Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 april 2016 @ 11:21:

[...]

Ik wil het in elk geval rationeel eerst begrijpen.

De feiten. Het verhaal boven tafel krijgen. De wat-wanneer-wie-hoe-vragen.

(De waarom vraag zal een lastigere zijn.)

Of ik het daarna ook ooit echt zal kunnen snappen/plaatsen, als in accepteren, is een 2de.Geilheid, schuld en schaamte zijn geen rationele dingen. Daar zit een lading aan die per mens en per moment heel erg verschillen. Dat maakt het extra lastig om het rationeel te begrijpen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja je man is een monster. In mijn ogen.
quote:Vogelaarster schreef op 23 april 2016 @ 11:24:

Ja je man is een monster. In mijn ogen.In de mijne ook.

[...]

Of ik het daarna ook ooit echt zal kunnen snappen/plaatsen, als in accepteren, is een 2de.Dat gaat je niet lukken. Hoop ik.
Echt walgelijk vind ik het topic van Typo niet, door alle emotionele reacties heen blijft hij redelijk nuchter en eerlijk antwoord geven. Zeeland, je vindt het op "seks" en het heet iets in de trant van "wat vrouwen willen weten van een prostitueebezoeker". Als je hem iets vraagt over de belevingswereld van een hoerenloper krijg je zeker antwoord.

Ik schrik van Pims leugens na zijn bekentenis. Wat een gemiste kans voor hem, hij ziet nog steeds niet dat de waarheid de enige weg is op dit moment.

Samen de stront inademen klinkt mooi maar ik zou hem nu weg willen hebben van de kinders. Hij kan elk moment in een vlaag van eerlijkheid zijn mond voorbij praten.

Doe die man een weekje weg zeg. Al dat oeverloze gepraat gaat toch ook nergens meer over? Voor nu ligt er wel even genoeg stront denk ik zo?
.

[...]

Of ik het daarna ook ooit echt zal kunnen snappen/plaatsen, als in accepteren, is een 2de.

Dat eerste zal je wel lukken, en ik hoop dat het je zal helpen. Het snappen lijkt me eerlijk gezegd vrijwel onmogelijk. Het accepteren dan weer wel.

Ik merk dat ik wel meer wil zeggen, maar ik heb geen zin in de voor mij makkelijk te voorspellen reacties hier. En ik weet niet of jij er iets aan kan hebben. Laat maar weten, dan reageer ik via pb wel. Of niet, geheel naar wat je zelf wil.
Sommige reacties vind ik wel heel erg makkelijk hoor. Dat haar man hetzelfde blijft ondanks dat ze het nu weet.

Sommige mannen verkrachten kinderen, hun vrouwen weten daar jarenlang niets vanaf. Maakt ze dat dan nog steeds mannen met goede kanten? Nee.
quote:Lovely1987 schreef op 23 april 2016 @ 11:27:

Sommige reacties vind ik wel heel erg makkelijk hoor. Dat haar man hetzelfde blijft ondanks dat ze het nu weet.

Sommige mannen verkrachten kinderen, hun vrouwen weten daar jarenlang niets vanaf. Maakt ze dat dan nog steeds mannen met goede kanten? Nee.

Er zit een kras op je plaat.

Ik snap je wel maar je postings zijn niet echt helpend.
.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 april 2016 @ 11:11:

[...]

Ik wil dit snappen. Hoe DAT in het totale plaatje past. Want ik sta er nu mee in mijn handen, en hij lijkt op geen enkele manier te passen in het geheel.Wat valt er te snappen? Hij was geil, hij beschikte niet over de zelfbeheersing om niet aan zijn geilheid toe te geven en hij ging naar de hoeren. Dat deed hij, dat doet hij en dat zal hij blijven doen. Soms heb je mensen die geen impulscontrole hebben. Een paar jaar geleden zag ik een man zich aftrekken in zo'n bushokje, gewoon op klaarlichte dag. Hij had blijkbaar zin om dat te doen, dus deed hij dat. Daar zat vast geen verstandelijke redenatie achter.
quote:Medina schreef op 23 april 2016 @ 11:36:

[...]

Wat valt er te snappen? Hij was geil, hij beschikte niet over de zelfbeheersing om niet aan zijn geilheid toe te geven en hij ging naar de hoeren. Dat deed hij, dat doet hij en dat zal hij blijven doen. Soms heb je mensen die geen impulscontrole hebben. (...).

Dat vraag ik me dus af. Of het enkel geilheid is. Lust. Volgens mij is het voor hem ook kwaadheid. Op een kromme manier afreageren. Tenminste, dat vraag ik me af.

Hij noemde op n gegeven moment (na mijn aandringen over die drijfveer) iets van :" ik weet dat het ongelooflijk STOM is, maar ik had op die momenten ook zoiets van ik-heb-daar-eigenlijk-recht-op ".

Dus hij heeft zich tekort gedaan gevoeld en het ook als afreageren gedaan. Denk ik dan.

(Nogmaals; niet dat het uitmaakt, maar ik wil het begrijpen.)
Thanx Rooss, ik ga straks toch eens kijken of ik dat topic kan vinden. Ff scannend lezen, kijken of ik er wijzer v word.
Das lekker ... hij vond dat ie er recht op had. Afreageren. Dus als hij straks een keer een kutdag op 't werk heeft of jij spreekt hem aan dat hij eindelijk eens dat ene schilderijtje moet ophangen wat er al weken staat dan zou dat al aanleiding kunnen zijn? Lijkt me een onzeker leven.

Lijkt me handig om boven tafel te krijgen wat zijn triggers zijn als je met hem door wil.
Het "ik heb daar recht op" stuk snap ik wel. Ik heb dat in het klein als ik vind dat ik een zak chips heb verdient na een kutdag. Recht praten van iets dat krom is, een excuus bedenken dat buiten jezelf ligt. Heel menselijk. Heel lastig te snappen.
.
Ja ok roos maar door een zak chips help je je huwelijk niet naar de bliksem. Tenzij je je zo vol vreet dat je struikelt over je vetschort uiteraard.
Plus hij kan thuis dat recht opeisen. Doe ik hier ook weleens aangezien seks heerlijk Afreageer methode is. Wel met m'n eigen man uiteraard.
quote:Deadpool schreef op 23 april 2016 @ 12:03:

Ja ok roos maar door een zak chips help je je huwelijk niet naar de bliksem. Tenzij je je zo vol vreet dat je struikelt over je vetschort uiteraard.

Exact, door een zak chips heb je hooguit zelf een rotgevoel. Je beschadigt er verder niks mee. Geen bedrog, geen huwelijk naar de klote, geen misbruik maken van vrouwen in kwetsbare posities (want dat doet een hoerenloper), en met het eten van een zak chips draag je ook geen genitale wratten over, val je niet van je voetstuk, enzovoorts.

Ik vind de zak chips geen goed voorbeeld. Nee.
quote:Deadpool schreef op 23 april 2016 @ 12:05:

Plus hij kan thuis dat recht opeisen. Doe ik hier ook weleens aangezien seks heerlijk Afreageer methode is. Wel met m'n eigen man uiteraard.Haha! Ik ook! "Vriend ik wil NU seks, want dat heb ik nodig na deze hectische dag"
quote:Lovely1987 schreef op 23 april 2016 @ 11:08:

Wat een aansteller! Om 5 uur snachts op een vrijdag naar de huisartsenpost gaan en een uur met een arts praten over zijn paniekaanval? Lachwekkend gewoon. In het weekend nog wel...geloof je zelf echt dat een arts daar dan tijd voor heeft? En geloof je serieus dat een arts heeft gezegd dat hij zich niet druk moet maken om details? Meid toch...hij zal wel weer naar een hoer zijn geweest.

.

dat was mijn idee dus ook gelijk. die man staat onder zware druk en het lijkt me logisch dat hij juist nu die behoefte heeft aan afreageren. en hoe lang hebben jullie geen sex gehad? als hij idd sex verslaafd is, is een week zonder sex al te lang, dus je kunt op je vingers natellen dat hij asap naar een hoer holt.

ik zou hem verzoeken ergens anders te gaan wonen zodat je de zaken kunt verwerken. zeker ook ter bescherming van je kinderen, dat hij hun niet meetrekt in zijn drama met bv een bekentenis. en je kinderen merken deze sfeer heus wel.

je kan hierover alles gaan lezen wat los en vast zit, misschien dat je meer inzicht krijgt. maar het is dan een controle / dwang situatie van beide kanten.

hij is de controle kwijt en is dwangmatig op allerlei manieren met sex bezig. jij dwingt om die controle weer terug te krijgen.

jij eist van hem op papier te zetten wat hij allemaal heeft gedaan. je bent toch zijn rechter niet? dat kun je van een partner helemaal niet verlangen.

jouw partner is een leugenaar en hij zal niet bij toverslag een eerlijk mens gaan worden. en je zult nooit te weten komen wat hij allemaal heeft gedaan. pas als je dat accepteert, en dat kost tijd om daaraan toe te komen, kun je verder.
quote:Deadpool schreef op 23 april 2016 @ 11:53:

Das lekker ... hij vond dat ie er recht op had. Afreageren. Dus als hij straks een keer een kutdag op 't werk heeft of jij spreekt hem aan dat hij eindelijk eens dat ene schilderijtje moet ophangen wat er al weken staat dan zou dat al aanleiding kunnen zijn? Lijkt me een onzeker leven.

Lijkt me handig om boven tafel te krijgen wat zijn triggers zijn als je met hem door wil.Ja, precies. Daarom, (en ook om het te kunnen plaatsen voor mezelf), wil ik dit boven tafel krijgen.
quote:Rooss4.0 schreef op 23 april 2016 @ 11:58:

Het "ik heb daar recht op" stuk snap ik wel. Ik heb dat in het klein als ik vind dat ik een zak chips heb verdient na een kutdag. Recht praten van iets dat krom is, een excuus bedenken dat buiten jezelf ligt. Heel menselijk. Heel lastig te snappen.

Ja, dat stukje snap ik wel; ik heb dat ook met het mezelf troosten met bijvoorbeeld een stuk chocolade. Oh, wat ben ik zielig, natgeregend op de fiets, rotdag, gemene opmerking v collega of wat dan ook, en dan lekker ff troost-eten. Hè, ja, lekker, dat heb ik nou wel verdiend.

Maar daarmee doe ik mijn man of gezin niets aan.

Ik ben nooit het huwelijk ingestapt met de belofte dat ik tijdens mijn huwelijk nooit meer chocolade zal eten. En van chocolade kun je mss puistjes krijgen, maar die geef je niet door aan je partner.
quote:simone789 schreef op 23 april 2016 @ 12:22:

[...]

dat was mijn idee dus ook gelijk. die man staat onder zware druk en het lijkt me logisch dat hij juist nu die behoefte heeft aan afreageren. en hoe lang hebben jullie geen sex gehad? als hij idd sex verslaafd is, is een week zonder sex al te lang, dus je kunt op je vingers natellen dat hij asap naar een hoer holt.

Sjit. Tja. Mijn 1stebreactie was meteen toen ik dit las van "neeeee, hij is naar de seh geweest, dat zei hij namelijk." Maar..

Dat zou kunnen. Bedenk ik nu, nu je dit schrijft. Wat stom, ik geloof nog steeds klakkeloos alles wat hij zegt.. .

(...)

je kan hierover alles gaan lezen wat los en vast zit, misschien dat je meer inzicht krijgt. maar het is dan een controle / dwang situatie van beide kanten.

hij is de controle kwijt en is dwangmatig op allerlei manieren met sex bezig. jij dwingt om die controle weer terug te krijgen.

Is dat zo..? Doe ik dat?

jij eist van hem op papier te zetten wat hij allemaal heeft gedaan. je bent toch zijn rechter niet? dat kun je van een partner helemaal niet verlangen.

Ik wil ook niet zijn 'rechter' zijn. Maar ik wil WEL de waarheid boven tafel krijgen. En jawel, ik vind WEL dat hij me dat verplicht is. Dat was hij altijd al, dat was hij blijkbaar nooit, en ik vind dat hij nu met zijn billen bloot moet. Dat klinkt mss niet als een 'gelijkwaardige relatie', maar dat was het blijkbaar altijd al niet.

jouw partner is een leugenaar en hij zal niet bij toverslag een eerlijk mens gaan worden. en je zult nooit te weten komen wat hij allemaal heeft gedaan. pas als je dat accepteert, en dat kost tijd om daaraan toe te komen, kun je verder.
quote:Deadpool schreef op 23 april 2016 @ 12:03:

Het gaat niet om de kwaliteit van slecht/slechter, het gaat om het gegeven van een excuus verzinnen voor iets dat niet goed is. Het buiten jezelf neerleggen. De een verdient een zak chips na een pokkedag, de ander een hoerenbezoek.

Als ik even in zijn kop kruip dan kan ik me zo voorstellen dat hij zich na een hele tijd verlekkeren, inhouden, opzoeken, wegduwen, aantrekken enz vond dat hij op die speciale dag zichzelf op dat bezoekje mocht trakteren.

Ik probeer niet recht te lullen wat krom is, ik probeer Zeeland te helpen met begrijpen voor zover dat mogelijk is.

Zeelandman hielp sec genomen zijn huwelijk ook niet naar de bliksem, zijn huwelijkswederhelft wist er nl niks van.

Het enige dat zijn huwelijk nu wellicht laat klappen is de biecht.

Best ironisch.
.
quote:simone789 schreef op 23 april 2016 @ 12:22:

[...]

.

Wat een nonsens is dit.. Seksverslaving gaat niet om de seks maar om de kick. Zelfs als TO iedere dag seks met hem zou hebben, zou hij nog behoefte hebben aan de Kick van het "verbodene". Je impliceert hiermee dat als zij geen seks met hem wil, hij naar de hoeren gaat. helemaal fout, heeft daar niks mee te maken en TO kan er ook niks aan doen.

En dan over de eis, het zou mooi zijn als die man beseft wat er in TO omgaat. en eens een keertje niet aan zichzelf denkt. En in plaats van haar te laten lijden door haar te laten gissen en twijfelen, door steeds kleine stukjes op tafel te gooien, gewoon in een keer alle bagger op tafel gooit zodat TO gelijk kan beginnen met verwerken. Dat is volgens mij zeker iets wat je van je partner mag verwachten, dat hij iets doet wat in jouw belang is, ipv van alles verzwijgen, wat (hij denkt dat) in zijn belang is. Het blijven verzwijgen maakt de relatie alleen verder kapot, het bevestigt aan TO dat hij niet te vertrouwen is en ook nooit meer te vertrouwen zal zijn.
Zeeland, je kunt de feiten boven tafel krijgen, maar ik denk niet dat je het kunt snappen. Het enige wat je je af moet vragen; wil je met hem verder , kun je dit een plek geven en vertrouw je hem weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven