Kookplaat blijft vonken

21-04-2016 23:27 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gaskookplaat met electronische vonken ding.. Ben even naam kwijt . Maar ding blijft vonken . Gekmakend geluid ! Hoe kan ik hem uitzetten ? Heb stroom er al af gehaald maar dat hielp niet ..

Tik tik tik tik tik. En dan zie je blauwe vonkje ..
quote:MarianneDavids schreef op 22 april 2016 @ 00:13:

Zou het, behalve dat het een irritant geluid is, kwaad kunnen? Ik denk dat ik gewoon de gaskraan zou dichtdraaien voor de zekerheid en, als ik het verder niet kon oplossen, zo laten tot de monteur komt.

Misschien kun je nog nuttige aanwijzingen vinden met grote vriend google, iets over kortsluiting of zo, misschien vind je technische details over je toestel.

Gaskraan zat ook achter gesloopte plint ;-)!

Oplossingen die ik vond waren laten drogen en stekker eruit. Verder op site van Etna niet veel gevonden. Laat mijn man er wel naar kijken. Ding is vanaf begin af aan al niet lekker geweest. Service dienst is al 3 x geweest voor die kookplaat. Van niet functioneren knoppen tot niet meer uit willen. Nu dit.

Ik vermoed zomaar dat manlief hem eruit gooit. Nu wilde ik al over op inductie .. Mooie gelegenheid ;)
quote:Hayek schreef op 22 april 2016 @ 00:17:

[...]

Ah....ik weet niet of ik dan niet goed heb gelezen of dat jij het wellicht niet helemaal duidelijk omschreef...Maakt verder ook niet zoveel uit. Resultaat was zelfde
Vocht of vuil bij het ontsteekknopje? Bij mij doet ie dat als ik iets te enthousiast heb schoongemaakt. Als het water dan is weggelopen / opgedroogd is het over.
Wij hebben inderdaad precies hetzelfde gehad, ook na afsluiten van alle stroom en daarna weer aanzetten ging het vonken door ( toen de stroom eraf was stil natuurlijk ) uiteindelijk plinten moeten slopen om stekker eruit te trekken.
quote:viva1966 schreef op 22 april 2016 @ 07:46:

Vocht of vuil bij het ontsteekknopje? Bij mij doet ie dat als ik iets te enthousiast heb schoongemaakt. Als het water dan is weggelopen / opgedroogd is het over.Vandaag bij daglicht alles los gehad maar was eigenlijk heel mooi schoon. Stekker er in en nog steeds. Ding is stuk. Zal wel even kijken wat ik doe. 5 jaar oud. Voorrijkosten zijn 75€! En dan nog onderdelen.
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2016 @ 18:57:

[...]

Vandaag bij daglicht alles los gehad maar was eigenlijk heel mooi schoon. Stekker er in en nog steeds. Ding is stuk. Zal wel even kijken wat ik doe. 5 jaar oud. Voorrijkosten zijn 75€! En dan nog onderdelen.Ik heb de stekker gewoon er uitgelaten en steek het gas aan met een ouderwetse gasaansteker, €2 bij de jumbo.
Dat doe ik nu ook met aansteker maar irritant is het wel. Misbaksel :/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven