)
Ik ben weer van mijn eiland af helaas. Ik mis het. Tao blijft toch echt zo heerlijk. Ookal is het veel drukker dan 10 jaar geleden, het blijft er rete relaxed, behalve Sairee beach, dat is net een kleine versie van Kao San road. Mijn stukje eiland is Ban Chalok. Lekker rustig maar toch genoeg lekkere restaurantjes, winkeltjes en goeie massage salons (zooooo lekker!)
donderdag 21 april 2016 om 08:57
quote:mayou schreef op 21 april 2016 @ 03:27:
Kan ook niet wachten totdat ik daar in het water lig met mijn snorkel setje. Hoe is het snorkelen daar eigenlijk? Is er wat te zien of valt het tegen? Ben zelf niet echt iemand die de hele dag op het strand ligt te luieren. Ik zal dus waarschijnlijk meer in het water liggen dan op het strand.
Wij gaan in juli, niet in het hoofdseizoen van Thailand. Hopelijk is het dan wat minder toeristisch!
Kan ook niet wachten totdat ik daar in het water lig met mijn snorkel setje. Hoe is het snorkelen daar eigenlijk? Is er wat te zien of valt het tegen? Ben zelf niet echt iemand die de hele dag op het strand ligt te luieren. Ik zal dus waarschijnlijk meer in het water liggen dan op het strand.
Wij gaan in juli, niet in het hoofdseizoen van Thailand. Hopelijk is het dan wat minder toeristisch!
Everybody need some lunacy!
donderdag 21 april 2016 om 09:32
Matsuru, je schema is in mijn ogen erg druk met veel reizen en weinig lekker relaxen en de tijd nemen om dingen te beleven. Je kunt het niet met NL vergelijken qua reistempo, dus kijk niet naar kilometers en houd ook rekening met reistijd naar een (bus)station, zeker de busstations liggen vaak op rare plekken buiten de stad en moet je dus eerst met songthaew heen.
Juli is op veel plekken heet en nat, dat hoeft geen showstopper te zijn, maar je kunt er beter wel rekening mee houden. Het eerste dat ik dus van je route zou schrappen is Krabi. Khao Sok en de watervallen zullen daarentegen wel extra spectaculair zijn
Juli is op veel plekken heet en nat, dat hoeft geen showstopper te zijn, maar je kunt er beter wel rekening mee houden. Het eerste dat ik dus van je route zou schrappen is Krabi. Khao Sok en de watervallen zullen daarentegen wel extra spectaculair zijn
donderdag 21 april 2016 om 10:16
Juli is hoogseizoen op de eilanden en droog. Natte tijd is daar nov-dec. Het is dan waarschijnlijk druk op Tao. Snorkelen kan daar erg goed, je hebt mooie snorkelbaaien (sai deng, ao leuk, Tanote, sharkbay), eigenlijk alle baaitjes aan de oostkant van het eiland, maar ook in het noorden (Nang Yuan, Mango Bay) is het goed snorkelen.
vrijdag 22 april 2016 om 22:09
Poldervrouw, ik heb een aantal van deze eilanden wel eens aangedaan met tijdens snorkeltochten. Prachtig, ongerept, super om te snorkelen, maar ook wel erg rustig. Via deze site kun je oa meer lezen over accomodatie en vervoer: http://www.trang-islands.com/html/english.html
Tijdens onze snorkeltochten hadden we ook wel eens mensen mee die daar op longtails naar een resort overgezet werden, hadden het gewoon bij reisbureau op de hoek geboekt. Dus dat kan ook nog!
Tijdens onze snorkeltochten hadden we ook wel eens mensen mee die daar op longtails naar een resort overgezet werden, hadden het gewoon bij reisbureau op de hoek geboekt. Dus dat kan ook nog!
vrijdag 22 april 2016 om 23:02
vrijdag 22 april 2016 om 23:51
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2016 @ 23:02:
Weet jij of je makkelijk daar komt vanuit lanta. Is het slim om vanuit lanta excursies te doen of gewoon logeren op die Eilanden. Ik ga die site even bekijken dank !In de winter vaart Tigerline. Er zijn online niet al te beste berichten over te vinden en vergeleken met de ferries aan de golfkust verbleekt Tigerline. Ik had vantevoren niet gekeken wat ze beloofden, dus vond het vooral een heerlijk relaxed dagje op het dek hangen met meegebrachte drankjes. Maar echt betrouwbaar kwam het allemaal niet over.
Weet jij of je makkelijk daar komt vanuit lanta. Is het slim om vanuit lanta excursies te doen of gewoon logeren op die Eilanden. Ik ga die site even bekijken dank !In de winter vaart Tigerline. Er zijn online niet al te beste berichten over te vinden en vergeleken met de ferries aan de golfkust verbleekt Tigerline. Ik had vantevoren niet gekeken wat ze beloofden, dus vond het vooral een heerlijk relaxed dagje op het dek hangen met meegebrachte drankjes. Maar echt betrouwbaar kwam het allemaal niet over.
zaterdag 23 april 2016 om 08:15
zaterdag 23 april 2016 om 18:03
zaterdag 23 april 2016 om 20:07